Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pt sie 15, 2025 7:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 84  Następna strona
 Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41
Posty: 49
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT

Johnny99


Kod:
O, a ja myślałem, że określenie "Bóg" jest niejednoznaczne i nawet sędziowie Izraela byli "Bogami"? Co to więc znaczy "kto nie jest Bogiem Ojcem, ten nie jest Bogiem"?


Sędziowie Izraelscy byli nazywaniu Elohim z racji pełnionej funkcji a nie natury to raz .

W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca i nie jest Mu równy ani funkcjonalnie ani ontologicznie.

Bóg ustanowił go Panem (Dz 2:36)

Bóg Mu wszystko poddał z wyjątkiem samego siebie (1Kor 15:24-28) , to Bogu zawdzięcza swoje życie (Jan 5:26),
bo żyje „przez Ojca“ (Jana 6:57)

To Ojciec jest Jego Bogiem (Obj 3:12) a nie na odwrót. To Bóg jest Jego głową (1 Kor 11:3) a nie na odwrót. Sądzę, że właśnie tego naucza nas ewangelia.



s
Johnny99


Kod:
O, a ja myślałem, że określenie "Bóg" jest niejednoznaczne i nawet sędziowie Izraela byli "Bogami"? Co to więc znaczy "kto nie jest Bogiem Ojcem, ten nie jest Bogiem"?


Uważasz że sędziwe którzy byli nazywaniu Bogami również posiadali tytuł Ojciec :-D



Cytuj:
No to tutaj Paweł strzelił sobie w stopę - czyżby twierdził, że Jezus był pierwszym, który umarł?


Zawsze śmieszyło mnie jak to ludzi posługują się czyjąś płytką nie przemyślaną tzw argumentacją

Pierworodny z umarłych to ten który jako pierwszy został wskrzeszony do nieśmiertelnego życia w niebie

Dz 26;23 to jest, że Chrystus musi cierpieć, że On jako pierwszy, który powstał z martwych, będzie zwiastował światłość ludowi i poganom.


1 Kor 15;22 (20) Tymczasem jednak Chrystus zmartwychwstał jako pierwszy spośród tych, co pomarli. (22) I jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy będą ożywieni, (23) lecz każdy według własnej kolejności. Chrystus jako pierwszy, potem ci, co należą do Chrystusa, w czasie Jego przyjścia. BT


W komentarzu do Kol 1:5 w Biblii Tysiąclecia czytamy : jest Chrystus nowy Adam pierwszy zmartwychwstały dzięki któremu wszyscy zmartwychwstaną


Cytuj:
Ahaaa, czyli u Apostoła Jana opuszczenie rodzajnika było "uzasadnione regułą", a mianowicie taką, że przecież Jezus nie jest Bogiem? Dobrze rozumiem?


Dokładnie tak , gdyby Jan postawił przed drugim Theos które odnosi się do Logosa rodzajnik określony to Logos był by takim samym Theosem u którego był :-D Zatem
cały problem polega na tym, że udowadniając "jakościowość" tego rzeczownika, nie udowadniasz trynitaryzmu a co najwyżej dyteizm.

Cytuj:
Zwłaszcza analiza Ps 94, 3 może pokazywać, że poprzez brak rodzajnika Jan wręcz podkreślił boskość Logosu - nie "ten" Bóg, nie "Bóg jakiś (nasz, dla nas)", tylko Bóg "po prostu".


:brawo: Proponuję ci zanim znowu coś skopiujesz i w kleisz to najpierw zapoznaj się dobrze z kontekstem

Psal 94 1- 7 Boże, Mścicielu, Panie, Boże, Mścicielu, ukaż się! (2) Powstań Ty, który sądzisz ziemię, daj pysznym odpłatę! (3) Jak długo występni, o Panie, jak długo będą się chełpić występni, (4) będą pleść i gadać bezczelnie, i chwalić się będą wszyscy złoczyńcy? (5) Lud Twój, o Panie, depczą i uciskają Twoje dziedzictwo, (6) mordują wdowę i przychodnia i zabijają sieroty. (7) A mówią: Pan nie widzi, nie dostrzega [tego] Bóg Jakuba.

1Θεε των εκδικησεων, Κυριε, Θεε των εκδικησεων, εμφανηθι.

2Υψωθητι, Κριτα της γης· αποδος ανταποδοσιν εις τους υπερηφανους.

3Εως ποτε οι ασεβεις, Κυριε, εως ποτε οι ασεβεις θελουσι θριαμβευει;

4Εως ποτε θελουσι προφερει και λαλει σκληρα; θελουσι καυχασθαι παντες οι εργαται της ανομιας;

5Τον λαον σου, Κυριε, καταθλιβουσι και την κληρονομιαν σου κακοποιουσι.

6Την χηραν και τον ξενον φονευουσι και θανατονουσι τους ορφανους.

7Και λεγουσι, δεν θελει ιδει ο Κυριος ουδε θελει νοησει [size=200]ο Θεος
του Ιακωβ.[/size]

Ten Pan i Bóg o którym pisze psalmista zostaje zdefiniowany jako ten znany określony Bóg którego zna autor co widać wyraźnie w wersecie 7 gdzie dla zaakcentowania o jakiego Boga chodzi zostaje użyty rodzajnik określony ο Θεος

Elementy Składniowy Biblijnego Języka Greckiego Opracował ..
Roz 6 Str 60

Zadaniem rodzajnika jest określić , oddzielić zindywidualizować ( ten a nie taki ) Rodzajnik wskazuje , że jakaś rzecz lub osoba jest znana ściśle określona .

Opuszczenie rodzajnika wskazuje że mówiący chce wskazać na daną rzecz lub osobę jako na tego rodzaju , a nie na tę konkretnie , innymi słowy pragnie podkreślić nie indywidualność, ale jakość albo naturę

Podałem powyżej namiary na książki do nauki greki Koine tam wszystko ładnie jest wytłumaczone

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
zefciu

Cytuj:
Naprawdę tak chcesz "dyskutować"? Słowo Boże jest zrodzone przed wszystkimi wiekami z Boga Ojca. Nie znaczy to, że Ojciec ma jakieś "narządy" (Bóg Ojciec jest prosty, nie składa się z niczego). Wiesz dobrze, w co wierzę, więc po co mi usiłujesz wmówić jakieś brednie?


Co post to zmienisz zdanie . Stwierdzasz że Syn Boga jest wieczny i jednocześnie stwierdzasz że Syn Boga otrzymał żyjcie od swego Ojca :-D Czy ty rozumiesz co piszesz ?

Gdzie był Jezus przed zrodzeniem z Boga i na czym polegało owe zrodzenie ?

Są to pytania na poziomie przedszkola więc myślę że nie sprawią ci żadnego problemu w celu udzielania odpowiedzi .

1 Jan 5: 1 Każdy, kto wierzy, że Jezus jest Mesjaszem, z Boga się narodził, i każdy miłujący Tego, który dał życie, miłuje również tego, który życie od Niego otrzymał. BT

Co oznaczają słowa że wierzący w Jezusa są z Boga narodzenie czy są tak jak Bóg wieczni :-D

Cytuj:
Ale nie było żadnego "przed otrzymaniem", bo otrzymanie owo nie miało miejsca w czasie.


Gdzie tak pisze podaj cytat biblijny , twoje ułomne wnioski mają taką moc jak wczorajszy śnieg :-D
Kod:
Syn nie jest Ojcem. Kto temu przeczy?


Jeżeli uważasz że Jezus jest Bogiem ale nie Ojcem Bogiem to wierzysz w dwóch Bogów ..

W Jan 1:1 jest mowa o dwóch Theosach
zefciu
Cytuj:
Nie, nie ma. Nie występuje taka forma gramatyczna (liczba podwójna) w tym tekście.


Cytuj:
Proszę wskazać w tym tekście słowo θεὸς w liczbie podwójnej (dla ułatwienia podaję θεώ) lub mnogiej (dla ułatwienia podaję θεοί)


Podałem i konkretny argument :

Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ λόγος ὁ θεὸς ἦν

Na początku był słowo a słowo był u Boga i tym Bogiem był słowo

oznacza, że Bóg-Ojciec to Logos, teoria raczej niezgodna z ortodoksyjną wiarą chrześcijaństw
Twoja odpowiedź

Cytuj:
No właśnie. Więc dlaczego uważasz, że tak wierzymy i dlaczego ten pogląd atakujesz, skoro nikt na tym forum go nie wyznaje.


Powyżej stwierdzasz że w Jana 1:1 nie ma mowy o dwóch Theosach następie stwierdzasz że Logos Theos nie jest tym Theosem u którego był :-D

Zatem jeszcze raz łopatologicznie

1)Na początku był Logos ( Jezus ) i Logos (Jezus )był u Boga ( Ojca ) i Logos (Jezus ) był Bogiem

2) Ten Logos (Jezus ) był u Boga Ojca

Czy Logos (Jezus) to ten sam Bóg u którego był ? :-D

Cytuj:
non sequitur. To co pisze Jan jest niezależne od tego co pisze Orygenes.


Orygenes jest tutaj autorytetem więc żadne twoje wykrętnie interpretacje tego nie zmienią
Cytuj:
Nie wiem, czy regulamin pozwala pisać o "rozpaprywaniu" Osób Boskich. Ale wiem, że ktoś kto uważa, że można z Bogiem coś takiego uczynić powinien się leczyć.


Najpierw to musiałbyś udowodnić że w Bogu są osoby ty tego jeszcze nie udowodniłeś więc przestań powtarzać w kółko swoją mantrę i zabierz się do szukania dowodów w Piśmie św . Wiem że z tym nie będziesz miał łatwo ale podam ci pewną wskazówkę <Spis treści > więc zacznij od tego

Cytuj:
Ale imiesłowy znaczą właśnie tyle "ten który X", gdzie X jest czasownikiem. "Pijący" znaczy tyle co "ten który pije". "Pieprzący głupoty na forum" znaczy tyle co "ten który pieprzy głupoty na forum"


No tak smukło mi że ty nie posiadasz wiedzy elementarnej zatem ponownie łopatologicznie

Εγώ εἰμι ὁ ὢν Ja jestem (ten ) Będący

rodzajnik przed imiesłowem ὢν pełni funkcję zaimka wskazującego -,,Ten"" chcąc powiedzieć w j greckim ,, Jestem który jestem " powiemy :

Εγώ εἰμι ὃς εἰμι Jestem który jestem , na czym polega ta różnica ? W tekście LXX 3:14 jest użyty
rodzajnik określony co daje nam w tłumaczeniu ,, Ja jestem ten Będący "" a nie który Będący

Celowo podałem ci linka do filmiku czy zatem zgadzasz się z tym Katolickim wykładowcą ? :-D

Tak lub nie , zaznacz właściwą odpowiedź ..



Cytuj:
No to tutaj Paweł strzelił sobie w stopę - czyżby twierdził, że Jezus był pierwszym, który umarł?


Zawsze śmieszyło mnie jak to ludzi posługują się czyjąś płytką nie przemyślaną tzw argumentacją

Pierworodny z umarłych to ten który jako pierwszy został wskrzeszony do nieśmiertelnego życia w niebie

Dz 26;23 to jest, że Chrystus musi cierpieć, że On jako pierwszy, który powstał z martwych, będzie zwiastował światłość ludowi i poganom.


1 Kor 15;22 (20) Tymczasem jednak Chrystus zmartwychwstał jako pierwszy spośród tych, co pomarli. (22) I jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy będą ożywieni, (23) lecz każdy według własnej kolejności. Chrystus jako pierwszy, potem ci, co należą do Chrystusa, w czasie Jego przyjścia. BT


W komentarzu do Kol 1:5 w Biblii Tysiąclecia czytamy : jest Chrystus nowy Adam pierwszy zmartwychwstały dzięki któremu wszyscy zmartwychwstaną


Cytuj:
Ahaaa, czyli u Apostoła Jana opuszczenie rodzajnika było "uzasadnione regułą", a mianowicie taką, że przecież Jezus nie jest Bogiem? Dobrze rozumiem?


Dokładnie tak , gdyby Jan postawił przed drugim Theos które odnosi się do Logosa rodzajnik określony to Logos był by takim samym Theosem u którego był :-D Zatem
cały problem polega na tym, że udowadniając "jakościowość" tego rzeczownika, nie udowadniasz trynitaryzmu a co najwyżej dyteizm.

Cytuj:
Zwłaszcza analiza Ps 94, 3 może pokazywać, że poprzez brak rodzajnika Jan wręcz podkreślił boskość Logosu - nie "ten" Bóg, nie "Bóg jakiś (nasz, dla nas)", tylko Bóg "po prostu".


:brawo: Proponuję ci zanim znowu coś skopiujesz i w kleisz to najpierw zapoznaj się dobrze z kontekstem

Psal 94 1- 7 Boże, Mścicielu, Panie, Boże, Mścicielu, ukaż się! (2) Powstań Ty, który sądzisz ziemię, daj pysznym odpłatę! (3) Jak długo występni, o Panie, jak długo będą się chełpić występni, (4) będą pleść i gadać bezczelnie, i chwalić się będą wszyscy złoczyńcy? (5) Lud Twój, o Panie, depczą i uciskają Twoje dziedzictwo, (6) mordują wdowę i przychodnia i zabijają sieroty. (7) A mówią: Pan nie widzi, nie dostrzega [tego] Bóg Jakuba.

1Θεε των εκδικησεων, Κυριε, Θεε των εκδικησεων, εμφανηθι.

2Υψωθητι, Κριτα της γης· αποδος ανταποδοσιν εις τους υπερηφανους.

3Εως ποτε οι ασεβεις, Κυριε, εως ποτε οι ασεβεις θελουσι θριαμβευει;

4Εως ποτε θελουσι προφερει και λαλει σκληρα; θελουσι καυχασθαι παντες οι εργαται της ανομιας;

5Τον λαον σου, Κυριε, καταθλιβουσι και την κληρονομιαν σου κακοποιουσι.

6Την χηραν και τον ξενον φονευουσι και θανατονουσι τους ορφανους.

7Και λεγουσι, δεν θελει ιδει ο Κυριος ουδε θελει νοησει ο Θεος του Ιακωβ.

Ten Pan i Bóg o którym pisze psalmista zostaje zdefiniowany jako ten znany określony Bóg którego zna autor co widać wyraźnie w wersecie 7 gdzie dla zaakcentowania o jakiego Boga chodzi zostaje użyty rodzajnik określony ο Θεος

Elementy Składniowy Biblijnego Języka Greckiego Opracował ..
Roz 6 Str 60

Zadaniem rodzajnika jest określić , oddzielić zindywidualizować ( ten a nie taki ) Rodzajnik wskazuje , że jakaś rzecz lub osoba jest znana ściśle określona .

Opuszczenie rodzajnika wskazuje że mówiący chce wskazać na daną rzecz lub osobę jako na tego rodzaju , a nie na tę konkretnie , innymi słowy pragnie podkreślić nie indywidualność, ale jakość albo naturę

Podałem powyżej namiary na książki do nauki greki Koine tam wszystko ładnie jest wytłumaczone

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
zefciu

Cytuj:
Naprawdę tak chcesz "dyskutować"? Słowo Boże jest zrodzone przed wszystkimi wiekami z Boga Ojca. Nie znaczy to, że Ojciec ma jakieś "narządy" (Bóg Ojciec jest prosty, nie składa się z niczego). Wiesz dobrze, w co wierzę, więc po co mi usiłujesz wmówić jakieś brednie?


Co post to zmienisz zdanie . Stwierdzasz że Syn Boga jest wieczny i jednocześnie stwierdzasz że Syn Boga otrzymał żyjcie od swego Ojca :-D Czy ty rozumiesz co piszesz ?

Gdzie był Jezus przed zrodzeniem z Boga i na czym polegało owe zrodzenie ?

Są to pytania na poziomie przedszkola więc myślę że nie sprawią ci żadnego problemu w celu udzielania odpowiedzi .

1 Jan 5: 1 Każdy, kto wierzy, że Jezus jest Mesjaszem, z Boga się narodził, i każdy miłujący Tego, który dał życie, miłuje również tego, który życie od Niego otrzymał. BT

Co oznaczają słowa że wierzący w Jezusa są z Boga narodzenie czy są tak jak Bóg wieczni :-D

Cytuj:
Ale nie było żadnego "przed otrzymaniem", bo otrzymanie owo nie miało miejsca w czasie.


Gdzie tak pisze podaj cytat biblijny , twoje ułomne wnioski mają taką moc jak wczorajszy śnieg :-D
Kod:
Syn nie jest Ojcem. Kto temu przeczy?


Jeżeli uważasz że Jezus jest Bogiem ale nie Ojcem Bogiem to wierzysz w dwóch Bogów ..

W Jan 1:1 jest mowa o dwóch Theosach
zefciu
Cytuj:
Nie, nie ma. Nie występuje taka forma gramatyczna (liczba podwójna) w tym tekście.


Cytuj:
Proszę wskazać w tym tekście słowo θεὸς w liczbie podwójnej (dla ułatwienia podaję θεώ) lub mnogiej (dla ułatwienia podaję θεοί)


Podałem i konkretny argument :

Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ λόγος ὁ θεὸς ἦν

Na początku był słowo a słowo był u Boga i tym Bogiem był słowo

oznacza, że Bóg-Ojciec to Logos, teoria raczej niezgodna z ortodoksyjną wiarą chrześcijaństw
Twoja odpowiedź

Cytuj:
No właśnie. Więc dlaczego uważasz, że tak wierzymy i dlaczego ten pogląd atakujesz, skoro nikt na tym forum go nie wyznaje.


Powyżej stwierdzasz że w Jana 1:1 nie ma mowy o dwóch Theosach następie stwierdzasz że Logos Theos nie jest tym Theosem u którego był :-D

Zatem jeszcze raz łopatologicznie

1)Na początku był Logos ( Jezus ) i Logos (Jezus )był u Boga ( Ojca ) i Logos (Jezus ) był Bogiem

2) Ten Logos (Jezus ) był u Boga Ojca

Czy Logos (Jezus) to ten sam Bóg u którego był ? :-D

Cytuj:
non sequitur. To co pisze Jan jest niezależne od tego co pisze Orygenes.


Orygenes jest tutaj autorytetem więc żadne twoje wykrętnie interpretacje tego nie zmienią
Cytuj:
Nie wiem, czy regulamin pozwala pisać o "rozpaprywaniu" Osób Boskich. Ale wiem, że ktoś kto uważa, że można z Bogiem coś takiego uczynić powinien się leczyć.


Najpierw to musiałbyś udowodnić że w Bogu są osoby ty tego jeszcze nie udowodniłeś więc przestań powtarzać w kółko swoją mantrę i zabierz się do szukania dowodów w Piśmie św . Wiem że z tym nie będziesz miał łatwo ale podam ci pewną wskazówkę <Spis treści > więc zacznij od tego

Cytuj:
Ale imiesłowy znaczą właśnie tyle "ten który X", gdzie X jest czasownikiem. "Pijący" znaczy tyle co "ten który pije". "Pieprzący głupoty na forum" znaczy tyle co "ten który pieprzy głupoty na forum"


No tak zapomniałem że ty nie posiadasz wiedzy elementarnej zatem ponownie łopatologicznie

Εγώ εἰμι ὁ ὢν Ja jestem (ten ) Będący

rodzajnik przed imiesłowem ὢν pełni funkcję zaimka wskazującego -,,Ten"" chcąc powiedzieć w j greckim ,, Jestem który jestem " powiemy :

Εγώ εἰμι ὃς εἰμι Jestem który jestem , na czym polega ta różnica ? W tekście LXX 3:14 jest użyty
rodzajnik określony co daje nam w tłumaczeniu ,, Ja jestem ten Będący "" a nie który Będący

Celowo podałem ci linka do filmiku czy zatem zgadzasz się z tym Katolickim wykładowcą ? :-D

Tak lub nie , zaznacz właściwą odpowiedź ..


Pt lut 06, 2015 10:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Derech napisał(a):
Sędziowie Izraelscy byli nazywaniu Elohim z racji pełnionej funkcji a nie natury to raz .


Co to więc znaczy: "kto nie jest Bogiem Ojcem, ten nie jest Bogiem"?

Cytuj:
1. W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca
2. i nie jest Mu równy ani funkcjonalnie ani ontologicznie.


1. to prawda, ale 2. już nie.

Cytuj:
To Ojciec jest Jego Bogiem (Obj 3:12) a nie na odwrót. To Bóg jest Jego głową (1 Kor 11:3) a nie na odwrót. Sądzę, że właśnie tego naucza nas ewangelia


Rozumiem, że w tych fragmentach określenie "Bóg" jest już jednoznaczne? I drugie pytanie: czy sędziowie izraelscy, określani mianem "Bogów", mieli taką samą "naturę", co ci, którzy im podlegali, a mianowicie ludzką? (jeżeli już zakładamy, że Biblia mówi cokolwiek o "naturze").

Cytuj:
Pierworodny z umarłych to ten który jako pierwszy został wskrzeszony do nieśmiertelnego życia w niebie


Czyli jednak "pierworodny spośród x" wcale nie musi oznaczać "pierwszy, który x"?

Cytuj:
Dokładnie tak , gdyby Jan postawił przed drugim Theos które odnosi się do Logosa rodzajnik określony to Logos był by takim samym Theosem u którego był :-D


No i co z tego?

Cytuj:
Zatem cały problem polega na tym, że udowadniając "jakościowość" tego rzeczownika, nie udowadniasz trynitaryzmu a co najwyżej dyteizm.


Jaki dyteizm? Przecież to ty twierdzisz, że były dwa Theosy, jeden z rodzajnikiem, a drugi bez. Kto tu więc jest dyteistą? To ja twierdzę, że jest jeden Theos, w którym są rozróżnione osoby - co różnica w rodzajnikach jeszcze podkreśla.

Cytuj:
Opuszczenie rodzajnika wskazuje że mówiący chce wskazać na daną rzecz lub osobę jako na tego rodzaju , a nie na tę konkretnie , innymi słowy pragnie podkreślić nie indywidualność, ale jakość albo naturę


No i tym samym podkreśla boską "jakość albo naturę" Logosa, którego wskazał poprzez to właśnie słowo, podczas gdy Ojca wskazał poprzez użycie słowa "Theos" z rodzajnikiem.

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pt lut 06, 2015 11:13
Zobacz profil
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Derech z braku laku wkleja to samo dwa razy. Jakby tak pisał mniej a konkretniej, to dyskusja miałaby może więcej sensu.
Derech napisał(a):
Sędziowie Izraelscy byli nazywaniu Elohim z racji pełnionej funkcji a nie natury to raz .
No tak. A Syn był Bogiem już "na początku".
Cytuj:
W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca
W co przecież wierzą chrześcijanie nicejscy. Z kim dyskutujesz?
Cytuj:
i nie jest Mu równy ani funkcjonalnie ani ontologicznie.
Gdzie jest napisane, że nie jest Mu równy ontologicznie?
Cytuj:
Co post to zmienisz zdanie .
Proszę wskazać dwa posty, w których wyrażam różne zdanie.
Cytuj:
Stwierdzasz że Syn Boga jest wieczny i jednocześnie stwierdzasz że Syn Boga otrzymał żyjcie od swego Ojca :-D
No i gdzie tu zmiana zdania?
Cytuj:
Gdzie był Jezus przed zrodzeniem z Boga
Nie było żadnego "przed". Przecież pisze św. Jan, że Słowo było "na początku".
Cytuj:
i na czym polegało owe zrodzenie ?
Nie wiem na czym polegało. Ty jesteś w stanie odpowiedzieć "na czym polegało"?
Cytuj:
Co oznaczają słowa że wierzący w Jezusa są z Boga narodzenie czy są tak jak Bóg wieczni :-D
A czemu by miały tak oznaczać? Ludzie istnieją w czasie i mają początek w czasie.
Cytuj:
Gdzie tak pisze podaj cytat biblijny
W jakim języku piszesz? Jeśli twierdzisz, że w polskim - dokonaj analizy logicznej powyższego zbitka słów.
Cytuj:
twoje ułomne wnioski mają taką moc jak wczorajszy śnieg :-D
I obowiązkowe w każdym poście Derecha obrażanko. Tym razem poetycko.
Cytuj:
Jeżeli uważasz że Jezus jest Bogiem ale nie Ojcem Bogiem to wierzysz w dwóch Bogów ..
Nie. To Ty piszesz o "Theosach" i o "rzędzie Bogów".

Cytuj:
zefciu
Cytuj:
Nie, nie ma. Nie występuje taka forma gramatyczna (liczba podwójna) w tym tekście.


Cytuj:
Proszę wskazać w tym tekście słowo θεὸς w liczbie podwójnej (dla ułatwienia podaję θεώ) lub mnogiej (dla ułatwienia podaję θεοί)


Podałem
Łżesz, nie podałeś takiego fragmentu. Podałem Ci, jak brzmi to słowo w liczbie podwójnej, lub mnogiej. Jeśli zatem w takiej formie występuje w Prologu Jana, to proszę wskazać gdzie.
Cytuj:
Powyżej stwierdzasz że w Jana 1:1 nie ma mowy o dwóch Theosach
Bo nie ma. Nie ma tam tego słowa w liczbie podwójnej lub mnogiej.
Cytuj:
Czy Logos (Jezus) to ten sam Bóg u którego był ? :-D
Nie. Logos to nie Bóg Ojciec. Tak - Logos to Bóg.
Cytuj:
Orygenes jest tutaj autorytetem więc żadne twoje wykrętnie interpretacje tego nie zmienią
Argumentum ad verecundiam. I to tak bezwstydnie i otwarcie.
Cytuj:
No tak smukło mi że ty nie posiadasz wiedzy elementarnej
Smukło Ci?

Cytuj:
Εγώ εἰμι ὁ ὢν Ja jestem (ten ) Będący

rodzajnik przed imiesłowem ὢν pełni funkcję zaimka wskazującego -,,Ten"" chcąc powiedzieć w j greckim ,, Jestem który jestem " powiemy :

Εγώ εἰμι ὃς εἰμι Jestem który jestem , na czym polega ta różnica ? W tekście LXX 3:14 jest użyty
rodzajnik określony co daje nam w tłumaczeniu ,, Ja jestem ten Będący "" a nie który Będący
Ponawiam pytanie: Proszę wskazać konkretne konsekwencje wynikające z tej różnicy dla teologii trynitarnej.
Cytuj:
Celowo podałem ci linka do filmiku
A ja celowo odmawiam oglądania jakichś filmików. Jeśli masz argumenty, to je podaj.
Cytuj:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ponawiam pytanie piszesz jakieś programy w Brainf*cku? Ten niczego nie zrobi. Tylko pamięć zużywa.


Pt lut 06, 2015 11:14
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
A tak BTW Derech: celem wykazania, że Jezus nie jest Bogiem, cały czas powołujesz się na opinie ludzi, którzy uważają, że nim jest. Oczywiście, rozumiem, dlaczego tak postępujesz (liczysz na to, że ich argumenty będą dla nas bardziej przekonujące), niemniej zastanawia mnie, czy nie widzisz w tym pewnej.. powiedzmy, dwuznaczności?

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pt lut 06, 2015 11:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2202
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
@Derech

Pozwolę sobie zacytować większy fragment: http://teologia.protestanci.org/artykuly/art81.php

Cytuj:
Sposób oddania Prologu Ewangelii Jana

Ewangelia według Jana 1:1 w Przekładzie Nowego Świata ma następujące brzmienie:

„Na początku był Słowo, a Słowo był u Boga i Słowo był bogiem” (NŚ).

Świadkowie Jehowy na podstawie swego „przekładu” Ewangelii Jana 1:1 twierdzą, że Jezus jest „bogiem” z małej litery, boską istotą, mniejszą od Ojca. Swój specyficzny przekład powyższego fragmentu opierają na fakcie, że grecki rzeczownik theos w odniesieniu do Logosu (Słowa) jest pozbawiony rodzajnika określonego ho, wskazującego na konkretną osobę, w tym wypadku na jedynego Boga. Argumentują, że w zwrocie „u Boga” występuje rodzajnik określony, co ich zdaniem przemawia za tym, że to Ojciec jest jedynym prawdziwym Bogiem. Jak ustosunkować się do tej argumentacji?

Po pierwsze, stosowanie rodzajnika określonego przed słowem theos nie jest sztywną regułą nawet, gdy kontekst niedwuznacznie wskazuje na Boga z dużej litery. Rozważymy przykłady z tego samego rozdziału Ewangelii Jana, gdzie rodzajnik nie występuje, chociaż mowa jest o Bogu przez duże B: 1

„Wystąpił człowiek, posłany od [brak rodzajnika] Boga, który nazywał się Jan. […] Tym zaś, którzy go przyjęli, dał prawo stać się dziećmi [brak rodzajnika] Bożymi, tym, którzy wierzą w imię jego, którzy narodzili się nie z krwi ani z cielesnej woli, ani z woli mężczyzny, lecz z [brak rodzajnika] Boga” (Jan. 1:6, 12, 13, BW).

[brak rodzajnika] Boga nikt nigdy nie widział” (Jana 1:18a).

Do jakiego absurdu byśmy doszli, gdybyśmy śledząc te wersety mieli pokierować się występowaniem lub brakiem rodzajnika jako wskazówką pomagającą ustalić, czy w tekście jest mowa o Bogu, czy o bogu. Wyciągnęlibyśmy wniosek, że Jan Chrzciciel był posłany przez jakiegoś pośledniego boga, że stajemy się dziećmi takiegoż mniejszego bóstwa, gdyż z niego jesteśmy zrodzeni. Takie myślenie ocierałoby się wręcz o bluźnierstwo. A co powiedzieć o braku rodzajnika w Liście do Rzymian 11:33?

O głębokości bogactwa i mądrości, i poznania [brak rodzajnika] Boga! Jakże niezbadane są wyroki jego i nie wyśledzone drogi jego!” (BW).

Jest to wielce wątpliwe, by Paweł z taką czcią i bojaźnią uwielbiał jakiegoś mniejszego boga. Godne uwagi jest jednak to, że apostoł Tomasz nazwał Jezusa „[rodzajnik określony] Pan mój i [rodzajnik określony] Bóg mój” (Jana 20:28). To by wskazywało, że jednak Jezus jest prawdziwym Panem i Bogiem. Zatem twierdzenie Świadków, jakoby brak rodzajnika przed Logosem przeczył Jego Bóstwu jest niedorzeczne. Nazywanie Słowa boskim i twierdzenie, że nie jest Bogiem jest równie nielogiczne, jak nazywanie kogoś ludzkim i przeczenie, jakoby był człowiekiem.

Po drugie, zdaniem wielu uczonych ewangelista nieprzypadkowo pominął rodzajnik określony przed słowem theos zastosowanym do Logosu. Apostoł Jan w mistrzowski sposób oddał prawdę o Logosie. Gdyby chciał nazwać Słowo boskim, użyłby orzecznika przymiotnikowego: θεῖος - boski . Wówczas nie mielibyśmy pewności co do tego, w jakim sensie Logos jest boski, a prawda o Bóstwie Syna Bożego mogłaby ulec rozmyciu. Gdyby chciał stwierdzić, że Logos jest identyczny z Bogiem Ojcem, po prostu będąc Bogiem Ojcem, nazwałby Słowo wyrazem theos z rodzajnikiem, czyli ho theos. Byłaby to herezja zwana modalizmem, rozumiejąca Boga jako jedną osobę odgrywającą trzy role, a w wypadku Ewangelii Jana 1:1, dwie role. Pominąwszy rodzajnik Jan chciał wykazać, że Słowo było takie, jak Bóg Ojciec, miało taką samą naturę Bożą, będąc – jak to ujął F. F. Bruce – „przedłużeniem osoby Boga”.2 Dlatego uczony ten pochwalił parafrazę tego wersetu zamieszczoną w New English Bible: „Czym był Bóg, tym było Słowo”.

Po trzecie, wczytanie się w kontekst Ewangelii Jana 1:1 pozwala rozeznać, że Logos (jako Słowo, które było) nie zalicza się do stworzeń (do tego, co się stało), gdyż „wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało” (Biblia Poznańska).

Po czwarte, założenie, że oprócz Boga wszechmocnego może istnieć mniejszy bóg jest sprzeczne z orzeczeniem samego Boga z 5 Mojżeszowej 32:39: „Patrzcie teraz, że to Ja, Ja jestem a oprócz mnie nie ma boga. Ja pozbawiam życia i darzę życiem, Ja ranię i leczę, i z ręki mojej nikt nie zdoła się wyrwać” (BW). Stwórca zaprzecza temu również w takich wersetach, jak Izajasza 43:10; 44:6-8 i 45:5, 21, 22. Nauczanie o dwóch Bogach, wszechmocnym i mocnym zakrawa na politeizm.

Polecam również dyskusję: http://watchtower.org.pl/forum/topic/11 ... ntry116540
oraz pogłębioną analizę: http://www.psnt.pl/KJ1w1.html
Podsumowując: rzeczownik theos w odniesieniu do Logosu (Słowa) jest pozbawiony rodzajnika określonego ho, to jednak nie dowodzi, co ukazują powyższe analizy, iż Syn Boży nie jest prawdziwym Bogiem.


Pt lut 06, 2015 15:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Johnny99 napisał(a):
arcana85 napisał(a):
Stąd podstawowa kwestia brzmi:
- Czy apostołowie wierzyli że Jezus jest tożsamy z JHWH czy pogląd ten powstał później i na jego potrzeby reinterpretowano zapisy Nowego Testamentu?[/color]


1. Na pewno podstawowa? Bo apostołowie mogli "nie mieć świadomości" wielu rzeczy, co nie znaczy, że są one błędne.

Mogli nie mieć świadomości jak wypełnią się proroctwa z 24 rozdziału ewangelii wg. Mateusza albo z Apokalipsy. Ale śmiem twierdzić, że wiedzieli kto jest Jedynym prawdziwym Bogiem, a kto jest zapowiedzianym przez Boga tego Chrystusem. Bo to było naczelną kwestią wyjawionej przez Jezusa "wielkiej tajemnicy zbawienia". Więc akurat w tej kwestii nie można ich posądzać o brak rozeznania. A o "współistotności" i "hipostazach" czy "trójcy" nic nie wiedzieli bo te rzeczy zostały wymyślone po ich śmierci.
To tak jakby domniemywać, że Newton miał świadomość założeń teorei super strun i wszechświatów równoległych.

Johnny99 napisał(a):

Czy św. Piotr "miał świadomość", że Jezus jest Logosem?

Logos = Słowo = rzecznik Boga objawiający co Bóg ten chce ludzkości przekazać.
Tak miał świadomość.
Johnny99 napisał(a):

2. jeżeli w ogóle takiej świadomości nie było, to skąd w ogóle wzięły się te zapisy NT, które aż się proszą, by je na takie potrzeby zreinterpretować?

Potrzeba ich reinterpretacji pojawiła się gdy włączono założenia greckiej filozofii i mitologii (syn Boga jest Bogiem) do chrześcijańskiej doktryny. Wtedy aż prosiło się aby je tak zinterpretować :razz:

Johnny99 napisał(a):

Inaczej mówiąc: od początku sytuacja była taka, że z jednymi fragmentami NT problemy mieli "zwolennicy" boskości, a z innymi problemy mieli "zwolennicy" nie-boskości. Nic dziwnego, że Kościół ostatecznie doszedł do wniosku, iż nie ma wyjścia: trzeba przyjąć jednocześnie obydwa stanowiska.

Nie, nie od poczatku. Dopiero w II wieku zaczęły pojawiac się pierwsze nieśmiałe insynuacje na temat boskości Chrystusa (oczywiście nie w znaczeniu biblijnym gdzie "bogiem" nazwano też Szatana czy aniołów ale w znaczeniu greckim).
Kościół przyjął że Jezus jest "a' i "nie a" - klasyczna, logiczna sprzeczność na której opiera się trynitaryzm.


Johnny99 napisał(a):

Cytuj:
a pogląd unitarny jest starszy i bardziej ortodoksyjny (zresztą wynika z ST i Żydzi do dziś się go trzymają).


A pogląd, że Jezus nie był w ogóle Mesjaszem, jest jeszcze starszy i jeszcze bardziej ortodoksyjny, a Żydzi do dziś się go trzymają..

Proszę bez demagogii. Żydzi od Abrahama i Mojżesza aż dotąd wierzą w jednego, jednoosobowego Boga-JHWH tak jak unitarianie. Z tym że Żydzi dalej czekają na zapowiedzianego Mesjasza a unitarianie wiedzą że Mesjasz już przyszedł.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Pt lut 06, 2015 17:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
zefciu napisał(a):
Cytuj:
Zaś samo pojęcie "dwie natury" to już konstrukt teologiczny młodszy od Pisma Świętego.
Ależ oczywiście. Jest to przełożenie nauczania Pisma Świętego na język helleńskiej filozofii.

Co wyszło chrześcijaństwu bokiem. Zaczęło się od zatracenia prawdziwego obrazu Boga, a skończyło na wzięciu do nieba Marii z fizycznym ciałem i kulcie fragmentów ludzkich zwłok.

zefciu napisał(a):
Cytuj:
Moja metoda to:
- Czytamy cały NT po kolei
- Zatrzymujemy się na fragmentach mówiących o Jezusie lub jego relacjach z Bogiem, bo te relacje są najistotniejsze dla sprawy
- Wyciągamy wnioski co dany fragment mówi o Jezusie i jego relacjach z Bogiem
I na przykład znajdujemy takie stwierdzenia, jak "Ja i Ojciec jedno jesteśmy", lub "Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo". Po czym odrzucamy te stwierdzenia, bo nam nie pasują.

Poszperaj w tym temacie. Już omawiałem te stwierdzenia. Zwłaszcza to pierwsze jest moje ulubione. Jezus po wypowiedzeniu tych słów zaraz mówi że chce aby jego uczniowie tak samo byli jedno z jego Ojcem. I nie trzeba żadnej interpretacji tylko trzeba zobaczyć na kontekst i trynitarny czar pryska :razz:
Trynitarne fragmenty to zazwyczaj zwroty wyrwane z kontekstu.


zefciu napisał(a):
Cytuj:
Podejrzewam, że większość jak nie wszyscy tu się wypowiadający ma wyrobione zdanie na temat "statusu" Jezusa.
A Ty nie masz?

Mam.


zefciu napisał(a):
Cytuj:
Stąd podstawowa kwestia brzmi:
- Czy apostołowie wierzyli że Jezus jest tożsamy z JHWH czy pogląd ten powstał później i na jego potrzeby reinterpretowano zapisy Nowego Testamentu?
Skoro Apostołowie pisali, że Jezus jest Bogiem i cytowali Jego wypowiedź "Ja Jestem", to widocznie tak wierzyli


O kolejny wyrwany z kontekstu fragment który uwielbiam "Ja Jestem". Też był w tym temacie przeze mnie omawiany. Nie raz.

zefciu napisał(a):
Cytuj:
Żydzi do dziś się go trzymają
Żydzi panie dzieju odrzucili Jezusa jako Chrystusa w ogóle. Więc nie wiem o czym gadamy.


Patrz moja ostatnia wypowiedź z posta wyżej.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Pt lut 06, 2015 17:23
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41
Posty: 49
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Johnny99


Cytuj:
Co to więc znaczy: "kto nie jest Bogiem Ojcem, ten nie jest Bogiem"?


To znaczy że jednym ,jedyny Bogiem jest tylko Ojciec kto zatem nie jest Ojcem ten nie jest tym że Bogiem którym jest Bóg Ojciec . Czy wierzysz w to co pisze Apostoł Paweł ?

Efz 4:6 jeden Bóg i Ojciec wszystkich, który jest ponad wszystkimi, przez wszystkich i we wszystkich.

1 Kor 8:6 wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko

Czy Jezus wierzył inaczej ?

Ew Jan 17:3 A to jest żywot wieczny, aby poznali ciebie, jedynego prawdziwego Boga i Jezusa Chrystusa, którego posłałeś

1. W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca
2. i nie jest Mu równy ani funkcjonalnie ani ontologicznie.

Cytuj:
1. to prawda, ale 2. już nie.


Proszę o podanie wersów biblijnych które mówią o tym że Bóg Ojciec podlega swemu Synowi że to Syn jest głową dla swojego Ojca ?

Cytuj:
Rozumiem, że w tych fragmentach określenie "Bóg" jest już jednoznaczne? I drugie pytanie: czy sędziowie izraelscy, określani mianem "Bogów", mieli taką samą "naturę", co ci, którzy im podlegali, a mianowicie ludzką? (jeżeli już zakładamy, że Biblia mówi cokolwiek o "naturze").


Fakt że Sędziowie Izraelscy mieli taką samą naturę nie dowodzi że byli tym samym człowiekiem

Mata i córka mają taką samą naturę lecz córka nie jest jednocześnie swoją matką i córką :-D

Zatem można powiedzieć że posiadasz taką samą naturę jak twój Ojciec lecz ni nie jesteś tym swoim Ojcem


Cytuj:
Czyli jednak "pierworodny spośród x" wcale nie musi oznaczać "pierwszy, który x"?


Rozumiem że to co napisał Paweł nie interesuje cię bo za wszelką cenę chcesz przeforsować twój błędny wniosek .

Co oznacza w tych wersetach słowa ,,Pierwszy z umarłych ''

Dz 26;23 to jest, że Chrystus musi cierpieć, że On jako pierwszy, który powstał z martwych, będzie zwiastował światłość ludowi i poganom.

1 Kor 15;22 (20) Tymczasem jednak Chrystus zmartwychwstał jako pierwszy spośród tych, co pomarli. (22) I jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy będą ożywieni, (23) lecz każdy według własnej kolejności. Chrystus jako pierwszy, potem ci, co należą do Chrystusa, w czasie Jego przyjścia. BT

W komentarzu do Kol 1:5 w Biblii Tysiąclecia czytamy : jest Chrystus nowy Adam pierwszy zmartwychwstały dzięki któremu wszyscy zmartwychwstaną


Cytuj:
Jaki dyteizm? Przecież to ty twierdzisz, że były dwa Theosy, jeden z rodzajnikiem, a drugi bez. Kto tu więc jest dyteistą? To ja twierdzę, że jest jeden Theos, w którym są rozróżnione osoby - co różnica w rodzajnikach jeszcze podkreśla.


Uważasz że Logos był tym Theosem u którego był :o :-D

Na początku był Logos ( Jezus ) i Logos ( Jezus ) był u Boga (Ojca ) i Bogiem ( Ojcem ) był Jezus

Upss przecieczesz Trynitarianie nie wierzą że Jezus jest Bogiem Ojcem :-D

Jan celowo nie postawił rodzajnika aby zaznaczyć różnice pomiędzy dwoma Theosami ty zaś twierdzisz że Jezus jest tym samym Bogiem u którego był :-D
Cytuj:
No i tym samym podkreśla boską "jakość albo naturę" Logosa, którego wskazał poprzez to właśnie słowo, podczas gdy Ojca wskazał poprzez użycie słowa "Theos" z rodzajnikiem.


Posiadanie boskiej natury nigdy nie będzie kogoś czyniło tym samym Bogiem którym jest tylko Bóg Ojciec .

Proszę o od;powiedź czy w Ew Jana 1:1 Logos jest tym samym Bogiem u którego był ?

2 Piotra 1: 3Boska jego moc obdarowała nas wszystkim, co jest potrzebne do życia i pobożności, przez poznanie tego, który nas powołał przez własną chwałę i cnotę, (4) przez które darowane nam zostały drogie i największe obietnice, abyście przez nie stali się uczestnikami boskiej natury, uniknąwszy skażenia, jakie na tym świecie pociąga za sobą pożądliwość.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

zefciu


W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca
Cytuj:
W co przecież wierzą chrześcijanie nicejscy. Z kim dyskutujesz?


Zatem tym Bogiem nie jest Jezus który jest zrodzony i otrzymał życie od kogoś kto dla nie go jest Bogiem

Cytuj:
Gdzie jest napisane, że nie jest Mu równy ontologicznie?


W Piśmie św , podaj wersety mówiące o tym że Bóg Ojciec podlega Jezusowi że głową Boga jest Jezus ,

Czekam na wersety które by potwierdzały że Jezus jest równy swemu Ojcu we wszystkim

Stwierdzasz że Syn Boga jest wieczny i jednocześnie stwierdzasz że Syn Boga otrzymał żyjcie od swego Ojca
Cytuj:
No i gdzie tu zmiana zdania?


Zastanów się skoro Syn otrzymał życie od swego Ojca to jak możesz twierdzić że Syn tak jak Bóg Ojciec jest wieczny ? Wieczny może być jedynie ten kto od nikogo nie otrzymał życia .

Cytuj:
Nie było żadnego "przed". Przecież pisze św. Jan, że Słowo było "na początku".


Hebr 1: 5 τινι γαρ ειπεν ποτε των αγγελων υιος μου ει συ εγω σημερον γεγεννηκα σε και παλιν εγω εσομαι αυτω εις πατερα και αυτος εσται μοι εις υιον

Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek: Tyś jest Synem moim, Jam cię dziś zrodził? I znowu: Ja mu będę ojcem, a on będzie mi synem?

Czasownik γεγεννηκα jaki występuje tutaj w tekście pochodzi od rdzennego γεννάω który znaczy Stawać się czyimś Ojcem , dawać komuś życie

Jeśli Jezus został zrodzony to znaczy że zawdzięcza swoje istnienie komuś kto go zrodził
Cytuj:
Nie wiem na czym polegało. Ty jesteś w stanie odpowiedzieć "na czym polegało"?


W Piśmie św słowo ,, Zrodził '' zawsze odnosi się do zapoczątkowania życia
w czasach biblijnych zrodzenie syna czy też córki było przypisywane mężczyźnie , ponieważ to mężczyzna był tym który się przyczyniał do zaistnienia swego potomka .

Ew Mat 1:3 A Juda zrodził z Tamar Faresa i Zarę, a Fares był ojcem Ezrona, a Ezron ojcem Arama.

W tym przypadku przyczyną istnienia Ferasa był jego Ojciec Juda ,tak też przyczyną istnienia Jezusa jest jego Ojciec Bóg

Mamy również takie teksty jak :

Jak 1:18 Ze swej woli zrodził nas przez słowo prawdy, byśmy byli jakby pierwocinami Jego stworzeń. BT

Ew Jan 1: 12 Tym zaś, którzy go przyjęli, dał prawo stać się dziećmi Bożymi, tym, którzy wierzą w imię jego, (13) którzy narodzili się nie z krwi ani z cielesnej woli, ani z woli mężczyzny, lecz z Boga.

Swoją drogą ciekawy dlaczego zwolennicy dosłownego zrodzenia przez Boga Jezusa tych tekstów nie traktują dosłownie ... ?
Cytuj:
Łżesz, nie podałeś takiego fragmentu. Podałem Ci, jak brzmi to słowo w liczbie podwójnej, lub mnogiej. Jeśli zatem w takiej formie występuje w Prologu Jana, to proszę wskazać gdzie.


Wiedzę że sztuka czytanie ze ze zrozumieniem prostego tekstu sprawie ci ogromne problemy .

Cytuj:
Nie. Logos to nie Bóg Ojciec. Tak - Logos to Bóg.


Zatem Logos nie był tym Bogiem Ojcem u którego był a skoro tak to o ilu Theosach jest mowa ?

1 ) Theos to Bóg Ojciec

2) Theos w znaczeniu (boskości) to Syn skoro Jezus nie był tym Bogiem u którego był więc jest mowa o dwóch Theosach .
Cytuj:
Ponawiam pytanie: Proszę wskazać konkretne konsekwencje wynikające z tej różnicy dla teologii trynitarnej.


Różnica jest taka że upierałeś że w 2 Moj 3:14 występuje określenie ,,Jestem który jestem '' bo tak ci wpojono a nawet nie wiedziałeś że nie masz racji . :-D

Napisz coś sięcej o tym co powyżej napisałeś ,, Jezus w niebie jest człowiekiem '' co to za nauka i do kogo wstawia się za wierzącymi skoro jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec :-D

Zdaję sobie z tego sprawę że ciężko będzie ci odpowiedzieć na to pytanie .


So lut 07, 2015 11:52
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41
Posty: 49
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
proteom

Cytuj:
Po pierwsze, stosowanie rodzajnika określonego przed słowem theos nie jest sztywną regułą nawet, gdy kontekst niedwuznacznie wskazuje na Boga z dużej litery. Rozważymy przykłady z tego samego rozdziału Ewangelii Jana, gdzie rodzajnik nie występuje, chociaż mowa jest o Bogu przez duże B: 1

„Wystąpił człowiek, posłany od [brak rodzajnika] Boga, który nazywał się Jan. […] Tym zaś, którzy go przyjęli, dał prawo stać się dziećmi [brak rodzajnika] Bożymi, tym, którzy wierzą w imię jego, którzy narodzili się nie z krwi ani z cielesnej woli, ani z woli mężczyzny, lecz z [brak rodzajnika] Boga” (Jan. 1:6, 12, 13, BW).


Już powyżej napisałem że Jan Lewandowski to człowiek który przez swój artykuł wykazał jaką płycizną myślową się posługuje . Nie mając wiedzy elementarnej odnośnie greki Koine wymyślił sobie że skoro są wersety które odnoszą się do Boga Ojca i nie posiadają rodzajnika określonego to język ten nie posiadał żadnych reguł w używaniu rodzajnika . Jan Lewandowski zignorował to co uczą wykładowcy greki Koine jak i wszystko co powiedziano w podręcznikach o roli rodzajnika określanego..

Rozważmy pierwsze rewelacje Lewandowskiego .

Ew Jan 1: 6 Ἐγένετο ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ θεοῦ , ὄνομα αὐτῷ Ἰωάννης

Przed rzeczownikiem θεοῦ ne ma rodzajnika określanego , owy rzeczownik jest poprzedzony przyimkiem παρὰ , mamy zatem do czynienie z wyrażeniem przyimkowym co to znaczy ?

W Książce Greka Nowego Testamentu Ks Grzegorza Szamockiego na Str 108 czytamy :

Rodzajnika może nie być jeżeli rzeczownik zależy od przyimka , nawet jeżeli odnosi się do czegoś określonego

No cóż gdyby Lewandowski o tym wiedział to nie pisał by takich bzdur :-D

[brak rodzajnika] Boga nikt nigdy nie widział” (Jana 1:18a).

Cytuj:
Do jakiego absurdu byśmy doszli, gdybyśmy śledząc te wersety mieli pokierować się występowaniem lub brakiem rodzajnika jako wskazówką pomagającą ustalić, czy w tekście jest mowa o Bogu, czy o bogu. Wyciągnęlibyśmy wniosek, że Jan Chrzciciel był posłany przez jakiegoś pośledniego boga, że stajemy się dziećmi takiegoż mniejszego bóstwa, gdyż z niego jesteśmy zrodzeni. Takie myślenie ocierałoby się wręcz o bluźnierstwo. A co powiedzieć o braku rodzajnika w Liście do Rzymian 11:33?


Absurdem Lewandowskiego jest to że nie zwraca uwagi na kontekst gdzie ten Bóg którego nikt nigdy nie widział został wcześniej zdefiniować przez rodzajnik określony , tak więc nie było potrzeby za każdym razem stawiania rodzajnika przed rzeczownikiem Bóg który to Jan odniusł do Boga Ojca .

Cytuj:
Jest to wielce wątpliwe, by Paweł z taką czcią i bojaźnią uwielbiał jakiegoś mniejszego boga. Godne uwagi jest jednak to, że apostoł Tomasz nazwał Jezusa „[rodzajnik określony] Pan mój i [rodzajnik określony] Bóg mój” (Jana 20:28). To by wskazywało, że jednak Jezus jest prawdziwym Panem i Bogiem. Zatem twierdzenie Świadków, jakoby brak rodzajnika przed Logosem przeczył Jego Bóstwu jest niedorzeczne. Nazywanie Słowa boskim i twierdzenie, że nie jest Bogiem jest równie nielogiczne, jak nazywanie kogoś ludzkim i przeczenie, jakoby był człowiekiem.


Ponowieni kłania się cały kontekst i podsumowanie apostoła Jana .

Ew Jan 20;30,31 I wiele innych cudów uczynił Jezus wobec uczniów, które nie są spisane w tej księdze; (31) te zaś są spisane, abyście wierzyli, że Jezus jest Chrystusem, Synem Boga, i abyście wierząc mieli żywot w imieniu jego.


Cytuj:
Po drugie, zdaniem wielu uczonych ewangelista nieprzypadkowo pominął rodzajnik określony przed słowem theos zastosowanym do Logosu. Apostoł Jan w mistrzowski sposób oddał prawdę o Logosie. Gdyby chciał nazwać Słowo boskim, użyłby orzecznika przymiotnikowego: θεῖος - boski . Wówczas nie mielibyśmy pewności co do tego, w jakim sensie Logos jest boski, a prawda o Bóstwie Syna Bożego mogłaby ulec rozmyciu. Gdyby chciał stwierdzić, że Logos jest identyczny z Bogiem Ojcem, po prostu będąc Bogiem Ojcem, nazwałby Słowo wyrazem theos z rodzajnikiem, czyli ho theos. Byłaby to herezja zwana modalizmem, rozumiejąca Boga jako jedną osobę odgrywającą trzy role, a w wypadku Ewangelii Jana 1:1, dwie role. Pominąwszy rodzajnik Jan chciał wykazać, że Słowo było takie, jak Bóg Ojciec, miało taką samą naturę Bożą, będąc – jak to ujął F. F. Bruce – „przedłużeniem osoby Boga”.2 Dlatego uczony ten pochwalił parafrazę tego wersetu zamieszczoną w New English Bible: „Czym był Bóg, tym było Słowo”.


Jakich uczonych ? podaj konkretne nazwiska . Z tego co ja się uczyłem i co też potwierdzają wykładowcy greki Koine , W takim zdani jak Jan 1:1 θεός odnoszące się do Logosa nie jest określony wobec tego faktu fraza καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος ma dokładnie takie samo znaczenie jak καὶ θεῖος. ἦν ὁ λόγος
Z drugiej strony jeżeli Theos odniesione do logosa przyjmiemy jako ten BÓG określony znany autorowi to wówczas po wstawieniu rodzajnika da nam to frazę καὶ ὁ Θεὸς ἦν ὁ λόγος Czyli słowo był tym Bogiem u którego był tj Bogiem Ojcem , co jest niestety absurdem .

Po trzecie, wczytanie się w kontekst Ewangelii Jana 1:1 pozwala rozeznać, że Logos (jako Słowo, które było) nie zalicza się do stworzeń (do tego, co się stało), gdyż „wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało” (Biblia Poznańska).

Proponuję ci abyś sobie zapiał że przyimek Dia wskazuje za pośrednika danej czynności zaś przyimek hypo na Sprawcę czynności . Nieżyjący już znawca greki Profesor Popowski pisał że w ew Jan 1:3 chodzi o pośrednictwa Syna w stwarzaniu .

Cytuj:
Po czwarte, założenie, że oprócz Boga wszechmocnego może istnieć mniejszy bóg jest sprzeczne z orzeczeniem samego Boga z 5 Mojżeszowej 32:39: „Patrzcie teraz, że to Ja, Ja jestem a oprócz mnie nie ma boga. Ja pozbawiam życia i darzę życiem, Ja ranię i leczę, i z ręki mojej nikt nie zdoła się wyrwać” (BW). Stwórca zaprzecza temu również w takich wersetach, jak Izajasza 43:10; 44:6-8 i 45:5, 21, 22. Nauczanie o dwóch Bogach, wszechmocnym i mocnym zakrawa na politeizm.


To prawda Bóg jest tylko jeden i jest nim Bóg Ojciec kto zaś nie jest owym Bogiem Ojcem ten nie jest tymże Bogiem . Lewandowskiego znów poniosła fantazja , Sędziowie Izraelscy byli nazwani Bogami , Aniołowie są nazwani Bogami czy zatem Żydzi byli politeistami ? czy też było tak że inaczej rozumieli tytuł Bóg odnoszący się do człowieka a inaczej do Boga Najwyższego ?

Na koniec proszę mi odpowiedzieć na pytanie Kto się myli czy wykładowcy greki Koine którzy twierdzą że używanie rodzajnika jest bardzo istotne czy też Lewandowski ? który uważam że nie było żadnej reguły w używaniu rodzajnika

Funkcje i znaczenie rodzajników :
Trzeba jasno powiedzieć tylko uważna lektora tekstów może dostarczyć czytelnikowi odpowiedniego wyczucie , kiedy należy stawiać rodzajnik a kiedy nie dla ułatwienia zaznaczamy tylko że :
rodzajnik początkowo miał znaczenie wskazujące .
U Homera rodzajnik η oznaczał ,, ta'' wyraz η τεχνη oznaczał ,, ta sztuka ''
albo też znaczenie anaforyczne tzn ,że używający go powoływał się na to , o czym poprzednio mówił ,albo na to co wszyscy znali . W epoce klasycznej, już u jej początków w Vw p.n.e. rodzajnik oznacza prawie wyłącznie , że rzeczownik jest określony lub w pewien sposób bliżej objaśniony


Hellenika Glotta Podręcznik do nauki języka greckiego Str. 27 .


[size=150]Ks .Krzysztof Bardzki Język grecki Nowego Testamentu .Str 8


Rodzajnik umieszczamy bezpośrednio przed rzeczownikiem . Rodzajnik nadaje wyrazowi znaczenie zindywidualizowane i jest używany w podobny sposób jak rodzajnik określony w niektórych językach europejskich ( angielski ,francuski , niemiecki , hiszpański ,włoski )
ἄνθρωπος – jakiś człowiek w ogóle człowiek
ὁ ἄνθρωπος -określony człowiek , którego zna autor i adresat wypowiedzi .


Elementy Składniowe Biblijnego Języka Greckiego M. Zer, wik .Str 60 ,61
Rodzajnik


Zadaniem rodzajnika jest określić , oddzielić zdefiniować (ten a nie taki) Rodzajnik wskazuje że jakaś rzecz lub osoba jest znana ściśle określona

Rodzajnik może mieć doniosłe znaczenie dla egzegezy , opuszczenie rodzajnika wskazuje, że mówcy chce skazać na daną rzecz lub osobę jako na tego rodzaju , a nie na tę konkretnie innymi słowy pragnie podkreślić nie indywidualność ale jakość albo naturę .

Rozstrzygającym autoportretem w zrozumieniu Prologu Jana 1:1 jest już wspomniany Orygenes .

a) Wychowywał się i żył w środowisku greckim gdzie greką posługiwał się na odzień

b) udzielał korepetycji jak i też swoje dzieła pisał w tym języku .

Do jakich wniosków doszedł Orygenes analizując prolog Jana 1:1 ??

Jan, jako człowiek doskonale znający ścisłość wysłowienia języka greckiego, z wielką starannością w jednym miejscu używał rodzajników, w innym je opuszczał: przy wyrazie «Słowo» (Logos) stawiał rodzajnik ho, natomiast przy nazwie «Bóg» (theos) albo używał rodzajnika, albo go pomijał. Otóż stawia rodzajnik wtedy, gdy nazwanie «Bóg» odnosi się do niezrodzonej przyczyny wszechrzeczy, opuszcza rodzajnik natomiast wówczas, kiedy Słowo nazywa Bogiem. A jak w tych ustępach «Bóg» (z rodzajnikiem: ho theos) różni się od «Bóstwa» (bez rodzajnika: theos), tak samo chyba «Słowo» (z rodzajnikiem: ho logos) może różnić się od «Słowa» (bez rodzajnika: logos). Jak bowiem Bóg najwyższy jest Bogiem (ho theos), a nie po prostu Bóstwem (theos), tak też źródło rozumu w każdej istocie rozumniej jest «Słowem» (ho logos), podczas gdy rozum znajdujący się w każdym bycie nie może zgodnie ze słusznością nosić nazwy podobnej do pierwszego rozumu i zwać się Słowem” (Komentarz do Ewangelii św. Jana, II, 2,13-15).



Orygenes stwierdza : Jan stawia rodzajnik wtedy, gdy nazwanie «Bóg» odnosi się do niezrodzonej przyczyny wszechrzeczy

opuszcza rodzajnik natomiast wówczas, kiedy Słowo nazywa Bogiem.

Bóg» (z rodzajnikiem: ho theos) różni się od «Bóstwa» (bez rodzajnika: theos )

Jak bowiem Bóg najwyższy jest Bogiem (ho theos), a nie po prostu Bóstwem (theos)


So lut 07, 2015 13:20
Zobacz profil
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a):
Co wyszło chrześcijaństwu bokiem. Zaczęło się od zatracenia prawdziwego obrazu Boga, a skończyło na wzięciu do nieba Marii z fizycznym ciałem i kulcie fragmentów ludzkich zwłok.
To jest twoja opinia, że "wyszło bokiem".
Cytuj:
Poszperaj w tym temacie.
Sam sobie poszperaj. Masz argumenty, to je przedstaw. Nie masz - siedź cicho. Pisanie "poszperaj to znajdziesz" jest żałosną zagrywką.
Cytuj:
Jezus po wypowiedzeniu tych słów zaraz mówi że chce aby jego uczniowie tak samo byli jedno z jego Ojcem. I nie trzeba żadnej interpretacji tylko trzeba zobaczyć na kontekst i trynitarny czar pryska :razz:
Już się do tego odniosłem. Jedność Jezusa z Ojcem jest faktem. Jedność Apostołów - życzeniem Chrystusa. Jedno wynika z natury, drugie z łaski. Ale Ty się nie odniesiesz do tego, tylko będziesz w kółko powtarzał swoje.
Cytuj:
O kolejny wyrwany z kontekstu fragment który uwielbiam "Ja Jestem". Też był w tym temacie przeze mnie omawiany. Nie raz.
Tak tak. Udowodniłeś swoje tezy, a kto nie umie znaleźć tych dowodów ten debil.
Cytuj:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Pytam po raz trzeci dlaczego wrzucasz te znaki? Czy jest to nic nie robiący program w Brainf*cku czy coś innego?
Cytuj:
W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca
Poza tym trawa jest zielona, a Słońce wstaje rano. Kto temu przeczy?
Cytuj:
Zatem tym Bogiem nie jest Jezus
Pierwsze słowo "Bóg" w prologu nie odnosi się do Logosa, tylko do Ojca. Drugie - do Logosa. Ile razy mam to powtarzać.
Cytuj:
W Piśmie św , podaj wersety mówiące o tym że Bóg Ojciec podlega Jezusowi że głową Boga jest Jezus
W jakim języku jest powyższe "zdanie"? Jeśli po polsku - proszę o analizę logiczną.
Cytuj:
Czekam na wersety które by potwierdzały że Jezus jest równy swemu Ojcu we wszystkim
Nie "we wszystkim", bo przecież w pochodzeniu nie jest.
Cytuj:
Zastanów się skoro Syn otrzymał życie od swego Ojca to jak możesz twierdzić że Syn tak jak Bóg Ojciec jest wieczny ? Wieczny może być jedynie ten kto od nikogo nie otrzymał życia .
Bo?
Cytuj:
Swoją drogą ciekawy dlaczego zwolennicy dosłownego zrodzenia przez Boga Jezusa tych tekstów nie traktują dosłownie ... ?
Co to znaczy "dosłownego zrodzenia"?
Cytuj:
Wiedzę że sztuka czytanie ze ze zrozumieniem prostego tekstu sprawie ci ogromne problemy .
Widzę, że jak wykazać Ci kłamstwo, to od razu jest obrażanko.
Cytuj:
Zatem Logos nie był tym Bogiem Ojcem u którego był a skoro tak to o ilu Theosach jest mowa ?
O jednym Bogu i o dwóch Osobach, które są Bogiem.
Cytuj:
Różnica jest taka że upierałeś że w 2 Moj 3:14 występuje określenie ,,Jestem który jestem '' bo tak ci wpojono a nawet nie wiedziałeś że nie masz racji . :-D
Czyli nie ma żadnej różnicy oprócz niuansu gramatycznego. Tymczasem autorzy Ewangelii cytują LXX. Więc czytali LXX i czytali ten fragment w czasie teraźniejszym.
Cytuj:
Napisz coś sięcej o tym co powyżej napisałeś ,, Jezus w niebie jest człowiekiem '' co to za nauka i do kogo wstawia się za wierzącymi skoro jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec :-D
Po jakiemu jest to zdanie (jak wyżej - jeśli po polsku, proszę o analizę logiczną)
Cytuj:
Zdaję sobie z tego sprawę że ciężko będzie ci odpowiedzieć na to pytanie .
Ogólnie ciężko się odpowiada na bełkot.


N lut 08, 2015 11:44
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
arcana85 napisał(a):
Mogli nie mieć świadomości jak wypełnią się proroctwa z 24 rozdziału ewangelii wg. Mateusza albo z Apokalipsy. Ale śmiem twierdzić, że wiedzieli kto jest Jedynym prawdziwym Bogiem, a kto jest zapowiedzianym przez Boga tego Chrystusem. Bo to było naczelną kwestią wyjawionej przez Jezusa "wielkiej tajemnicy zbawienia". Więc akurat w tej kwestii nie można ich posądzać o brak rozeznania.


Ale przecież nie o tę kwestię mi chodziło.

Cytuj:
A o "współistotności" i "hipostazach" czy "trójcy" nic nie wiedzieli bo te rzeczy zostały wymyślone po ich śmierci.
To tak jakby domniemywać, że Newton miał świadomość założeń teorei super strun i wszechświatów równoległych.


Co nie znaczy, że te teorie są błędne.

Cytuj:
Tak miał świadomość.


Nawet jeśli, to tego słowa nie użył. Sam więc fakt, że Apostołowie nie posługiwali się jakimiś pojęciami nie oznacza, że nie mieli świadomości tego, co się za tymi pojęciami kryje.

Cytuj:
Potrzeba ich reinterpretacji pojawiła się gdy włączono założenia greckiej filozofii i mitologii (syn Boga jest Bogiem) do chrześcijańskiej doktryny. Wtedy aż prosiło się aby je tak zinterpretować :razz:


No i o to właśnie chodzi.

Cytuj:
Nie, nie od poczatku. Dopiero w II wieku zaczęły pojawiac się pierwsze nieśmiałe insynuacje na temat boskości Chrystusa


Jeżeli pominiemy te fragmenty NT, które też to "insynuują". Rozumiesz chyba, że te "nieśmiałe insynuacje" z II wieku nie wzięły się znikąd?

Cytuj:
Kościół przyjął że Jezus jest "a' i "nie a" - klasyczna, logiczna sprzeczność na której opiera się trynitaryzm.


Kościół przyjął to, co musiał przyjąć, by oddać szacunek całości przekazu NT, bez wyrywania poszczególnych wersetów z kontekstu, czy różnicowania ich wagi. Nie ma tu żadnej logicznej sprzeczności - zresztą, gdyby się okazało, że użycie aparatu pojęciowego greckiej filozofii prowadzi do sprzeczności, nie użyto by go. A gdyby nawet ktoś spróbował, to pogląd taki długo by się nie utrzymał.

Cytuj:
Proszę bez demagogii.


Przecież sam zacząłeś.

Derech napisał(a):
To znaczy że jednym ,jedyny Bogiem jest tylko Ojciec


Rany, zdecyduj się więc wreszcie - bo co dopiero pisałeś coś zupełnie innego..

Cytuj:
Proszę o podanie wersów biblijnych które mówią o tym że Bóg Ojciec podlega swemu Synowi że to Syn jest głową dla swojego Ojca ?


A kto tak twierdzi?

Cytuj:
Fakt że Sędziowie Izraelscy mieli taką samą naturę nie dowodzi że byli tym samym człowiekiem


Oczywiście, że nie - byli równi z ludem co do natury, ale nierówni co do osoby.

Cytuj:
Rozumiem że to co napisał Paweł nie interesuje cię bo za wszelką cenę chcesz przeforsować twój błędny wniosek .


To nie jest mój wniosek. Mnie interesuje to, że jednak "pierworodny spośród x" wcale nie musi oznaczać "pierwszy, który x"?

Cytuj:
Jan celowo nie postawił rodzajnika aby zaznaczyć różnice pomiędzy dwoma Theosami ty zaś twierdzisz że Jezus jest tym samym Bogiem u którego był :-D


Oczywiście - dlatego właśnie Jan raz pisze "Theos" z rodzajnikiem, a raz bez. Ojciec jest Theos i Syn jest Theos - pod tym względem są tym samym. Nie są natomiast tym samym, jeśli chodzi o Osobę. Przecież jesteś ekspertem od trynitaryzmu, czyżbyś tego nie wiedział?

Cytuj:
Posiadanie boskiej natury nigdy nie będzie kogoś czyniło tym samym Bogiem którym jest tylko Bóg Ojciec .


To dogmat?

Cytuj:
Proszę o od;powiedź czy w Ew Jana 1:1 Logos jest tym samym Bogiem u którego był ?


Ile razy mam odpowiadać?

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pn lut 09, 2015 8:02
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41
Posty: 49
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
zefciu

Cytuj:
Tak tak. Udowodniłeś swoje tezy, a kto nie umie znaleźć tych dowodów ten debil.


Rozbawiłeś mnie do łez zobacz powyżej ja ci przedstawiłem argumenty że w 2 Moj 3: 14 Bóg nie mówi ,,Jestem który jestem'' , twoja odpowiedź to jak zwykle błazenada i udawanie głupiego jasia , nie przedstawiłeś żadnego dowodu który by opierał twoją chorą tezę . Nie odniosłeś się do żadnego z argumentów jaki przedstawiłem zatem mogę o tobie powiedzieć tak jak w swym prostackim języku napisałeś ,, kto nie umie znaleźć tych dowodów ten debil''


W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca
Cytuj:
Poza tym trawa jest zielona, a Słońce wstaje rano. Kto temu przeczy?


Chociażby ty sam jak i inni którzy nie rozumieją co twierdzą . dla ciebie Jezus jest tym samym Bogiem co Ojciec :D więc może chociaż raz wysilisz się na kurtką refleksie , pomyśl gdyby Jezus był tym samym Bogiem co Ojciec nie był by zrodzony ani też nikt by mu życia nie przekazał ..
Cytuj:
Pierwsze słowo "Bóg" w prologu nie odnosi się do Logosa, tylko do Ojca. Drugie - do Logosa. Ile razy mam to powtarzać.


To o ilu Bogach jest mowa w prologu Jana 1:1

W j greckim rodzajnik określony pierwotnie spełniał role zaimka wskazującego

Zatem zobaczmy czy Logos był tym samym Bogiem u którego był ?

Ew Jan 1:1 Ἐν ἀρχῇ ἦν λόγος, καὶ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος
Na początku był ten Logos i ten Logos był u tego Boga i Bogiem był Logos

Na podstawie dosłownego tłumaczenie tekstu greckiego widać gołym okiem że Logos nie był tym samym Bogiem u którego był . Gdyby Jan chciał napisać że Logos był tym samym Bogiem u którego był wówczas zdanie to brzmiało by w ten sposób :

Ἐν ἀρχῇ ἦν λόγος, καὶ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ καὶ θεὸς λόγος ἦν

Na początku był ten Logos i ten Logos był u tego Boga i tym Bogiem był Logos

Analysis Philologica Novi Testamenti Graeci, Max Zerwick S. I., Pontificii Instituti Biblici, Romae 1953, str. 211; W komentarzu W. Barclaya do ewangelii Jana czytamy: "Grek nigdy nie powie o Bogu theos, lecz zawsze ho theos. Jeśli natomiast używa rzeczownika bez rodzajnika, to przybiera on znaczenie zbliżone do przymiotnika, określające charakter lub przymioty osoby. A więc Jan nie pisze,że Słowo było ho theos, gdyż oznaczałoby to, że Słowo było identyczne z Bogiem. Natomiast pisząc, że Słowo było theos – bez rodzajnika określonego – stwierdza w rezultacie, że Słowo było, jakbyśmy powiedzieli, tego samego charakteru i tej samej jakości, co Bógpowtórzmy raz jeszcze, że pisząc a Bogiem było Słowo Jan nie chce powiedzieć, że Jezus był identyczny z Bogiem, lecz że był doskonale zgodny w myśleniu, w sercu, w istocie tak, że w Jezusie doskonale widzimy, jaki jest Bóg." W. Barclay "Ewangelia według św. Jana", tom I, wyd. Słowo Prawdy, Warszawa 1986, str. 55-56.

Kluczowe myśli :

a ) Grek nigdy nie powie o Bogu theos,lecz zawsze ho theos.

b) jeśli natomiast używa rzeczownika bez rodzajnika, to przybiera on znaczenie zbliżone do przymiotnika, określające charakter lub przymioty osoby

c) pisząc, że Słowo było theos – bez rodzajnika określonego – stwierdza w rezultacie, że Słowo było, jakbyśmy powiedzieli, tego samego charakteru i tej samej jakości, co Bóg

d) powtórzmy raz jeszcze, że pisząc a Bogiem było Słowo Jan nie chce powiedzieć, że Jezus był identyczny z Bogiem




Poprosiłem cię aby wskazał wersety biblijne gdzie jest napisane że głową Boga jest Jezus i Bóg Ojciec podlega Jezusowi . myślę że jaśniej się nie można wyrazić.

Czekam na wersety które by potwierdzały że Jezus jest równy swemu Ojcu we wszystkim
Cytuj:
Nie "we wszystkim", bo przecież w pochodzeniu nie jest.


Czy Ja cię dobrze rozumiem ? twierdzisz bowiem że Jezus jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec i jednocześnie zaprzeczasz sobie że Jezus ze względu na swoje pochodzenie od Boga nie jest równy temu Bogu którym rzekomo jest :lol:

Jeżeli Jezus był by tym samym Bogiem co Bóg Ojciec wówczas był by Najwyższym suwerennym bytem który który jest wieczny i w związku z tym nie byłby przez nikogo zrodzony ...

Napisz coś więcej o tym co powyżej napisałeś ,, Jezus w niebie jest człowiekiem '' co to za nauka i do kogo wstawia się za wierzącymi skoro jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec

Kulturę swoich wypowiedzi masz na rynsztokowym poziomie.


Pn lut 09, 2015 10:08
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz gru 18, 2014 18:41
Posty: 49
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Johnny99


Cytuj:
Oczywiście - dlatego właśnie Jan raz pisze "Theos" z rodzajnikiem, a raz bez. Ojciec jest Theos i Syn jest Theos - pod tym względem są tym samym. Nie są natomiast tym samym, jeśli chodzi o Osobę. Przecież jesteś ekspertem od trynitaryzmu, czyżbyś tego nie wiedział?


W tym co napisałeś zachodzi wewnętrzna sprzeczność , stwierdzasz :
Cytuj:
Nie są natomiast tym samym, jeśli chodzi o Osobę.


Na jakiej podstawie od osoby Boga oddzielasz tytuł Bóg skąd się bierze taki podział ?


Damianityzm – herezja głosząca, że Trójca Święta składa się z trzech osób, ale żadna z nich pojedynczo nie jest Bogiem. Cała Trójca jest Bogiem, którego częścią jest każda z Osób. Według damianityzmu, ani Ojciec, ani Syn ani Duch pojedynczo nie jest Bogiem. Bogiem są tylko razem.


Dziwne jak ta herezja w swojej nauce odpowiada temu co zakłada dogmat o Trójcy

Czy w tzw Trójcy każda z osób pojedynczo rozpatrywanych jest Bogiem ? :-D


czy też tak , jak uczy herezja Damianityzmu wszystkie trzy osoby tworzą jednego Boga


Gdyby Jezus był tym samym Bogiem co Ojciec wówczas byłoby to zaznaczone w tekście greckim przez rodzajnik określony który to pierwotnie pełnił rolę zaimka wskazującego

Ἐν ἀρχῇ ἦν λόγος, καὶ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος
Na początku był ten Logos i ten Logos był u tego Boga i Bogiem był Logos

Zauważ że Jan nie pisze i tym Bogiem był Logos

Ἐν ἀρχῇ ἦν λόγος, καὶ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ καὶ θεὸς λόγος ἦν

Różnica jest bardzo znacząca Logos który był u Boga nie był tymże samym Bogiem u którego był

Na początku był ten Logos i ten Logos był u Tego Boga i tym Bogiem był Logos

Różnica jest bardzo znacząca Logos który był u Boga nie był tymże samym Bogiem u którego był

Jan bowiem stwierdza : καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος , takie wyrażenie oznacza, że Logos jest Bogiem , ale kimś innym niż Bóg-Ojciec

Credo pierwszych chrześcijan brzmiał że jest tylko jeden Bóg który to jest określany tytułem Ojciec

1 Kor 8:6 Bo chociaż nawet są tak zwani bogowie, czy to na niebie, czy na ziemi, i dlatego jest wielu bogów i wielu panów, (6) wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, za pośrednictwem którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy.

Apostoł Paweł miał w tym miejscu doskonałą okazję do okazania swej wiary w Trójjedynego. I z tej okazji nie skorzystał. I tutaj i w żadnym ze swych listów. Dziwne. Dziwne dlatego, że trynitarianie uważają tą naukę (o Trójjedynym) za najważniejszą naukę Biblii, za naukę bez której niemożliwe jest osiągnięcie zbawienia. Tymczasem zauważyłem, że wszystkie nauki od których zależy nasze życie są w Biblii przedstawione jasno i prosto. A o Trójcy - milczenie.


Ostatnio edytowano Pn lut 09, 2015 11:10 przez Derech, łącznie edytowano 1 raz



Pn lut 09, 2015 11:07
Zobacz profil
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Derech napisał(a):
Rozbawiłeś mnie do łez zobacz powyżej ja ci przedstawiłem argumenty że w 2 Moj 3: 14 Bóg nie mówi ,,Jestem który jestem''
W greckiej wersji mówi dokładnie tak. Ewangelie były pisane po grecku przez autorów opierających się na LXX. Ile razy mam to powtórzyć.

Jeśli zaś uważasz, że różnica między wersją masorecką, a LXX jest tutaj głębsza niż tylko gramatyczny niuans - wskaż jaka to różnica (pytam po raz czwarty)

Cytuj:
W całym Piśmie św Tytuł Bóg Ojciec odnosi się do Boga Najwyższego który to nie jest zrodzony w przeciwieństwie do Syna Bożego który otrzymał swe życie od Ojca
Powtórz to jeszcze 200 razy. Nikt temu nie przeczy.
Cytuj:
Cytuj:
Poza tym trawa jest zielona, a Słońce wstaje rano. Kto temu przeczy?


Chociażby ty sam jak i inni którzy nie rozumieją co twierdzą .
Czyli Ty lepiej ode mnie rozumiesz, co ja twierdzę, niż ja?
Cytuj:
więc może chociaż raz wysilisz się na kurtką refleksie , pomyśl gdyby Jezus był tym samym Bogiem co Ojciec nie był by zrodzony ani też nikt by mu życia nie przekazał ..
Bo?
Cytuj:
To o ilu Bogach jest mowa w prologu Jana 1:1
Jednym. Apostoł Jan Teolog nie był przecież diteistą.
Cytuj:
W j greckim rodzajnik określony pierwotnie spełniał role zaimka wskazującego
A kto temu przeczy?

Dalej znowu wklejasz te same interpretacje, które już dawno doczekały się komentarza.
Cytuj:
a ) Grek nigdy nie powie o Bogu theos,lecz zawsze ho theos.
Żałosne. Otworzyłem pierwszą z brzegu księgę NT 1 Kor. Zaczyna się:
Cytuj:
Παῦλος κλητὸς ἀπόστολος Χριστοῦ Ἰησοῦ διὰ θελήματος θεοῦ, καὶ Σωσθένης ὁ ἀδελφός

I gdzie tam rodzajnik?

Okazuje się, że o Grece nie masz pojęcia. I po co próbowałeś nią błyszczeć?
Cytuj:
c) pisząc, że Słowo było theos – bez rodzajnika określonego – stwierdza w rezultacie, że Słowo było, jakbyśmy powiedzieli, tego samego charakteru i tej samej jakości, co Bóg
Tak właśnie wierzą trynitarze. Natomiast Ty odrzucając trynitaryzm, a jednocześnie wierząc iż "Słowo było tego samego charakteru" popadasz w diteizm.
Cytuj:
d) powtórzmy raz jeszcze, że pisząc a Bogiem było Słowo Jan nie chce powiedzieć, że Jezus był identyczny z Bogiem
A kto tutaj twierdzi, że chciał. Powtarzam po raz nie wiem który chrześcijanie nicejscy nie twierdzą, że Słowo jest identyczne z Bogiem Ojcem
Cytuj:
Poprosiłem cię aby wskazał wersety biblijne gdzie jest napisane że głową Boga jest Jezus i Bóg Ojciec podlega Jezusowi .
Teraz to zdanie jest składne (nie wiem, po co spacja przed kropką). Ale nie mam pojęcia, dlaczego stawiasz przede mną takie zadanie, skoro nigdzie nie twierdzę, że głową Boga jest Jezus.
Cytuj:
Czekam na wersety które by potwierdzały że Jezus jest równy swemu Ojcu we wszystkim

Choćby "W nim bowiem mieszka cała pełnia bóstwa."
Cytuj:
Czy Ja cię dobrze rozumiem ? twierdzisz bowiem że Jezus jest tym samym Bogiem co Bóg Ojciec i jednocześnie zaprzeczasz sobie że Jezus ze względu na swoje pochodzenie od Boga nie jest równy temu Bogu którym rzekomo jest :lol:
Oczywiście źle rozumiesz. Nie zaprzeczam sobie.
Cytuj:
Jeżeli Jezus był by
A po polsku?
Cytuj:
Kulturę swoich wypowiedzi masz na rynsztokowym poziomie.
I na koniec obrażanko. Ale jak widać sam nie rozumiesz swojego bełkotu, skoro nie potrafisz dokonać analizy logicznej zbitków słownych, które piszesz.


Pn lut 09, 2015 11:10
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT
Derech napisał(a):
Na jakiej podstawie od osoby Boga oddzielasz tytuł Bóg skąd się bierze taki podział ?


Niczego takiego nie robię.

Cytuj:
Dziwne jak ta herezja w swojej nauce odpowiada temu co zakłada dogmat o Trójcy


Skoro to herezja, to znaczy, że nie odpowiada. Gdyby odpowiadała, to by nie była herezją.

Cytuj:
Czy w tzw Trójcy każda z osób pojedynczo rozpatrywanych jest Bogiem ? :-D


Tak.

Cytuj:
Gdyby Jezus był tym samym Bogiem co Ojciec wówczas byłoby to zaznaczone w tekście greckim przez rodzajnik określony który to pierwotnie pełnił rolę zaimka wskazującego


Tylko że wtedy Jan zrównałby Osobę Ojca z Osobą Syna. A tego nie chciał zrobić.

Cytuj:
Credo pierwszych chrześcijan brzmiał że jest tylko jeden Bóg który to jest określany tytułem Ojciec


To jak w końcu twierdzisz? Bo co dopiero pisałeś, że określenie "Bóg" jest "niejednoznaczne" i Biblia określa tym "tytułem" w gruncie rzeczy kogo bądź?

Cytuj:
1 Kor 8:6 Bo chociaż nawet są tak zwani bogowie, czy to na niebie, czy na ziemi, i dlatego jest wielu bogów i wielu panów, (6) wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, za pośrednictwem którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy.

Apostoł Paweł miał w tym miejscu doskonałą okazję do okazania swej wiary w Trójjedynego. I z tej okazji nie skorzystał


Dlaczego nie? Napisał przecież, że istnieje jeden Bóg Ojciec, z którego wszystko pochodzi, i jeden Pan Chrystus, za pośrednictwem którego wszystko istnieje. Tak samo uważają trynitarianie.

Cytuj:
I tutaj i w żadnym ze swych listów. Dziwne. Dziwne dlatego, że trynitarianie uważają tą naukę (o Trójjedynym) za najważniejszą naukę Biblii, za naukę bez której niemożliwe jest osiągnięcie zbawienia. Tymczasem zauważyłem, że wszystkie nauki od których zależy nasze życie są w Biblii przedstawione jasno i prosto. A o Trójcy - milczenie.


Po pierwsze - z twoich postów bynajmniej nie wynika, że "wszystkie nauki są przedstawione jasno i prosto" - gdyby tak było, nie trzeba by było skakać po całej Biblii i rozważać sens rodzajników, żeby je wyjaśnić. Po drugie - nie chodzi przecież o samo słowo "Trójca", tylko o całość przekazu NT, która się pod nim kryje.

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pn lut 09, 2015 11:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 84  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL