Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N kwi 28, 2024 13:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Czy Allah jest tożsamy z Bogiem Biblii? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Cz gru 18, 2003 23:09
Posty: 199
Post Czy Allah jest tożsamy z Bogiem Biblii?
Jeśłi nie, to kim jest?


N gru 21, 2003 0:25
Zobacz profil
Post 
Ok. To ja się wypowiem :lol:
Po pierwsze moja wiedza religioznawcza jest w zasadzie żadna a studiuję informatykę.

Rozmawiałem trochę na polsko-języcznym, islamskim Forum dyskusyjnym.
Próbowałem najpierw podejść systematycznie do problemu i zabawiałem się w agnostyka zgłebiając jak uzasadnią w ogóle istnienie jakiegokolwiek Boga.
No cóż... Oni (przynajmniej Ci z którymi rozmawiałem) głoszą ni mniej ni więcej, że Allah jest udowodniony z taką samą pewnością, z jaką uzasadniają swoje tezy nauki przyrodnicze. Ma to być spowodowane mniej więcej przez to, że jakieś teksty z Koranu opisujące świat, nie były by możliwe do napisania przy tamtejszym stanie wiedzy, a więc pochodzą od Boga.
Generalnie w moim odczuciu widać, że w tamtych rejonach gdzie jest islam myśl oświecenia nie miała zbyt wielkiego oddziaływania.

Założył pewien katolik tam topic właśnie mniej więcej taki jakie jest pytanie w tym topicu. Jak ktoś chce to mogę tu linki umieścić.
Generalnie z punktu widzenia katolicyzmu a i ogólnie chrześcijaństwa też, Allah w naszym rozumieniu jest albo ogólnie Bogiem, albo biorąc pod uwagę czysto-teistyczny obraz islamu, Allah byłby Bogiem Ojcem.
Teoretycznie zatem wydaje się, że istnieje możliwość porozumienia.