Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Autor |
Wiadomość |
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
proteom napisał(a): Greckie δι᾽ αὐτοῦ Dosłownie oznacza: przez niego. Przyimek διὰ z dopełniaczem (genetivem) tłumaczy się najczęściej na: przez, dzięki czemuś, za pośrednictwem, z powodu, za sprawą i tak w większości tekstów mamy: przez; przekłady NŚ, NKB mają: poprzez. Co oznacza słowo: przez/poprzez? http://sjp.pwn.pl/sjp/poprzez;2505107.htmlNas interesuje wariant 5 poprzez 1. «przyimek komunikujący, że ktoś lub coś posuwa się po jakimś obszarze» 2. «przyimek przyłączający nazwę rzeczy utrudniającej wykonywanie czynności» 3. «przyimek, który wraz z przyłączanym rzeczownikiem charakteryzuje działanie, będące środkiem do osiągnięcia celu» 4. «przyimek wprowadzający element zajmujący miejsce pośrednie w co najmniej trójelementowym szeregu» 5. «przyimek przyłączający nazwę osoby, instytucji lub rzeczy, z której pośrednictwa ktoś korzysta»6. «przyimek przyłączający określenie czasu, w którym miał miejsce dany stan rzeczy» Dla mnie oznacza to, odnosząc do wersetu: wszystko przez( δι᾽ αὐτοῦ)Niego i dla Niego zostało stworzone, iż; Bóg Ojciec nie stworzył wszystkiego sam bezpośrednio, ale zrobił to za pośrednictwem Syna Bożego. To Syn Boży bezpośrednio wszystko stworzył! To pokazuje, iż jest wszechmocny, inaczej by tego nie dokonał, a ponieważ wszechmocny jest tylko Jahwe, to Syn Boży jest Osobowym Bogiem Jahwe. Dam Ci przykład: Teofilos przez/poprzez proteoma napisał post. Kto jest bezpośrednio odpowiada na napisanie posta? Oczywiście proteom, bo to on go napisał( stworzył), a Teofilos mu go zlecił. Postęp w tym względzie na przestrzeni ostatniego roku jest godny uwagi, ale jak widzę nadal zaciekle próbujesz te słowa interpretować przez pryzmat trynitarny zamiast brać z dobrodziejstwem inwentarza to o czym wprost mówi Biblia. JHWH zleca Synowi stworzenie. Pierwsza wyższość - zlecający jest ponad przyjmującym zlecenie. Syn nie musi być wszechmocny by stworzyć świat. JHWH udziela synowi swego ducha-siły niezbędnej do tworzenia (Bóg udzielił Synoiw siły wtedy jak i wielokrotnie gdy ten przebywał na ziemi jako człowiek). Druga wyższość - udzielający mocy jest ponad tym który moc przyjmuje. Przykład z napisaniem posta na zlecenie dobry, ale pokazujący coś wprost przeciwnego niż chcesz udowodnić. Jeśli Teofilos daje polecenie proteonowi i określa na jaki temat ma być post i co ma zawierać to kto jest autorem postu; Teofilos czy proteon? Jeśli JHWH daje natchnienie prorokowi Izajaszowi do spisania jego myśli to kto jest autorem proroctwa; JHWH czy Izajasz? Jeśli architekt zleca wybudowanie domu inżynierowi to kto jest autorem domu; architekt czy inżynier?
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Pn gru 01, 2014 12:36 |
|
|
|
 |
aspherus
Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37 Posty: 385
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a): Razem z użytkownikiem Sebastian88 Postanowiliśmy założyć temat dotyczący interpretacji różnych fragmentów z NT mówiących o stosunku Ojca i Syna (tudzież Ducha). Materiałem do dyskusji są wersety z NT mówiące o tych relacjach (ewentualnie z ST jeśli w jakiś sposób je objaśniają). Postanowiliśmy na zmianę podawać fragmenty, na poczatek z ewangelii (do wyczerpania materiału) i komentarz do nich - jeden unitarny, drugi trynitarny. Nie ma tu mniejsca na jakieś próby przrekonywania kogoś czy teologicznej walki. Chodzi o zestawienie wersetów odnoszących się do danego tematu i przedstawienia komentarzy z trynitarnego i unitarnego punktu widzenia, tak by kazdy mógł sam wyciągnąć wnioski. Oczywiście jeśłi inni uczestnicy są zainteresowani to będziemy się cieszyć z krótkich komentarzy, zawierających jakieś ciekawe myśli które umknęły osobie piszącej komentarz unitarny lub trynitarny.
Rozpocznę więc:
Mateusza 3;16,17: 16 A gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast6 wyszedł z wody. A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i przychodzącego na Niego. 17 A głos z nieba mówił: «Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie».
Komentarz unitarny: Głos z nieba należący do Ojca wskazuje że Ojciec w momencie chrztu Jezusa znajdował się w niebie, a więc w innym miejscu niż wcielony Jezus. Wydarzenie to implikuje odmienność doświadczeń Ojca i Syna. Poza tym, to Ojciec udziela Synowi Ducha, co oznacza że Duch pochodzi od Ojca, a nie od Syna, skoro musiał zostać Synowi udzielony. Gdyby Syn posiadał już Ducha nie musiał by go otrzymywać. " A głos z nieba mówił : Ten jest mój Syn umiłowany , w którym mam upodobanie " . A w jakim języku mówił ?
|
Wt gru 02, 2014 21:52 |
|
 |
aspherus
Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37 Posty: 385
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a): proteom napisał(a): Greckie δι᾽ αὐτοῦ Dosłownie oznacza: przez niego. Przyimek διὰ z dopełniaczem (genetivem) tłumaczy się najczęściej na: przez, dzięki czemuś, za pośrednictwem, z powodu, za sprawą i tak w większości tekstów mamy: przez; przekłady NŚ, NKB mają: poprzez. Co oznacza słowo: przez/poprzez? http://sjp.pwn.pl/sjp/poprzez;2505107.htmlNas interesuje wariant 5 poprzez 1. «przyimek komunikujący, że ktoś lub coś posuwa się po jakimś obszarze» 2. «przyimek przyłączający nazwę rzeczy utrudniającej wykonywanie czynności» 3. «przyimek, który wraz z przyłączanym rzeczownikiem charakteryzuje działanie, będące środkiem do osiągnięcia celu» 4. «przyimek wprowadzający element zajmujący miejsce pośrednie w co najmniej trójelementowym szeregu» 5. «przyimek przyłączający nazwę osoby, instytucji lub rzeczy, z której pośrednictwa ktoś korzysta»6. «przyimek przyłączający określenie czasu, w którym miał miejsce dany stan rzeczy» Dla mnie oznacza to, odnosząc do wersetu: wszystko przez( δι᾽ αὐτοῦ)Niego i dla Niego zostało stworzone, iż; Bóg Ojciec nie stworzył wszystkiego sam bezpośrednio, ale zrobił to za pośrednictwem Syna Bożego. To Syn Boży bezpośrednio wszystko stworzył! To pokazuje, iż jest wszechmocny, inaczej by tego nie dokonał, a ponieważ wszechmocny jest tylko Jahwe, to Syn Boży jest Osobowym Bogiem Jahwe. Dam Ci przykład: Teofilos przez/poprzez proteoma napisał post. Kto jest bezpośrednio odpowiada na napisanie posta? Oczywiście proteom, bo to on go napisał( stworzył), a Teofilos mu go zlecił. Postęp w tym względzie na przestrzeni ostatniego roku jest godny uwagi, ale jak widzę nadal zaciekle próbujesz te słowa interpretować przez pryzmat trynitarny zamiast brać z dobrodziejstwem inwentarza to o czym wprost mówi Biblia. JHWH zleca Synowi stworzenie. Pierwsza wyższość - zlecający jest ponad przyjmującym zlecenie. Syn nie musi być wszechmocny by stworzyć świat. JHWH udziela synowi swego ducha-siły niezbędnej do tworzenia (Bóg udzielił Synoiw siły wtedy jak i wielokrotnie gdy ten przebywał na ziemi jako człowiek). Druga wyższość - udzielający mocy jest ponad tym który moc przyjmuje. Przykład z napisaniem posta na zlecenie dobry, ale pokazujący coś wprost przeciwnego niż chcesz udowodnić. Jeśli Teofilos daje polecenie proteonowi i określa na jaki temat ma być post i co ma zawierać to kto jest autorem postu; Teofilos czy proteon? Jeśli JHWH daje natchnienie prorokowi Izajaszowi do spisania jego myśli to kto jest autorem proroctwa; JHWH czy Izajasz? Jeśli architekt zleca wybudowanie domu inżynierowi to kto jest autorem domu; architekt czy inżynier? Ksiega Izajasza 1.2 "Niebiosa , słuchajcie , ziemio nadstaw uszu , bo PAN przemawia ... " Jeżeli chodzi o te "myśli" to poprzez co one są wyrażone ?
|
Wt gru 02, 2014 22:00 |
|
|
|
 |
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
LIST 2 JANA
3 Łaska, miłosierdzie i pokój Boga Ojca i Jezusa Chrystusa, Syna Ojca, [niech] będą z nami w prawdzie i miłości!
Jan rozróżnia tu osoby Boga Ojca i Syna Ojca Jezusa Chrystusa. Oczywiście to rozróżnienie mieści się w trynitarnej tezie.
9 Każdy, kto wybiega zbytnio naprzód3, a nie trwa w nauce [Chrystusa], ten nie ma Boga. Kto trwa w nauce [Chrystusa], ten ma i Ojca, i Syna.
Trwanie w naukach Chrystusa jest posłuszeństwem wobec Boga. Fragment bez ontologicznych konotacji.
LIST 3 JANA nie zawiera fragmentów które wymieniałyby i Ojca i Syna tudzież mówiły coś o relacjach pomiędzy nimi.
LIST JUDY
1 Juda, sługa Jezusa Chrystusa, brat zaś Jakuba, do tych, którzy są powołani, umiłowani w Bogu Ojcu i zachowani dla Jezusa Chrystusa:
Fragment bez ontologicznych konotacji.
4 Wkradli się bowiem pomiędzy was jacyś ludzie, którzy dawno już są zapisani na to potępienie, bezbożni, którzy łaskę Boga naszego zamieniają na rozpustę, a nawet wypierają się jedynego Władcy i Pana naszego Jezusa Chrystusa.
Do zboru wczesnochrześcijańskiego zakradali się odstępcy, wilki w owczych skórach, zgodnie z zapowiedziami Jezusa i apostoła Pawła. Pod koniec I wieku ludzi wypaczających nauki Chrystusa było już wielu. Dobrocią Boga usprawiedliwiali rozpasanie, a nawet posuwali się do zapierania Chrystusa. Bóg i Jezus wymienieni są tu osobno bez odwoływania się do ich relacji.
25 jedynemu Bogu, Zbawcy naszemu przez Jezusa Chrystusa, Pana naszego, chwała, majestat, moc i władza przed wszystkimi wiekami i teraz, i na wszystkie wieki! Amen.
Chwała Bogu przez Jezusa. Częsty konstrukt wyrażający uznanie dla roli Chrystusa w zamierzeniu Bożym i oddanie chwały Bogu za zesłanie Syna. Trynitarianie zinterpretują to, że "oddając chwałę jednej hipostazie wszystkie są czczone".
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Pn gru 29, 2014 13:34 |
|
 |
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
APOKALIPSA
1:1 "Objawienie Jezusa Chrystusa, które dał Mu Bóg, aby ukazać swym sługom, co musi stać się niebawem, a On wysławszy swojego anioła oznajmił przez niego za pomocą znaków słudze swojemu Janowi. 2 Ten poświadcza, że słowem Bożym i świadectwem Jezusa Chrystusa jest wszystko, co widział."
Mocny przekaz na początek. Droga orędzia: Bóg --> Jezus Chrystus --> anioł --> Jan Bóg przekazał orędzie Chrystusowi, Jezus aniołowi a ten Janowi. Informacja o pierwszym etapie pozbawiona byłaby sensu gdyby Bóg i Jezus byli tożsami. Warto zaznaczyć że według trynitaryzmu to Ojciec, Syn i Duch są odrębnymi osobami, ale Jezus jest Bogiem. Tu wyraźnie rozgraniczono Jezusa i Boga (Jan nie użył tu pojęć "Ojciec" i "Syn" - inaczej dałoby się to pomieścić w trynitarnej teorii).
1:4-8 "Jan do siedmiu Kościołów, które są w Azji: Łaska wam i pokój od Tego, Który jest, i Który był i Który przychodzi, i od Siedmiu Duchów, które są przed Jego tronem, 5 i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego, Pierworodnego umarłych i Władcy królów ziemi. Temu, który nas miłuje i który przez swą krew uwolnił nas od naszych grzechów, 6 i uczynił nas królestwem - kapłanami dla Boga i Ojca swojego, Jemu chwała i moc na wieki wieków! Amen. 7 Oto nadchodzi z obłokami, i ujrzy Go wszelkie oko i wszyscy, którzy Go przebili. I będą Go opłakiwać wszystkie pokolenia ziemi5. Tak: Amen. 8 Jam jest Alfa i Omega, mówi Pan Bóg, Który jest, Który był i Który przychodzi, Wszechmogący."
Kolejne rozgraniczenie. Bóg-JHWH jest opisany jako ten "Który jest, Który był i Który przychodzi" oraz "Alfa i Omega" (tytuły te dobrze pasują do Boga- Stwórcy, przyczyny wszystkiego, bez początku i końca). Jezus zaś to: 1. "Świadek Wierny" - Czyj świadek? O kim świadczył Jezus? O Bogu-JHWH. Jezus jest więc Świadkiem JHWH, Świadkiem Jahwe, Świadkiem Jehowy. Sam Jezus powiedział że jeśli ktoś świadczy o samym sobie jego świadectwo jest nic nie warte. Gdyby więc Jezus był tożsamy z Bogiem-JHWH jego świadectwo byłoby nic nie warte. 2. "Pierworodny umarłych" - pierwszy który został wskrzeszony do życia w nieśmiertelnym ciele duchowym i jedyny wskrzeszony osobiście przez Jahwe. Kompetencje wskrzeszania innych Jahwe przekazał Jezusowi (Jana 5:29,30). 3. "Władca Królów Ziemi" - Wyniesiony do niebiańskiej chwały Chrystus przewyższa władzą wszystkich ziemskich królów.
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Śr sty 07, 2015 12:30 |
|
|
|
 |
Robek
Dołączył(a): So gru 20, 2014 19:04 Posty: 6825
|
 Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
bert04 napisał(a): Robek napisał(a): Żeby Jezus miał być takim samym Bogiem jak Jahwe, to by musiał istnieć wiecznie, a przecież tak nie jest. Alez jest. Ewangelia sw. Jana, pierwszy rozdzial sie klania. Być może sie niezbyt jasno wyraziłem, mówiąc "wiecznie" miałem na myśli "od zawsze" tak jakby bez początku i końca, a przecież Jezus miał swój początek, a więc nie jest taki sam jak Jahwe. Skoro nawiązałeś do ewangelii sw. Jana, to tam pisze. Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo.
Skoro Jezus jest Słowem, to miał swój początek 
_________________ Wymyśliłem swoje życie od początku do końca bo to, które dostałem mi się nie podobało.
|
Wt sty 27, 2015 19:05 |
|
 |
Andy72
Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17 Posty: 9014
|
 Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
Nie miał, na początku już było Słowo
_________________ Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14
|
Wt sty 27, 2015 19:05 |
|
 |
Robek
Dołączył(a): So gru 20, 2014 19:04 Posty: 6825
|
 Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
Andy72 napisał(a): Nie miał, na początku już było Słowo Na innych forach religijnych mówili inaczej. Zresztą jeśli uznano Jezusa za część Trójcy Świętej, to ja tu nie widze o czym miał bym tutaj dyskutować.
_________________ Wymyśliłem swoje życie od początku do końca bo to, które dostałem mi się nie podobało.
|
Wt sty 27, 2015 20:38 |
|
 |
proteom
Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40 Posty: 2202
|
 Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
Robek napisał(a): Andy72 napisał(a): Nie miał, na początku już było Słowo Na innych forach religijnych mówili inaczej. Zresztą jeśli uznano Jezusa za część Trójcy Świętej, to ja tu nie widze o czym miał bym tutaj dyskutować. Może dyskutować o tym, kim jest dla Ciebie Jezus i dlaczego GO tak postrzegasz? Co jest Twoim źródłem wiedzy o Jezusie?
|
Wt sty 27, 2015 21:58 |
|
 |
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Tyle mądrych głów na forum i nikt nic nie napisze o pierwszych słowach Apokalipsy? Do poprzedniego postu mogę dodać, że droga orędzia od Boga do Jana schodzi w dół hierarchii. Informacja został wytworzona przez Boga. Następnie przekazana najpotężniejszemu bytowi po Bogu - Jezusowi (zgodnie z uniwersalną zasadą zwierzchnictwa Bóg przewyższa Jezusa a Jezus uznaje jego zwierzchnictwo 1 Kor 11:3; 15:15-28). Jezus przekazuje orędzie bytowi znajdującemu się niżej w niebiańskiej hierarchii zwierzchności - aniołowi czyli posłańcowi. Ten anielski posłaniec przekazuje w końcu treść objawienia człowiekowi - apostołowi Janowi by ją spisał.
Co dalej w Apokalipsie? Rozdział trzeci, fragmenty z orędzia Jezusa do zborów:
3:2 Stań się czujnym i umocnij resztę, która miała umrzeć, bo nie znalazłem twych czynów doskonałymi wobec mego Boga. 3:5 Tak szaty białe przywdzieje zwycięzca, i z księgi życia imienia jego nie wymażę. I wyznam imię jego przed moim Ojcem i Jego aniołami. 3:12Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego i już nie wyjdzie na zewnątrz. I na nim imię Boga mojego napiszę i imię miasta Boga mojego, Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga, i moje nowe imię.
Jezus występuje tu jako odrębny działający podmiot. Synonimicznie używa wyrażeń "mego Boga" i "mego Ojca". Ojciec Jezusa jest jednocześnie jego Bogiem. To niefortunne dla tezy trynitarnej. W niej Ojciec przewyższa Syna będącego na ziemi. Tu nie dość, że Jezus nie czyni rozróżnienia między zwrotami "mój Bóg", a "mój Ojciec", uważając Ojca za swego Boga a nie współuczestnika jednej boskiej natury, to jeszcze mówi to będąc już po zmartwychwstaniu w niebie gdzie nie ma konieczności by hipostaza Ojca w jakiś sposób górowała nad hipostazą Syna (co w warunkach wcielenia miało jeszcze jakiś sens). W poprzednim orędziu (Ap 2:18) Jezus powiada "To mówi Syn Boży". I jako Syn Boży mówi o JHWH: "mój Ojciec", "mój Bóg". A więc po trynitarnemu mówiąc: hipostaza Syna wyznaje, że hipostaza Ojca jest jego Bogiem. Dosyć dziwne gdyby obie hipostazy były jednocześnie tym samym Bogiem.
Idźmy dalej. Co jeszcze mówi Syn Boży? 3:14 Aniołowi Kościoła w Laodycei napisz: To mówi Amen, Świadek wierny i prawdomówny, Początek stworzenia Bożego:
Syn Boży nie ukrywa swojej natury. Jest początkiem stworzenia Bożego. Został stworzony przez Boga jako pierwszy. I to nie pierwszy raz gdy w Biblii o tym mowa (Kolosan 1:15; Przysłów 8:22 - jako uosobienie mądrości)
A na koniec Jezus wspomina coś o jedności ze swym Ojcem: 3:21 Zwycięzcy dam zasiąść ze Mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem z mym Ojcem na Jego tronie.
Tron czyli władza Jezusa i nagroda nieśmiertelności pochodzi od Ojca (znaczenie "tronu" omówione było przy okazji komentarza do Hebr 1:8). Podobnie "zwyciężający" zasiadają na tronie Chrystusa dzieląc z nim władzę.
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Śr sty 28, 2015 14:23 |
|
 |
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Jakaś niemoc intelektualna ogarnęła forumowych trynitarian czy co? Naprawdę, gdybym chciał uwierzyć w boskość Jezusa to nie dajecie mi szansy. Uznanie dla tego kto wytłumaczy mi jak można zinterpretować trzy pierwsze rozdziały Apokalipsy by nie kolidowały z trynitarną hipotezą.
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Cz sty 29, 2015 11:28 |
|
 |
Johnny99
Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42 Posty: 16060
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a): Jakaś niemoc intelektualna ogarnęła forumowych trynitarian czy co? Niektórych forumowiczów nudzi dyskusja nad wyrwanymi z kontekstu wersetami - zwłaszcza z ludźmi, którzy "nie wierzą" w boskość Chrystusa głównie dlatego, że nie lubią Kościoła katolickiego.
_________________ I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)
|
Cz sty 29, 2015 11:39 |
|
 |
RyszardSłoń
Dołączył(a): Śr sty 28, 2015 11:03 Posty: 1
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a): Jakaś niemoc intelektualna ogarnęła forumowych trynitarian czy co? Naprawdę, gdybym chciał uwierzyć w boskość Jezusa to nie dajecie mi szansy. Uznanie dla tego kto wytłumaczy mi jak można zinterpretować trzy pierwsze rozdziały Apokalipsy by nie kolidowały z trynitarną hipotezą. Oczywiście, że gdybyś chciał, to dostałbyś szansę. Ale nie chcesz.
|
Cz sty 29, 2015 11:45 |
|
 |
arcana85
Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00 Posty: 1909
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Czyli jednak brak argumentów? Śmieszne wymówi o nudzie, wyrywaniu i braku miłości do Krk pominę milczeniem. Poczekam, może jeszcze znajdzie się ktoś odważny i posiadający katolicką wiedzę teologiczną na temat Apokalipsy. Naprawdę cieszyłbym się (bez ironii) gdyby mi ktoś po katolicku wyłożył interpretacje trzech pierwszych rozdziałów tej księgi.
_________________ [b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b] "Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"
|
Cz sty 29, 2015 12:08 |
|
 |
Johnny99
Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42 Posty: 16060
|
 Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Polecam katolickie komentarze do PŚ.
_________________ I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)
|
Cz sty 29, 2015 12:46 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|