Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz mar 28, 2024 17:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
 Opłata za "usługi"? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 13, 2007 15:14
Posty: 71
Post Opłata za "usługi"?
Czy ksiądz ma prawno pobierać opłaty za sakramenty? (Narzucać nam ile mam zapłacić)
Czy ksiądz ma prawo pobierać opłatę za stawianie pomnika na cmentarzu?

Ostatnio dowiedziałem się, że u mnie ksiądz żąda 10% wartości pomnika... co jest dla mnie szaleństwem...

Zanim zacznę cokolwiek robić, wolę się upewnić... dlatego te pytania.

_________________
Panie, naucz nas się modlić.
Łk 11,1


Nie wiesz, że to ty jesteś nieszczęsny i godzien litości, i biedny, i ślepy, i nagi.
Apokalipsa wg św. Jana 3,17


N lip 15, 2007 14:05
Zobacz profil WWW
Post 
Nie znam się na tym, ale wrzuciłam odpowiednie słowa w googla i wyskoczyło mi kilka regulaminów cmentarnych, np.:

Parafia Bożego ciała w Tucholi napisał(a):
c) przed postawieniem pomnika należy uiścić opłatę cmentarną w wysokości 10% od wartości pomnika lub 8% od zasiłku pogrzebowego; na dzień dzisiejszy (20 XI 2005) 386 zł.

http://www.boze.cialo.tuchola.pelplin.o ... entarz.htm



Parafia św. Wojciecha w Nasielsku napisał(a):
7. Za pochowanie na cmentarzu (pokładne) i za wybudowanie pomnika, katakumby itd. pobierane są opłaty.
http://www.wojciech-nasielsk.plock.opok ... entarz.php



Parafia św. Barbary w Mikuszowicach Krakowskich napisał(a):
14. Przed rozpoczęciem prac, należy zgłosić się u Kierownika Cmentarza celem złożenia opłaty w wysokości 10% kosztów całkowitych inwestycji.

http://www.mikuszowice.bielsko.opoka.or ... entarz.php


i jeszcze wiele kolejnych stronek.


Na cmentarzach komunalnych tez płaci się za postawienie pomnika, np.:

Cmentarz Komunalny w Lublińcu napisał(a):
Zezwolenie na ustawienie pomnika - 100,00zł

http://www.lubliniec.bip.info.pl/dokume ... dmp=56&r=o


Wynika z tego, że to powszechna praktyka.