|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Anonim (konto usunięte)
|
Nadzieja dla umarłych
Zmartwychwstanie
Definicja: Greckie słowo anástasis, tłumaczone na „zmartwychwstanie”, znaczy dosłownie „ponowne powstanie” i dotyczy wskrzeszenia z martwych. W Piśmie Świętym wiele razy użyto pełniejszego wyrażenia „zmartwychwstanie (spośród) umarłych” (Mat. 22:31; Dzieje 4:2; 1 Kor. 15:12). Odpowiada mu hebrajskie wyrażenie techiját hammetím, które znaczy „ożywienie umarłych” (Mat. 22:23, przypis w NW). Zmartwychwstanie wiąże się z odtworzeniem danego człowieka wraz z całą jego osobowością i doświadczeniem — szczegółami przechowywanymi w pamięci u Boga. Zależnie od woli Bożej człowiek może być przywrócony do życia w ciele ludzkim albo w ciele duchowym, dalej pozostaje jednak tą samą osobą, to znaczy ma te same cechy osobowości i pamięć, co przed śmiercią. Zmartwychwstanie jest wspaniałym wyrazem niezasłużonej życzliwości Jehowy, przejawem Jego mądrości i mocy służącym urzeczywistnieniu Jego pierwotnego zamierzenia co do ziemi.
Jak Jezus pokazał, co zmartwychwstanie będzie oznaczać dla ogółu ludzi?
Jana 11:11, 14-44: „[Jezus powiedział do uczniów:] ‚Łazarz, nasz przyjaciel, udał się na spoczynek, ale ja tam idę, aby go obudzić ze snu’. (...) Jezus rzekł im wtedy otwarcie: ‚Łazarz umarł’ (...) Przybywszy, zastał go [Łazarza] leżącego już od czterech dni w grobowcu pamięci. (...) Jezus rzekł do niej [do Marty, siostry Łazarza]: ‚Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem’. (...) Zawołał donośnym głosem: ‚Łazarzu, wyjdź!’ Zmarły wyszedł, mając nogi i ręce obwiązane opaskami, a twarz owiniętą chustą. Jezus powiedział do nich: ‚Rozwiążcie go i pozwólcie mu iść’”. (Gdyby Jezus przywołał z powrotem Łazarza zaznającego szczęśliwości w innym życiu, nie byłoby to życzliwe. Natomiast wskrzeszeniem Łazarza ze stanu niebytu Jezus okazał życzliwość jemu i jego siostrom. Łazarz znowu stał się żywym człowiekiem).
Marka 5:35-42: „Przyszli jacyś ludzie z domu przełożonego synagogi i powiedzieli: ‚Twoja córka umarła! Po co dalej fatygować nauczyciela?’ Ale Jezus, posłyszawszy wypowiedziane słowo, rzekł do przełożonego synagogi: ‚Nie bój się, tylko wierz’. (...) Wziął ze sobą ojca i matkę dziecięcia oraz tych, którzy z nim byli, i wszedł, gdzie było dziecię. I ująwszy za rękę to dziecię, powiedział do niej: ‚Talita kumi’, co w tłumaczeniu znaczy: ‚Dziewczę, mówię ci: Wstań!’ I dziewczę natychmiast wstało i zaczęło chodzić, miało bowiem dwanaście lat. I od razu ogarnął ich wielki zachwyt”. (Gdy podczas Tysiącletniego Panowania Chrystusa nastąpi na ziemi ogólne zmartwychwstanie, niewątpliwie będzie to dla milionów rodziców oraz ich potomstwa czas ogromnej radości, ponieważ znowu będą razem).
Jakie widoki otworzą się przed wskrzeszonymi do życia na ziemi?
Łuk. 23:43: „Zaprawdę mówię ci dzisiaj: Będziesz ze mną w Raju”. (Pod rządami Chrystusa jako Króla cała ziemia zostanie przeobrażona w raj).
Obj. 20:12, 13: „Ujrzałem umarłych, wielkich i małych, stojących przed tronem, i otwarto zwoje. Otwarto też inny zwój; jest to zwój życia. I umarli byli sądzeni z tego, co napisano w zwojach, według swych uczynków. (...) Byli sądzeni każdy z osobna — według swych uczynków”. (Otwarcie zwojów wyraźnie wskazuje na czas pouczania o woli Bożej, co jest zgodne z Izajasza 26:9. Otwarcie „zwoju życia” oznacza, że istnieje możliwość wpisania do tego zwoju imion ludzi, którzy dają posłuch tym pouczeniom. Będą oni mieć widoki na bezkresne, doskonałe życie ludzkie).
Kto dostąpi ziemskiego zmartwychwstania?
Jana 5:28, 29: „Nie dziwcie się temu, ponieważ nadchodzi godzina, w której wszyscy w grobowcach pamięci usłyszą jego [Jezusa] głos i wyjdą”. (Greckie słowo przetłumaczone tu na „grobowce pamięci” nie jest formą liczby mnogiej słowa táfos [grób, pojedyncze miejsce pochówku] ani háides [powszechny grób ludzkości], lecz celownikiem liczby mnogiej wyrazu mnemeíon [pamięć, grobowiec pamięci]. Podkreśla ono zachowywanie w pamięci kogoś, kto umarł. Ludzie, o których pamięć została wymazana w Gehennie, ponieważ popełnili niewybaczalne grzechy, nie zmartwychwstaną, ci jednak, których Bóg zachowuje w pamięci, zostaną wskrzeszeni i otrzymają możliwość życia wiecznego [Mat. 10:28; Marka 3:29; Hebr. 10:26; Malach. 3:16]).
Dzieje 24:15: „Mam w Bogu nadzieję, (...) że nastąpi zmartwychwstanie zarówno prawych, jak i nieprawych”. (Zostaną wskrzeszeni zarówno ci, którzy się trzymali prawych zasad Bożych, jak i ci, którzy z powodu niewiedzy dopuszczali się nieprawości. Biblia nie odpowiada na wszystkie nasze pytania co do zmartwychwstania poszczególnych osób. Możemy jednak być przekonani, że Bóg, który zna wszystkie fakty, będzie działał bezstronnie, miłosiernie i zgodnie ze swymi zasadami sprawiedliwości. Por. Rodz. 18:25).
Obj. 20:13, 14: „Wydało morze umarłych, którzy się w nim znajdowali, i śmierć, i Hades wydały umarłych, którzy się w nich znajdowali, i byli sądzeni każdy z osobna — według swych uczynków. A śmierć i Hades wrzucono do jeziora ognia. To oznacza drugą śmierć: jezioro ognia”. (A zatem ci, którzy umarli wskutek grzechu Adamowego, zmartwychwstaną bez względu na to, czy ich grobem było morze, czy Hades, powszechny ziemski grób ludzkości).
|
N sty 11, 2009 22:16 |
|
|
|
|
On
Dołączył(a): Cz paź 04, 2007 20:54 Posty: 819
|
Re: Nadzieja dla umarłych
urbandarek napisał(a): Kto dostąpi ziemskiego zmartwychwstania?
Jana 5:28, 29: „Nie dziwcie się temu, ponieważ nadchodzi godzina, w której wszyscy w grobowcach pamięci usłyszą jego [Jezusa] głos i wyjdą”.
Jak może usłyszeć głos ktoś, kto wg Ciebie nie istnieje? Czym uslyszy głos skoro trup rozlożył się na atomy i nie ma narządu sluchu?
A podobno dusza nie istnieje...
Skąd niby wyjdą-z Bożej pamięci?
Jak widać poniżej znowu przekręciliście Pismo dla wlasnych wymysłów:
Biblia Brzeska NT (1563)
j 5:28 bb (28 ) Nie dziwujcież się temu, boć przyjdzie godzina, w którą wszyscy co są w grobiech usłyszą głos jego:
Biblia Gdańska (1632)
j 5:28 bg (28 ) Nie dziwujcież się temu; boć przyjdzie godzina, w którą wszyscy, co są w grobach, usłyszą głos jego;
Biblia Poznańska (1974/1975)
j 5:28 bp (28 ) Nie dziwcie się temu, bo zbliża się godzina, w której wszyscy spoczywający w grobach usłyszą Jego głos.
Biblia Tysiąclecia, 4ed. (1965/1984)
j 5:28 bt (28 ) Nie dziwcie się temu! Nadchodzi bowiem godzina, w której wszyscy, którzy spoczywają w grobach, usłyszą głos Jego:
Biblia Warszawska (1975)
j 5:28 bw (28 ) Nie dziwcie się temu, gdyż nadchodzi godzina, kiedy wszyscy w grobach usłyszą głos jego;
Biblia Warszawsko-Praska (1997)
j 5:28 br (28 ) Nie powinniście się temu dziwić. Zbliża się bowiem godzina, w której wszyscy, co spoczywają w grobach, usłyszą Jego głos.
Nowa Biblia Gdańska
j 5:28 bgn (28 ) Nie dziwcie się temu, gdyż przychodzi godzina, w której wszyscy w grobach usłyszą jego głos;
NT w przekł. S. Kowalskiego (1956)
j 5:28 kow (28 ) Nie dziwcie się temu, bo nadchodzi godzina, w której wszyscy, co są w grobach, usłyszą głos jego.
Przekład Dosłowny (2002)
j 5:28 bpd (28 ) Nie dziwcie się temu; nadchodzi bowiem godzina, kiedy wszyscy w grobach usłyszą Jego głos;
Przekład Nowego Świata (1997)
j 5:28 ns (28 ) Nie dziwcie się temu, ponieważ nadchodzi godzina, w której wszyscy w grobowcach pamięci usłyszą jego głos
|
Pn sty 12, 2009 0:14 |
|
|
mcfunthomas
Dołączył(a): N kwi 29, 2007 16:50 Posty: 883
|
Witam
Nawet w zwrocie grobowcach pamięci nie dali w nawiasie wyrazu pamięci. Masakra. Ale jak autorzy się ratują przed wpadką? Odsyłają do II Krl 4,34 oraz Hbr 11,35, gdzie mowa o zmarłych-jeszcze-niepochowanych. Sprytne, hehe, choć głupie.
Nie trudno zauważyć, że w pewnych miejscach Przekład Nowego Świata (1997) to tak naprawdę Przekład Nowego Światła. Po raz pierwszy zabłysło w Edenie, w rozmowie z Ewą...i doprowadziło do śmierci, do odejścia od źródła Prawdy i Miłości.
Pozdrawiam
_________________ Indifference of the GOoD is enough for the EviL to succeed
|
So sty 24, 2009 6:59 |
|
|
|
|
Alfa F1
Dołączył(a): So sty 20, 2007 11:25 Posty: 107 Lokalizacja: Wrocław
|
Re: Nadzieja dla umarłych
urbandarek napisał(a): Zmartwychwstanie
Definicja: Greckie słowo anástasis, tłumaczone na „zmartwychwstanie”, znaczy dosłownie „ponowne powstanie” i dotyczy wskrzeszenia z martwych. W Piśmie Świętym wiele razy użyto pełniejszego wyrażenia „zmartwychwstanie (spośród) umarłych” (Mat. 22:31; Dzieje 4:2; 1 Kor. 15:12). Odpowiada mu hebrajskie wyrażenie techiját hammetím, które znaczy „ożywienie umarłych” (Mat. 22:23, przypis w NW). Zmartwychwstanie wiąże się z odtworzeniem danego człowieka wraz z całą jego osobowością i doświadczeniem — szczegółami przechowywanymi w pamięci u Boga. Zależnie od woli Bożej człowiek może być przywrócony do życia w ciele ludzkim albo w ciele duchowym, dalej pozostaje jednak tą samą osobą, to znaczy ma te same cechy osobowości i pamięć, co przed śmiercią. Zmartwychwstanie jest wspaniałym wyrazem niezasłużonej życzliwości Jehowy, przejawem Jego mądrości i mocy służącym urzeczywistnieniu Jego pierwotnego zamierzenia co do ziemi.
Łuk. 23:43: „Zaprawdę mówię ci dzisiaj: Będziesz ze mną w Raju”. (Pod rządami Chrystusa jako Króla cała ziemia zostanie przeobrażona w raj).
Parę zastrzeżeń:
"Zmartwychwstanie wiąże się z odtworzeniem danego człowieka wraz z całą jego osobowością i doświadczeniem — szczegółami przechowywanymi w pamięci u Boga. Zależnie od woli Bożej człowiek może być przywrócony do życia w ciele ludzkim albo w ciele duchowym, dalej pozostaje jednak tą samą osobą, to znaczy ma te same cechy osobowości i pamięć, co przed śmiercią"- to stwierdzenie pozabiblijne.
Z Twojej wypowiedzi wynika, jakby śmierć oznaczała zniszczenie osoby (którą jednak można odtworzyć).
1. Nawet w ST zmarli zstępowali do Szeolu- nie byli więc zniszczeni.
2. "Jeszcze dziś będziesz ze Mną w Raju"- po śmierci ten sam numerycznie łotr tego samego dnia, choć umarł, miał żyć.
3. Ap 6,9
4. Mt 10,28
5. 2Kor 4,16
Zatem: dusza ludzka jest nieśmiertelna- śmierć oznacza tylko nietrwałe (dzięki Bogu) oddzielenie duszy i ciała- do czasu Sądu Ostatecznego.
Potem ten świat przeminie, a w jego miejsce zostanie stworzona "Nowa Ziemia i Nowe Niebo" (Iz 65, 17; 2 P 3, 13; Ap 21, 1).
Ciała zostaną ponownie zjednoczone z duszami, ale będą już niezniszczalne.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że świat doczesny nie zostanie zniszczony, ale przemieniony, co przeczy biblijnej eschatologii o końcu świata.
_________________ "O przyjdź do mnie, mój Jezu, złóż najświętszą głowę!
Przyjdź! - na przyjęcie Twoje serce me gotowe!
Jak na miękkim kobiercu
Wypoczniesz w moim sercu
Ono jest Twoje!"
|
So sty 24, 2009 11:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|