Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz lis 20, 2025 19:56

Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
 tęsknota za rodzicami i domem 
Autor Wiadomość

Post tęsknota za rodzicami i domem
Witam!
Mam 20 lat, jestem na I-szym roku studiów, mieszkam w akademiku. Uważam, że wybrałem dobre studia i uczelnię. Studiuję jednak 350 km od domu. I mam problem z ogromną tęsknotą za rodzicami i domem. Wcześniej w moim życiu nie doświadczyłem takiego oddalenia od domu. Teraz w domu jestem średnio raz na miesiąc i to często nawet na niecały weekend, bo w piątek wyjeżdżam, a już w niedzielę rano muszę wracać. A teraz w lutym byłem 3 tygodnie w domu i po powrocie do akademika to uczucie tęsknoty jest ogromne. A mam jeszcze "trudnego" kolegę w pokoju i obydwa uczucia się wzmacniają, co jeszcze bardziej boli. Nie wiem co robić. Nie myślałem wcześniej (przed studiami) że taka rozłąka może tak boleć, czasem po prostu chce mi się płakać. Ostatnio słucham ks. Pawlukiewicza i myślę, że może Bóg chce mnie zabrać na pustynię, może to mój Wielki Post (a w domu będę właśnie na Wielkanoc), może to próba i mam się umocnić, może to jak jazda przez tunel i trzeba cierpliwie czekać, aż się wyjedzie z niego? Proszę o jakieś podpowiedzi co robić i nieśmiało proszę o modlitwę w mojej intencji.

Śr lut 24, 2010 17:28

Post Re: tęsknota za rodzicami i domem
Może poszukaj sobie jakiejś wspólnoty, najlepiej akademickiej... Bliskości rodziców ci to nie zastąpi, ale jednak bycie we wspólnocie ludzi którzy mają podobne problemy może pomóc, ludzie się wspierają i jest jakoś łatwiej.

No a poza tym co zostaje... chyba tylko częste pisanie/dzwonienie do rodziny.

Oczywiście pomodlę się :)

Śr lut 24, 2010 17:39

Hmmm, a może czas się nauczyć żyć samodzielnie, bo po studiach chyba nie zamierzasz wrocic na stałe do mamy??

Śr lut 24, 2010 18:54
Moderator

Znam to. Pięć lat temu też miałem to samo (choć może tęsknota nie była aż tak wielka).