Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Śr sie 06, 2025 5:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 J 8, 1-11 - fragment natchniony czy nie? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 06, 2010 16:48
Posty: 296
Post J 8, 1-11 - fragment natchniony czy nie?
Kamyk napisał(a):
Ale tekst ten został przez Kościół uznany za część Czwartej Ewangelii i jako taki jest uznany za natchniony. Tutaj, w dziale Prawdy Wiary, o tym nie dyskutujemy

Czyli o czym nie dyskutujemy?
Dyskutujemy o dwóch obliczach Jezusa, z których drugie oblicze określono na podstawie fragmentu, który jest nie natchniony przez Boga.

A więc nie ma dwóch obliczy.

P.S. W przypisie Biblii Tysiąclecia jest:
Cytuj:
Urywek ten, na pewno natchniony i kanoniczny, początkowo nie należał do Ewangelii św. Jana, gdyż brak go w najstarszych rkp. Styl zaś jego i temat wskazywałby na św. Łukasza.
Dlatego rodzi mi się pytanie:
- skoro nie ma go w najstarszych rękopisach, to na jakiej podstawie uznano go za "na pewno natchniony i autentyczny"?

Może to faktycznie w innym dziale, ale skoro nie ustalimy tego, to dyskusja na temat: "Dwa oblicza Jezusa" nie ma sensu.
Bowiem będzie ona oparta na nieścisłych, niekompletnych lub nawet fałszywych przesłankach.


Cz cze 17, 2010 10:35
Zobacz profil
Post Re: Dwa oblicza Jezusa
Jamsen. napisał(a):
Kamyk napisał(a):
Ale tekst ten został przez Kościół uznany za część Czwartej Ewangelii i jako taki jest uznany za natchniony. Tutaj, w dziale Prawdy Wiary, o tym nie dyskutujemy

Czyli o czym nie dyskutujemy?
Dyskutujemy o dwóch obliczach Jezusa, z których drugie oblicze określono na podstawie fragmentu, który jest nie natchniony przez Boga.

A więc nie ma dwóch obliczy.

P.S. W przypisie Biblii Tysiąclecia jest:
Cytuj:
Urywek ten, na pewno natchniony i kanoniczny, początkowo nie należał do Ewangelii św. Jana, gdyż brak go w najstarszych rkp. Styl zaś jego i temat wskazywałby na św. Łukasza.
Dlatego rodzi mi się pytanie:
- skoro nie ma go w najstarszych rękopisach, to na jakiej podstawie uznano go za "na pewno natchniony i autentyczny"?

Może to faktycznie w innym dziale, ale skoro nie ustalimy tego, to dyskusja na temat: "Dwa oblicza Jezusa" nie ma sensu.
Bowiem będzie ona oparta na nieścisłych, niekompletnych lub nawet fałszywych przesłankach.


1. Mozliwe, ze nie ma go w najstarszych zachowanych rekopisach.
2. Jezeli byl np w tekstach Lukasza a zostal przez autora/wspolnote Kosciola zaakceptowany jak czesc Ewangelii sw. Jana, to nie zmienia faktu, ze calosc tekstu Ewangelii zostala uznana jako kanoniczna i slowo natchnione. Do ostatecznego ustalenia Kanonu NT bylo wiele pism/listow/tekstow w obiegu, ale tylko niektore zostaly uznane za natchnione Slowo Boze. Najpierw bylo przepowiadanie Ewangelii, a dopiero potem teksty pisane.
3. Ewangelia Jezusa Chrystusa to dobra nowina o milosiernym Ojcu, ktory przebacza tym, ktorzy przebaczenia pragna i sami przebaczaja. Jednoczesnie ten Ojciec jest Swiety i niepojety w swoim ogromie. Nie jest prawem ludzi, ze przebywa On miedzy nimi. Jest to bezinteresownym darem Ojca. Nie znaczy to tez, ze mozna Go traktowac per kumpel i pod skrzydlami Jego obecnosci dorabiac sie dostatku i bezczescic Jego Swietosc i Milosc. A gest Jezusa w Swiatyni nalezy rozpatrywac takze w kategoriach gestu prorockiego, podobnego do tego, o czym pisze Jeremiasz Jr 7


Cz cze 17, 2010 10:59

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post Re: J 8, 1-11 - fragment natchniony czy nie?
Wydzieliłem z Prawd Wiary


Cz cze 17, 2010 14:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL