Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Autor |
Wiadomość |
Anonim (konto usunięte)
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Czy nie należałoby przed szumnym ogłoszeniem, że Ojcowie Kościoła nie uznawali boskości Chrystusa przedstawić nieco więcej ich wypowiedzi, niż dwie czy trzy wyrwane z kontekstu? Nawet prawosławni dla których głos świętych Ojców ma ogromne znaczenie nie uznają ich pojedynczych wypowiedzi za miarodajne. Ojcowie muszą mówić jednym głosem, wtedy można powiedzieć -> takie jest nauczanie Ojców Kościoła.Właściwie to ja też na szybkiego googla mogła bym na podstawie jednego cytatu z Justyna ogłosić tako rzekli Ojcowie Kościoła, zatem katolicy mają rację. Proszę bardzo: "the word of wisdom, who is himself God begotten of the Father of all things, and word, and wisdom, and power, and the glory of the begetter, will bear evidence to me...""Słowo Mądrości, które samo jest tym Bogiem poczętym z Ojca wszechrzeczy i Słowem, i Mądrością, i Mocą, i Chwałą Poczynającego, niesie dla mnie dowód, kiedy mówi On przez Salomona, co następuje: «Oto opowiem wam co zdarza się co dzień, przypomnę wydarzenia od dni wieczności i ukażę je. Pan mnie stworzył, swe arcydzieło, jako początek swej mocy, od dawna, od wieków jestem stworzona, od początku nim ziemia powstała."Powyższy cytat stąd... ale nie orzeknę, bo mam się za poważną ;) Dla innych, zainteresowanych stanowiskiem Ojców w tej sprawie szybki przegląd: http://www.letusreason.org/Trin1.htm z odniesieniami gdzie i czego szukać.
|
Pn gru 01, 2014 13:33 |
|
|
|
|
Derech
Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41 Posty: 49
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
MARIELCytuj: Czy nie należałoby przed szumnym ogłoszeniem, że Ojcowie Kościoła nie uznawali boskości Chrystusa przedstawić nieco więcej ich wypowiedzi, niż dwie czy trzy wyrwane z kontekstu? Cały problem polega na trym że Ojcowie Kościoła nie nauczali jakoby Syn był tym samym Bogiem co Ojciec zatem odwoływanie się przez Trynitarzy do nauki Ojców Kościoła mija się z celem . Nie tylko Justyn podkreślał odrębność Syna od Ojca tak samo utrzymywał również Euzebiusz , Tertulian jak i również Orygenes , dla nich bowiem Jezus zajmował w niebie drugie miejsce po Bogu co jest sprzeczne z obecną wykładnią Trójcy . Stań zatem na wysokości zadania i udowodnij że któryś z przed nicejskich Ojców Kościoła nauczał jakoby Pan Jezus był tym samym Bogiem co Bóg Ojciec
|
Pn gru 22, 2014 22:36 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Derech napisał(a): MARIELCytuj: Czy nie należałoby przed szumnym ogłoszeniem, że Ojcowie Kościoła nie uznawali boskości Chrystusa przedstawić nieco więcej ich wypowiedzi, niż dwie czy trzy wyrwane z kontekstu? Cały problem polega na trym że Ojcowie Kościoła nie nauczali jakoby Syn był tym samym Bogiem co Ojciec zatem odwoływanie się przez Trynitarzy do nauki Ojców Kościoła mija się z celem . Nie tylko Justyn podkreślał odrębność Syna od Ojca tak samo utrzymywał również Euzebiusz , Tertulian jak i również Orygenes , dla nich bowiem Jezus zajmował w niebie drugie miejsce po Bogu co jest sprzeczne z obecną wykładnią Trójcy . Stań zatem na wysokości zadania i udowodnij że któryś z przed nicejskich Ojców Kościoła nauczał jakoby Pan Jezus był tym samym Bogiem co Bóg Ojciec Klemens Aleksandryjski: Kiedy mówi: Co było na początku (1J 1:1) to wskazuje na urodzenie Syna, który jest bez początku i razem z Ojcem istnieje (...) Słowo samo istniejące razem z Ojcem w jedności substancji jest wiekuiste i nie utworzone”(Adumbrationes in 1 J 1:1 cytat za „Bóg Jeden w Trójcy Osób” Ks. W. Granat, Lublin 1962 (s.355). "Co do nas, to mówimy, że Słowo w swojej tożsamości jest Bogiem w Bogu, jest Tym, który - co jest także powiedziane - istnieje w ‘łonie Ojca’ [J 1:18], niepodzielny, bez rozdzielenia, jeden Bóg. ‘Wszystko przez Niego się stało’ [J 1:3]...” „Wypisy z Theodota” I:8,1-2). Wystarczy?
|
Pn gru 22, 2014 22:49 |
|
|
|
|
Derech
Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41 Posty: 49
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Yarpen_ZirginCytuj: Klemens Aleksandryjski:
Kiedy mówi: Co było na początku (1J 1:1) to wskazuje na urodzenie Syna, który jest bez początku i razem z Ojcem istnieje (...) Słowo samo istniejące razem z Ojcem w jedności substancji jest wiekuiste i nie utworzone” (Adumbrationes in 1 J 1:1 cytat za „Bóg Jeden w Trójcy Osób” Ks. W. Granat, Lublin 1962 (s.355).
"Co do nas, to mówimy, że Słowo w swojej tożsamości jest Bogiem w Bogu, jest Tym, który - co jest także powiedziane - istnieje w ‘łonie Ojca’ [J 1:18], niepodzielny, bez rozdzielenia, jeden Bóg. ‘Wszystko przez Niego się stało’ [J 1:3]...” „Wypisy z Theodota” I:8,1-2). Gwoli ścisłości powinieneś wiedzieć że Pisma Justyna są wcześniejsze zatem cytowanie Klemensa o wątpliwym tłumaczeniu bez podania tekstu oryginalnego nic nowego nie wnosi . Ponadto skoro cytujesz Klemensa powinieneś również wspomnieć o tym że Klemens podporządkowywał Syna Ojcu a Ducha św Synowi co z kolei przeczy obecnemu wyznaniu wiary gdzie twierdzi się że 3 osoby są sobie we wszystkim równe . Wracając do nauki Justyna który nie uważał że Pan Jezus jest tym samym Bogiem co Ojciec lecz że jest innym Bogiem niższym od Boga Stwórcy , widzimy że Justyn nie miał pojęcia o tzw Trójcy
|
Cz gru 25, 2014 11:08 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Zajmij się lepiej Klemensem i faktem, że wbrew Twoim tezom on jednak nauczał o Trójcy, co przeczy wypowiedzianej przez Ciebie opinii: Derech napisał(a): Cały problem polega na trym że Ojcowie Kościoła nie nauczali jakoby Syn był tym samym Bogiem co Ojciec zatem odwoływanie się przez Trynitarzy do nauki Ojców Kościoła mija się z celem . W przytoczonych bowiem fragmentach wyraźnie widać nauczanie, że Ojciec i Syn są tym samym Bogiem. Natomiast jak masz zamiar zajmować się kwestią "wątpliwego przekładu", to zapraszam do wykazania, że przytoczony przeze mnie jest błędny. Ja nie muszę ani w przypadku cytatów z Ojców Kościoła, ani jakichkolwiek innych autorów obcojęzycznych, przytaczać oryginału.
|
Cz gru 25, 2014 19:41 |
|
|
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
W Starym Testamencie imię Boga w postaci czterech hebrajskich liter tj.JHWH napisano około 7000 razy.Co prawda nie wiemy jak wymawiać to imię ale czy pisanie zamiast tego słowa:``Pan`` nie jest fałszowaniem Pisma?
|
Pt gru 26, 2014 11:36 |
|
|
medieval_man
Moderator
Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50 Posty: 7771 Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Czy żydzi, ktorzy przy czytaniu fragmentów Biblii zamiast odczytywać YHWH czytali "Adonaj" też fałszowali Pismo? Przypomnę, że sam Jezus w Łk 4,17-19 odczytujac w Synagodze fragment z Izajasza: Duch Pański spoczywa na Mnie, ponieważ Mnie namaścił i posłał Mnie Łk 4,18 ktory w hebrajskiej Biblii zapisany jest jako רוּחַ אֲדֹנָי יְהוִה czyli Ruah Adonay Jehovih (a więc Imię Panskie było w nim zapisane jako YHWH) odczytał, wedłg świadectwa Łukasza jako Πνεῦμα κυρίου czyli Duch Pański. Sfałszował?
_________________ Fides non habet osorem nisi ignorantem
|
Pt gru 26, 2014 14:50 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Żydzi stworzyli sobie tradycję niewymawiania imienia bożego.Nie wiemy skąd taka tradycja ale domyślamy się,że chodziło o to,aby nie łamać przykazania dekalogu.Jednak w Piśmie Świętym nie umieszczano zamiast ``JHWH`` słowa ``Adonaj``. Dlatego pytałem o niezapisywanie a nie o niewymawianie. Septuaginta ponoć najpierw też zawierała to imię zapisane literami hebrajskimi choć cała spisana była w grece.Dopiero później to zmieniono. Z drugiej strony dziwi mnie czemu chrześcijaństwo poszło za tradycją żydowską a nie za samym przekazem Pisma?Bo jak widzimy w Piśmie imię Boga pisano a dopiero później zaprzestano wymawiać.Dziwne.
|
Pt gru 26, 2014 15:30 |
|
|
Derech
Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41 Posty: 49
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Yarpen_ZirginCytuj: W przytoczonych bowiem fragmentach wyraźnie widać nauczanie, że Ojciec i Syn są tym samym Bogiem.
Natomiast jak masz zamiar zajmować się kwestią "wątpliwego przekładu", to zapraszam do wykazania, że przytoczony przeze mnie jest błędny. Ja nie muszę ani w przypadku cytatów z Ojców Kościoła, ani jakichkolwiek innych autorów obcojęzycznych, przytaczać oryginału. Otóż sam Klemens uważał że Syn jest poddany Ojcu co z kolei wyklucza możliwość jakoby Syn był tym samym Bogiem co Bóg Ojciec . Proponuję abyś najpierw zapoznał się z nauką Klemensa a nie wybiórczo cytował jego naukę . Nikt z przed nicejskich Ojców kościoła nie serwował nauki o Trójcy w takim wydaniu jak czyni to obecnie KrzK . W roku w roku 325 na soborze nicejskim w oficjalnie uznano współistotność Ojca i Syna o triadzie jeszcze nie było mowy
|
Pt gru 26, 2014 21:57 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Derech napisał(a): Yarpen_ZirginCytuj: W przytoczonych bowiem fragmentach wyraźnie widać nauczanie, że Ojciec i Syn są tym samym Bogiem.
Natomiast jak masz zamiar zajmować się kwestią "wątpliwego przekładu", to zapraszam do wykazania, że przytoczony przeze mnie jest błędny. Ja nie muszę ani w przypadku cytatów z Ojców Kościoła, ani jakichkolwiek innych autorów obcojęzycznych, przytaczać oryginału. Otóż sam Klemens uważał że (...) Proponuję, abyś zamiast tracić czas na omawianie własnych tekstów na temat tego, co uważasz za niemożliwe, zajął się przytoczonymi przeze mnie fragmentami Klemensa.
|
Pt gru 26, 2014 22:40 |
|
|
Derech
Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41 Posty: 49
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Yarpen_ZirginCytuj: Proponuję, abyś zamiast tracić czas na omawianie własnych tekstów na temat tego, co uważasz za niemożliwe, zajął się przytoczonymi przeze mnie fragmentami Klemensa. Co masz na myśli pisząc własne teksty ? czy uważasz że jak tworzyłem naukę Tertuliana czy też Euzebiusza , nie masz pojęcia co tak naprawdę głosił Klemens . Więc jeszcze raz powtarzam najpierw zapoznaj się z nauką Klemensa a później zabieraj głos . Klemens Aleksandryjski był jednym z pierwszych Ojców Kościoła który podtrzymał naukę apostołów twierdząc że Pan Jezus jest pierwszym którego stworzył Bóg Klemens Aleksandryjski (C 155 - 220 ne) Τὸ γὰρ" πρὸ ἑωσφόρου ἐγέννησά σε "οὕτως ἐξακούομεν ἐπὶ τοῦ πρωτοκτίστου Θεοῦ Λόγου · καὶ" πρὸ ἡλίου "καὶ σελήνης καὶ πρὸ πάσης κτίσεως" τὸ Ὄνομά σου Klemens Aleksandryjski nazywał Jezusa "protoktistos" (πρωτόκτιστος) (pierwostworzony) Pasterz Hermas (połowy II wieku ne) przypowieści 9.12.2: Określa on Syna Bożego jako tego który jest najstarszy ze wszystkich stworzeń Ὁ μὲν υἱὸς τοῦ θεοῦ πάσης τῆς κτίσεως αὐτοῦ προγενέστερός ἐστιν, ὥστε σύμβουλον αὐτὸν γενέσθαι τῷ πατρὶ τῆς κτίσεως αὐτοῦ · διὰ τοῦτο καὶ παλαιὰ ἡ πέτρα Zatem podejdź uczciwie do tematu nie kopiuj fragmentów wyrywanych z tego co pisał Klemens ale bierz pod uwagę wszystkie jego wypowiedzi Cytuj: Co do nas, to mówimy, że Słowo w swojej tożsamości jest Bogiem w Bogu, jest Tym, który - co jest także powiedziane - istnieje w ‘łonie Ojca’ [J 1:18], niepodzielny, bez rozdzielenia, jeden Bóg. ‘Wszystko przez Niego się stało’ [J 1:3]...” „Wypisy z Theodota” I:8,1-2). Bóg w Bogu to już dwóch Bogów . To gdzie się znajduje Jezus ? czyż nie zasiada prawicy Boga w niebie
|
So gru 27, 2014 15:28 |
|
|
Anonim (konto usunięte)
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
I dalej odnosisz się do tego, co sam wymyśliłeś, a nie do przytoczonych przeze mnie fragmentów nauczania Klemensa Aleksandryjskiego... No cóż, czasem trzeba i tak, jak się nie jest w stanie obronić tezy, że Ojcowie Kościoła nie nauczali przed I Soborem Nicejskim, że Ojciec i Syn Boży są tym samym Bogiem.
|
So gru 27, 2014 15:34 |
|
|
Derech
Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41 Posty: 49
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Yarpen_ZirginCytuj: I dalej odnosisz się do tego, co sam wymyśliłeś, a nie do przytoczonych przeze mnie fragmentów nauczania Klemensa Aleksandryjskiego... No cóż, czasem trzeba i tak, jak się nie jest w stanie obronić tezy, że Ojcowie Kościoła nie nauczali przed I Soborem Nicejskim, że Ojciec i Syn Boży są tym samym Bogiem. Nadal lepcież bezmyślnie bzdury nie zastanawiać się nad tym co kopiujesz . Bóg w Bogu to ile Bogów ? jak uważasz 1 ? 2 ? 3 ? wybierz właściwą odpowiedź Wracając do cytatu który to jest bardzo niewygodny dla trynitarzy dlatego też wolą go przemilczeć . Klemens Aleksandryjski (c 155 - 220 ne) Grecki tekst: "... Τὸ γὰρ" πρὸ ἑωσφόρου ἐγέννησά σε "οὕτως ἐξακούομεν ἐπὶ τοῦ πρωτοκτίστου Θεοῦ Λόγου · καὶ" πρὸ ἡλίου "καὶ σελήνης καὶ πρὸ πάσης κτίσεως" τὸ Ὄνομά σου "..." (1.20.1)wyciągi z Theodotus ἐπὶ τοῦ πρωτοκτίστου Θεοῦ Λόγου W odniesieniu do pierwszego stworzonego Logosa .. Justyn Męczennik podobnie jak inni Ojcowie Kościoła wierzył że Jezus jest innym Bogiem niższym od Boga stwórcy zatem nie uważał że Jezus jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec. Według nauki o Triadzie Bóstw tylko Bóg Ojciec nie pochodzi od nikogo natomiast Syn pochodzi od Boga Ojca , pomyśl jeżeli Jezus był by tym samym Bogiem co Ojciec wówczas nie pochodził by od nikogo,tymczasem trynitarze przyznają że Syn pochodzi od Boga Ojca zatem nieświadomie przeczą swemu twierdzeniu że Syn Boga jest Bogiem Ojcem
|
N gru 28, 2014 15:02 |
|
|
medieval_man
Moderator
Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50 Posty: 7771 Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Derech napisał(a): Według nauki o Triadzie Bóstw tylko Bóg Ojciec nie pochodzi od nikogo natomiast Syn pochodzi od Boga Ojca , pomyśl jeżeli Jezus był by tym samym Bogiem co Ojciec wówczas nie pochodził by od nikogo,tymczasem trynitarze przyznają że Syn pochodzi od Boga Ojca zatem nieświadomie przeczą swemu twierdzeniu że Syn Boga jest Bogiem Ojcem Pomijając spór o rozumienie Klemensa to trynitarze nie twierdzą że Syn Boga jest Bogiem Ojcem.Nie mówią też o "Synu Boga", ale o Bogu Synu. Nie ma też nauki o "triadzie bóstw", lecz Bogu jednym w Trójcy. Może zanim zaczniemy dyskutować zapoznajmy się z poglądami innych zamiast dyskutować z naszym wyobrażeniem ich poglądów? Trynitarze twierdzą, że jest jeden Bóg. Tym Bogiem jest Ojciec i tym Bogiem jest Syn, oraz tym Bogiem jest Duch Święty. Ojciec nie pochodzi od nikogo. Syn pochodzi od Ojca. Duch Święty pochodzi od Ojca i od Syna (wg teologii katolickiej)
_________________ Fides non habet osorem nisi ignorantem
|
N gru 28, 2014 15:22 |
|
|
Derech
Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41 Posty: 49
|
Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
medieval_manCytuj: Pomijając spór o rozumienie Klemensa to trynitarze nie twierdzą że Syn Boga jest Bogiem Ojcem. Nie mówią też o "Synu Boga", ale o Bogu Synu. Nie ma też nauki o "triadzie bóstw", lecz Bogu jednym w Trójcy. O tym cały czas piszę Justyn nie uważał że Syn Boga jest Bogiem Ojcem lecz w swoich pismach nazywa Pana Jezusa innym Bogiem niższym od Boga Stwórcy Cytuj: Może zanim zaczniemy dyskutować zapoznajmy się z poglądami innych zamiast dyskutować z naszym wyobrażeniem ich poglądów? Trynitarze twierdzą, że jest jeden Bóg. Tym Bogiem jest Ojciec i tym Bogiem jest Syn, oraz tym Bogiem jest Duch Święty. Ojciec nie pochodzi od nikogo. Syn pochodzi od Ojca. Duch Święty pochodzi od Ojca i od Syna (wg te W takim ujęciu jest wewnętrzna sprzeczność skoro Ojciec nie pochodzi od nikogo zaś Syn ma swoje pochodzenie od Boga Ojca to Syn nie może być tym samym Bogiem co Bóg Ojciec , a skoro według Trynitarian Syn jest Bogiem lecz nie Ojcem Bogiem to tak naprawdę wierzycie w dwóch Bogów....
|
Pn sty 05, 2015 20:03 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|