Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N sie 10, 2025 15:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 84  Następna strona
 Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
proteom napisał(a):

Greckie δι᾽ αὐτοῦ

Dosłownie oznacza: przez niego. Przyimek διὰ z dopełniaczem (genetivem) tłumaczy się najczęściej na: przez, dzięki czemuś, za pośrednictwem, z powodu, za sprawą i tak w większości tekstów mamy: przez; przekłady NŚ, NKB mają: poprzez.
Co oznacza słowo: przez/poprzez? http://sjp.pwn.pl/sjp/poprzez;2505107.html
Nas interesuje wariant 5

poprzez
1. «przyimek komunikujący, że ktoś lub coś posuwa się po jakimś obszarze»
2. «przyimek przyłączający nazwę rzeczy utrudniającej wykonywanie czynności»
3. «przyimek, który wraz z przyłączanym rzeczownikiem charakteryzuje działanie, będące środkiem do osiągnięcia celu»
4. «przyimek wprowadzający element zajmujący miejsce pośrednie w co najmniej trójelementowym szeregu»
5. «przyimek przyłączający nazwę osoby, instytucji lub rzeczy, z której pośrednictwa ktoś korzysta»
6. «przyimek przyłączający określenie czasu, w którym miał miejsce dany stan rzeczy»

Dla mnie oznacza to, odnosząc do wersetu: wszystko przez( δι᾽ αὐτοῦ)Niego i dla Niego zostało stworzone, iż;
Bóg Ojciec nie stworzył wszystkiego sam bezpośrednio, ale zrobił to za pośrednictwem Syna Bożego. To Syn Boży bezpośrednio wszystko stworzył! To pokazuje, iż jest wszechmocny, inaczej by tego nie dokonał, a ponieważ wszechmocny jest tylko Jahwe, to Syn Boży jest Osobowym Bogiem Jahwe.
Dam Ci przykład: Teofilos przez/poprzez proteoma napisał post. Kto jest bezpośrednio odpowiada na napisanie posta? Oczywiście proteom, bo to on go napisał( stworzył), a Teofilos mu go zlecił.


Postęp w tym względzie na przestrzeni ostatniego roku jest godny uwagi, ale jak widzę nadal zaciekle próbujesz te słowa interpretować przez pryzmat trynitarny zamiast brać z dobrodziejstwem inwentarza to o czym wprost mówi Biblia.

JHWH zleca Synowi stworzenie. Pierwsza wyższość - zlecający jest ponad przyjmującym zlecenie.
Syn nie musi być wszechmocny by stworzyć świat.
JHWH udziela synowi swego ducha-siły niezbędnej do tworzenia (Bóg udzielił Synoiw siły wtedy jak i wielokrotnie gdy ten przebywał na ziemi jako człowiek). Druga wyższość - udzielający mocy jest ponad tym który moc przyjmuje.

Przykład z napisaniem posta na zlecenie dobry, ale pokazujący coś wprost przeciwnego niż chcesz udowodnić.
Jeśli Teofilos daje polecenie proteonowi i określa na jaki temat ma być post i co ma zawierać to kto jest autorem postu; Teofilos czy proteon?
Jeśli JHWH daje natchnienie prorokowi Izajaszowi do spisania jego myśli to kto jest autorem proroctwa; JHWH czy Izajasz?
Jeśli architekt zleca wybudowanie domu inżynierowi to kto jest autorem domu; architekt czy inżynier?

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Pn gru 01, 2014 12:36
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37
Posty: 385
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a):
Razem z użytkownikiem Sebastian88 Postanowiliśmy założyć temat dotyczący interpretacji różnych fragmentów z NT mówiących o stosunku Ojca i Syna (tudzież Ducha). Materiałem do dyskusji są wersety z NT mówiące o tych relacjach (ewentualnie z ST jeśli w jakiś sposób je objaśniają).
Postanowiliśmy na zmianę podawać fragmenty, na poczatek z ewangelii (do wyczerpania materiału) i komentarz do nich - jeden unitarny, drugi trynitarny. Nie ma tu mniejsca na jakieś próby przrekonywania kogoś czy teologicznej walki. Chodzi o zestawienie wersetów odnoszących się do danego tematu i przedstawienia komentarzy z trynitarnego i unitarnego punktu widzenia, tak by kazdy mógł sam wyciągnąć wnioski.
Oczywiście jeśłi inni uczestnicy są zainteresowani to będziemy się cieszyć z krótkich komentarzy, zawierających jakieś ciekawe myśli które umknęły osobie piszącej komentarz unitarny lub trynitarny.

Rozpocznę więc:

Mateusza 3;16,17:
16 A gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast6 wyszedł z wody. A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i przychodzącego na Niego. 17 A głos z nieba mówił: «Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie».


Komentarz unitarny: Głos z nieba należący do Ojca wskazuje że Ojciec w momencie chrztu Jezusa znajdował się w niebie, a więc w innym miejscu niż wcielony Jezus. Wydarzenie to implikuje odmienność doświadczeń Ojca i Syna. Poza tym, to Ojciec udziela Synowi Ducha, co oznacza że Duch pochodzi od Ojca, a nie od Syna, skoro musiał zostać Synowi udzielony. Gdyby Syn posiadał już Ducha nie musiał by go otrzymywać.

" A głos z nieba mówił : Ten jest mój Syn umiłowany , w którym mam upodobanie " . A w jakim języku mówił ?


Wt gru 02, 2014 21:52
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lis 05, 2009 23:37
Posty: 385
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a):
proteom napisał(a):

Greckie δι᾽ αὐτοῦ

Dosłownie oznacza: przez niego. Przyimek διὰ z dopełniaczem (genetivem) tłumaczy się najczęściej na: przez, dzięki czemuś, za pośrednictwem, z powodu, za sprawą i tak w większości tekstów mamy: przez; przekłady NŚ, NKB mają: poprzez.
Co oznacza słowo: przez/poprzez? http://sjp.pwn.pl/sjp/poprzez;2505107.html
Nas interesuje wariant 5

poprzez
1. «przyimek komunikujący, że ktoś lub coś posuwa się po jakimś obszarze»
2. «przyimek przyłączający nazwę rzeczy utrudniającej wykonywanie czynności»
3. «przyimek, który wraz z przyłączanym rzeczownikiem charakteryzuje działanie, będące środkiem do osiągnięcia celu»
4. «przyimek wprowadzający element zajmujący miejsce pośrednie w co najmniej trójelementowym szeregu»
5. «przyimek przyłączający nazwę osoby, instytucji lub rzeczy, z której pośrednictwa ktoś korzysta»
6. «przyimek przyłączający określenie czasu, w którym miał miejsce dany stan rzeczy»

Dla mnie oznacza to, odnosząc do wersetu: wszystko przez( δι᾽ αὐτοῦ)Niego i dla Niego zostało stworzone, iż;
Bóg Ojciec nie stworzył wszystkiego sam bezpośrednio, ale zrobił to za pośrednictwem Syna Bożego. To Syn Boży bezpośrednio wszystko stworzył! To pokazuje, iż jest wszechmocny, inaczej by tego nie dokonał, a ponieważ wszechmocny jest tylko Jahwe, to Syn Boży jest Osobowym Bogiem Jahwe.
Dam Ci przykład: Teofilos przez/poprzez proteoma napisał post. Kto jest bezpośrednio odpowiada na napisanie posta? Oczywiście proteom, bo to on go napisał( stworzył), a Teofilos mu go zlecił.


Postęp w tym względzie na przestrzeni ostatniego roku jest godny uwagi, ale jak widzę nadal zaciekle próbujesz te słowa interpretować przez pryzmat trynitarny zamiast brać z dobrodziejstwem inwentarza to o czym wprost mówi Biblia.

JHWH zleca Synowi stworzenie. Pierwsza wyższość - zlecający jest ponad przyjmującym zlecenie.
Syn nie musi być wszechmocny by stworzyć świat.
JHWH udziela synowi swego ducha-siły niezbędnej do tworzenia (Bóg udzielił Synoiw siły wtedy jak i wielokrotnie gdy ten przebywał na ziemi jako człowiek). Druga wyższość - udzielający mocy jest ponad tym który moc przyjmuje.

Przykład z napisaniem posta na zlecenie dobry, ale pokazujący coś wprost przeciwnego niż chcesz udowodnić.
Jeśli Teofilos daje polecenie proteonowi i określa na jaki temat ma być post i co ma zawierać to kto jest autorem postu; Teofilos czy proteon?
Jeśli JHWH daje natchnienie prorokowi Izajaszowi do spisania jego myśli to kto jest autorem proroctwa; JHWH czy Izajasz?
Jeśli architekt zleca wybudowanie domu inżynierowi to kto jest autorem domu; architekt czy inżynier?

Ksiega Izajasza 1.2 "Niebiosa , słuchajcie , ziemio nadstaw uszu , bo PAN przemawia ... " Jeżeli chodzi o te "myśli" to poprzez co one są wyrażone ?


Wt gru 02, 2014 22:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
LIST 2 JANA

3 Łaska, miłosierdzie i pokój Boga Ojca i Jezusa
Chrystusa, Syna Ojca,
[niech] będą z nami w prawdzie i miłości!


Jan rozróżnia tu osoby Boga Ojca i Syna Ojca Jezusa Chrystusa. Oczywiście to rozróżnienie mieści się w trynitarnej tezie.

9 Każdy, kto wybiega zbytnio naprzód3,
a nie trwa w nauce [Chrystusa],
ten nie ma Boga.
Kto trwa w nauce [Chrystusa],
ten ma i Ojca, i Syna.


Trwanie w naukach Chrystusa jest posłuszeństwem wobec Boga. Fragment bez ontologicznych konotacji.

LIST 3 JANA nie zawiera fragmentów które wymieniałyby i Ojca i Syna tudzież mówiły coś o relacjach pomiędzy nimi.

LIST JUDY

1 Juda, sługa Jezusa Chrystusa, brat zaś Jakuba, do tych, którzy są powołani, umiłowani w Bogu Ojcu i zachowani dla Jezusa Chrystusa:

Fragment bez ontologicznych konotacji.

4 Wkradli się bowiem pomiędzy was jacyś ludzie, którzy dawno już są zapisani na to potępienie, bezbożni, którzy łaskę Boga naszego zamieniają na rozpustę, a nawet wypierają się jedynego Władcy i Pana naszego Jezusa Chrystusa.

Do zboru wczesnochrześcijańskiego zakradali się odstępcy, wilki w owczych skórach, zgodnie z zapowiedziami Jezusa i apostoła Pawła. Pod koniec I wieku ludzi wypaczających nauki Chrystusa było już wielu. Dobrocią Boga usprawiedliwiali rozpasanie, a nawet posuwali się do zapierania Chrystusa. Bóg i Jezus wymienieni są tu osobno bez odwoływania się do ich relacji.

25 jedynemu Bogu, Zbawcy naszemu przez Jezusa Chrystusa, Pana naszego, chwała, majestat, moc i władza przed wszystkimi wiekami i teraz, i na wszystkie wieki! Amen.

Chwała Bogu przez Jezusa. Częsty konstrukt wyrażający uznanie dla roli Chrystusa w zamierzeniu Bożym i oddanie chwały Bogu za zesłanie Syna. Trynitarianie zinterpretują to, że "oddając chwałę jednej hipostazie wszystkie są czczone".

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Pn gru 29, 2014 13:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
APOKALIPSA

1:1 "Objawienie Jezusa Chrystusa,
które dał Mu Bóg,
aby ukazać swym sługom, co musi stać się niebawem,
a On wysławszy swojego anioła
oznajmił przez niego za pomocą znaków
słudze swojemu Janowi.
2 Ten poświadcza, że słowem Bożym
i świadectwem Jezusa Chrystusa
jest wszystko, co widział."


Mocny przekaz na początek.
Droga orędzia: Bóg --> Jezus Chrystus --> anioł --> Jan
Bóg przekazał orędzie Chrystusowi, Jezus aniołowi a ten Janowi.
Informacja o pierwszym etapie pozbawiona byłaby sensu gdyby Bóg i Jezus byli tożsami. Warto zaznaczyć że według trynitaryzmu to Ojciec, Syn i Duch są odrębnymi osobami, ale Jezus jest Bogiem. Tu wyraźnie rozgraniczono Jezusa i Boga (Jan nie użył tu pojęć "Ojciec" i "Syn" - inaczej dałoby się to pomieścić w trynitarnej teorii).




1:4-8 "Jan do siedmiu Kościołów, które są w Azji:
Łaska wam i pokój
od Tego, Który jest, i Który był i Który przychodzi,
i od Siedmiu Duchów, które są przed Jego tronem,
5 i od Jezusa Chrystusa, Świadka Wiernego,
Pierworodnego umarłych
i Władcy królów ziemi.
Temu, który nas miłuje
i który przez swą krew uwolnił nas od naszych grzechów,
6 i uczynił nas królestwem - kapłanami dla Boga i Ojca swojego,
Jemu chwała i moc na wieki wieków! Amen.
7 Oto nadchodzi z obłokami,
i ujrzy Go wszelkie oko i wszyscy, którzy Go przebili.
I będą Go opłakiwać wszystkie pokolenia ziemi5.
Tak: Amen.
8 Jam jest Alfa i Omega, mówi Pan Bóg,
Który jest, Który był i Który przychodzi,
Wszechmogący."


Kolejne rozgraniczenie. Bóg-JHWH jest opisany jako ten "Który jest, Który był i Który przychodzi" oraz "Alfa i Omega" (tytuły te dobrze pasują do Boga- Stwórcy, przyczyny wszystkiego, bez początku i końca). Jezus zaś to:
1. "Świadek Wierny" - Czyj świadek? O kim świadczył Jezus? O Bogu-JHWH. Jezus jest więc Świadkiem JHWH, Świadkiem Jahwe, Świadkiem Jehowy. Sam Jezus powiedział że jeśli ktoś świadczy o samym sobie jego świadectwo jest nic nie warte. Gdyby więc Jezus był tożsamy z Bogiem-JHWH jego świadectwo byłoby nic nie warte.
2. "Pierworodny umarłych" - pierwszy który został wskrzeszony do życia w nieśmiertelnym ciele duchowym i jedyny wskrzeszony osobiście przez Jahwe. Kompetencje wskrzeszania innych Jahwe przekazał Jezusowi (Jana 5:29,30).
3. "Władca Królów Ziemi" - Wyniesiony do niebiańskiej chwały Chrystus przewyższa władzą wszystkich ziemskich królów.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Śr sty 07, 2015 12:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 20, 2014 19:04
Posty: 6825
Post Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
bert04 napisał(a):
Robek napisał(a):
Żeby Jezus miał być takim samym Bogiem jak Jahwe, to by musiał istnieć wiecznie, a przecież tak nie jest.


Alez jest. Ewangelia sw. Jana, pierwszy rozdzial sie klania.

Być może sie niezbyt jasno wyraziłem, mówiąc "wiecznie" miałem na myśli "od zawsze" tak jakby bez początku i końca, a przecież Jezus miał swój początek, a więc nie jest taki sam jak Jahwe.
Skoro nawiązałeś do ewangelii sw. Jana, to tam pisze.
Na początku było Słowo,
a Słowo było u Boga,
i Bogiem było Słowo.

Skoro Jezus jest Słowem, to miał swój początek :)

_________________
Wymyśliłem swoje życie od początku do końca bo to, które dostałem mi się nie podobało.


Wt sty 27, 2015 19:05
Zobacz profil

Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17
Posty: 9014
Post Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
Nie miał, na początku już było Słowo

_________________
Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14


Wt sty 27, 2015 19:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 20, 2014 19:04
Posty: 6825
Post Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
Andy72 napisał(a):
Nie miał, na początku już było Słowo

Na innych forach religijnych mówili inaczej.
Zresztą jeśli uznano Jezusa za część Trójcy Świętej, to ja tu nie widze o czym miał bym tutaj dyskutować.

_________________
Wymyśliłem swoje życie od początku do końca bo to, które dostałem mi się nie podobało.


Wt sty 27, 2015 20:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2202
Post Re: Czym jest Trójca Święta??? Jak rozumiecie ten dogmat???
Robek napisał(a):
Andy72 napisał(a):
Nie miał, na początku już było Słowo

Na innych forach religijnych mówili inaczej.
Zresztą jeśli uznano Jezusa za część Trójcy Świętej, to ja tu nie widze o czym miał bym tutaj dyskutować.


Może dyskutować o tym, kim jest dla Ciebie Jezus i dlaczego GO tak postrzegasz? Co jest Twoim źródłem wiedzy o Jezusie?


Wt sty 27, 2015 21:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Tyle mądrych głów na forum i nikt nic nie napisze o pierwszych słowach Apokalipsy?
Do poprzedniego postu mogę dodać, że droga orędzia od Boga do Jana schodzi w dół hierarchii. Informacja został wytworzona przez Boga. Następnie przekazana najpotężniejszemu bytowi po Bogu - Jezusowi (zgodnie z uniwersalną zasadą zwierzchnictwa Bóg przewyższa Jezusa a Jezus uznaje jego zwierzchnictwo 1 Kor 11:3; 15:15-28). Jezus przekazuje orędzie bytowi znajdującemu się niżej w niebiańskiej hierarchii zwierzchności - aniołowi czyli posłańcowi. Ten anielski posłaniec przekazuje w końcu treść objawienia człowiekowi - apostołowi Janowi by ją spisał.

Co dalej w Apokalipsie?
Rozdział trzeci, fragmenty z orędzia Jezusa do zborów:

3:2 Stań się czujnym i umocnij resztę, która miała umrzeć,
bo nie znalazłem twych czynów doskonałymi wobec mego Boga.
3:5 Tak szaty białe przywdzieje zwycięzca,
i z księgi życia imienia jego nie wymażę.
I wyznam imię jego przed moim Ojcem i Jego aniołami.
3:12Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego
i już nie wyjdzie na zewnątrz.
I na nim imię Boga mojego napiszę
i imię miasta Boga mojego,
Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga,
i moje nowe imię.


Jezus występuje tu jako odrębny działający podmiot. Synonimicznie używa wyrażeń "mego Boga" i "mego Ojca". Ojciec Jezusa jest jednocześnie jego Bogiem. To niefortunne dla tezy trynitarnej. W niej Ojciec przewyższa Syna będącego na ziemi. Tu nie dość, że Jezus nie czyni rozróżnienia między zwrotami "mój Bóg", a "mój Ojciec", uważając Ojca za swego Boga a nie współuczestnika jednej boskiej natury, to jeszcze mówi to będąc już po zmartwychwstaniu w niebie gdzie nie ma konieczności by hipostaza Ojca w jakiś sposób górowała nad hipostazą Syna (co w warunkach wcielenia miało jeszcze jakiś sens). W poprzednim orędziu (Ap 2:18) Jezus powiada "To mówi Syn Boży". I jako Syn Boży mówi o JHWH: "mój Ojciec", "mój Bóg".
A więc po trynitarnemu mówiąc: hipostaza Syna wyznaje, że hipostaza Ojca jest jego Bogiem. Dosyć dziwne gdyby obie hipostazy były jednocześnie tym samym Bogiem.

Idźmy dalej. Co jeszcze mówi Syn Boży?
3:14 Aniołowi Kościoła w Laodycei napisz:
To mówi Amen,
Świadek wierny i prawdomówny,
Początek stworzenia Bożego:


Syn Boży nie ukrywa swojej natury. Jest początkiem stworzenia Bożego. Został stworzony przez Boga jako pierwszy. I to nie pierwszy raz gdy w Biblii o tym mowa (Kolosan 1:15; Przysłów 8:22 - jako uosobienie mądrości)


A na koniec Jezus wspomina coś o jedności ze swym Ojcem:
3:21 Zwycięzcy dam zasiąść ze Mną na moim tronie,
jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem z mym Ojcem na Jego tronie.


Tron czyli władza Jezusa i nagroda nieśmiertelności pochodzi od Ojca (znaczenie "tronu" omówione było przy okazji komentarza do Hebr 1:8). Podobnie "zwyciężający" zasiadają na tronie Chrystusa dzieląc z nim władzę.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Śr sty 28, 2015 14:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Jakaś niemoc intelektualna ogarnęła forumowych trynitarian czy co? :razz:
Naprawdę, gdybym chciał uwierzyć w boskość Jezusa to nie dajecie mi szansy.
Uznanie dla tego kto wytłumaczy mi jak można zinterpretować trzy pierwsze rozdziały Apokalipsy by nie kolidowały z trynitarną hipotezą.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Cz sty 29, 2015 11:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a):
Jakaś niemoc intelektualna ogarnęła forumowych trynitarian czy co?


Niektórych forumowiczów nudzi dyskusja nad wyrwanymi z kontekstu wersetami - zwłaszcza z ludźmi, którzy "nie wierzą" w boskość Chrystusa głównie dlatego, że nie lubią Kościoła katolickiego.

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Cz sty 29, 2015 11:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr sty 28, 2015 11:03
Posty: 1
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a):
Jakaś niemoc intelektualna ogarnęła forumowych trynitarian czy co? :razz:
Naprawdę, gdybym chciał uwierzyć w boskość Jezusa to nie dajecie mi szansy.
Uznanie dla tego kto wytłumaczy mi jak można zinterpretować trzy pierwsze rozdziały Apokalipsy by nie kolidowały z trynitarną hipotezą.

Oczywiście, że gdybyś chciał, to dostałbyś szansę. Ale nie chcesz.


Cz sty 29, 2015 11:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Czyli jednak brak argumentów?
Śmieszne wymówi o nudzie, wyrywaniu i braku miłości do Krk pominę milczeniem.
Poczekam, może jeszcze znajdzie się ktoś odważny i posiadający katolicką wiedzę teologiczną na temat Apokalipsy. Naprawdę cieszyłbym się (bez ironii) gdyby mi ktoś po katolicku wyłożył interpretacje trzech pierwszych rozdziałów tej księgi.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Cz sty 29, 2015 12:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Polecam katolickie komentarze do PŚ.

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Cz sty 29, 2015 12:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 84  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL