Maraskin
Cytuj:
Więc dlaczego zaprzecza oczywisym sprawom, takim że apostołowie nie zwracają się do osoby Boga i Jezusa na początku swoich listów. To poprostu podważa Twoją znajomość Pisma.
Zadanie pytania nie oznacza zaprzeczania czemukolwiek. Ponadto głupich pytań nie ma. Na początku listów Duch Święty również jest przywoływany, choćby w formułach trynitarnych charakterystycznych dla św. Pawła.
Cytuj:
W Starym testamencie nie znajdziesz nazwy Duch Święty, chyba że posiadasz jakąś inną Biblię?
Ale Ducha znajdziesz. Wiadomo o kogo chodzi. Ponadto Duch Święty pojawia się w Ps 51,13; Md 9,17; Iz 63,10; Iz 63,11; Dn 13,45.
Cytuj:
Natomiast nadal nie przekonałeś mnie odsyłając do Księgi Ezechiela że Duch Święty to trzecia osoba boska. Nadal występuje tu jako moc sprawcza Jahwe.
To Ty mnie przekonaj, że Ojciec jest osobą. Na takiej samej zasadzie udowodnię, że Duch Święty ma wszystkie cechy osoby. Poza tym nie byłem proszony o fragment z Ez potwierdzający, że Duch Święty jest osobą, ale, że Duch Święty jest kimś do kogo się zwraca. Polecam Ez 37.
Cytuj:
Ja nie widze sprzeczności w utożsamianiu Chrystusa z aniołem, być może podczas godziny Sądu przyjmnie taką formę? Co w tym złego? Tak samo w niebie. Chrystus jest wszystkim więc jaki masz z tym okresleniem problem? Chyba że Twój umysł odżegnuje się od logicznej intempretacji Biblii dzięki jakiejś innej nauce doktrynalnej i przyjętej tradycji? Bo to mi się nasuwa czytając Twoje posty.
Na razie nie widzę logicznego, przekonywującego uzasadnienia dla tezy, że Jezus jest aniołem. Od określenia "inny" przy słowie "anioł" (chodzi po prostu o to, że Jan mówił za każdym razem o innym aniele, a nie o tym samym) do stwierdzenia, że Chrystus jest ontologicznie aniołem - logicznego przejścia nie widzę.
Z Pisma Świętego wiemy, że Chrystus jest prawdziwym człowiekiem i prawdziwym Bogiem współistotnym Ojcu. Nie mnóżmy teorii ponad miarę.