Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz mar 28, 2024 19:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Zasiłki 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Cz sty 14, 2016 21:41
Posty: 38
Post Zasiłki
Witam. Czy orientuje się może ktoś ( może po studiach teologicznych ) na temat zasilkow w Nauce Spolecznej Kościoła ? Czy KNS mówi coś na ten temat ? Czy są dozwolone ? Ż tego co wiem to KNS potępia socjalizm. Ciekawi mnie kwestia zasiłków i kwestia skąd pieniądze ? Jakie podatki ? Wyższe dla bogatych ? Proszę o odpowiedź tylko w przypadku jak ktoś się zna na tym temacie.


Cz lut 25, 2016 0:54
Zobacz profil
Post Re: Zasiłki
Tak wierzysz w kodyfikację KRK, że spodziewasz się odgórnie zalecanego/potępionego systemu podatkowego i socjalnego?
Katolicy chyba nigdy nie przestaną mnie zadziwiac w swym zamiłowaniu do scisłego kodyfikowania każdego aspektu życia i prób unifikacji człowieka. Żydzi maja mniej przykazań (tylko 613!) :okulary:


Cz lut 25, 2016 4:16
Post Re: Zasiłki
Juz w ST bylo zalecenie wspierania wdow i sierot, a sw Pawel zbieral nawet sam fundusze, zeby wesprzec gmine w Jerozolimie, ktora beztroska polityka sprzedawania majatkow i rozdawania kazdemu wedlug potrzeb, doprowadzila sie do nedzy.

Nawet gdyby ktorys papiez w encyklice o czyms takim pisal, to nie jest to prawda objawiona. To nie jego kompetencje.
To kompetencje ... swieckich fachowcow.


Cz lut 25, 2016 6:42

Dołączył(a): Cz sty 14, 2016 21:41
Posty: 38
Post Re: Zasiłki
Właśnie tego chciałem uniknąć. Pytałem o nauczanie KNS a nie czy ktoś ją popiera, potępia czy coś. A to że katolicy mają być miłosierny to wiem. Pytałem konkretnie o zasiłki.


Cz lut 25, 2016 16:47
Zobacz profil
Post Re: Zasiłki
KNS zabrania noszenia różowych trampek z wyjątkiem dziewczynek w wieku lat 10-12 (i to tylko do plisowanej spódnicy). :twisted:

Czego ty sie spodziewasz?


Cz lut 25, 2016 16:53
Post Re: Zasiłki
Masz taka prece domowa? To moze sam jednak poczytaj encykliki spoleczne. Zacznij od Caritas in Veritate.


Cz lut 25, 2016 17:57

Dołączył(a): Cz sty 14, 2016 21:41
Posty: 38
Post Re: Zasiłki
Cytuj:
KNS zabrania noszenia różowych trampek z wyjątkiem dziewczynek w wieku lat 10-12 (i to tylko do plisowanej spódnicy). :twisted:


Cytuj:
Czego ty sie spodziewasz?
Masz taka prece domowa? To moze sam jednak poczytaj encykliki spoleczne. Zacznij od Caritas in Veritate.


Odsyłam do pierwszego posta w temacie.
Cytuj:
Proszę o odpowiedź tylko w przypadku jak ktoś się zna na tym temacie.


Pana Kozioła proszę o niepisywanie więcej w temacie jeśli mają to być posty tego typu, a moderację proszę o usuwanie postów niezwiązanych z tematem.


Pt lut 26, 2016 17:09
Zobacz profil
Post Re: Zasiłki
MPK2 napisał(a):
Witam. Czy orientuje się może ktoś ( może po studiach teologicznych ) na temat zasilkow w Nauce Spolecznej Kościoła ? Czy KNS mówi coś na ten temat ? Czy są dozwolone ? Ż tego co wiem to KNS potępia socjalizm. Ciekawi mnie kwestia zasiłków i kwestia skąd pieniądze ? Jakie podatki ? Wyższe dla bogatych ? Proszę o odpowiedź tylko w przypadku jak ktoś się zna na tym temacie.


No to sie raczej nie doczekasz detalicznej odpowiedzi, ze bogaty (czyli kto?) ma placic 50% podatkow na biedote.
Kosciol zawsze szanowal wolnosc jednostki i uwaza, ze (zalecanym) dobrem jest dzielenie sie z potrzebujacymi dobrowolnie, a zlem jest przymusowe odbieranie majatku. Ale nie zawsze i nie wszedzie...
http://w2.vatican.va/content/benedict-x ... itate.html
Cytuj:
Kościół nie proponuje technicznych rozwiązań (10) i jest «jak najdalszy od mieszania się do rządów państw» (11). Jednakże musi wypełniać w każdym czasie i okolicznościach misję prawdy na rzecz społeczeństwa na miarę człowieka, jego godności i powołania. Bez prawdy wizja życia staje się empiryczna i sceptyczna, niezdolna wznieść się ponad praxis, ponieważ nie szuka wartości — a czasem nawet znaczenia — które pozwoliłyby ją ocenić i ukierunkowywać. Wierność człowiekowi wymaga wierności prawdzie, która jako jedyna gwarantuje wolność (por. J 8, 32) i możliwość integralnego rozwoju ludzkiego. Dlatego Kościół jej szuka, niezmordowanie głosi ją i rozpoznaje, gdziekolwiek się pojawia. Tej misji prawdy Kościół nie może się wyrzec. Jego nauka społeczna stanowi szczególny element tego głoszenia: jest ona służbą prawdzie, która wyzwala. Otwarta na prawdę, niezależnie od tego, z jakiego źródła wiedzy pochodzi, nauka społeczna Kościoła przyjmuje ją, scala w jedno fragmenty, w jakich często ją odnajduje i ją wyraża we wciąż nowym życiu społeczności ludzi i narodów (12).
(...)27. W wielu krajach ubogich utrzymuje się krańcowa niepewność życia — i istnieje niebezpieczeństwo jej pogłębienia się — będąca konsekwencją braku żywności: głód zbiera nadal wiele ofiar pośród tylu «Łazarzów», którym nie pozwala się zasiąść przy stole bogacza (64), jak postulował Paweł VI. «Dać jeść głodnym» (por. Mt 25, 35. 37. 42) to imperatyw etyczny dla Kościoła powszechnego, odpowiadający nauczaniu jego Założyciela, Pana Jezusa, o solidarności i o dzieleniu się. Ponadto wyeliminowanie głodu w świecie stało się w epoce globalizacji celem, do którego trzeba dążyć, by ocalić pokój i stabilność planety. Głód zależy nie tyle od niewystarczających zasobów materialnych, ile raczej od niedostatecznych zasobów społecznych, wśród których najważniejszy jest natury instytucjonalnej. To znaczy, brakuje struktury instytucji ekonomicznych, będących w stanie zagwarantować regularny i odpowiedni z punktu widzenia wyżywienia dostęp do pokarmu i wody, a zarazem stawić czoło sytuacjom związanym z podstawowymi potrzebami oraz prawdziwymi kryzysami żywnościowymi, spowodowanymi przez przyczyny naturalne lub nieodpowiedzialną politykę krajową i międzynarodową.
(...)36. Działalność ekonomiczna nie może rozwiązać wszystkich problemów społecznych przez zwykłe rozszerzenie logiki rynkowej. Jej celem jest dążenie do dobra wspólnego, o które powinna także i przede wszystkim zabiegać wspólnota polityczna. Dlatego trzeba pamiętać, że przyczyną poważnego braku równowagi jest oddzielenie działalności ekonomicznej, która powinna obejmować tylko wytwarzanie bogactw, od działalności politycznej, która powinna wprowadzać sprawiedliwość przez redystrybucję dóbr.
(...)37. Nauka społeczna Kościoła zawsze utrzymywała, że sprawiedliwość obejmuje wszystkie etapy działalności ekonomicznej, ponieważ ma ona zawsze do czynienia z człowiekiem i jego potrzebami. Pozyskiwanie zasobów, finansowanie, produkcja, konsumpcja i wszystkie pozostałe fazy cyklu ekonomicznego mają nieuchronne implikacje moralne. Tak więc każda decyzja ekonomiczna ma konsekwencję o charakterze moralnym. Wszystko to znajduje także potwierdzenie w naukach społecznych oraz w tendencjach współczesnej ekonomii. Być może kiedyś powierzenie najpierw ekonomii wytwarzania bogactw, a następnie wyznaczenie polityce zadania ich podziału było rzeczą do pomyślenia. Dzisiaj wszystko to jest trudniejsze, bo działalność ekonomiczna nie jest ograniczona terytorialnie, podczas gdy rządy nadal sprawują władzę przede wszystkim na poziomie lokalnym. Dlatego kanony sprawiedliwości muszą być szanowane od samego początku, podczas trwania procesu ekonomicznego, a nie później lub ubocznie. Trzeba również, aby na rynku otwarły się przestrzenie dla działalności ekonomicznej realizowanej przez podmioty, które w sposób wolny decydują się opierać swoją działalność na zasadach odmiennych od zasady czystego zysku, nie rezygnując jednakże z wytwarzania wartości ekonomicznej. Liczne formy ekonomii, zrodzone z inicjatyw konfesyjnych i niekonfesyjnych pokazują, że jest to konkretnie możliwe.
(...)38. Mój poprzednik, Jan Paweł II wskazał na tę problematykę, gdy w Centesimus annus zwrócił uwagę na potrzebę systemu obejmującego trzy podmioty: rynek, państwo oraz społeczeństwo obywatelskie (92). Społeczeństwo obywatelskie uznał za środowisko ekonomii darmowości i braterstwa w najściślejszym sensie, ale nie miał zamiaru odmawiać jej pozostałym dwom środowiskom. Dzisiaj możemy powiedzieć, że trzeba pojmować życie ekonomiczne jako rzeczywistość o wielu wymiarach: we wszystkich, w różnej mierze i w specyficzny sposób, powinien być obecny aspekt wzajemnego braterstwa. W epoce globalizacji działalność ekonomiczna nie może abstrahować od darmowości, która krzewi i umacnia solidarność oraz odpowiedzialność za sprawiedliwość i dobro wspólne w różnych podmiotach i odgrywających główne role osobach. Ostatecznie mowa jest o pewnej konkretnej i głębokiej formie demokracji ekonomicznej. Solidarność oznacza przede wszystkim, że wszyscy czują się odpowiedzialni za wszystkich (93), dlatego nie może jej ponosić jedynie państwo. O ile wczoraj można było utrzymywać, że najpierw należy zabiegać o sprawiedliwość, a na darmowość jako jej uzupełnienie będzie czas później, o tyle dzisiaj trzeba powiedzieć, że bez darmowości nie można urzeczywistnić również sprawiedliwości. Dlatego potrzebny jest rynek, na którym w sposób wolny, w warunkach równych szans będą prowadzić działalność przedsiębiorstwa, które realizują różne cele instytucjonalne. Obok nastawionego na zysk przedsiębiorstwa prywatnego oraz różnego rodzaju przedsiębiorstw publicznych muszą mieć możliwość powstawania i działalności organizacje produkcyjne, które mają służyć wzajemnej pomocy i celom społecznym. Z ich wzajemnej konfrontacji na rynku można oczekiwać swoistego «skrzyżowania» sposobów działania przedsiębiorstw, a więc troski o cywilizację ekonomii. W tym przypadku miłość w prawdzie oznacza, że trzeba nadać formę i kształt organizacyjny tym inicjatywom ekonomicznym, które nie negując zysku, zamierzają wychodzić poza logikę równowartościowej wymiany oraz zysku jako celu samego w sobie.


Poza tym sa tam wymienione glowne dokumenty nauki spolecznej Kosciola.
Naprawde warto samemu sie z tematem zapoznac.


Pt lut 26, 2016 17:44

Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17
Posty: 8958
Post Re: Zasiłki
MPK2 napisał(a):
Witam. Czy orientuje się może ktoś ( może po studiach teologicznych ) na temat zasilkow w Nauce Spolecznej Kościoła ? Czy KNS mówi coś na ten temat ? Czy są dozwolone ? Ż tego co wiem to KNS potępia socjalizm. Ciekawi mnie kwestia zasiłków i kwestia skąd pieniądze ? Jakie podatki ? Wyższe dla bogatych ? Proszę o odpowiedź tylko w przypadku jak ktoś się zna na tym temacie.

Zasiłki i podatki to nie socjalizm, socjalizm to brak prywatnej własności, może z wyjątkiem osobistych rzeczy. Z tego co wiem, Kościół potępia również nieokiełznany bezbożny kapitalizm.

_________________
Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14


Pt lut 26, 2016 17:48
Zobacz profil
Post Re: Zasiłki
Andy72 napisał(a):
socjalizm to brak prywatnej własności, może z wyjątkiem osobistych rzeczy.
Nic podobnego.


Pt lut 26, 2016 17:53

Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17
Posty: 8958
Post Re: Zasiłki
Jak to nic podobnego? To o co Marks i Lenin walczyli?

_________________
Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14


Pt lut 26, 2016 17:54
Zobacz profil
Post Re: Zasiłki
Socjalizm wiąże się nie z brakiem własności prywatnej w ogóle, lecz z brakiem lub ograniczeniem prywatnej własności środków produkcji. W ekonomii socjalistycznej gospodarka powinna być poddana kontroli społecznej i służyć sprawiedliwości społecznej, co można osiągnąć kiedy ziemia uprawna, kopalnie, fabryki itp. są własnością całego społeczeństwa (państwa), samorządów lub bezpośrednią własnością pracowników spółdzielni. Wg niektórych najważniejsze, jeśli własnością państwa są przynajmniej podstawowe środki produkcji (jak w Chinach).


Pt lut 26, 2016 18:06

Dołączył(a): Pn lut 22, 2016 15:39
Posty: 291
Post Re: Zasiłki
Andy72 napisał(a):
Zasiłki i podatki to nie socjalizm, socjalizm to brak prywatnej własności, może z wyjątkiem osobistych rzeczy. Z tego co wiem, Kościół potępia również nieokiełznany bezbożny kapitalizm.

Czy komunizm też potępia?


Pt lut 26, 2016 18:08
Zobacz profil

Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17
Posty: 8958
Post Re: Zasiłki
Też, Papież Jan Paweł II powiedział, że "nie do przyjęcia jest twierdzenie, że po upadku komunizmu jedyną alternatywą jest kapitalizm".

_________________
Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14


Pt lut 26, 2016 18:10
Zobacz profil
Post Re: Zasiłki
Andy72 napisał(a):
Jak to nic podobnego? To o co Marks i Lenin walczyli?
"Widmo krąży po Europie, widmo komunizmu..." Marks z Engelsem wydali "Manifest komunistyczny", a nie "socjalistyczny".


Pt lut 26, 2016 18:11
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL