Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So kwi 27, 2024 7:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
 Polska terminologia Kabały 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): So gru 30, 2006 3:37
Posty: 2
Post Polska terminologia Kabały
Może któś się orientuje w najpowszechniejszej terminologii kabały, bo w necie ciężko znaleźć jakiś dobry encyklopedyczny tekst

Najbardziej interesuje mnie terminologia w poważnych wydaniach ksiązkowych (do których nie mam dostępu ;/)



a chodziło by mi konkretnie o nazwy 4 światów...

Cytuj:
ja osobiście znalazłem 3 wersje

- acilut
- berijah
- jecira
- asijah

- acilut
- berija
- jecira
- asija

czy wg. mnie najlepsza (identyczna z ang.):
- Atziluth
- Yetzirah
- Briah
- Asiyah


So gru 30, 2006 4:53
Zobacz profil
Post 
Nie znam się na kabale, ale dlaczego uważasz wersję angielską, która najbardziej zniekształca semicki system alfabetyczny za najlepszą? Przykład - głoska hebrajska jod przeszła w grecką jotę, a potem w nasze i oraz j. Dlaczego wolisz ją oddawać przez literę y, która wykształciła się przez grecki ypsilon z hebrajskiego waw?


So gru 30, 2006 7:35

Dołączył(a): So gru 30, 2006 3:37
Posty: 2
Post 
rzecz trywialna ... wydajemi się że ta wersja jest najlepiej rozpowszechniona... choć może rzeczywiście lepiej było by się skupić na oddaniu orginalnego brzmienia :)


So gru 30, 2006 12:54
Zobacz profil
Post 
A ja przypomnę tylko, że kabała jest wg nauki Kościoła czymś szkodliwym - a poważne jej traktowanie - grzechem ciężkim.


So gru 30, 2006 20:42

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:38
Posty: 23
Post 
baranek napisał(a):
A ja przypomnę tylko, że kabała jest wg nauki Kościoła czymś szkodliwym - a poważne jej traktowanie - grzechem ciężkim.


Co chyba nie znaczy, że nie można o niej teoretycznie porozmawiać. Po za tym dlaczego miałaby być czymś szkodliwym? Dla kogo?


Wt wrz 04, 2007 18:24
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn paź 04, 2004 11:49
Posty: 674
Post 
Shalka napisał(a):