Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Wt kwi 23, 2024 11:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
 poprawnosc Biblii - cz. 2 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post 
Ale to proroctwo nie musi się odnosić do syna Izajasza :)
Możesz sprawdzić przypisy, jeśli masz w domu Biblię Tysiąclecia


Pn kwi 17, 2006 18:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 27, 2006 9:51
Posty: 119
Post 
Czyli w koncu do kogo sie odnosi ?
Nie posiadam w domu BT, czy moglbys mi ten komentarz odnosnie do wersetu Iz 7,14 podac?


Pn kwi 17, 2006 18:28
Zobacz profil
Post 
Lepton napisał(a):
ps. Korzystam z internetowej Biblii on-line, ktora niestety nie ma komentarzy/objasnien.


Ja znam wersję z przypisami ;) [ w necie oczywiście] Kto szuka ...

A z papierowych wydań polecam Biblię Poznańską :) [ tam macie 2 strony o tym :D ] / zawsze można od kogoś pożyczyć .../


Pn kwi 17, 2006 18:30
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 27, 2006 9:51
Posty: 119
Post 
Baranku, to bys sie podzielil linkiem, a nie sie przechwalal ;)


Pn kwi 17, 2006 18:31
Zobacz profil
Post 
http://biblia.wiara.pl/?grupa=6&art=111 ... 6299&katg=
Tu masz kilka linków - sam sobie wybierz. ( ja po prostu mam nadzieję, że zaczniesz sam szukać :D ;) )


Pn kwi 17, 2006 18:33
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 27, 2006 9:51
Posty: 119
Post 
Dla Ciebie baranku wszystko ;) obiecuje poprawe - ps. dzieki za link.


Pn kwi 17, 2006 18:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 27, 2006 9:51
Posty: 119
Post 
Oki, znalazlem objasnienia i czytam:

7,14 "Oto Panna..." - Zachowujemy stary przekład z Wlg. Dosł. wg hebr.: "Oto panna brzemienna [jest] i rodzi syna, którego imię nazwie Emmanuel"; jeszcze lepiej: "poczęła i rodzi".

Kogo poczęła, i czy sama z siebie ? - ta młoda dama opisywana przez Izajasza?

- Hebr. alma[h] znaczy: młoda panna lub młoda
>> kobieta zamężna, nie będąca jeszcze matką; wyraz ten podkreśla młodość osoby i normalnie suponuje dziewictwo.

Czyim zdaniem, Żydów czy Greków ?

LXX oddaje je przez wyraz parthenos - dziewica, który podkreśla dziewictwo osoby (podobnie jak hebr. betula[h]). "Emmanuel", imię symboliczne (por. Iz 1,26) znaczy "Bóg z nami" (por. Iz 8,8.10; Ps 46[45],8.12). - Interpretacja mesjańska tego proroctwa ma dziś dwie formy. Jedna, nowsza, rozumie i wyjaśnia je w sensie dosłownym o Ezechiaszu, którego miała wnet porodzić młoda małżonka króla Achaza,

Ale porodziła żona Izajasza ? Jakim cudem ?

miało być znakiem trwałości dynastii Dawidowej wg obietnicy Boga, zapisanej w 2 Sm 7,1nn, a w sensie typicznym o Chrystusie, którego Ezechiasz sobą wprawdzie zapowiada, ale imię i przymioty Emmanuela absolutnie wykraczają poza syna Achaza. Druga, tradycyjna interpretacja odnosi tekst w sensie wyrazowym do Chrystusa, bo dowodzą tego: 1) Uroczysta forma proroctwa i podobne proroctwo w Mi 5,2; symboliczne imię Chłopięcia,

Ciekawe, już sprawdzam:

Mi 5:1
A ty, Betlejem Efrata, najmniejsze jesteś wśród plemion judzkich! Z ciebie mi wyjdzie Ten, który będzie władał w Izraelu, a pochodzenie Jego od początku, od dni wieczności.

No więc kiedy się narodził ten, o kim tu mowa i z kogo ?


Pn kwi 17, 2006 19:50
Zobacz profil
Post 
Lepton napisał(a):
LXX oddaje je przez wyraz parthenos - dziewica, który podkreśla dziewictwo osoby (podobnie jak hebr. betula[h]). "Emmanuel", imię symboliczne (por. Iz 1,26) znaczy "Bóg z nami" (por. Iz 8,8.10; Ps 46[45],8.12). - Interpretacja mesjańska tego proroctwa ma dziś dwie formy. Jedna, nowsza, rozumie i wyjaśnia je w sensie dosłownym o Ezechiaszu, którego miała wnet porodzić młoda małżonka króla Achaza,

Ale porodziła żona Izajasza ? Jakim cudem ?


Czy to, że porodziła żona Izajasza też znalazłeś w przypisach odnośnie fragmentu Iz 7,14 ??
Lepton, już tłumaczyłam- te dwa fragmenty Izajasza odnoszą się do czegoś innego. Nie wiem, czemu je łączysz ...


Cytuj:
Cytuj:
Mi 5:1
A ty, Betlejem Efrata, najmniejsze jesteś wśród plemion judzkich! Z ciebie mi wyjdzie Ten, który będzie władał w Izraelu, a pochodzenie Jego od początku, od dni wieczności.


No więc kiedy się narodził ten, o kim tu mowa i z kogo ?


To proroctwo odnosi się do Chrystusa. A o Jego narodzeniu szukaj w Ewangeliach ....


Pn kwi 17, 2006 20:00
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 27, 2006 9:51
Posty: 119
Post 
baranek napisał(a):
Czy to, że porodziła żona Izajasza też znalazłeś w przypisach odnośnie fragmentu Iz 7,14 ??


Nie, to tutaj Iz 8:3
Zbliżyłem się też do prorokini. Ona poczęła i porodziła syna.
Opis nawet o tym mowi. Więc porodzila żona Izajasz syna czy nie?


baranek napisał(a):
To proroctwo odnosi się do Chrystusa. A o Jego narodzeniu szukaj w Ewangeliach ....


Oj wiesz dobrze ze nie o tym tutaj pytam.


Pn kwi 17, 2006 20:22
Zobacz profil
Post 
Lepton ... zdecyduj się o którym fragmencie rozmawiamy ....
bo najpierw przytaczasz przypisy do Iz 7,14 .. a potem zadajesz do nich pytanie związane z Iz 8,3 ....

A odnośnie 8,3 .. Przecież w samym tekście pisze wyraźnie, że urodziła syna :? ( ale to nie to samo dziecko co w Iz 7,14 ...)

Może nie uwierzysz, ale nie wiem o co pytasz w związku z Mi 5:1 ... właściwie uznałam to za pytanie retoryczne ...


Pn kwi 17, 2006 20:38
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 27, 2006 9:51
Posty: 119
Post 
baranek napisał(a):
A odnośnie 8,3 .. Przecież w samym tekście pisze wyraźnie, że urodziła syna :? ( ale to nie to samo dziecko co w Iz 7,14 ...)


I kto rozsadzi nasz spor? ;) Gdyz moim zdaniem jest to dokladnie to samo dziecko, czytalas calosc?:

1 Pan powiedział do mnie: «Weź sobie wielką tabliczkę i napisz na niej zwykłymi literami: Maher-Szalal-Chasz-Baz.
2 Następnie znajdź mi świadków godnych zaufania: kapłana Uriasza i Zachariasza, syna Jeberekiasza!»
3 Zbliżyłem się też do prorokini. Ona poczęła i porodziła syna. I rzekł mi Pan: «Nazwij go imieniem Maher-Szalal-Chasz-Baz,
4 bo zanim chłopiec nauczy się wymawiać "tata" i "mama", zaniosą bogactwa Damaszku i łupy z Samarii przed króla asyryjskiego».
5 Ponownie Pan przemówił do mnie tymi słowami:
6 «Ponieważ lud ten wzgardził wodą Siloe, co płynie łagodnie, a drży przed Resinem i przed synem Remaliasza,
7 dlatego: Oto Pan sprawia, że wzbierają przeciw niemu wody Rzeki gwałtowne i obfite - <król asyryjski i cała jego chwała> - i wtargną do wszystkich jej łożysk, i przekroczą wszystkie jej strome brzegi;
8 i wedrą się do Judy, zatopią i przeleją się, aż sięgną po szyję. Jej skrzydła będą rozpostarte na całą szerokość twej ziemi, o Emmanuelu!
9 Dowiedzcie się, ludy, będziecie zgniecione! Wszystkie krańce ziemi, słuchajcie: Przypaszcie broń, będziecie zgniecione! Przypaszcie broń, będziecie zgniecione!
10 Opracujcie plan, a będzie udaremniony. Wydajcie rozkaz, a nie nabierze mocy, albowiem z nami Bóg».
11 Zaiste, tak wyrzekł Pan do mnie, gdy Jego ręka mocno mnie ujęła, by mnie odwrócić od postępowania drogą tego ludu:
12 «Nie nazywajcie spiskiem wszystkiego, co ten lud nazywa spiskiem; i nie lękajcie się, czego on się lęka, ani się nie bójcie!
13 Pan Zastępów - Jego za Świętego miejcie; On jest Tym, którego się lękać macie i który was winien bojaźnią przejmować.
14 On będzie kamieniem obrazy* i skałą potknięcia się dla obu domów Izraela; pułapką i sidłem dla mieszkańców Jeruzalem.
15 Wielu z nich się potknie, upadnie i rozbije, będą usidleni i w niewolę wzięci».
16 Zamykam świadectwo i pieczętuję pouczenie wśród moich uczniów.
17 Oczekuję Pana, który ukrywa swe oblicze przed domem Jakuba, i w Nim pokładam nadzieję.
18 Oto ja i dzieci moje, które mi dał Pan, stanowimy wieszcze znaki w Izraelu od Pana Zastępów, co na górze Syjon przebywa.
19 Gdy zaś wam powiedzą: «Radźcie się wywoływaczy duchów i wróżbitów, którzy szepcą i mruczą [zaklęcia]. Czyż lud nie powinien radzić się swoich bogów? Czy nie powinien pytać umarłych o los żywych?»
20 «Do objawienia i do świadectwa!» Jeśli nie będą mówić zgodnie z tym hasłem, to nie mam dla nich jutrzenki.
21 A będzie się on błąkał w kraju uciśniony i wygłodzony; a kiedy zazna głodu i wpadnie we wściekłość, zacznie przeklinać swego króla i swego Boga; podniesie oczy w górę,
22 potem popatrzy na ziemię: a oto tylko utrapienie i ciemności, i przygniatająca noc! Ale mrok będzie rozpędzony.
23 Bo nie [zawsze] będzie miał ciemności ten kraj, który cierpi ucisk. W dawniejszych czasach upokorzył [Pan] krainę Zabulona i krainę Neftalego, za to w przyszłości chwałą okryje drogę do morza, wiodącą przez Jordan, krainę pogańską.

I nadal nie widzisz zwiasku z Jezusem Chrystusem? Patrz Iz 8,23.
a Iz 8,8 do kogo sa te slowa skierowane, jesli nie maja zwiasku z Chrystusem?

Hbr 2:9-13
9. Widzimy natomiast Jezusa, który mało od aniołów był pomniejszony, chwałą i czcią ukoronowanego za cierpienia śmierci, iż z łaski Bożej za wszystkich zaznał śmierci.
10. Przystało bowiem Temu, dla którego wszystko i przez którego wszystko, który wielu synów do chwały doprowadza, aby przewodnika ich zbawienia udoskonalił przez cierpienie.
11. Tak bowiem Ten, który uświęca, jak ci, którzy mają być uświęceni, z jednego /są/ wszyscy. Z tej to przyczyny nie wstydzi się nazywać ich braćmi swymi,
12. mówiąc: Oznajmię imię Twoje braciom moim, w pośrodku zgromadzenia będę Cię wychwalał.
13. I znowu: Ufność w Nim pokładać będę. I znowu: Oto Ja i dzieci moje, które Mi dał Bóg.

I nadal nie widzisz związku ?


N kwi 23, 2006 17:41
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL