Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz sie 07, 2025 16:16



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona
 Znajomość Pisma Świętego 
Autor Wiadomość
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Alus, podałeś link do 1Kor11,23-26, a akruk mówi o 1Kor11,27-30


Pt maja 25, 2012 7:18
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
akruk napisał(a):
inaczej nawet imię Abimeleka by się nigdy nie pojawiło w czytaniach mszalnych.


No tragedia. Bardzo współczuję Abimelekowi.

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pt maja 25, 2012 8:13
Zobacz profil
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Kozioł napisał(a):
Alus, podałeś link do 1Kor11,23-26, a akruk mówi o 1Kor11,27-30

Fakt :oops:
Nie mogę znaleźć w necie kiedy czytane są te wersy, ale napewno umieszczone są w Katechiźmie KK - 1385.


Pt maja 25, 2012 9:25
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz wrz 25, 2008 21:42
Posty: 16060
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Cicho! Kościół ukrywa straszliwą prawdę zawartą w tych wersetach i koniec!

_________________
I rzekłem: «Ach, Panie Boże, przecież nie umiem mówić, bo jestem młodzieńcem!» Pan zaś odpowiedział mi: «Nie mów: "Jestem młodzieńcem", gdyż pójdziesz, do kogokolwiek cię poślę, i będziesz mówił, cokolwiek tobie polecę. (Jr 1, 6-8)


Pt maja 25, 2012 9:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So mar 17, 2012 9:05
Posty: 1335
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Jego imię (Abimeleka) pojawiło się co najmniej raz w tygodniu zwykłym. Polecam sprawdzić 20 tydzień zwykły, środa, rok I, czytanie pierwsze
http://liturgia.wiara.pl/doc/419345.Czy ... y-dzien/24
W mojej parafii jestem lektorką i czytam te czytania (niedzielne i czasem w zwykłe dni również jeśli mogę być w Kościele).

_________________
"Wszystko badajcie! Trzymajcie się tego, co dobre, a unikajcie wszystkiego, co złe" (1 Tes 5, 21-22)


Pt maja 25, 2012 9:35
Zobacz profil
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Alus napisał(a):
Wyraźnie piszę - czytane w całości są 4 Ewangelie.
Wyraźnie to pisałeś, że w całości są czytane wszystkie cztery ewangelie w ciągu JEDNEGO roku. To nie jest prawda.

Alus napisał(a):
1 Kor 11, 25 -29 czytany był bieżącego roku w liturgii Wielkiego Czwartku.
http://www.niedziela.pl/index/liturgia/ ... 2012-04-05
Zaznaczyłem kolorem wersety, które nie są czytane w liturgii i napisałem, że zaznaczam kolorem - ILE jeszce potrzeba dla człowieka potrafiącego czytać?

1Kor 11,27-30 nie jest NIGDY czytany, nie ma go w lekcjonarzu.
Alus napisał(a):
Lepiej korzystać z pewnych źródeł, nie przygotowanej tendencyjnie "prasówki-gadzinówki" :D
Wychodzi na to, że to ty czytasz gadzinówki


Ostatnio edytowano Pt maja 25, 2012 12:05 przez Anonim (konto usunięte), łącznie edytowano 1 raz



Pt maja 25, 2012 11:58
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Iwona19 napisał(a):
Jego imię (Abimeleka) pojawiło się co najmniej raz w tygodniu zwykłym. Polecam sprawdzić 20 tydzień zwykły, środa, rok I, czytanie pierwsze
http://liturgia.wiara.pl/doc/419345.Czy ... y-dzien/24
W mojej parafii jestem lektorką i czytam te czytania (niedzielne i czasem w zwykłe dni również jeśli mogę być w Kościele).
Polecam naukę czytania ZE ZROZUMIENIEM:
akruk napisał(a):
Albo też: rozdział 9 Księgi Sędziów liczy 57 wersetów, i jest w całości poświęcony Abimelekowi, który próbował narzucić swoją władzę jako król. W czytaniach liturgicznych pojawia się tylko występująca w nim wyrwana z kontekstu i przez to niezrozumiała przypowieść o drzewach wybierających króla (10 wersetów), opowiedziana przez Jotama. Ten fragment jest czytany w dni powszednie, raz na dwa lata. Dobrze, że czytany jest od wersetu 6, bo inaczej nawet imię Abimeleka by się nigdy nie pojawiło w czytaniach mszalnych.


Pt maja 25, 2012 11:59
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
akruk napisał(a):
Alus napisał(a):
Wyraźnie piszę - czytane w całości są 4 Ewangelie.
Wyraźnie to pisałeś, że w całości są czytane wszystkie cztery ewangelie w ciągu JEDNEGO roku. To nie jest prawda.

JEDNEGO - dodałeś Ty, ja napisałam czytanie wszystkich 4 Ewangelii w całości w ciagu roku.

Cytuj:
Zaznaczyłem kolorem wersety, które nie są czytane w liturgii i napisałem, że zaznaczam kolorem - ILE jeszce potrzeba dla człowieka potrafiącego czytać?

1Kor 11,27-30 nie jest NIGDY czytany, nie ma go w lekcjonarzu.

Ale jest w Katechiźmie KK - więc argument o ukrywaniu czegoś jest totalnym nonsensem.
Cytuj:
Wychodzi na to, że to ty czytasz gadzinówki

Wychodzi tylko wtedy, gdy ktoś traktuje tygodnik katolicki jako gadzinówkę.


Pt maja 25, 2012 12:32
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Alus napisał(a):
akruk napisał(a):
Wyraźnie to pisałeś, że w całości są czytane wszystkie cztery ewangelie w ciągu JEDNEGO roku. To nie jest prawda.
JEDNEGO - dodałeś Ty, ja napisałam czytanie wszystkich 4 Ewangelii w całości w ciagu roku.
Od kiedy "w całości w ciągu roku" NIE oznacza "w całości w ciągu jednego roku"? Może oznacza "w całości w ciągu trzech lat"?

Alus napisał(a):
akruk napisał(a):
1Kor 11,27-30 nie jest NIGDY czytany, nie ma go w lekcjonarzu.
Ale jest w Katechiźmie KK - więc argument o ukrywaniu czegoś jest totalnym nonsensem.
Obudź się. Nie rozmawiamy tutaj o katechizmie (który katolicy czytają równie "często" jak Biblię)) czy innych dokumentach kościelnych, tylko o czytaniach z lekcjonarza, podczas mszy.

Podsumowując: to jakieś kpiny.


Pt maja 25, 2012 12:37
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
akruk napisał(a):
Obudź się. Nie rozmawiamy tutaj o katechizmie (który katolicy czytają równie "często" jak Biblię)) czy innych dokumentach kościelnych, tylko o czytaniach z lekcjonarza, podczas mszy.

Podsumowując: to jakieś kpiny.

Zależy o jakiej grupie katolików myślisz, ośmielę się
założyć, że ci którzy nie znają/nie czytają katechizmu to dokładnie
ci sami, którym wszystko jedno co na mszy czytają.
Tak czy siak, wersety na których się skupiłeś i tak do nich nie trafią ;-)


Pt maja 25, 2012 12:44
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Cytuj:
Podsumowując, to jakieś kpiny

Masz 100% racji - to kpina twierdzić, że Kosciół ukrywa z Pisma Św. przed wiernymi jakieś wersety, treści niewygodne.


Pt maja 25, 2012 12:47
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
@MARIEL:

Uwaga o kpinach odnosi się do odczapiastej odpowiedzi Alus, nie do tego, co robi Kościół z czytaniami mszalnymi. Przeczytanie podczas kolejnych mszy całości Biblii i tak byłoby nierealne.


Pt maja 25, 2012 12:50

Dołączył(a): N sty 23, 2011 11:09
Posty: 916
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Cytuj:
Tyle że nie podałeś całego wersetu. Była w nim tez mowa że "zabraniają spożywac tego co |Bóg stworzył"

Tak więc nie manipuluj

Brak mi słów...


Pt maja 25, 2012 13:29
Zobacz profil
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Parę spraw...
Nie KK ustalił kanon Biblii, lecz Bóg swym duchem. Kanon ST plus minus ustalony był jeszcze przed Chrystusem (a miał w tym udział Ezdrasz jeśli dobrze pamiętam). Księgi wchodzące w skład NT były powszechnie uznawane przez grupy chrześcijan już na przełomie I-II w. KK dopiero puźniej zatwierdził ogólnie uznawany kanon.

Druga rzecz...
Nawet jeśli początkowo KK opierał się na Jezusie, to w myśl proroctw dawno od prawdziwej wiary odszedł...
Oto jedne z głównych wierzeń KK:

Trójca Święta
The New Encyclopædia Britannica wyjaśnia: „W Nowym Testamencie nie spotykamy ani słowa Trójca, ani wyraźnego potwierdzenia tej doktryny, a Jezus i jego naśladowcy nie myśleli zaprzeczać Szemie ze Starego Testamentu: ‚Słuchaj, Izraelu: Pan, Bóg nasz, Pan jeden jest’ (Powt. Pr. 6:4). (...) Doktryna ta kształtowała się stopniowo przez kilka stuleci wśród licznych sporów. (...) Pod koniec IV stulecia (...) dogmat Trójcy otrzymał postać w zasadzie obowiązującą po dziś dzień” (1976, Micropædia, t. 10, s. 126).
W New Catholic Encyclopedia czytamy: „Wyrażenie ‚jeden Bóg w trzech Osobach’ przyjęło się na stałe i zostało na dobre wcielone do chrześcijańskiego życia i wyznania wiary pod koniec IV stulecia. Dopiero to sformułowanie zasługuje na miano dogmatu Trójcy. U Ojców Apostolskich nie spotyka się niczego, co by w najmniejszym stopniu przypominało taki pogląd czy punkt widzenia” (1967, t. 14, s. 299).
W The Encyclopedia Americana znajdujemy następującą uwagę: „Chrystianizm wywodzi się z religii żydowskiej, a religia żydowska była ściśle unitarna [wierzono, że Bóg jest jedną osobą]. Drogi wiodącej z Jeruzalem do Nicei nie sposób uznać za prostą. Trynitaryzm z IV wieku nie był dokładnym odzwierciedleniem wczesnochrześcijańskiej nauki o naturze Boga; wprost przeciwnie, był odstępstwem od tej nauki” (1956, t. 27, s. 294L).
Według Nouveau Dictionnaire Universel „Platońska trójca — zwykłe przedstawienie w innej postaci starszych trójc czczonych przez dawniejsze ludy — to jakby racjonalna, filozoficzna trójca przymiotów, dająca początek trzem hipostazom, czyli osobom boskim, o których naucza się w kościołach chrześcijaństwa. (...) Stworzoną przez tego greckiego filozofa [Platona, IV w. p.n.e.] (...) koncepcję trójcy można spotkać we wszystkich starożytnych religiach [pogańskich](Paryż 1865-1870, red. M. Lachâtre, t. 2, s. 1467).
Jezuita John L. McKenzie mówi w swym Dictionary of the Bible: „Jedność natury trójcy osób określają wyrazy ‚osoba’ i ‚natura’, które są gr[eckimi] terminami filozoficznymi; właściwie w Biblii nigdzie nie ma tych wyrazów. Owe definicje trynitarskie wyłoniły się po długotrwałych sporach, w trakcie których te i inne wyrazy, jak ‚istota’ i ‚substancja’, niektórzy teologowie błędnie odnieśli do Boga” (Nowy Jork 1965, s. 899).

Kult Marii
Praktyka ta została wyraźnie zalecona przez sobór watykański II (1962-1965). „Sobór święty (...) [napomina] wszystkich synów Kościoła, aby szczerze popierali kult Błogosławionej Dziewicy, szczególnie liturgiczny, a praktyki i zbożne ćwiczenia ku Jej czci zalecane w ciągu wieków przez Urząd Nauczycielski cenili wysoko i to, co postanowione było w minionych czasach o kulcie obrazów Chrystusa, Błogosławionej Dziewicy i Świętych, pobożnie zachowywali” (Sobór Watykański II. Konstytucje, dekrety, deklaracje, ss. 164, 165).
Ksiądz katolicki Andrew Greeley mówi: „Maryja jest jednym z najpotężniejszych symboli religijnych w dziejach Zachodu (...) Symbol Maryi bezpośrednio łączy chrystianizm ze starożytnymi religiami bogiń-matek” (The Making of the Popes 1978, USA 1979, s. 227).
Ciekawe jest też, gdzie zatwierdzono naukę, że Maria jest Matką Bożą. „Sobór efeski zebrał się w roku 431 w bazylice pod wezwaniem Theotokos. Gdzie jak gdzie, ale w mieście słynącym z żarliwego kultu Artemidy, zwanej przez Rzymian Dianą, oraz z przechowywania jej posągu, który rzekomo spadł z nieba, w cieniu wielkiej świątyni poświęconej od roku 330 Wielkiej Matce (Magna Mater) i stanowiącej — jak głosi tradycja — chwilową rezydencję Marii, trudno było się spodziewać niezatwierdzenia tytułu ‚Bożej Rodzicielki’” (E. O. James, The Cult of the Mother-Goddess, Nowy Jork 1959, s. 207).

Piekło
W wierzeniach starożytnej Babilonii i Asyrii „przedstawiano świat podziemny (...) jako budzące grozę miejsce, którym rządzą okrutne, a zarazem potężne bóstwa i demony” (Morris Jastrow junior, The Religion of Babylonia and Assyria, Boston 1898, s. 581). Są dowody na to, że uznawane w chrześcijaństwie pojęcie ognistego piekła istniało już w religii egipskiej (Maria Jaczynowska, Historia starożytna, Warszawa 1974, s. 127). W buddyzmie, którego początki sięgają VI wieku p.n.e., z czasem rozwinęło się pojęcie gorącego i zimnego piekła (The Encyclopedia Americana, 1977, t. 14, s. 68). Sceny z piekła na malowidłach w niektórych kościołach katolickich we Włoszech tkwią swymi korzeniami w wierzeniach etruskich (Werner Keller, La civiltà etrusca, Mediolan 1979, s. 389).
Jednakże prawdziwe korzenie tej uwłaczającej Bogu nauki sięgają znacznie głębiej. Sadystyczne wyobrażenia związane z mękami piekielnymi oczerniają Boga i pochodzą od Jego głównego oszczercy („Diabeł” znaczy „oszczerca”), którego Jezus Chrystus nazwał „ojcem kłamstwa” (Jana 8:44).

Nieśmiertelność duszy
Szkopuł tkwi w tym, że znaczenie przypisywane na ogół słowu „dusza” wywodzi się nie z hebrajskiej czy greckiej części Pisma Świętego, lecz głównie ze starożytnej filozofii greckiej, z pogańskiej myśli religijnej. Na przykład grecki filozof Platon przytacza następujące słowa Sokratesa: „Jeśli się [dusza] oderwie czysta i żadna cząstka ciała się z nią nie wlecze, (...) w dziedzinę podobną do niej odchodzi: bezpostaciową, boską, nieśmiertelną i rozumną, dokąd przyjdzie i będzie szczęśliwa; skończy błędną wędrówkę i wyzbędzie się bezmyślności i obaw, (...) i innych nieszczęść ludzkich i (...) naprawdę resztę czasu między bogami spędzi” (Fedon, tłum. W. Witwicki, Warszawa 1982, XXIX).
W przeciwieństwie do greckiej nauki, według której psyché („dusza”) jest niematerialna, nieuchwytna, niewidzialna i nieśmiertelna, Pismo Święte wykazuje, że zarówno psyché, jak i néfesz w odniesieniu do ziemskich stworzeń oznaczają coś, co jest materialne, namacalne, widzialne i śmiertelne.
Dzieło New Catholic Encyclopedia (1967, t. XIII, s. 467) podaje: „Nepes [néfesz] to termin znacznie pojemniejszy niż nasze słowo ‚dusza’, oznacza bowiem życie (Wj 21.23; Pwt 19.21) oraz jego rozmaite ważne przejawy: oddychanie (Rdz 35.18; Hi 41.13[21]), krew (Rdz 9.4; Pwt 12.23; Ps 140[141].8), pragnienie (2Sm 3.21; Prz 23.2). Dusza w S[tarym] T[estamencie] nie oznacza jakiejś cząstki człowieka, lecz całego człowieka jako żywą istotę. Podobnie w N[owym] T[estamencie] oznacza życie ludzkie: życie jednostki, świadomej istoty (Mt 2.20; 6.25; Łk 12.22-23; 14.26; Jn 10.11, 15, 17; 13.37)”.


CZY WIĘC KK FAKTYCZNIE NIE MA INTERESU W TYM, BY JEGO PODDANI NIE ZNALI CAŁEJ BIBLII?


Pt lip 27, 2012 17:05
Post Re: Znajomość Pisma Świętego
Kopiuj - wklej zaliczono.


Pt lip 27, 2012 19:20
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL