Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So kwi 27, 2024 12:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Hinduizm 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Wt mar 21, 2006 18:11
Posty: 3
Post Hinduizm
Mam do napisania prace na temat hinduizmu. Nie znam się na innych religiach, a w internecie znalazłem troche wydaje mi się sprzecznych informacji na ten temat. Prosiłbym o ewentualne sprawdzenie jej, poprawienie, może dopowiedzenie czegoś bo jakiejś ważnej sprawy nie poruszyłem , z góry wielkie dzięki
Kod:
Hinduizm to religią monoteistyczną polegającą na tym, że cześć oddaje się jednemu bogu, który jest bezosobowy. Hindusi czcili co prawda wiele bóstw, ale żadnej nie uważali za istoty doskonałej i wszechmocnej. Samo społeczeństwo było podzielone na kasty :
   bramini- kasta panująca, kapłani składający ofiarę;
   Ksatrija - wojownicy, kierujący społeczeństwem;
   Wajśja - zajmują się rolnictwem, rzemiosłem, budownictwem, handlem;
   Śudra - słudzy wykluczeni z rytuału, status niższy od śudrów mieli tylko tak zwani niedotykalni.