Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N sie 03, 2025 11:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 153  Następna strona
 Platforma Nieobywatelska 
Autor Wiadomość
Post Re: Platforma Nieobywatelska
@pilaster, w skrocie, to zasolenie Zalewu jest znacznie nizsze niz zasolenie Zatoki Gdanskiej.
Juz teraz silne wiatry polnocno-wschodnie wpychaja wode do Zalewu i wywoluja powodzie siegajace Elblaga. Zeby inne sztormy na Zatoce Gdanskiej nie pchaly wod morskich do Zalewu trzeba wybudowac zamykane sluzy.
Cytuj:
Konieczność wykopania kanału żeglugowego o głębokości przekraczającej obecne maksymalne głębokości w Zalewie istotnie zmieni chronione, wrażliwe siedlisko dna Zalewu (planowany Specjalny Obszar Ochrony Siedliska Natura 2000, chronione siedlisko priorytetowe). Pojawią się nowe nisze ekologiczne, które dzięki dodatkowemu połączeniu z głęboką Zatoką Gdańską będą zasiedlane przez obce, ekspansywne gatunki (np. babkę byczą), zmieni się skład gatunkowy ryb i zmniejszy się (o kilkanaście km2) powierzchnia miejsc dających możliwość rozrodu ryb ważnych gospodarczo (gł. sandacza i śledzia)Kanał pozbawiony śluzy może wpłynąć na stopień zasolenia wód

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82 ... C5%9Blanej
Cytuj:
Przekop to jednak istotne zagrożenie dla środowiska. Jak wskazuje raport środowiskowy, taka inwestycja może prowadzić do erozji plaż w okolicach Krynicy Morskiej, może także szkodzić ptakom mającym tam swoje siedliska. Przede wszystkim przekop stanowi naruszenie integralności Mierzei Wiślanej, z punktu widzenia ekologii to poważny problem - zaznacza autor raportu Maciej Przewoźniak. Dodaje jednak, że są to straty, które przynajmniej częściowo można zrekompensować, jeśli przemawia za tym interes społeczny.

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-p ... nId,594864

Cytuj:
6. Oddziaływanie planowanych falochronów na odmorskie brzegi Mierzei Wislanej
Jednym z elementów oceny wpływu na srodowisko planowanej budowy przekopu jest
okreslenie oddziaływania falochronów ochraniajacych wejscie do kanału na odmorskie brzegi
Mierzei. Nalezy miec swiadomosc, ze ingerencja techniczna w naturalne procesy hydro- i
litodynamiczne morskiej strefy brzegowej moze miec katastrofalne skutki w postaci
wzmozonej erozji brzegów. Obecnie, jak opisano to w rozdziale 5 pracy, brzeg morski
Mierzei Wislanej jest w miare stabilny i zachowanie tego stanu jest warunkiem sine qua non
realizacji planowanego przedsiewziecia hydrotechnicznego.

http://ec.europa.eu/ourcoast/download.cfm?fileID=1479

Ekonomicznie straci na tym Krynica Morska
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Watpie natomiast, czy zyska naprawde Sztutowo i Stegna, jak to sobie mieszkancy marza
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,t,so.html

Drobiazgiem, utudniajacym zabawe w przekop jest fakt, ze cala Mierzeja objeta jest programem ochrony Natura 2000

Osobiscie uwazam, ze zanim zaczniemy sie bawic w przekopy i wkopiemy sie w nieustajace nowe prace, warto by zrobil rachunek ekonomiczny:
- ile zyska Elblag (i na czym? W wielkie transporty dobr ekonomicznych droga wodna akurat do Eblaga to ja nie wierze),
- ile zyskaja inne gminy: Sztutowo, Tolkmicko, Frombork),
- ile straca (Krynica Morska, Skowronki),
- jaki bedzie prawdziwy wplyw na srodowisko naturalne (Krynica Morska i Piaski bedzie na wyspie, zasoleniu ulegna zrodla wody pitnej, problemy dla rybolowstwa ze wzgledu na rozwoj narybku w Zalewie)
- jakie beda przewidywalne obciazenia ekonomiczne (utrzymanie urzadzen, poglebianie, byc moze wzmacnianie brzegu "wyspy", na ktora nie bedzie nanoszony piasek, bo stana falochrony)

I zastanowic sie, czy to sie wszystko oplaci.
Bo po to, zeby grac Rosjanom na nosie i doplacac do tego interesu, bo ktos lokalnie sobie zamarzyl zyski, a globalnie to interes przynosi straty, to chyba jestesmy na to za madrzy?


Cz cze 27, 2013 8:45
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 28, 2004 8:38
Posty: 4769
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Kael napisał(a):
@pilaster, w skrocie, to zasolenie Zalewu jest znacznie nizsze niz zasolenie Zatoki Gdanskiej.
Juz teraz silne wiatry polnocno-wschodnie wpychaja wode do Zalewu i wywoluja powodzie siegajace Elblaga. Zeby inne sztormy na Zatoce Gdanskiej nie pchaly wod morskich do Zalewu trzeba wybudowac zamykane sluzy.


No, zapewne śluzy będą konieczne. No i co z tego?

Cytuj:
taka inwestycja może prowadzić do erozji plaż w okolicach Krynicy Morskiej,


Doprawdy? A w jaki sposób? W ten, że przyczółki portu będą blokować ruch piasku wzdłuż Mierzei (jeżeli tak ruch zachodzi). Ale na to są naprawdę proste rozwiązania inżynieryjne. 8)



Cytuj:
Ekonomicznie straci na tym Krynica Morska
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,id,t.html



Nie straci. To są tylko ogólne jeremiady bez żadnych konkretów :roll: Zresztą sam tytuł jest manipulacją, bo miarodajnych danych na ten temat nikt nie zbierał.

Cytuj:
Nie chcą, by ich miasto stało się wyspą,


No faktycznie, straszne nieszczęście. :roll:

Cytuj:
Kłopotem byłoby także magazynowanie urobku powstałego w czasie budowy kanału, liczącego kilka milionów metrów sześciennych ziemi.


Milionów? Co za bzdety... Nawet 100 tys m3 nie będzie...

Cytuj:
- ile zyska Elblag (i na czym? W wielkie transporty dobr ekonomicznych droga wodna akurat do Eblaga to ja nie wierze),


Elbląg jest znacznie bliżej Warszawy i centrum kraju niż nawet Gdańsk. Po przekopie byłby najbliższym stolicy portem morskim. Wzrost przewozów towarowych może i nie byłby duży, ale pasażerskich (promy do Szwecji, Finlandii, Danii), z całą pewnością. Do tego ruch turystyczny. Dla warszawiaków, którzy by chcieli np na weekend pożeglować po morzu, Elbląg jest rozwiązaniem idealnym.


Cytuj:
- ile zyskaja inne gminy: Sztutowo, Tolkmicko, Frombork),


Dostęp droga wodną do tych miejscowości (a nawet Iławy i Ostródy), przyciągnie wielu żeglarzy z Zachodu

Cytuj:
- ile straca (Krynica Morska, Skowronki),


Na czym stracą?

_________________
Brothers, what we do in life, echoes in eternity

Jest inaczej - Blog człowieka leniwego


Cz cze 27, 2013 10:31
Zobacz profil
Post Re: Platforma Nieobywatelska
pilaster napisał(a):
Kael napisał(a):
@pilaster, w skrocie, to zasolenie Zalewu jest znacznie nizsze niz zasolenie Zatoki Gdanskiej.
Juz teraz silne wiatry polnocno-wschodnie wpychaja wode do Zalewu i wywoluja powodzie siegajace Elblaga. Zeby inne sztormy na Zatoce Gdanskiej nie pchaly wod morskich do Zalewu trzeba wybudowac zamykane sluzy.


No, zapewne śluzy będą konieczne. No i co z tego?

Pytanie: czy w ogole zostalyby zbudowane?
pilaster napisał(a):
Cytuj:
taka inwestycja może prowadzić do erozji plaż w okolicach Krynicy Morskiej,


Doprawdy? A w jaki sposób? W ten, że przyczółki portu będą blokować ruch piasku wzdłuż Mierzei (jeżeli tak ruch zachodzi). Ale na to są naprawdę proste rozwiązania inżynieryjne. 8)

To wlasnie ta zalinkowana praca sie tym zajmuje. Owszem, jest ruch piasku, ktory utrzymuje wybrzeze Mierzeji


pilaster napisał(a):
Cytuj:
Ekonomicznie straci na tym Krynica Morska
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,id,t.html



Nie straci. To są tylko ogólne jeremiady bez żadnych konkretów :roll: Zresztą sam tytuł jest manipulacją, bo miarodajnych danych na ten temat nikt nie zbierał.


Byles kiedys na Mierzei? Jedna droga przez las, bez pobocza, a w lecie sznury samochodow (glownie) z Warszawy. Ja sie tylko dziwie, ze tym ludziom chce sie tak jezdzic. ale kiedy rozbuduja trase z, albo autostrade 1, to ruch nie spadnie. Ped do morza z centrum i poludnia Polski jest cigale duzy, a Krynica mocno od lat inwestuje w infrastrukture.

Przekop na Zalew w okolicach Skowronek (bo najwezej) to przerycie sie przez kilkumetrowa wydme, jest miedzy morzem a Zalewem. Oczywiscie, wszystko jest mozliwe, jak budowa metra w Warszawie na kurzawce. Dlatego pytam: kto na tym tyle zyska, zeby sie oplacalo?
Przypomne: na utrzymanie istniejacych Zulaw i modernizacje pomp juz teraz brakuje notorycznie srodkow.

pilaster napisał(a):
Cytuj:
Kłopotem byłoby także magazynowanie urobku powstałego w czasie budowy kanału, liczącego kilka milionów metrów sześciennych ziemi.



Milionów? Co za bzdety... Nawet 100 tys m3 nie będzie...

Tu tekst zwolennika przekopu
Cytuj:
Projekt zakłada budowę kanału długości 1.300 metrów, 6 m głębokości, 40 m szerokości w dnie i 80 m szerokości na poziomie wody. Kanał miałby być wyposażony w jedną śluzą o długości 180 m, głębokości 6 m i szerokości 24 m. Średni czas przebycia kanału ma wynosić 20 minut. Nad kanałem ma być zbudowany most zwodzony.
Budowa kanału wymagałaby przerzucenia 1,5 mln m3 ziemi i kolejne 1,1 mln m3 z toru wodnego przez Zalew Wiślany do Elbląga. Koszt budowy szacowany jest na ok. 40 mln dolarów, czyli mniej niż 200 mln zł.
Prof. Jednorał szacuje, iż roczne przychody z opłat, obsługi statków i handlu wyniosłyby co najmniej 30 mln zł. Koszt budowy zwróciłby się więc po siedmiu latach. A jeśli amatorzy wpłynięcia na Zalew mieliby zapłacić za to 30 mln zł, to ileż więcej zostawili by w innych miejscach: w hotelach, restauracjach, portach, marinach - tworząc tym samym nowe miejsca pracy.

http://www.oficynaoko.info/przekop_mierzei.htm
Nie wiem, w ktorym to roku pisano.

pilaster napisał(a):
Cytuj:
- ile zyska Elblag (i na czym? W wielkie transporty dobr ekonomicznych droga wodna akurat do Eblaga to ja nie wierze),


Elbląg jest znacznie bliżej Warszawy i centrum kraju niż nawet Gdańsk. Po przekopie byłby najbliższym stolicy portem morskim. Wzrost przewozów towarowych może i nie byłby duży, ale pasażerskich (promy do Szwecji, Finlandii, Danii), z całą pewnością. Do tego ruch turystyczny. Dla warszawiaków, którzy by chcieli np na weekend pożeglować po morzu, Elbląg jest rozwiązaniem idealnym.

Średnia głębokość zalewu wynosi 2,7 m
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zalew_Wi%C5%9Blany
Jakie promy przeplyna przez Zalew do Elblaga? Gora statki wycieczkowe.
Jak ci Warszawiacy na weekend przez Elblag nad morze poplyna? Pilaster, ja mam dla ciebie duzo szacunku i sympatii, ale popatrz na mape Polski, a najlepiej pojedz na tydzien na wakacje na Mierzeje, to sam zobaczysz jak jest naprawde.
Zaglowki i teraz przez Szkarpawe sobie plywaja sluzami.


pilaster napisał(a):
Cytuj:
- ile zyskaja inne gminy: Sztutowo, Tolkmicko, Frombork),


Dostęp droga wodną do tych miejscowości (a nawet Iławy i Ostródy), przyciągnie wielu żeglarzy z Zachodu

Cytuj:
- ile straca (Krynica Morska, Skowronki),


Na czym stracą?


Zaglowka i teraz przeplyniesz. Kanal Elblasko- Ostrodzki wlasnie chyba (o ile pamietam) zamknieto na kilka lat ze wzgledu na remont historycznych urzadzen, ale powiedzmy, ze za 2-3 lata go otworza. Kto chce - zegluje juz teraz.
Krynica Morska straci najprawdopodobniej (mnie to akurat nie boli, specjalnie nie lubie tej miejscowosci, ale ludzie zyja tam glownie z turystow), bo przejazd do nich bedzie mostem. Jak beda mieli pecha, to zwodzonym. Turysta z Warszawy nie przyjezdza do Krynicy, zeby sie stamtad nie ruszac tylko min dlatego, ze jest bardzo szybko w Gdansku, Malborku, czy Elblagu. O powrocie do domu nie wspominajac.

Dlatego to trzeba naprawde jakos policzyc, a nie wybudowac cos, co ludzie powinni wykorzystac, ale na koncu nie wykorzystaja, a kraj bedzie mial dodatkowe obciazenia.

Mnie to bez roznicy, ale ciagle nie potrafie sie przekonac do tej wizjii nalotu turystow na Zalew, Elblag, Mazury a wszystko przez przekop. Bo ci turysci musza placic i to duzo, zeby to sie sfinansowalo. I nie w hotelu w Elblagu, ale przy sluzie za przeplyniecie. I musi ich byc tylu, zeby to kiedys przynosilo zyski.


Cz cze 27, 2013 11:02
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 28, 2004 8:38
Posty: 4769
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Kael napisał(a):
pilaster napisał(a):
No, zapewne śluzy będą konieczne. No i co z tego?

Pytanie: czy w ogole zostalyby zbudowane?


Dlaczego nie?

Cytuj:
To wlasnie ta zalinkowana praca sie tym zajmuje. Owszem, jest ruch piasku, ktory utrzymuje wybrzeze Mierzeji


I jak napisałem, można wykonać taką inwestycję w sposób nie zaburzający takiego ruchu.


Cytuj:
Przypomne: na utrzymanie istniejacych Zulaw i modernizacje pomp juz teraz brakuje notorycznie srodkow.


A co ma piernik do wiatraka? Śluzy spowodują, że zagrożenie w ogóle nie wzrośnie.



Cytuj:
pilaster napisał(a):
Elbląg jest znacznie bliżej Warszawy i centrum kraju niż nawet Gdańsk. Po przekopie byłby najbliższym stolicy portem morskim. Wzrost przewozów towarowych może i nie byłby duży, ale pasażerskich (promy do Szwecji, Finlandii, Danii), z całą pewnością. Do tego ruch turystyczny. Dla warszawiaków, którzy by chcieli np na weekend pożeglować po morzu, Elbląg jest rozwiązaniem idealnym.

Średnia głębokość zalewu wynosi 2,7 m


Przecież duże statki nie będą pływać po całym Zalewie, tylko po torze wodnym, który można spokojnie pogłębić. Przypominam, że droga wodna do Szczecina jest znacznie dłuższa niż byłaby do Elbląga, a wpływają tam całkiem duże statki.

Cytuj:
Jakie promy przeplyna przez Zalew do Elblaga?


Samochodowe. :)


Cytuj:
Jak ci Warszawiacy na weekend przez Elblag nad morze poplyna?


Wsiądą w Elblągu na jacht, a potem Zalewem i przekopem na Zatokę, do Gdańska, Gdyni, na Hel, etc...

Cytuj:
Zaglowki i teraz przez Szkarpawe sobie plywaja sluzami.


Tylko śródlądowe ze składanymi masztami.

Cytuj:
Krynica Morska straci najprawdopodobniej (mnie to akurat nie boli, specjalnie nie lubie tej miejscowosci, ale ludzie zyja tam glownie z turystow), bo przejazd do nich bedzie mostem.


No faktycznie, to istna katastrofa - przejazd mostem. :roll:


Cytuj:
Mnie to bez roznicy, ale ciagle nie potrafie sie przekonac do tej wizjii nalotu turystow na Zalew, Elblag, Mazury a wszystko przez przekop.


A niby jak mają tam dopłynąć z morza, jak nie ma przekopu? Jachting jest w Europie bardzo popularny, a takie miejscowości jak Sztutowo, czy Frombork - szeroko znane.

_________________
Brothers, what we do in life, echoes in eternity

Jest inaczej - Blog człowieka leniwego


Cz cze 27, 2013 13:21
Zobacz profil
Post Re: Platforma Nieobywatelska
pilaster napisał(a):
Cytuj:
Przypomne: na utrzymanie istniejacych Zulaw i modernizacje pomp juz teraz brakuje notorycznie srodkow.


A co ma piernik do wiatraka? Śluzy spowodują, że zagrożenie w ogóle nie wzrośnie.


Chodzi o to, ze juz teraz brakuje srodkow na utrzymanie waznej infrastruktury. Jezeli zaleje nam Zulawy Wislane, to co nam po przekopie? Nie ma co wydawac pieniedzy na kolejne mamucie inwestycje jezeli nie stac nas realnie na utrzymanie tego co jest.
Chyba, ze inwestycja sie sama bedzie utrzymywac.



pilaster napisał(a):
pilaster napisał(a):
Elbląg jest znacznie bliżej Warszawy i centrum kraju niż nawet Gdańsk. Po przekopie byłby najbliższym stolicy portem morskim. Wzrost przewozów towarowych może i nie byłby duży, ale pasażerskich (promy do Szwecji, Finlandii, Danii), z całą pewnością. Do tego ruch turystyczny. Dla warszawiaków, którzy by chcieli np na weekend pożeglować po morzu, Elbląg jest rozwiązaniem idealnym.

Cytuj:
Średnia głębokość zalewu wynosi 2,7 m


Przecież duże statki nie będą pływać po całym Zalewie, tylko po torze wodnym, który można spokojnie pogłębić. Przypominam, że droga wodna do Szczecina jest znacznie dłuższa niż byłaby do Elbląga, a wpływają tam całkiem duże statki.

Cytuj:
Jakie promy przeplyna przez Zalew do Elblaga?


Samochodowe. :)

A po co? Z portu w Gdansku Trasa Sucharskiego a potem obwodnica Poludniowa i siodemka (wszystko inwestycje w budowie) sa szybciej niz plynac do Elblaga.

pilaster napisał(a):
Cytuj:
Jak ci Warszawiacy na weekend przez Elblag nad morze poplyna?


Wsiądą w Elblągu na jacht, a potem Zalewem i przekopem na Zatokę, do Gdańska, Gdyni, na Hel, etc...

Cytuj:
Zaglowki i teraz przez Szkarpawe sobie plywaja sluzami.


Tylko śródlądowe ze składanymi masztami.

Cytuj:
Krynica Morska straci najprawdopodobniej (mnie to akurat nie boli, specjalnie nie lubie tej miejscowosci, ale ludzie zyja tam glownie z turystow), bo przejazd do nich bedzie mostem.


No faktycznie, to istna katastrofa - przejazd mostem. :roll:


Cytuj:
Mnie to bez roznicy, ale ciagle nie potrafie sie przekonac do tej wizjii nalotu turystow na Zalew, Elblag, Mazury a wszystko przez przekop.


A niby jak mają tam dopłynąć z morza, jak nie ma przekopu? Jachting jest w Europie bardzo popularny, a takie miejscowości jak Sztutowo, czy Frombork - szeroko znane.


Do Sztutowa to akurat przekopem nie doplyna, bo lezy nad Zatoka Gdanska. Sztutowo jest jak najbardziej za przekopem, bo juz sie cieszy na tych turystow z Warszawy, ktorzy nie beda chcieli czekac az most zwodzony sie opusci, zeby dojechac do Krynicy Morskiej.
No, Frombork moze bedzie mial wiecej odwiedzin.
Popatrz na mape!

I powtorze: takie inwestycje, ktore kosztuja krocie nalezy przekalkulowac. Owszem, mozna zrobic dostep do morza kilku miejscowosciom, ale to powinno sie przynajmniej sfinansowac. Inaczej wtapiamy pieniadze w piasek (doslownie) i mamy kolejny dworzec we Wloszczowej, tylko drozszy.

No, ale jezeli PiS obiecuje przekop, to jest cos, na co mozna czekac, jezeli doszedlby do wladzy.
Sam burmistrz z PiS nic nie zrobi (trudnosci obiektywne).
A PiS pewnie tez nie, bo znajdzie wtedy mnostwo roznych powodow, dla ktorych ta "sprawa glowna" musi poczekac.


Cz cze 27, 2013 14:52
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 28, 2004 8:38
Posty: 4769
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Kael napisał(a):
pilaster napisał(a):
Cytuj:
Przypomne: na utrzymanie istniejacych Zulaw i modernizacje pomp juz teraz brakuje notorycznie srodkow.


A co ma piernik do wiatraka? Śluzy spowodują, że zagrożenie w ogóle nie wzrośnie.


Chodzi o to, ze juz teraz brakuje srodkow na utrzymanie waznej infrastruktury.


A także na ochronę zabytków, na dokarmianie dzieci w szkołach i na dotowanie teatrów w Łodzi. Co to w ogóle za argument? Mógłby nim być, gdyby wykonanie przekopu zwiększyło zagrożenie powodziowe dla Żuław. Ale tak nie będzie. :roll:

Cytuj:
Z portu w Gdansku Trasa Sucharskiego a potem obwodnica Poludniowa i siodemka (wszystko inwestycje w budowie) sa szybciej niz plynac do Elblaga.


To może w ogóle nie płynąć, tylko pojechać samochodem przez Niemcy i Danię. Będzie szybciej. :D

Cytuj:
Do Sztutowa to akurat przekopem nie doplyna, bo lezy nad Zatoka Gdanska.


Ale nie ma nad zatoką mariny! Gdzie niby jachty mają zacumować? Sztrandować na plaży? :roll:

Zalew Wiślany ma wielki potencjał turystyki żeglarskiej, ale z braku przekopu nie może go wykorzystywać. A najbliższa marina jest dopiero w ...Gdańsku. :roll:

_________________
Brothers, what we do in life, echoes in eternity

Jest inaczej - Blog człowieka leniwego


Cz cze 27, 2013 15:48
Zobacz profil
Post Re: Platforma Nieobywatelska
pilaster napisał(a):
A niby jak mają tam dopłynąć z morza, jak nie ma przekopu? Jachting jest w Europie bardzo popularny, a takie miejscowości jak Sztutowo, czy Frombork - szeroko znane.

Cytuj:
Do Sztutowa to akurat przekopem nie doplyna, bo lezy nad Zatoka Gdanska.


pilaster napisał(a):
Ale nie ma nad zatoką mariny! Gdzie niby jachty mają zacumować? Sztrandować na plaży? :roll:

Zalew Wiślany ma wielki potencjał turystyki żeglarskiej, ale z braku przekopu nie może go wykorzystywać. A najbliższa marina jest dopiero w ...Gdańsku. :roll:

Tu akurat chodzi o to, ze przekop i marina na Zalewie w niczym atrakcyjnosci Sztutowa nie podniosa. Mam mapke wkleic, czy jak?


pilaster napisał(a):
Kael napisał(a):
Przypomne: na utrzymanie istniejacych Zulaw i modernizacje pomp juz teraz brakuje notorycznie srodkow.


A co ma piernik do wiatraka? Śluzy spowodują, że zagrożenie w ogóle nie wzrośnie.


Kael napisał(a):
Chodzi o to, ze juz teraz brakuje srodkow na utrzymanie waznej infrastruktury.


pilaster napisał(a):
A także na ochronę zabytków, na dokarmianie dzieci w szkołach i na dotowanie teatrów w Łodzi. Co to w ogóle za argument? Mógłby nim być, gdyby wykonanie przekopu zwiększyło zagrożenie powodziowe dla Żuław. Ale tak nie będzie. :roll:


No, jezeli tak uwazasz, ze Zulawy to moga sie topic, a przekop to inna bajka....
Ja uwazam, ze tak krawiec kraje, jak mu materii staje.
Najpierw utrzymujmy to, co mamy, a potem liczmy pieniadze, czy stac nas na nowinki.
"Ile trzeba miec zeby ryzykowac w razie sie straci?"

pilaster napisał(a):
Cytuj:
Z portu w Gdansku Trasa Sucharskiego a potem obwodnica Poludniowa i siodemka (wszystko inwestycje w budowie) sa szybciej niz plynac do Elblaga.


To może w ogóle nie płynąć, tylko pojechać samochodem przez Niemcy i Danię. Będzie szybciej. :D

Popatrzysz na te mape, czy nie?
Ja jestem w tamtych okolicach (Gdansk/Mierzeja/Elblag) raz na rok przez kilka tygodni i jezdze samochodem. Kiedy wybuduje sie do konca Trase Sucharskiego, to dojazd od portu w Gdansku do Elblaga, to bedzie sama przyjemnosc. Prosto i bezkolizyjnie do siodemki w Koszwalach, a stamtad gora 30-40 minut do Elblaga. Jak wybuduja czteropasmowa S7 to jeszcze szybciej.
Na samo przejscie przez sluzy na Zalewie szacuje sie 20 minut. A i cala infrastrukture dla tych "promow samochodowych" w Elblagu trzeba by wybudowac. Wlasnie wybudowano w rejonie Starego Miasta dwa mosty zwodzone, przez ktore jednak zadne "prom samochodowy" nie przejdzie. Trzeba by wybudowac ekstra port dla promow i dociagnac tam sensowne polaczenie z siodemka.
Niewazne. Cos na pewno mozna by do Elblaga droga wodna transportowac, ale niezbedne bylby do tego kolejne inwestycje poza przekopem.


Ale my sie nie klocimy?
Ten przekop nie jest dla mnie sprawa zycia i smierci.


Cz cze 27, 2013 16:15
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Platforma Nieobywatelska
pilaster napisał(a):
1. Żeby wygrać wybory w Elblągu.


A PO się temu sprzeciwia żeby je przegrać?? :shock:

Cytuj:
2. Żeby utrzymać swój image partii ostro sprzeciwiającej się Rosji


A po co?? :shock: Też żeby przegrywać wybory?? :shock:

Cytuj:
podczas gdy nawet osoby tak o miłość do PO nie podejrzewane, jak Rafał Ziemkiewicz, widzą, że PIS realnie jest najlepszym narzędziem Kremla w Polsce. :roll:


Oto, co Ziemkiewicz napisał: "Putin jest zdecydowany wykończyć Tuska i otworzyć drogę do władzy Kaczyńskiemu. To by było ze strony Rosji optymalną sytuacją - Polska w rękach człowieka, którego elity nienawidzą obsesyjnie, przeciw któremu prowadzą nieustanny rokosz i obstrukcję, jak w latach 2005 – 2007, na wyprzódki latając do Europy ze skargami na łamanie demokracji w Polsce. A oczywiście Unia chętnie będzie te skargi załatwiać pozytywnie, widać to na przykładzie Węgier Orbana. Nic nie posłuży lepiej owemu strategicznemu wykruszaniu naszej cegiełki z europejskiego muru. Zresztą prawdopodobnie z demokracją rzeczywiście będziemy się musieli znacznym stopniu pożegnać, bo przecież PiS przejmie państwo, w którym jej narzędzia demokracji zostały jeśli nie zniszczone, to mocno popsute. Wszystko to, o co oskarżano Jarosława Kaczyńskiego przed rokiem 2007, Donald Tusk zrobił w dwójnasób. Wzmogła się ilość podsłuchów, nacisków, nadużywanie służb specjalnych, wywieranie pozaprawnych nacisków, rządzenie poza mechanizmami konstytucyjnymi, poprzez polityczny i biznesowy klientyzm, niszczenie środowisk stojących na zawadzie władzy…".

http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-oneci ... omosc.html

Kael napisał(a):
Pytanie do Johnnego: kto ten przekop moze sfinansowac: burmistrz ciezko zadluzonego miasta? Czy caly kraj z podatkow? Szczegolnie ze ma byc on na Mierzeji, a Mierzeja jest .... w innym wojewodztwie. Bo jakis geniusz podzielil min Zulawy Wislane miedzy dwa wojewodztwa, przy czym Olsztyn jest tak daleko od problemu, ze nawet go nie zauwaza.


Po pierwsze, dlaczego pytanie do mnie?

Po drugie, jeśli już mówimy o województwach - wśród postulatów PiS jest również referendum w sprawie przyłączenia Elbląga do województwa pomorskiego:

— Żeby nie generować dodatkowych kosztów, referendum mogłoby się odbyć razem z wyborami w 2014 roku — wyjaśniał Jerzy Wilk. — Nie obiecujemy, że Elbląg zostanie przyłączony do województwa pomorskiego, bo to będzie proces długotrwały. Chcemy wiedzieć, czy elblążanom nadal zależy na oderwaniu się od Olsztyna.


http://elblag.wm.pl/151475,PiS-dziekuje ... z2XR3xrzHv

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Cz cze 27, 2013 17:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Były minister sprawiedliwości Jarosław Gowin poinformował, że będzie kandydował na przewodniczącego Platformy Obywatelskiej. O tej decyzji TVN24 informowała jaka pierwsza. W walce o przywództwo w partii Gowin zmierzy się z obecnym szefem PO Donaldem Tuskiem. - Doceniam osiągnięcia Donalda Tuska - stwierdził Gowin. Dodał jednak, że "nie akceptuje socjaldemokratycznych recept, które nam podsuwa".

Gowin liczy szable? Tworzy Zespół Dobrych Zmian i stronę, na której wylicza swoje sukcesy
Jarosław Gowin i...
- To czas na zmiany w PO i polskiej polityce - powiedział Gowin na konferencji prasowej w Krakowie.

Zaapelował też o poparcie do wszystkich, którym zależy na "nowych propozycjach, nowym programie, odważnych i dobrych zmianach".

- Od tego, jaka jest PO, zależy przyszłość Polski. Chcę zostać szefem PO, bo chcę walczyć o Polskę - podkreślił Gowin.

Gowin o Tusku: Nie akceptuję socjaldemokratycznych recept, które nam podsuwa

Polityk skrytykował także obecnego lidera PO, premiera Donalda Tuska. - Doceniam osiągnięcia Donalda Tuska, ale w jego działaniu i w jego słowach z ostatnich miesięcy nie widzę pozytywnego programu dla Polski. Nie akceptuję socjaldemokratycznych recept, które nam podsuwa. Nie widzę w nim też wiary w zwycięstwo, raczej dążenie do zminimalizowania porażki - podkreślił Gowin na konferencji prasowej w Krakowie.

Jak dodał, on sam wierzy w zwycięstwo PO. - Ale do tego potrzebny jest powrót do korzeni partii, do programu łączącego wolność gospodarczą, tradycyjne wartości i pojmowanie polityki jako służby - powiedział były minister sprawiedliwości.

Zapowiedział też, że bez względu na wynik wyborów na szefa partii nie zamierza odejść z PO, ani tworzyć własnej partii.


http://www.tvn24.pl/gowin-wystartuje-na ... 882,s.html

Nie wiem, czemu tego TVN nie dopisał, ale w TV Gowin dodał też wyraźnie, że chce być premierem. To naprawdę dobra wiadomość. PO bez tusków, drzewieckich, nowaków, za to z Gowinem, może Wiplerem, może nawet np. Rokitą.. to byłoby coś naprawdę interesującego. Zobaczymy, czy tradycyjne brudne sztuczki Tuska (przesunięcie wyborów, głosowanie jawne itp.) wystarczą mu do zwycięstwa.

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Cz cze 27, 2013 20:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Spóźniłem się. Wipler już dołączył do Gowina: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... aid=110d85.

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Cz cze 27, 2013 20:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 28, 2004 8:38
Posty: 4769
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Kael napisał(a):
Tu akurat chodzi o to, ze przekop i marina na Zalewie w niczym atrakcyjnosci Sztutowa nie podniosa.


No bez jaj. :) W tej chwili żeglarze przypływający np z Norwegii, mogą zacumować dopiero w Gdańsku. Po przekopie będą mogli to zrobić np w Kątach Rybackich - 4 km od muzeum Stuthoff. Akurat dystans na spacer. :)

Cytuj:
Mam mapke wkleic, czy jak?


Najpierw niech ją Kael sam obejrzy :)


Cytuj:
No, jezeli tak uwazasz, ze Zulawy to moga sie topic,


Bo problemy Żuław nie mają żadnego związku z ewentualnym przekopem. :roll:


Cytuj:
cala infrastrukture dla tych "promow samochodowych" w Elblagu trzeba by wybudowac.


Nikt tego nie zrobi, dopóki promy, czy inne statki, do Elbląga nie mogą przypłynąć. Kiedy się jednak taka możliwość pojawi, inwestorzy sami się znajdą, bez obaw. :roll:

Cytuj:
Cos na pewno mozna by do Elblaga droga wodna transportowac, ale niezbedne bylby do tego kolejne inwestycje poza przekopem.


Które jednak się nie pojawią, jeżeli przekopu nie będzie. :o

J99

Cytuj:
A PO się temu sprzeciwia żeby je przegrać??


PO się temu nie sprzeciwia (kandydatka PO personalnie jest za), tylko nie chce finansować z budżetu :roll:

Cytuj:
Żeby utrzymać swój image partii ostro sprzeciwiającej się Rosji


A po co?? :shock: Też żeby przegrywać wybory?? :shock:


Kierownictwo PIS zostało na kursach marksizmu - leninizmu w Akademii PZPR nauczone, że Polacy nie lubią Rosjan. I do dzisiaj w to wierzy :D

_________________
Brothers, what we do in life, echoes in eternity

Jest inaczej - Blog człowieka leniwego


Pt cze 28, 2013 10:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Platforma Nieobywatelska
pilaster napisał(a):
PO się temu nie sprzeciwia (kandydatka PO personalnie jest za), tylko nie chce finansować z budżetu :roll:


Prawdą okazało się, iż początkowo gardłowany sprzeciw był przede wszystkim taktyką (trzeba było być koniecznie "przeciwko temu, co mówi PiS"). Natomiast nie wiem skąd pilaster bierze przeświadczenie, że PO nie chce tego finansować z budżetu. Tusk przyznał, że oczekuje jakiegoś "raportu" na temat "opłacalności" tego przedsięwzięcia i jak się okaże opłacalne, to "będziemy podejmować decyzję". Finansowanie z budżetu to podstawowa idea gospodarcza PO:

Celem ogłoszonego 12 października 2012 r. przez Premiera Donalda Tuska Programu "Inwestycje Polskie" jest zapewnienie utrzymania w gospodarce obecnej dynamiki inwestycji w projekty infrastrukturalne o wydłużonym horyzoncie czasu, przy jednoczesnym wykorzystaniu długoterminowego finansowania oraz zaangażowania kapitałowego. Program ten w szczególności ma koncentrować się na stworzeniu warunków dla długoterminowego finansowania rentownych projektów inwestycyjnych w obszarze infrastruktury energetycznej (dystrybucja i wytwarzanie) i gazowej (sieć przesyłowa, wydobycie i magazyny), zagospodarowania złóż węglowodorowych (w tym gazu z łupków), infrastruktury transportowej, samorządowej (utylizacja odpadów, komunikacja), przemysłowej oraz telekomunikacyjnej. Program "Inwestycje Polskie" zorientowany jest na przedsięwzięcia rozwojowe, w oparciu o długoterminowe finansowanie inwestycji mających znaczenie dla gospodarki narodowej oraz strategicznych interesów Państwa. Program nie przewiduje preferencyjnych warunków finansowania przedsiębiorców.

http://www.bgk.pl/program-inwestycje-polskie

Cytuj:
Kierownictwo PIS zostało na kursach marksizmu - leninizmu w Akademii PZPR nauczone, że Polacy nie lubią Rosjan. I do dzisiaj w to wierzy :D


Po pierwsze, czy może pilaster wyjaśnić, na jakich to "kursach marksizmu - leninizmu w Akademii PZPR" uczono, że "Polacy nie lubią Rosjan"? :shock: Jeżeli jednak nieprawdą jest, że Polacy nie lubią Rosjan, to oznacza to, że powinni wybierać partię, która sprzyja interesom Rosji. Czyli PO, jak rozumiem? :-D

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pt cze 28, 2013 16:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 28, 2004 8:38
Posty: 4769
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Johnny99 napisał(a):
Tusk przyznał, że oczekuje jakiegoś "raportu" na temat "opłacalności" tego przedsięwzięcia i jak się okaże opłacalne, to "będziemy podejmować decyzję".



W języku polityki "być może" oznacza po prostu "nie" :)


Cytuj:
Cytuj:
Kierownictwo PIS zostało na kursach marksizmu - leninizmu w Akademii PZPR nauczone, że Polacy nie lubią Rosjan. I do dzisiaj w to wierzy :D


Po pierwsze, czy może pilaster wyjaśnić, na jakich to "kursach marksizmu - leninizmu w Akademii PZPR" uczono, że "Polacy nie lubią Rosjan"? :shock:


Na wszystkich. Akademia Partyjna istniała m in po to, żeby lokalnych komunistów podciągnąć trochę z wiedzy o kraju, którym mieli rządzić, bo wcześniej, jako osobnicy kompletnie wśród mieszkańców Polski wyalienowali, nie mieli o nim wielkiego pojęcia. :roll:

Była to jednak wiedza bardzo powierzchowna i w dodatku skażona patrzeniem przez pryzmat pryncypiów marksizmu-leninizmu i do dzisiaj to wśród członków i wyborców PIS to widać. 8)

Cytuj:
Jeżeli jednak nieprawdą jest, że Polacy nie lubią Rosjan, to oznacza to, że powinni wybierać partię, która sprzyja interesom Rosji.


Istnieje pewna różnica pomiędzy "Rosjanami" a "Rosją", różnica, którą Polacy znakomicie wychwytują, a której istnienia genetyczni patrioci nie są świadomi. :lol:

Cytuj:
Czyli PO, jak rozumiem?


Nawet Ziemkiewicz zauważył, że partia realizującą interesy Rosji w Polsce jest PIS, a nie PO :roll:

_________________
Brothers, what we do in life, echoes in eternity

Jest inaczej - Blog człowieka leniwego


Pn lip 01, 2013 10:41
Zobacz profil
Post Re: Platforma Nieobywatelska
Johnny99 napisał(a):
Spóźniłem się. Wipler już dołączył do Gowina: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... aid=110d85.

Dogadałem się z Ruchem Palikota aby wypier.... PO - słowa kandydata na prezydenta Elbląga p .Wilka z PiS.
A nie mówiłam, że po koalicji PiS z Samoobroną kolej na koalicję PiS + Ruch Palikota :D


Cz lip 04, 2013 11:07
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N mar 10, 2013 21:27
Posty: 153
Post Re: Platforma Nieobywatelska
PiS, RP ( a także mnie) łączy tylko to że wspólnie nielubimy PO. Nic poza tym
Tak samo jak w latach 2001-2005 PO,LPR,PiS i Samoobrone łączyła jedynie niechęć to SLD


Cz lip 04, 2013 19:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 153  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL