tak
tak
tak
Wpływ demona na człowieka posiada kilka stopni. Pierwszym jest kuszenie, aby człowiek - często pod pozorem dobra - dokonał czynó
w, które
w istocie sprzeczne są z wolą Boga i prawdziwym pożytkiem człowieka. Istnieją także zniewolenia przez złego ducha, które nie są całkowitym opętaniem, ale
w jakiejś części ubezwłasnowalniają go. Najwyższym stopniem jest opętanie, czyli zawładnięcie przez złego ducha myślami, ciałem i zachowaniem drugiej osoby. Takie przypadki podaje Ewangelia.
Na wszystkich tych stopniach człowiek nie jest pozostawiony sam sobie. Jednakże musi pamiętać, iż sam nie jest
w stanie skutecznie przeciwstawić się szatanowi. Dlaczego?
Po pierwsze dla tego, iż nie widzi przeciwnika, nie uświadamia sobie jego metod i strategii. Po drugie szatan przewyższa człowieka inteligencją i - będąc bytem duchowym - nie podlega takim ograniczeniom czasoprzestrzennym jak człowiek.
Ponadto Katechizm Kościoła Katolickiego wyraźnie mówi że :"Wszystkie praktyki magii lub czaró
w, przez które dąży się do pozyskania tajemniczych sił, by posługiwać się nimi i osiągnąć nadnaturalną
władzę nad bliźnim nawet
w celach zapewnienia mu zdrowia - są
w poważnej sprzeczności z cnotą religijności. Praktyki te należy potępić tym bardziej wtedy, gdy towarzyszy im intencja zaszkodzenia drugiemu człowiekowi lub uciekanie się do interwencji demonó
w. Jest również naganne noszenie amuletó
w. Spirytyzm często pociąga za sobą praktyki wróżbiarskie lub magiczne. Dlatego Kościół upomina wiernych, by wystrzegali się ich. Uciekanie się do tak zwanych tradycyjnych praktyki medycznych nie usprawiedliwia wzywania złych mocy, ani wykorzystywania łatwowierności drugiego człowieka."
A to,co znalazłam na stronie :
http://www.effatha.org.pl/zagrozenia/okultyzm.htm
Dlaczego okultyzm przyciąga ludzi? Istnieje kilka czynnikó
w powodujących wzrost popularności okultyzmu.
- Sekularyzacja chrześcijaństwa.
W ostatnich latach miało nawet miejsce podważanie podstawowych prawd wiary chrześcijańskiej przez ludzi zajmujących się teologią
w Kościele, np. teologia zachodu głosząca "śmierć Boga", liberalizacja teologii /
w latach 50-tych naszego stulecia niektórzy teologowie kwestionowali np. dziewicze narodzenie Jezusa, Jego cuda, zmartwychwstanie, a także Jego bóstwo/. Jednym z największych osiągnięć tej teologii jest sprowadzenie szatana do niebytu, względnie symbolu zła. Obecnie otwarto granice na wszystko, co zachodnie, także na tego rodzaju nauki, które coraz więcej znajdują zwolennikó
w w naszej Ojczyźnie. Owocem tego jest wzrost liczby ludzi wierzących
w reinkarnację z jednoczesnym odrzuceniem zbawienia
w Chrystusie, nieba, piekła i innych prawd wiary chrześcijańskiej.
- Materializm i jego pustka. Twierdzenie, że prawdziwe jest to, co można dotknąć i zmierzyć, jest fałszywe. Materializm jest nadal wpajany
w naszym kraju, tylko że przedtem czyniono to przy pomocy ideologii marksistowsko- leninowskiej, a obecnie przy pomocy brutalnego kapitalizmu z kultem pieniądza.
- Religijny instynkt ludzki. Człowiek potrzebuje czcić coś, lub kogoś większego od siebie i do niego odnosić swe życie. Jeżeli utracił wiarę
w Boga z powodu fałszywej teologii, czy teologó
w, lub też poczuł się zagubiony
w konsumpcyjnym materializmie czując jednocześnie wewnętrzną pustkę,
wówczas poszukuje innej drogi. Poza Bogiem człowiek nie znajdzie szczęścia, lecz wchodzi tylko
w coraz większy zaułek, z którego ciężko jest mu się wydostać.
- Dreszczyk emocji dostarczany przez okultyzm. Okultyzm wiąże się z tajemniczością, która pobudza ludzką ciekawość. Wiele ludzi zaangażowało się
w okultyzm rozpoczynając swe zainteresowania od niewinnych na pozór praktyk np. czytanie horoskopó
w. Im bardziej wzrasta ciekawość, tym więcej człowiek się angażuje i wchodzi
w grupy o tych samych zainteresowaniach "niezwykłą tajemnicą".
- Posiadanie
władzy tajemnej nad innymi. Ludzie, którzy nie mają
władzy ani
w domu, ani
w pracy, usiłują dla swego znaczenia zdobyć
władzę tajemną, bo ona ich wywyższa we
własnych oczach i wzmacnia ich "ja" wobec innych.
W skład okultyzmu wchodzą następujące dziedziny wiedzy tajemnej: astrologia, chiromancja,
magia, spirytyzm, tarot.