nieobecność na Mszy św. = grzech ? analiza przypadku...
Autor |
Wiadomość |
xfb
|
 nieobecność na Mszy św. = grzech ? analiza przypadku...
mam problem, dzisiaj mamy Święto Objawienia Pańskiego, a ja nie byłem na Mszy św. Ale pokolei.
Jestem studentem i dopiero 2 dni temu wróciłem z domu w związku z czym nie słyszałem ostatnich ogłoszen na temat mszy w dniu dzisiejszym. Pojechałem sobie do Kościoła przed południem ale okazało sie, że trafiłem na środek Mszy św. (układ mszy nie pasował do układu dni powszednich więc przyjąłem, że dziś msze beda odbywac sie tak jak w niedziele). Zadowolony pojechałem na akademik z mysla o mszach o godzinie 19 i 20. Kiedy dotarłem pod Kosciol przed godzina 19 konczyla sie Msza św. i dowiedziałem sie że jest to ostatnia Msza św. w dniu dzisiejszym. Powróciwszy do akademika przeszukałem internet w poszukiwaniu Mszy św. wieczornych w innych parafiach, ale odniosłem fiasko. W związku z tym czy moja nieobecność na dzisiejszej Mszy św. jest grzechem? Dodam, że fatalnie sie czuje z tego powodu, nigdy w zyciu nie opuscilem Mszy św. w taki sposób (tylko poprzez chorobe).
|
So sty 06, 2007 20:37 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Dołożyłeś wszelkich starań, więc chyba nie masz sobie nic do zarzucenia. Aby nie utracić tego dobra duchowego, przejdź się na Eucharystię w jakiś dzień powszedni. Ja tu znamion grzechu nie widzę.
|
So sty 06, 2007 21:23 |
|
 |
zielona_mrowka
|
hmm... nie chcę być katem ale chyba marne to Twoje usprawiedliwienie.
> Wiedziałeś, że jest święto nakazane, jako student mówisz, że nie mogłeś iść rano (moje studenckie życie zmusiło mnie do pojawienia się dziś w kościele o 6:30 - nie widziałam większego kłopotu) ale wiedząc wcześniej, że rano nie możesz być mogłeś dowiedzieć się kiedy Msze św. są - sam piszesz internet masz.