Autor |
Wiadomość |
Gavia
|
 trochę dziwne pytanie
Witam Jak w temacie - mam trochę dziwne pytanie, nie wiem czy więcej ludzi tak ma czy tylko ze mną coś nie tak. Może zacznę od początku:
Jestem studentką. Wierząca, praktykująca, należę do odnowy w Duchu Świętym, jeżdżę na rekolekcje ale... widzę, szczególnie ostatnio, że moja wiara to tylko wiedza - teologiczna, przyrodnicza, na temat różnych cudów itp. To wszystko mnie przekonuje że Bóg jest i działa w świecie, dlatego jestem katoliczką. Ale nie mam właściwie osobistej relacji z Bogiem, jak mam to tylko taką formalną bo... generalnie nie wierzę że Bóg mnie kocha. Oczywiście wyznaję to, bo to że Bóg kocha jest właściwie podstawową prawdą wiary, ale nie widzę w swoim życiu tego, że mnie kocha. Dlatego moja wiara to wiedza+obowiązki (praktyka). To jest dla mnie trudne, bo ile można wyznawać Boga, który jest miłością i nie wierzyć że na prawdę kocha? A osoby z odnowy które znam i z innych ruchów kościelnych zawsze mówią że "spotkały Boga", że "Bóg zmienił ich życie, relacje z ludźmi, sposób patrzenia na świat itd". Nawet wczoraj spotkałam się ze znajomymi i z takim jednym chłopakiem, który do żadnej grupy nie należy i tak zupełnie przy okazji innego tematu stwierdził że "wiara to nie jest wiedza, to jest zakochanie się w ewangelii i w Jezusie". Generalnie wszyscy ludzie wierzący których znam w jakiś sposób doświadczyli miłości Boga a dla mnie to jest zupełnie jak bajka albo mit. Najgorsze jest to, że nie mogę innym powiedzieć że "Bóg cię kocha", bo chociaż wiem że kocha to nie mogę czegoś takiego powiedzieć bo mam wrażenie że wciskam komuś jakiś straszny kit w który sama nie wierzę. I nie wiem co mam z tym zrobić, byłam na Rekolekcjach Ewangelicznych Odnowy i na innych i na katechezach Drogi Nekatechumenalnej, modlę się, przystępuję do Komunii itd ale ta sytuacja się od ponad 2 lat ani trochę nie zmieniła a tylko coraz trudniej mi wypełniać te wszystkie obowiązki i modlić się.