Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N kwi 28, 2024 0:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
 Imię Boże a nauka Św.Jehowy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): So lut 01, 2014 20:13
Posty: 96
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Yarpen_Zirgin napisał(a):
Primo: Jaki to ma związek z tematem?
Secundo: Jak się zignoruje fakt, że Jezus jest również człowiekiem, to powstaje przekonanie, że Jezus nie może być Bogiem, bo ma nad sobą Boga...


Parz wyżej tam znajdziesz odpowiedź . Sam fakt że Pan Jezus ma nad sobą Boga obala błędną naukę o Trójcy jakoby Syn Boga był że tym samym Bogiem co Bóg Ojciec


Wt lis 11, 2014 21:47
Zobacz profil
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Jak już pisałem: Obala wyłącznie w momencie, kiedy zignoruje się fakt, że Jezus jest równocześnie człowiekiem.


Wt lis 11, 2014 22:17

Dołączył(a): So lut 01, 2014 20:13
Posty: 96
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Yarpen
Cytuj:
Jak już pisałem: Obala wyłącznie w momencie, kiedy zignoruje się fakt, że Jezus jest równocześnie człowiekiem.


Prawdą jest że Pan Jezus rodząc się jako doskonały człowiek był w pełni człowiekiem , tak uczy Pismo św , nauka typu że Jezus był zarówno Bogiem jak i człowiekiem jest sprzeczna z tym co uczył sam Jezus i jego apostołowie, więc jak chcesz coś napisać to poprzyj to dowodami opartymi na Słowie Bożym


Śr lis 12, 2014 19:54
Zobacz profil
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Teofilos napisał(a):
Yarpen
Cytuj:
Jak już pisałem: Obala wyłącznie w momencie, kiedy zignoruje się fakt, że Jezus jest równocześnie człowiekiem.


Prawdą jest że Pan Jezus rodząc się jako doskonały człowiek był w pełni człowiekiem , tak uczy Pismo św , nauka typu że Jezus był zarówno Bogiem jak i człowiekiem jest sprzeczna z tym co uczył sam Jezus i jego apostołowie,

Tia... Zwłaszcza z wyznaniem św. Tomasza, że Jezus jest jego Panem i Bogiem. :)


Cytuj:
więc jak chcesz coś napisać to poprzyj to dowodami opartymi na Słowie Bożym

Widziałem, że wiele razy ci prezentowano fragmenty Pisma Świętego, które potwierdzają, że Jezus jest Bogiem.


Cz lis 13, 2014 9:19

Dołączył(a): So lut 01, 2014 20:13
Posty: 96
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Yarpen

Cytuj:
Tia... Zwłaszcza z wyznaniem św. Tomasza, że Jezus jest jego Panem i Bogiem.


Wyrwanie słów z całości kontekstu jest dobre może dla tych co nie znają treści Pisma . Proponuję abyś kilka razy przeczytał sobie cały 20 roz Ew Jan i zadał sobie pytanie do jakiego wniosku doszedł autor ewangelii jak podsumowuje słowa jakie wyrzekł Tomasz ? .

Czy według ciebie tytuł Bóg jest zarezerwowany wyłoncznie dla samego Najwyższego Boga ?


Cz lis 13, 2014 19:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2151
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Teofilos napisał(a):
Yarpen

Cytuj:
Tia... Zwłaszcza z wyznaniem św. Tomasza, że Jezus jest jego Panem i Bogiem.


Wyrwanie słów z całości kontekstu jest dobre może dla tych co nie znają treści Pisma . Proponuję abyś kilka razy przeczytał sobie cały 20 roz Ew Jan i zadał sobie pytanie do jakiego wniosku doszedł autor ewangelii jak podsumowuje słowa jakie wyrzekł Tomasz ? .

Czy według ciebie tytuł Bóg jest zarezerwowany wyłoncznie dla samego Najwyższego Boga ?


Dla Tomasza Jezus nie jest jakimś bogiem, ale jego Bogiem, gdyż „Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną". Tomasz wierzy w Jednego Boga Jahwe, który objawił się w Osobie Syna Bożego -Jezusa Chrystusa .


Pt lis 14, 2014 2:28
Zobacz profil

Dołączył(a): So lut 01, 2014 20:13
Posty: 96
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
proteom

Cytuj:
Dla Tomasza Jezus nie jest jakimś bogiem, ale jego Bogiem, gdyż „Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną". Tomasz wierzy w Jednego Boga Jahwe, który objawił się w Osobie Syna Bożego -Jezusa Chrystusa .


Proszę cie nie powtarzaj herezji Sebeluisza tak bowiem twierdził on jak i wielu innych mu podobnych , z obrazka wnioskuję że jesteś Katolikiem więc polecam ci lekturę ,, Tertulian – przeciw Prakseaszowi ''


Pt lis 14, 2014 17:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2151
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Teofilos napisał(a):
proteom

Cytuj:
Dla Tomasza Jezus nie jest jakimś bogiem, ale jego Bogiem, gdyż „Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną". Tomasz wierzy w Jednego Boga Jahwe, który objawił się w Osobie Syna Bożego -Jezusa Chrystusa .


Proszę cie nie powtarzaj herezji Sebeluisza tak bowiem twierdził on jak i wielu innych mu podobnych , z obrazka wnioskuję że jesteś Katolikiem więc polecam ci lekturę ,, Tertulian – przeciw Prakseaszowi ''


Dla mnie Tertulian nie jest autorytetem, ale Słowo Boże. Rozumiem, że jest to fragment bardzo kłopotliwy dla Ś.J. i jasno dowodzący Bóstwa Osoby Pana Jezusa. Chwytanie się za pisma Tertuliana :doubt: to już chyba gest bezsilności. Rozumiem, ale zawsze możesz się otworzyć na prawdę o Bóstwie Jezusa, nawet jak doktryna jehowicka temu zaprzecza. Pocieszę Cię: każdego Ś.J. ten werset nokautuje. ;-)


Pt lis 14, 2014 17:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2151
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Teofilos napisał(a):


Proszę cie nie powtarzaj herezji Sebeluisza tak bowiem twierdził on jak i wielu innych mu podobnych '


Szkoda, że wykazujesz się ignorancją w kwestii czym jest herezja zwana sabelianizmem, a nie jakiegoś Sebeluisza( :?: ). http://pl.wikipedia.org/wiki/Sabelianizm
Sabelianizm – jedna z doktryn monarchicznych w chrześcijaństwie w II–IV wieku, określana także jako późny modalizm, zaprzeczająca istnieniu hipostaz Trójcy Świętej. Nazwa pochodzi od jej założyciela Sabeliusza.Sabelianie uważali, że istnieje jeden Bóg Ojciec, a Syn i Duch Święty są sposobami jego samowyrażania się.Herezja Sabeliusza rozpowszechniła się na terenach północnej Afryki, Azji Mniejszej, Mezopotamii. Sabelianizm został potępiony przez Dionizego, patriarchę Aleksandrii oraz papieża Kaliksta I. Zbliżone do sabelianizmu poglądy mieli w okresie nowożytności socynianie i Emanuel Swedenborg[1].

Sabeliusz przybył do Rzymu z Libii około 215 roku. Zdawał sobie sprawę z tego, że wcześniejszy modalizm, oparty na koncepcji patrypasjanistycznej, był narażony na ataki zwolenników trynitaryzmu. Starając się wytłumaczyć władzę Boga nad wszechświatem, poszerzył doktrynę modalizmu, głoszoną przez swoich poprzedników, o motywy zaczerpnięte z jej krytyki. Sabeliusz negował istnienie trzech osób Trójcy Świętej. Według niego Bóstwo jest monadą – hiopátor – wyrażającą się w trzech aspektach[2]: substancja – Ojciec, myśl – Syn, wola – Duch Święty. Bóg jest niepodzielny, jest Stwórcą i ustanawia prawa. Boska monada ma zdolność rozszerzenia się – platysmós, tj. Ojciec narodził się jako Syn, a następnie zstąpił na Ziemię jako Duch[2].


Jako katolik zaprzeczam temu, co uważał Sabeliusz i co Ty mi błędnie przypisujesz iż:
istnieje jeden Bóg Ojciec, a Syn i Duch Święty są sposobami jego samowyrażania się. Sabeliusz negował również istnienie trzech osób Trójcy Świętej.
Wierzę jako katolik, iż: [b]Syn Boży i Duch Święty to Osoby Boga
, a nie jakieś myśli/wole Boga Ojca. Wierzę jako katolik, iż Syn Boży zstąpił na ziemię i stał się Człowiekiem ,a nie jak błędnie uważał Sabeliusz, iż Syn Boży zstapił na ziemię jako Duch. Gdzie w moich postach widzisz doktrynę Sabeliusza :?: Dla Sabeliusza Syn Boży to nie jest Osoba, ale myśl. Gdzie napisałem coś takiego?


Pt lis 14, 2014 17:44
Zobacz profil

Dołączył(a): So lut 01, 2014 20:13
Posty: 96
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
proteom

Sebeliusz twierdził że Bóg Ojciec narodził się jako Syna wypisz wymaluj twoje zdanie jest takie same .

O jakim kłopotliwym fragmencie mówisz :-D wyrywanie fragmentu z całości kontekstu jest dla ciebie porażką . Czy czytałeś cały rozd 20 ew Jana ? z pewnością nie . Więc proponuję abyś najpierw zapoznał się z całym kontekstem i przede wszystkich wziął pod uwagę do jakiego wniosku doszedł apostoł Jan który jak by nie było był przecież naocznym świadkiem słów jakie Tomasz wypowiedział do Jezusa .

A ) Jeżeli Tomasz nazwał Jezusa w tym wersecie Bogiem to musi być nieprawdą to co autor ew napisał w swoim 1 Liście 4: 12

Boga nikt nigdy nie widział; jeżeli nawzajem się miłujemy, Bóg mieszka w nas i miłość jego doszła w nas do doskonałości.

zatem jak to jest widział ktoś Boga czy nikt nie widział :-D

Dla apostoła Jana Pan Jezus był i jest Synem Bożym takie bowiem złożył apostoł Jan świadectwo po wypowiedzi Tomasza

Ew Jan 20 : 30,31

I wiele innych cudów uczynił Jezus wobec uczniów, które nie są spisane w tej księdze; (31) te zaś są spisane, abyście wierzyli, że Jezus jest Chrystusem, Synem Boga, i abyście wierząc mieli żywot w imieniu jego.

Pewnie też nie wiedziałeś że coś takiego jest napisane w tym samym rozdziale .

O jakim Bogu mówił Pan Jezus ?

ew Jan 20: 17 Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego.
Skoro Pan Jezus jest tym samym Bogiem co jego Ojciec to o jakim Bogu mówi tutaj ? :-D


Pt lis 14, 2014 19:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2151
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Teofilos
Cytuj:
Sebeliusz twierdził że Bóg Ojciec narodził się jako Syna wypisz wymaluj twoje zdanie jest takie same .


Gdzie napisałem: Bóg Ojciec narodził się jako Syna :?:
Teofilos
Cytuj:
A ) Jeżeli Tomasz nazwał Jezusa w tym wersecie Bogiem to musi być nieprawdą to co autor ew napisał w swoim 1 Liście 4: 12

Boga nikt nigdy nie widział; jeżeli nawzajem się miłujemy, Bóg mieszka w nas i miłość jego doszła w nas do doskonałości.

:-D


Syn Boży na Ziemi był Wcielonym Bogiem. Jedyne i całkowicie wyjątkowe wydarzenie Wcielenia Syna Bożego nie oznacza, że Jezus Chrystus jest częściowo Bogiem i częściowo człowiekiem, ani że jest ono wynikiem niejasnego pomieszania tego, co Boskie, i tego, co ludzkie. Syn Boży stał się prawdziwie człowiekiem, pozostając prawdziwie Bogiem. Jezus Chrystus jest prawdziwym Bogiem i prawdziwym człowiekiem.

Teofilos
Cytuj:
zatem jak to jest widział ktoś Boga czy nikt nie widział


Język grecki również dopuszcza użycie słowa „widzieć” w znaczeniu innym niż oglądanie czegoś za pomocą wzroku. Słowo to pochodzi od horao. Jak podaje jeden ze słowników biblijnych, poza znaczeniem normalnego widzenia czegoś słowo to może być rozumiane także w sensie: „o widzeniu umysłem, o widzeniu czegoś co jest abstrakcją albo co jest duchowe, nadprzyrodzone, […] zorientować się, rozpoznawać coś, […]” (R. Popowski, Słownik grecko-polski Nowego Testamentu, Warszawa 1997, str. 232).
Polecam również wyjaśnienie( cytuję fragment) http://watchtower.org.pl/forum/topic/28 ... st-bogiem/
Cytuj:
[i] Jednakże, najlepszym dowodem na to, że autor Ew. Jana rozumiał słowo heoraken w znaczeniu przenośnym, innym niż widzenie czegoś rozumiane jako oglądanie wzrokiem, jest tekst z J 14,9. Tekst ten jest zarazem kluczem do zrozumienia słowa „widzieć” w J 1,18, stąd pozostawiłem go „na deser”. W J 14,9 czytamy bowiem:

„Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył (heorakos), zobaczył (heoraken) także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca?” (BT).

Zauważmy, że wers ten wprost przeczy rozumieniu przez ŚJ wersu z J 1,18. Jak widzieliśmy bowiem wyżej, ŚJ rozumieją J 1,18 w sposób absolutny, to znaczy, ich zdaniem wers ten mówi, że Boga nikt nigdy nie widział, czy to przed przyjściem Jezusa, czy po tym przyjściu. Jak się jednak teraz okazuje, taka interpretacja jest bezpodstawna w świetle J 14,9. Po połączeniu obu tych wersów (J 1,18 i J 14,9), mówiących o „widzeniu” Boga, widać bardzo wyraźnie, że J 1,18 uczy o tym, że Boga nikt nie widział do czasu przyjścia Jezusa. Kiedy zaś Jezus przyszedł, to wtedy ludzie „zobaczyli” Boga, tzn. dzięki patrzeniu na Jezusa i jego czyny zrozumieli jaka jest natura Boga (patrz też J 6,45-46, który mówi o „widzeniu” [heoraken] Boga Ojca, w kontekście właśnie uczenia się i poznawania Jego natury, którą wedle J 6,46 „widzi” w pełni tylko Jezus). W tym świetle całkowicie zrozumiałe staje się zdanie z J 1,18, które brzmi:

„Boga nikt nigdy nie widział, Ten Jednorodzony Bóg, który jest w łonie Ojca, /o Nim/ pouczył” (BT).


Pt lis 14, 2014 20:18
Zobacz profil

Dołączył(a): So lut 01, 2014 20:13
Posty: 96
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
proteom


Kod:
Gdzie napisałem: Bóg Ojciec narodził się jako Syna


Napisałeś że Bóg przyszedł w ciele Jezusa dokładnie tak samo uczył Sebeliusz , dlatego dałem ci odnośnik do rozprawy Tertuliana abyś się z nią zapoznał , na bzdety szkoda mi czasu .

Język grecki również dopuszcza użycie słowa „widzieć” w znaczeniu innym niż oglądanie czegoś za pomocą wzroku. Słowo to pochodzi od horao. Jak podaje jeden ze słowników biblijnych, poza znaczeniem normalnego widzenia czegoś słowo to może być rozumiane także w sensie: „o widzeniu umysłem, o widzeniu czegoś co jest abstrakcją albo co jest duchowe, nadprzyrodzone, […] zorientować się, rozpoznawać coś, […]” (R. Popowski, Słownik grecko-polski Nowego Testamentu, Warszawa 1997, str. 232)

Ale co to ma niby zmienić :-D BOGA NIKT NIGDY NIE WIEDZIAŁ czy wierzysz apostołowi Janowi ?

Cytuj:
„Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył (heorakos), zobaczył (heoraken) także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca?” (BT).


Czy uważasz że Pan Jezus chciał powiedzieć że jest Bogiem Ojcem :-D

Proszę bardzo świadectwo apostoła Pawła

1 Tym 1:17 A królowi wieków, nieśmiertelnemu, niewidzialnemu, jedynemu Bogu, niechaj będzie cześć i chwała na wieki wieków. Amen.


Pt lis 14, 2014 20:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2151
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Teofilos
Cytuj:
Napisałeś że Bóg przyszedł w ciele Jezusa dokładnie tak samo uczył Sebeliusz

Gdzie tak napisałem? Napisałem:
Cytuj:
Syn Boży na Ziemi był Wcielonym Bogiem. Jedyne i całkowicie wyjątkowe wydarzenie Wcielenia Syna Bożego nie oznacza, że Jezus Chrystus jest częściowo Bogiem i częściowo człowiekiem, ani że jest ono wynikiem niejasnego pomieszania tego, co Boskie, i tego, co ludzkie. Syn Boży stał się prawdziwie człowiekiem, pozostając prawdziwie Bogiem. Jezus Chrystus jest prawdziwym Bogiem i prawdziwym człowiekiem. Wierzę jako katolik, iż: Syn Boży i Duch Święty to Osoby Boga, a nie jakieś myśli/wole Boga Ojca.[b] Wierzę jako katolik, iż Syn Boży zstąpił na ziemię i stał się Człowiekiem

Tego uczył Sebeliusz :?: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sabelianizm Czytaj może ze zrozumieniem moje posty?
Teofilos
Cytuj:
dlatego dałem ci odnośnik do rozprawy Tertuliana abyś się z nią zapoznał ,


Widzę, że się mocno zakręciłeś. Sebeliusz to nie Tertulian - mieli zupełnie inne poglądy. http://www.effatha.org.pl/apologetyka/t ... trojca.htm Pogląd Tertuliana:
"wierzymy w jednego Boga, lecz w pewnym uporządkowaniu, jakie nazywamy 'ekonomią', wedle której jedyny Bóg może mieć Syna, Słowo pochodzące od Niego (...) zostało posłane przez Ojca do Dziewicy i z niej się narodziło jako Bóg i człowiek, syn człowieczy i Syn Boży, nazwany Jezusem Chrystusem. (...) On to później zgodnie ze swą obietnicą posłał od Ojca Ducha Świętego, Pocieszyciela, by uświęcał w wierze tych, którzy wyznają Ojca, Syna i Ducha Świętego".
("Przeciw Prakseaszowi" 2:1).
To Syn Boży stał się Człowiekiem, nie Ojciec.

Teofilos
Cytuj:
Ale co to ma niby zmienić :-D BOGA NIKT NIGDY NIE WIEDZIAŁ czy wierzysz apostołowi Janowi ?


Wierzenie apostołowi nic tu nie ma do rzeczy. Greckie horao ma różne znaczenia. Jak podaje jeden ze słowników biblijnych, poza znaczeniem normalnego widzenia czegoś słowo to może być rozumiane także w sensie: „o widzeniu umysłem, o widzeniu czegoś co jest abstrakcją albo co jest duchowe, nadprzyrodzone, […] zorientować się, rozpoznawać coś, […]” (R. Popowski, Słownik grecko-polski Nowego Testamentu, Warszawa 1997, str. 232).
W J 14,9 czytamy bowiem:

„Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył (heorakos), zobaczył (heoraken) także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca?” (BT).
Jak to rozumiesz?


Pt lis 14, 2014 22:24
Zobacz profil

Dołączył(a): So lut 01, 2014 20:13
Posty: 96
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
proteon
Cytuj:
Widzę, że się mocno zakręciłeś. Sebeliusz to nie Tertulian - mieli zupełnie inne poglądy. http://www.effatha.org.pl/apologetyka/t ... trojca.htm Pogląd Tertuliana:
"wierzymy w jednego Boga, lecz w pewnym uporządkowaniu, jakie nazywamy 'ekonomią', wedle której jedyny Bóg może mieć Syna, Słowo pochodzące od Niego (...) zostało posłane przez Ojca do Dziewicy i z niej się narodziło jako Bóg i człowiek, syn człowieczy i Syn Boży, nazwany Jezusem Chrystusem. (...) On to później zgodnie ze swą obietnicą posłał od Ojca Ducha Świętego, Pocieszyciela, by uświęcał w wierze tych, którzy wyznają Ojca, Syna i Ducha Świętego".
("Przeciw Prakseaszowi" 2:1).
To Syn Boży stał się Człowiekiem, nie Ojciec.


Albo mi się wydaje albo masz problemy czytanie ze zrozumieniem , o to słowo które napisałem :
Cytuj:
Proszę cie nie powtarzaj herezji Sebeluisza tak bowiem twierdził on jak i wielu innych mu podobnych , z obrazka wnioskuję że jesteś Katolikiem więc polecam ci lekturę ,, Tertulian – przeciw Prakseaszowi ''
jednym z nich był Prakseasz przeciwko któremu Tertulian napisał rozprawę . Czy to taki trudne do zrozumienia ?

Cytuj:
„Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył (heorakos), zobaczył (heoraken) także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca?” (BT).
Jak to rozumiesz?


Wszystko co czynił Jezus czynił tak jak by to sam Jego Ojciec uczynił , Jezus w doskonały sposób naśladował we wszystkim swego Ojca zatem mógł powiedzieć ,, Kto mnie widział, widział Ojca'' . Apostołowie byli konsekwentni w tym co pisali , żaden z nich nie napisał że widział Boga ..


So lis 15, 2014 16:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2151
Post Re: Imię Boże a nauka Św.Jehowy
Teofilos
Cytuj:
Albo mi się wydaje albo masz problemy czytanie ze zrozumieniem , o to słowo które napisałem :
Cytuj:
Proszę cie nie powtarzaj herezji Sebeluisza tak bowiem twierdził on jak i wielu innych mu podobnych , z obrazka wnioskuję że jesteś Katolikiem więc polecam ci lekturę ,, Tertulian – przeciw Prakseaszowi ''
jednym z nich był Prakseasz przeciwko któremu Tertulian napisał rozprawę . Czy to taki trudne do zrozumienia ?


Po co mi polecasz lekturę , Tertulian – przeciw Prakseaszowi '? Jeśli uważasz ,że to ja głoszę herezję Sebeliusza, to czekam na dowód. Poglądy Prakseasza czy Tertuliana mnie nie interesują.




Teofilos
Cytuj:
Wszystko co czynił Jezus czynił tak jak by to sam Jego Ojciec uczynił , Jezus w doskonały sposób naśladował we wszystkim swego Ojca zatem mógł powiedzieć ,, Kto mnie widział, widział Ojca'' . Apostołowie byli konsekwentni w tym co pisali , żaden z nich nie napisał że widział Boga ..


W J 14,9 czytamy :

Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył (heorakos), zobaczył (heoraken) także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca?” (BT).

Tu jest mowa o widzeniu heoraken, a nie o czynieniu. Kto widzi Jezusa= widzi Boga. Werset jest jednoznaczny, po co kombinujesz wprowadzając słowa, których w tym wersecie nie ma., chyba, że Ci się wersety pomyliły z Ew. Jana 5,19
. 19 W odpowiedzi na to Jezus im mówił: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Syn nie mógłby niczego czynić sam od siebie, gdyby nie widział Ojca czyniącego. Albowiem to samo, co On czyni, podobnie i Syn czyni. 20 Ojciec bowiem miłuje Syna i ukazuje Mu to wszystko, co On sam czyni, i jeszcze większe dzieła ukaże Mu, abyście się dziwili.
:)


So lis 15, 2014 18:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 270 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL