Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz sie 07, 2025 17:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 84  Następna strona
 Bóstwo Jezusa w świetle fragmentów z NT 
Autor Wiadomość
Post 
arcana85 napisał(a):
"Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo"(J 1,1)....i Słowo przyszło na świat.

Temat Jana 1:1 i analiza tekstu greckiego tych słów to materiał na obszerny osobny wątek. W skrócie nie utożsamia on w żaden sposób JHWH z Jezusem.

" a Bogiem było Słowo"....a według Ciebie przed Słowem był JHWH?
Jeśli zatem Słowo to odzielny byt niż JHWH....to wiara w wielobóstwo.


Wt lis 17, 2009 15:20
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post 
Alus napisał(a):
arcana85 napisał(a):
"Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo"(J 1,1)....i Słowo przyszło na świat.

Temat Jana 1:1 i analiza tekstu greckiego tych słów to materiał na obszerny osobny wątek. W skrócie nie utożsamia on w żaden sposób JHWH z Jezusem.

" a Bogiem było Słowo"....a według Ciebie przed Słowem był JHWH?
Jeśli zatem Słowo to odzielny byt niż JHWH....to wiara w wielobóstwo.

Alus, skoro sie upierasz, to zapodam ci cały artykuł wyjaśniający unitarne podejście do tego fragmentu (w tym do zarzutu wielobóstwa):
Cytuj:
„Bogiem było Słowo”
W WERSECIE Jana 1:1 czytamy w Biblii Tysiąclecia: „Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo”. Zdaniem zwolenników Trójcy znaczy to, że „Słowo” (po grecku: ho lo′gos), które przyszło na ziemię jako Jezus Chrystus, było samym Bogiem Wszechmocnym.
Warto jednak zauważyć, że i tutaj kontekst wyznacza właściwe zrozumienie. Nawet w Biblii Tysiąclecia jest powiedziane: „Słowo było u Boga” (kursywa nasza). Ktoś, kto jest u innej osoby, nie może zarazem być tą drugą osobą. Zgodnie z tym w periodyku Journal of Biblical Literature, który wydaje jezuita Joseph A. Fitzmyer, podkreślono, że gdyby uznać, iż w końcowej części Jana 1:1 chodzi o tego samego Boga, o którym mowa wcześniej, „wówczas zachodzi sprzeczność z tamtym stwierdzeniem”, iż Słowo było u Boga.
Można zresztą sprawdzić, jak inne przekłady oddają tę część wersetu:
1808: „i słowo było bogiem” (The New Testament in an Improved Version, Upon the Basis of Archbishop Newcome’s New Translation: With a Corrected Text [Nowy Testament w wersji uściślonej na podstawie nowego przekładu arcybiskupa Nowcome’a; tekst poprawiony]).
1864: „i bogiem było słowo” (The Emphatic Diaglott Benjamina Wilsona, tekst międzywierszowy).
1928: „a Słowo było bytem boskim” (La Bible du Centenaire, L’Evangile selon Jean [Biblia Stulecia, Ewangelia według Jana] Maurice’a Goguela).
1935: „a Słowo było boskie” (The Bible—An American Translation J.M.P. Smitha i E.J. Goodspeeda).
1946: „a Słowo było boskiego rodzaju” (Das Neue Testament Ludwiga Thimmego).
1950: „i bogiem był Słowo” (New World Translation of the Christian Greek Scriptures [Chrześcijańskie Pisma Greckie w Przekładzie Nowego Świata]).
1975: „i Słowo było bogiem (albo: boskie)” (Das Evangelium nach Johannes [Ewangelia według Jana] Siegfrieda Schulza).
1978: „i Logos był boskiego rodzaju” (Das Evangelium nach Johannes Johannesa Schneidera).
W Jana 1:1 dwukrotnie użyto greckiego rzeczownika the·os′ (bóg). Za pierwszym razem odnosi się on do Boga Wszechmocnego, u którego był Słowo („i Słowo [lo′gos] był u Boga [the·on′, forma fleksyjna wyrazu the·os′]”). Pierwszy the·os′ jest poprzedzony wyrazem ton, formą biernikową greckiego rodzajnika, który wskazuje na odrębną tożsamość, w tym wypadku Boga Wszechmocnego („i Słowo był u [tego] Boga”).
Nie ma natomiast rodzajnika przed następnym the·os′ w Jana 1:1. Dlatego w dosłownym tłumaczeniu powinno to brzmieć: „i bogiem był Słowo”. Jak się jednak przekonaliśmy, część tłumaczy oddaje to drugie the·os′ (pełniące tu funkcję orzecznika rzeczownikowego) przez „boskie”, „boskiego rodzaju” albo „bogiem” [z małej litery]. Na jakiej podstawie?
W greczyźnie koine występuje przy rzeczowniku rodzajnik (coś w rodzaju słowa „ten”) albo się go pomija i wtedy dane określenie nie odnosi się do konkretnego przedmiotu, lecz zależnie od kontekstu, zwłaszcza gdy pełni w zdaniu funkcję orzecznika, wyraża charakter, kategorię.
W Journal of Biblical Literature (Czasopiśmie poświęconym literaturze biblijnej) czytamy, że zwroty, „które zawierają orzeczniki bez rodzajnika, poprzedzające czasownik, wskazują przede wszystkim na cechę”. Znaczy to, że według wymienionego czasopisma lo′gos staje w rzędzie istot boskich. Znajdujemy tam również następującą wypowiedź na temat Jana 1:1: „Ta wskazująca na cechę wymowa orzecznika jest tak wyraźna, że nie sposób temu rzeczownikowi [the·os′] nadawać sensu konkretnej jednostki”.
Tak więc w Jana 1:1 uwypuklono cechę Słowa, że było „boskie”, „boskiego rodzaju”, nawet „bogiem”, ale nie Bogiem Wszechmocnym. Harmonizuje to z całą resztą Biblii, z której wynika, że Jezus, zwany tu „Słowem” z uwagi na swoją rolę rzecznika Bożego, był posłusznym podwładnym, posłanym na ziemię przez swego Zwierzchnika, Boga Wszechmocnego.
Jest też wiele innych wersetów biblijnych, gdzie w wypadku takiej konstrukcji zdania greckiego tłumacze na inne języki czują się zmuszeni nadać mu w przekładzie charakter bardzo ogólny, nieskonkretyzowany, nawet z dodaniem słowa „jakiś”. Na przykład w Marka 6:49 czytamy o uczniach, którzy ujrzeli Jezusa chodzącego po wodzie. Kazimierz Romaniuk pisze o nich: „Myśleli, że to jakaś zjawa”. Z tych samych względów Jana 1:1 wskazuje na to, że Słowo było u Boga, ale nie mogło być tym „Bogiem”, tylko „[jakimś] bogiem” albo było „boskie”.
Joseph Henry Thayer, teolog i uczony, który pracował nad przekładem American Standard Version, stwierdza po prostu: „Logos był boski, ale nie był samą boską Istotą”. Natomiast jezuita John L. McKenzie napisał w swoim Dictionary of the Bible (Słowniku biblijnym): „Jana 1:1 powinno się, ściśle biorąc, tłumaczyć (...) ‛słowo było bytem boskim’”.
Wbrew zasadzie?
NIEKTÓRZY mimo wszystko uważają, że taki przekład narusza zasadę gramatyki greczyzny koine, opublikowaną w roku 1933 przez grecystę E.C. Colwella, który stanowczo twierdzi, że w języku greckim orzecznik rzeczownikowy „ma rodzajnik, gdy następuje po czasowniku; nie ma natomiast rodzajnika, gdy poprzedza czasownik”. Chce przez to powiedzieć, że gdy orzecznik rzeczownikowy jest przed czasownikiem, należy go tak rozumieć, jak gdyby był przed nim rodzajnik, choć faktycznie go tam nie ma. W Jana 1:1 drugi orzecznik rzeczownikowy (the·os′), istotnie występuje przed czasownikiem — „i [the·os′] było Słowo”. A zatem, twierdzi Colwell, Jana 1:1 znaczy: „i [tym] Bogiem było Słowo”.
Zwróćmy jednak uwagę chociaż na dwa przykłady z Jana 8:44. Jezus mówi tam o Diable: „Ten był zabójcą” i „jest kłamcą”. W obu wypadkach, tak jak w Jana 1:1, w tekście greckim orzecznik rzeczownikowy („zabójcą” i „kłamcą”) występuje tu przed czasownikiem („był”, „jest”) i żadnego z tych rzeczowników nie poprzedza rodzajnik. Nikt jednak, włącznie z większością tłumaczy, nie usiłuje na tej podstawie utożsamiać Diabła z określonym, konkretnie wymienionym „zabójcą” lub „kłamcą”, lecz jedynie zalicza się go do takich przestępców (zobacz też Marka 11:32; Jana 4:19; 6:70; 9:17; 10:1; 12:6).
Sam Colwell musiał to uznać w odniesieniu do takiej pozycji orzecznika rzeczownikowego, bo nadmienił: „Właściwy sens tej konstrukcji [określony lub nieokreślony] musi wynikać z kontekstu”. A na co wskazuje kontekst w wypadku Jana 1:1? Na sens nieokreślony, na cechę, bo cała Biblia świadczy o tym, iż Jezus nie jest Bogiem Wszechmocnym. W takich sytuacjach zatem tłumacze nie powinni się kierować wątpliwą regułką gramatyczną Colwella, tylko kontekstem. I jak widać z wielu przekładów, w których w Jana 1:1 oraz w innych miejscach tekstowi jest nadany sens ogólny, sporo uczonych nie zgadza się ze wspomnianą sztuczną zasadą, i to samo można powiedzieć o Słowie Bożym.
Nie ma sprzeczności- (Wielobóstwa)
CZY mówienie, że Jezus Chrystus jest „bogiem” lub „jakimś bogiem”, nie pozostaje w sprzeczności z nauką biblijną, iż jest tylko jeden Bóg? Nie, bo Biblia używa niekiedy tego określenia w odniesieniu do potężnych stworzeń. W Psalmie 8:5 czytamy: „Przystąpiłeś także do uczynienia go [człowieka] niewiele mniejszym od boskich [po hebrajsku: ’elo·him′]”, to znaczy aniołów. Jezus, broniąc się przed zarzutem Żydów, jakoby twierdził, iż jest Bogiem, zwrócił uwagę na to, że „Pismo nazywa bogami tych, do których skierowano słowo Boże”, to jest do sędziów ludzkich (Jana 10:34, 35, BT; Psalm 82:1-6). Nawet Szatana nazwano w Liście 2 do Koryntian 4:4 „bogiem tego systemu rzeczy”.
Jezus zajmuje stanowisko znacznie wyższe niż aniołowie, niedoskonali ludzie albo Szatan. Jeżeli ich nazywa się „bogami”, czyli potężnymi stworzeniami, to niewątpliwie Jezus może być i jest „bogiem”. Z uwagi na swą wyjątkową pozycję względem Jehowy Jezus jest nawet „Potężnym Bogiem” (Jana 1:1; Izajasza 9:6).
Ale czy określenie „Potężny Bóg”, pisane wielkimi literami, nie miałoby wskazywać, że Jezus jest pod jakimś względem równy Jehowie Bogu? Bynajmniej. Izajasz prorokował tylko, że będzie to jedno z czterech imion, którymi miał być nazwany Jezus, a w języku polskim takie imiona pisze się wielką literą. Ale chociaż Jezusa nazwano „Potężnym”, to jednak może być tylko jeden „Wszechmocny”. Nazwanie Jehowy Boga „Wszechmocnym” nie miałoby większego znaczenia, gdyby nie było innych, których również nazywa się bogami, ale którzy zajmują podrzędne pozycje.
W brytyjskim Bulletin of the John Rylands Library przytoczono zdanie katolickiego teologa Karla Rahnera, że choć w takich wersetach jak Jana 1:1 używa się w odniesieniu do Chrystusa słowa the·os′, to jednak „w żadnym takim wypadku ‛theos’ nie jest zastosowane w sposób utożsamiający Jezusa z Tym, który gdzie indziej figuruje w Nowym Testamencie jako ‛ho Theos’, to znaczy z Bogiem Najwyższym”. We wspomnianym biuletynie powiedziano jeszcze: „Jeżeli pisarze Nowego Testamentu wierzyli, iż uznawanie Jezusa za ‛Boga’ ma dla wiernych żywotne znaczenie, to jak wytłumaczyć niemal kompletny brak takiego wyznania wiary w Nowym Testamencie?”

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Wt lis 17, 2009 15:38
Zobacz profil
Post 
Jak polemizowac a Twoimi argumentami, gdy posługujesz się fragmentem, w którym wybiórczo potraktowno wypowiedzi Jezusa, przytaczają Jana 10 a "zapomniano":
- "Ja i Ojciec jedno jesteśmy" (J 10,30 )
- "Ojciec jest we mnie , a ja w Ojcu" (J 10,38 )
Co Żydzi uznali za największe bliźnierstwo.
Przecież Żydzi nazywali siebie "synami Bożymi", więc miano takie w odniesieniu do Jezusa napewno żadnego z nich nie niepokoiło.


Wt lis 17, 2009 20:11
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post 
Alus napisał(a):
Jak polemizowac a Twoimi argumentami, gdy posługujesz się fragmentem, w którym wybiórczo potraktowno wypowiedzi Jezusa, przytaczają Jana 10 a "zapomniano":
- "Ja i Ojciec jedno jesteśmy" (J 10,30 )
- "Ojciec jest we mnie , a ja w Ojcu" (J 10,38 )
Co Żydzi uznali za największe bliźnierstwo.
Przecież Żydzi nazywali siebie "synami Bożymi", więc miano takie w odniesieniu do Jezusa napewno żadnego z nich nie niepokoiło.

Alus, odnoszę wrażenie że to Ty potraktowałaś tu ewangelie bardzo wybiórczo.
Jana 17:21-23 : aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili jedno w Nas, aby świat uwierzył żeś Ty mnie posłał"
Czy więc z tego wynika że każdy uczeń Jezusa jest w ontologicznej jedności z nim i z Bogiem, jest hypostasis?

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Śr lis 18, 2009 10:50
Zobacz profil
Post 
arcana85 napisał(a):
Alus, odnoszę wrażenie że to Ty potraktowałaś tu ewangelie bardzo wybiórczo.
Jana 17:21-23 : aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili jedno w Nas, aby świat uwierzył żeś Ty mnie posłał"
Czy więc z tego wynika że każdy uczeń Jezusa jest w ontologicznej jedności z nim i z Bogiem, jest hypostasis?

"Jedno W NAS" - tylko Bóg może tak powiedzieć.
Człowiek zawsze stanowi odrebną jednostę.


Śr lis 18, 2009 11:21
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post 
Alus napisał(a):
arcana85 napisał(a):
Alus, odnoszę wrażenie że to Ty potraktowałaś tu ewangelie bardzo wybiórczo.
Jana 17:21-23 : aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili jedno w Nas, aby świat uwierzył żeś Ty mnie posłał"
Czy więc z tego wynika że każdy uczeń Jezusa jest w ontologicznej jedności z nim i z Bogiem, jest hypostasis?

"Jedno W NAS" - tylko Bóg może tak powiedzieć.
Człowiek zawsze stanowi odrebną jednostę.


A jednak Jezus posługuje się analogicznym stwierdzeniem w stosunku do uczniów jak do siebie i Boga. Zresztą nie czepiał bym się słówek w przekładzie BT, w BP oddano np. "Aby wszyscy byli jedno, jak Ty, Ojcze, ze Mną, a Ja z Tobą, aby i oni byli z nami, aby świat uwierzył, żeś Ty mnie posłał. "
Widac więc dokładnie o jaką jednośc chodziło Jezusowi. A nic nie wskazuje by była to jedność ontologiczna.


Mateusza 26:39
"I odszedłszy nieco dalej, upadł na twarz i modlił się tymi słowami: Ojcze mój, jeśli to możliwe, niech Mnie ominie ten kielich! Wszakże nie jak Ja chcę, ale jak Ty."


Komentarz Unitarny: Jezus w obliczu świadomości przyszłych cierpień modli się o ich oddalenie, jednak nie zdaje się na swoją wolę ale na wolę Ojca. Jasno wynika stąd że Jezus ma swoją wolę a Ojciec swoją. Nie oznacza to że sprzeczną z wolą Ojca bo Jezus w końcu wypełnił wszystko z czym został posłany ale stres skłonił go do żarliwych modlitw w obliczu śmierci.
Aczkolwiek nie pamiętam czy teoria trynitarna zakłada że każda hipostaza posiada własną wolę.
Dodatkowo prośba Jezusa ukazuje że Bóg mógł (gdyby chciał) oddalić "ten kielich" od Jezusa ale sam Jezus nie mógł podjąc takiej decyzji, nie mógł samowolnie się uchylić od "kielicha" (bo chciał być we wszystkim posłuszny Bogu) więc uznając władze Boga do podejmowania decyzji, właśnie do niego zanosił modlitwę. Gdyby nie było miedzy nimi tej róznicy modlitwa Jezusa byłaby bezprzedmiotowa.


Mateusza 26:53
"Czy myślisz, że nie mógłbym poprosić Ojca mojego, a zaraz wystawiłby Mi więcej niż dwanaście zastępów aniołów?"


Komentarz unitarny: To Ojciec miał przysłac legiony aniołów na prośbę Jezusa, Jezus nie straszył Piłata że sam sprowadzi sobie legiony aniołów jesli zechce. Różnica osób - w zasadzie niesprzeczna z koncepcją Trójcy (o ile nie brać pod uwagę sprzeczności w samym pojeciu osoby w teologii ale o tym było już w innym temacie)


Mateusza 26:63,64
Lecz Jezus milczał. A najwyższy kapłan rzekł do Niego: Poprzysięgam Cię na Boga żywego, powiedz nam: Czy Ty jesteś Mesjasz, Syn Boży? (64) Jezus mu odpowiedział: Tak, Ja Nim jestem. Ale powiadam wam: Odtąd ujrzycie Syna Człowieczego, siedzącego po prawicy Wszechmocnego, i nadchodzącego na obłokach niebieskich.


Komentarz unitarny: Ciekawe że w tym fragmencie zarzut przeciw Jezusowi nie brzmi :"czyniłes się równym Bogu". Arcykapłan pyta "Czy jesteś Mesjaszem, Synem Bożym?" Przed tamtymi zarzutami Jezus sie bronił a teraz otwarcie stwierdza "Tak", co znaczy że Arcykapłan zadał odpowiednie pytanie nie zawierające fałszywych założeń. Jezus jest Mesjaszem, Synem Bożym ale nie jest równy Bogu.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Pt lis 20, 2009 12:06
Zobacz profil
Post 
Zapewne i na te wersy wyszukasz odpowiedni komentarz :-)
- "Jam Alfa i Omega,
Pierwszy i Ostatni,
Początek i Koniec" (Ap 22,13)
Nie ma to jak "właściwa" interpretacja....


Pt lis 20, 2009 14:02
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post 
Alus napisał(a):
Zapewne i na te wersy wyszukasz odpowiedni komentarz :-)
- "Jam Alfa i Omega,
Pierwszy i Ostatni,
Początek i Koniec" (Ap 22,13)
Nie ma to jak "właściwa" interpretacja....


Spokojnie Alus, dojdziemy i do Objawienia w odpowiednim czasie. Takie skakanie tu i tam może tylko zaciemniać obraz sytuacji. A spokojnie, po kolei ukazując fragmenty mówiące o Ojcu i Synu można mieć obiektywne, całościowe spojrzenie na to co Biblia mówi o ich relacjach.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Cz lis 26, 2009 12:24
Zobacz profil
Post 
arcana85 napisał(a):
Spokojnie Alus, dojdziemy i do Objawienia w odpowiednim czasie. Takie skakanie tu i tam może tylko zaciemniać obraz sytuacji. A spokojnie, po kolei ukazując fragmenty mówiące o Ojcu i Synu można mieć obiektywne, całościowe spojrzenie na to co Biblia mówi o ich relacjach.

Nie znalazłeś jeszcze w Strażnicy pasującej wykładni? :D


Cz lis 26, 2009 12:53
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post 
Alus napisał(a):
arcana85 napisał(a):
Spokojnie Alus, dojdziemy i do Objawienia w odpowiednim czasie. Takie skakanie tu i tam może tylko zaciemniać obraz sytuacji. A spokojnie, po kolei ukazując fragmenty mówiące o Ojcu i Synu można mieć obiektywne, całościowe spojrzenie na to co Biblia mówi o ich relacjach.

Nie znalazłeś jeszcze w Strażnicy pasującej wykładni? :D

Znam wszystkie wykładnie, ale nie chce by w chaosie który chcesz zaprowadzić utonęło meritum tego tematu.

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Cz lis 26, 2009 14:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post 
A jak się nudzisz to możesz wyszukać odpowiednie trynitarne wykładnie dla wersetów z Matusza które podałem :D

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Cz lis 26, 2009 14:55
Zobacz profil
Post 
arcana85 napisał(a):
Znam wszystkie wykładnie, ale nie chce by w chaosie który chcesz zaprowadić utonęło meritum tego tematu.

Nie wprowadzam haosu, i nic nie pradzę na to, że Ty się pogubiłeś :)
Nikt z chrześcijan nie podważa bóstwa Jezusa poza ŚJ, których guru po 20 wiekach "odkrył ukrytą prawdę".


Cz lis 26, 2009 16:28
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 25, 2009 17:00
Posty: 165
Post 
UWAGA!
Polecam: Wspólnota Przymierza Rodzin MAMRE.
19 grudnia o 16.00 mają teraz w archikatedrze częstochowskiej spotkanie. Prowadzi je ks. egzorcysta Włodzimierz Cyran.
Modlitwy o uwolnienie, uzdrowienie i egzorcyzmy. Zapraszam ciekawskich oraz tych, którzy chcą Pana uwielbić, poprosić, za coś Panu podziękować.
Jeśli ktoś chce zobaczyć znak od Boga to tam jest ich wiele. Zapraszam i polecam :)


Cz lis 26, 2009 22:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 14, 2008 14:00
Posty: 1909
Post 
Alus napisał(a):
arcana85 napisał(a):
Znam wszystkie wykładnie, ale nie chce by w chaosie który chcesz zaprowadić utonęło meritum tego tematu.

Nie wprowadzam haosu, i nic nie pradzę na to, że Ty się pogubiłeś :)
Nikt z chrześcijan nie podważa bóstwa Jezusa poza ŚJ, których guru po 20 wiekach "odkrył ukrytą prawdę".

Żaden Chrześcijanin w I wieku nie miał pojęcia o bóstwie Chrystusa bo i pojęcie Chrześcijanin sie do tego nie odnosi :razz:
Unitarny Monoteizm jest zdecydowanie bardziej ortodoksyjny :razz:

_________________
[b]Galatów 3:20 " Pośrednika jednak nie potrzeba, gdy chodzi o jedną osobę, a Bóg właśnie jest sam jeden"[/b]
"Gdy mądry spiera się z głupim, ten krzyczy i śmieje się; nie ma pojednania"


Pt lis 27, 2009 12:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post 
Cytuj:
Żaden Chrześcijanin w I wieku nie miał pojęcia o bóstwie Chrystusa


A ilu chrześcijan z I w. o to pytałeś ?

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pt lis 27, 2009 12:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 84  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL