Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pt mar 29, 2024 12:42



Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 276 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona
 Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Pn sie 22, 2016 14:36
Posty: 1802
Post Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Czy ofiara Pana Jezusa to eucharystia?
Pan Jezus złożył za nas ofiarę przebłagalną za grzechy. Czy mamy prawo składając tą ofiarę nazywać ją ofiarą dziękczynną ,skoro w zamyśle Boga jest to ofiara przebłagalna za grzechy. Pan Jezus złożył za nas w ofierze swoje Ciało i Krew i to jest jego ofiara i nikogo innego. Skoro dał nam w prezencie Swoje Ciało i Krew. To nie możemy jego ofiary składać Bogu jako ofiarę dziękczynną. To znaczy tylko tyle, że składamy Bogu w ofierze to co nam Bóg dał, czyli tak jak byśmy nie chcieli jego prezentu przyjąć i przy najbliższej okazji oddajemy Mu to co nam dał. Dziękczynienie możemy Bogu składać dopiero po przyjęciu Jego Ciała i Krwi.


N wrz 04, 2016 13:03
Zobacz profil
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
A co na ten temat mowi nauka Kosciola? Zainteresowales sie moze? Np Katechizm?

Czy tylko tak sobie sam wszystko dedukujesz i swiat pouczasz, ze to ty wlasnie prawde wymysliles na nowo?


N wrz 04, 2016 13:12

Dołączył(a): Pn sie 22, 2016 14:36
Posty: 1802
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
To jest prosty logiczny wywód. Pytam co o tym myślisz?


N wrz 04, 2016 13:17
Zobacz profil

Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17
Posty: 8958
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Nie nam się złożył a ofierze a Bogu Ojcu

_________________
Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14


N wrz 04, 2016 13:19
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn sie 22, 2016 14:36
Posty: 1802
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
A to jeszcze gorzej, bo wtedy to będzie świętokradztwo. Jeśli Pan Jezus złożył ofiarę Bogu Ojcu to Ta ofiara należy do Boga Ojca i nikt tej ofiary nie ma prawa tknąć.


Ostatnio edytowano N wrz 04, 2016 13:28 przez krzysiekniepieklo, łącznie edytowano 1 raz



N wrz 04, 2016 13:25
Zobacz profil
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Zamiast kombinowac wlasnym rozumkiem i wymyslac na nowo, zalecam lekture podstawowa
Cytuj:
1328 Wielość nazw, jakimi jest określany ten sakrament, wyraża jego niewyczerpane bogactwo. Każda z nich ukazuje pewien jego aspekt. Nazywa się go:
Eucharystią, ponieważ jest dziękczynieniem składanym Bogu. Greckie wyrazy eucharistein (Łk 22,19; 1 Kor 11, 24) i eulogein (Mt 26, 26; Mk 14, 22) przypominają żydowskie błogosławieństwa, które - szczególnie podczas posiłku - wychwalają dzieła Boże: stworzenie, odkupienie i uświęcenie.

1329 Wieczerzą Pańską 135 , ponieważ chodzi o Ostatnią Wieczerzę, którą Chrystus spożył ze swymi uczniami w przeddzień męki, i zapowiedź uczty godów Baranka 136 w niebieskim Jeruzalem.
Łamaniem Chleba, ponieważ ten obrzęd, charakterystyczny dla posiłku żydowskiego, został wykorzystany przez Jezusa, gdy błogosławił i dawał uczniom chleb jako gospodarz stołu 137 , zwłaszcza podczas Ostatniej Wieczerzy 138 . Po tym geście uczniowie rozpoznają Jezusa po Zmartwychwstaniu 139 . Pierwsi chrześcijanie będą w ten sposób nazywać swoje zgromadzenia eucharystyczne 140 . Oznacza to, że wszyscy, którzy spożywają jeden łamany Chleb Chrystusa, wchodzą we wspólnotę z Nim i tworzą w Nim jedno ciało 141 .
Zgromadzeniem eucharystycznym (synaxis), ponieważ Eucharystia jest w zgromadzeniu wiernych, które jest widzialnym znakiem Kościoła 142 .

1330 Pamiątką Męki i Zmartwychwstania Pana.
Najświętszą Ofiarą, ponieważ uobecnia jedyną ofiarę Chrystusa Zbawiciela i włącza w nią ofiarę Kościoła. Używa się także nazwy ofiara Mszy świętej, "ofiara pochwalna" (Hbr 13, 15) 143 , ofiara duchowa 144 , ofiara czysta 145 i Święta, ponieważ dopełnia i przewyższa wszystkie ofiary Starego Przymierza.
Świętą i Boską liturgią, ponieważ celebrowanie tego sakramentu zajmuje centralne miejsce w całej liturgii Kościoła i jest jej najgłębszym wyrazem. W tym samym znaczeniu nazywa się również ten sakrament celebrowaniem świętych Misteriów. Mówi się także o Najświętszym Sakramencie, ponieważ jest to sakrament sakramentów. Nazwa ta odnosi się szczególnie do postaci eucharystycznych przechowywanych w tabernakulum.

1331 Komunią, ponieważ przez ten sakrament jednoczymy się z Chrystusem, który czyni nas uczestnikami swojego Ciała i swojej Krwi, abyśmy tworzyli z Nim jedno ciało 146 . Nazywa się jeszcze Eucharystię rzeczami świętymi (ta hagia; sancta) 147 i jest to pierwotne znaczenie "komunii świętych" (świętych obcowania), o której mówi Symbol Apostolski. Nazywa się ją również chlebem aniołów, chlebem z nieba, lekarstwem nieśmiertelności 148 , wiatykiem...

1332 Mszą świętą, ponieważ liturgia, w której dokonuje się misterium zbawienia, kończy się posłaniem wiernych (missio), aby pełnili wolę Bożą w codziennym życiu
.

http://www.katechizm.opoka.org.pl/rkkkII-2-1.htm

Ale moze ciebie prawdziwa wiara Kosciola nie interesuje i wolisz prywatne uproszczenie?


N wrz 04, 2016 13:27

Dołączył(a): Pn sie 22, 2016 14:36
Posty: 1802
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Ja się opieram tylko na Piśmie Świętym


N wrz 04, 2016 13:29
Zobacz profil
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Żaden wobec tego z Ciebie katolik skoro odrzucasz nauczanie Kościoła.


N wrz 04, 2016 13:43
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Na Pismie swietym mowisz?
Moze wiesz, ze Msza sw jest zbudowana na pewnym biblijnym przekazie?
Cytuj:
Tego samego dnia dwaj z nich byli w drodze do wsi, zwanej Emaus, oddalonej sześćdziesiąt stadiów2 od Jerozolimy. 14 Rozmawiali oni z sobą o tym wszystkim, co się wydarzyło. 15 Gdy tak rozmawiali i rozprawiali z sobą, sam Jezus przybliżył się i szedł z nimi. 16 Lecz oczy ich były niejako na uwięzi, tak że Go nie poznali. 17 On zaś ich zapytał: «Cóż to za rozmowy prowadzicie z sobą w drodze?» Zatrzymali się smutni. 18 A jeden z nich, imieniem Kleofas, odpowiedział Mu: «Ty jesteś chyba jedynym z przebywających w Jerozolimie, który nie wie, co się tam w tych dniach stało». 19 Zapytał ich: «Cóż takiego?» Odpowiedzieli Mu: «To, co się stało z Jezusem Nazarejczykiem, który był prorokiem potężnym w czynie i słowie wobec Boga i całego ludu; 20 jak arcykapłani i nasi przywódcy wydali Go na śmierć i ukrzyżowali. 21 A myśmy się spodziewali, że On właśnie miał wyzwolić Izraela. Tak, a po tym wszystkim dziś już trzeci dzień, jak się to stało. 22 Nadto jeszcze niektóre z naszych kobiet przeraziły nas: były rano u grobu, 23 a nie znalazłszy Jego ciała, wróciły i opowiedziały, że miały widzenie aniołów, którzy zapewniają, iż On żyje. 24 Poszli niektórzy z naszych do grobu i zastali wszystko tak, jak kobiety opowiadały, ale Jego nie widzieli».
25 Na to On rzekł do nich: «O nierozumni, jak nieskore są wasze serca do wierzenia we wszystko, co powiedzieli prorocy! 26 Czyż Mesjasz nie miał tego cierpieć, aby wejść do swej chwały?» 27 I zaczynając od Mojżesza poprzez wszystkich proroków wykładał im, co we wszystkich Pismach odnosiło się do Niego.
28 Tak przybliżyli się do wsi, do której zdążali, a On okazywał, jakoby miał iść dalej. 29 Lecz przymusili Go, mówiąc: «Zostań z nami, gdyż ma się ku wieczorowi i dzień się już nachylił». Wszedł więc, aby zostać z nimi. 30 Gdy zajął z nimi miejsce u stołu, wziął chleb, odmówił błogosławieństwo, połamał go i dawał im. 31 Wtedy oczy im się otworzyły i poznali Go, lecz On zniknął im z oczu. 32 I mówili nawzajem do siebie: «Czy serce nie pałało w nas, kiedy rozmawiał z nami w drodze i Pisma nam wyjaśniał?»
33 W tej samej godzinie wybrali się i wrócili do Jerozolimy. Tam zastali zebranych Jedenastu i innych z nimi, 34 którzy im oznajmili: «Pan rzeczywiście zmartwychwstał i ukazał się Szymonowi». 35 Oni również opowiadali, co ich spotkało w drodze, i jak Go poznali przy łamaniu chleba.
Lk 24

Uwazasz, ze Pan Jezus nie wiedzial co robi?

Wez ty chociaz to Pismo sw Nowego Testamentu przeczytaj, to polowa twoich problemow zniknie. Jesli oczywiscie naprawde chcesz wierzyc Bogu, a nie wlasnym pomyslom.


N wrz 04, 2016 15:04

Dołączył(a): Pn sie 22, 2016 14:36
Posty: 1802
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Nie bardzo wiem, o co Ci chodziło. Ja to tak rozumiem. Spożyli Go i otworzyły im się oczy. Stąd wniosek, że kto nie spożywa ten nie widzi. Przecież cały czas o tym mówię.


N wrz 04, 2016 15:26
Zobacz profil
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Ty chyba czytac nie umiesz! Poznali Go przy lamaniu chleba.
A co zrobil przedtem?
Odmowil blogoslawienstwo

Brnij dalej w twoja polwiedze.


N wrz 04, 2016 15:30

Dołączył(a): Pn sie 22, 2016 14:36
Posty: 1802
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Jeśli w zamyśle Boga Ofiara Pana Jezusa jest ofiarą przebłagalną za grzechy, to nie mamy prawa składać ją w inny sposób. To co się dzieje można porównać do modlitwy faryzeusza i celnika. Bóg chce, żebyśmy się modlili jak celnik.

Nie będzie mnie kilka dni. Za namową Yarpena założyłem bloga. Zapraszam


Pn wrz 05, 2016 6:56
Zobacz profil
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Ty w ogole nic nie skladasz! Ta ofiara dokonala sie raz i koniec. Zlozyl ja Pan Jezus i nikt nigdy i nigdzie jej powtarzac nie bedzie.
Msza sw jest jej uobecnieniem. Masz przywilej bycia obecnym ponad czasem i przestrzenia w Wieczerniku.
Cos ty na lekcjach religii robil?


Pn wrz 05, 2016 6:59
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt sty 04, 2008 22:22
Posty: 5619
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
Kael napisał(a):
Masz przywilej bycia obecnym ponad czasem i przestrzenia w Wieczerniku.


Drobna uwaga: Eucharystia nie uobecnia Wieczernika (Ostatniej Wieczerzy), ale ofiarę krzyżową.

_________________
Η αληθεια ελευθερωσει υμας...
Veritas liberabit vos...
Prawda was wyzwoli...
(J 8, 32b)


Pn wrz 05, 2016 16:27
Zobacz profil
Post Re: Czy ofiara Pana Jezusa to Eucharystia?
@szumi, oczywiscie masz racje, ale bezpiecznik mi sie przepalil.

Wkleje jednak ciag dalszy Katechizmu, zeby kolega krzysiek mogl sie z nim zapoznac

Cytuj:
Sakramentalna ofiara: dziękczynienie, pamiątka, obecność

1356 Chrześcijanie od początku celebrują Eucharystię, a jej forma w swej istocie nie zmieniła się w ciągu wieków i w rozmaitych liturgiach. Wynika to z tego, że jest dla nas wiążące polecenie Pana, który w wigilię swojej męki powiedział: "Czyńcie to na moją pamiątkę!" (1 Kor 1 l, 24-25).

1357 Wypełniamy to polecenie, celebrując pamiątkę Jego ofiary. Ofiarujemy w niej Ojcu to, co On sam nam dał: dary Jego stworzenia, chleb i wino, które mocą Ducha Świętego i słów Chrystusa stają się Jego Ciałem i Krwią. W ten sposób Chrystus uobecnia się rzeczywiście, chociaż w sposób tajemniczy.

1358 Eucharystię powinniśmy więc pojmować:
- jako dziękczynienie i uwielbienie Ojca;
- jako pamiątkę ofiary Chrystusa i Jego Ciała;
- jako obecność Chrystusa dzięki mocy Jego słowa i Jego Ducha.

Dziękczynienie i uwielbienie Ojca

1359 Eucharystia, sakrament naszego zbawienia dokonanego przez Chrystusa na krzyżu, jest także ofiarą uwielbienia i dziękczynienia za dzieło stworzenia. W Ofierze eucharystycznej całe stworzenie umiłowane przez Boga zostaje przedstawione Ojcu przez śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa. Kościół może przez Chrystusa składać ofiarę uwielbienia i dziękczynienia za wszystko, co Bóg uczynił, a co jest dobre, piękne i sprawiedliwe w stworzeniu i w ludzkości.

1360 Eucharystia jest ofiarą dziękczynienia składaną Ojcu, uwielbieniem, przez które Kościół wyraża Bogu swoją wdzięczność za wszystkie Jego dobrodziejstwa, za wszystko, czego On dokonał przez stworzenie, odkupienie i uświęcenie. Dlatego Eucharystia oznacza przede wszystkim "dziękczynienie".

1361 Eucharystia jest także ofiarą uwielbienia, przez którą Kościół głosi chwałę Boga w imieniu całego stworzenia. Ofiara uwielbienia jest możliwa jedynie przez Chrystusa, który jednoczy wiernych ze swą osobą oraz ze swoim uwielbieniem i wstawiennictwem. W ten sposób ofiara uwielbienia jest składana Ojcu przez Chrystusa i z Chrystusem, by mogła być w Nim przyjęta.

Pamiątka ofiary Chrystusa i Jego Ciała, Kościoła

1362 Eucharystia jest pamiątką Paschy Chrystusa, aktualizacją i ofiarowaniem sakramentalnym Jego jedynej ofiary w liturgii Kościoła, który jest Jego Ciałem. We wszystkich Modlitwach eucharystycznych po słowach ustanowienia znajduje się modlitwa nazywana anamnezą lub pamiątką.

1363 W biblijnym znaczeniu pamiątka nie jest tylko wspominaniem wydarzeń z przeszłości, lecz głoszeniem cudów, jakich Bóg dokonał dla ludzi 171 . W liturgicznej celebracji tych wydarzeń stają się one w pewien sposób obecne i aktualne. Tak właśnie rozumie Izrael swoje uwolnienie z Egiptu; za każdym razem, gdy obchodzi się Paschę, wydarzenia Wyjścia są uobecniane w pamięci wierzących, by według nich kształtowali swoje życie.

1364 W Nowym Testamencie pamiątka otrzymuje nowe znaczenie. Gdy Kościół celebruje Eucharystię, wspomina Paschę Chrystusa, a ona zostaje uobecniona. Ofiara, którą Chrystus złożył raz na zawsze na krzyżu, pozostaje zawsze aktualna 172 : "Ilekroć na ołtarzu sprawowana jest ofiara krzyżowa, w której <<na Paschę naszą ofiarowany został Chrystus>>, dokonuje się dzieło naszego odkupienia" 173 .

1365 Ponieważ Eucharystia jest pamiątką Paschy Chrystusa, jest ona także ofiarą. Charakter ofiarny ukazuje się już w słowach jej ustanowienia: "To jest Ciało moje, które za was będzie wydane" i "Ten kielich to Nowe Przymierze we Krwi mojej, która za was będzie wylana" (Łk 22, 19-20). W Eucharystii Chrystus daje to samo ciało, które wydał za nas na krzyżu, tę samą krew, którą wylał "za wielu... na odpuszczenie grzechów" (Mt 26, 28).

1366 Eucharystia jest więc ofiarą, ponieważ u-obecnia (czyni obecną) ofiarę krzyża, jest jej pamiątką i udziela jej owoców:

(Chrystus), nasz Bóg i Pan, tylko raz ofiarował siebie Bogu Ojcu, umierając na ołtarzu krzyża, dla wypełnienia wiecznego odkupienia ludzi. Ponieważ jednak kapłaństwo nie miało skończyć się wraz z Jego śmiercią (Hbr 7, 24. 27), w czasie Ostatniej Wieczerzy, "tej nocy, kiedy został wydany" (1 Kor 11, 23), zechciał pozostawić Kościołowi, swojej ukochanej Oblubienicy, ofiarę widzialną (według wymagań natury ludzkiej). Będzie ona reprezentowała ofiarę krwawą, która miała wypełnić się jeden raz na krzyżu, i utrwalała jej pamiątkę po wszystkie wieki (1 Kor 11, 23), a zbawcza moc będzie udzielała odpuszczenia grzechów, które codziennie popełniamy .

http://www.katechizm.opoka.org.pl/rkkkII-2-1.htm

Oczywiscie calosc jest warta przeczytania, zeby wiedziec jaka jest wiara Kosciola, a nie cuda-wianki wymyslac.


Pn wrz 05, 2016 17:36
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 276 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL