Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N kwi 28, 2024 11:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Ewangelia, która nie jest pochodzenia ludzkiego. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Cz lut 05, 2004 9:34
Posty: 20
Post Ewangelia, która nie jest pochodzenia ludzkiego.
(Gal. 1:11-12)
" A oznajmiam wam, bracia, że ewangelia, którą ja zwiastowałem, nie jest pochodzenia ludzkiego;
Albowiem nie otrzymałem jej od człowieka, ani mnie jej nie nauczono, lecz otrzymałem ją przez objawienie Jezusa Chrystusa,"
Słowo ewangelia oznacza dobrą nowinę. Ewangelia, która jest w Biblii nie pochodzi od człowieka. Ze słowem ewangelia chyba się wszyscy spotkali w swoich kościołach.
Może zastanawiasz się co ja mam nowego do powiedzenia na temat Ewangelii?
Ja chce powiedzieć co głosi Biblijna Ewangelia a czego nie usłyszysz w swoim kościele (jeśli to kościół katolicki.)
(Dz.Ap. 17:24)
" Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim, Ten, będąc Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych"

(Dz.Ap. 7:49)
" Niebo jest tronem moim, A ziemia podnóżkiem stóp moich; Jaki dom zbudujecie mi, mówi Pan, Albo jakie jest miejsce odpocznienia mego?"
Tymczasem od zawsze dla Boga budowano wspaniałe świątynie i mówiono ludziom, że tam mieszka Bóg. Mówi się i dzisiaj, że Bóg mieszka w hostiach, tabernakulum itp.
Jednak ewangelia ta, którą nie napisał człowiek mówi co innego.


Ewangelia ta mówi również:
(1 Tym. 2:5)
" Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus,"
Natomiast ludzka ewangelia, którą głosi kościół katolicki mówi, że pośrednikami są jeszcze: Maryja i święci. Nie jest to ta sama ewangelia lecz ludzka.

Ewangelia ta nic nie mówi o sakramentach . To wymyślili ludzie, Nic nie mówi o czyśćcu.
To wszystko to ludzka ewangelia.

Ewangelia ta mówi:
(1 Kor. 3:11)
" Albowiem fundamentu innego nikt nie może założyć oprócz tego, który jest założony, a którym jest Jezus Chrystus."
Natomiast papież mówił: "fundamentem kościoła jest Maryja. Maryjo ja cały jestem twój."

Ewangelia ta mówi:
(Mat. 23:9)
"Nikogo też na ziemi nie nazywajcie ojcem swoim; albowiem jeden jest Ojciec wasz, Ten w niebie."

(Jan. 17:11)
"I już nie jestem na świecie, lecz oni są na świecie, a Ja do ciebie idę. Ojcze święty, zachowaj w imieniu twoim tych, których mi dałeś, aby byli jedno, jak my."
Natomiast kościół katolicki papieża nazywa ojcem świętym.

Tak więc drogi czytelniku musisz wybrać, której ewangelii chcesz służyć.

_________________
Zapraszam na moją stronę
http://jonasz2000.webpark.pl/


Cz lut 05, 2004 10:50
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz paź 02, 2003 20:44
Posty: 3436
Post 
1. "Totus tuus" - Caly Twoj, Maryjo, a przez Ciebie _Chrystusa

2.. Bog przede wszystkim mieszka w nas (Czyz nie wiecie, zescie
swiatynia Boga i ze Duch Swiety mieszka w was?" 1Kor 3; 16 -20; 6;
19),

w kosciele - budynku sakralnym :
jest obecny sakramentalnie, w Eucharystii;
obecny w swoim Slowie, ktore stalo sie Cialem;
w zgromadzeniu wiernych (jesli dwaj albo trzej zgromadza
sie w imie moje....
w osobie celebransa;
w kazdym z nas, gdy tam udajemy sie, by oddac Mu chwale

3. Jedynym posrednikiem miedzy Bogiem i ludzmi jest Jezus Chrystus,
wszelkie modlitwy zanosimy do Ojca przez Chrystusa, Pana naszego.
Maryja jako Matka jest posredniczka pomiedzy nami a Chrystusem,
(jak w Kanie Galilejskiej por J 2; 1-12)

4. Sakramenty:
w czytaniach mszalnych na dzien dzisiejszy znajdziesz odpowiedz na
temat ustanowienia pierwszego z sakramentow jakim jest chrzest Mt
28;16-20

Bierzmowanie i pokuta: J 20; 22-23

Kaplanstwo i Eucharystia Mt 26; 26-30; Mk14; 22-25; Lk 22; 19-20

5. W Kosciele jak i poza nim istnieje cos, co nazywamy tytulatura. Tak
wiec termin "ojciec swiety" jest tytulem przyslugujacym
namiestnikowi Chrystusa. A ze w wielu przypadkach papieze sa
rzeczywiscie swietymi ludzmi (kazdy z nas jest powolany do
swietosci) to chwala Panu za to.

Tak wiec drogi Jonaszu 2000, na moj gust, zwyklego laika, Twoje spostrzezenia sa calkiem bledne, a mimo, ze podajesz tyle cytatow z Biblii, wykazujesz kompletna ignorancje. :oops:


Pt lut 06, 2004 20:38
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lut 05, 2004 9:34
Posty: 20
Post Odp
w kosciele - budynku sakralnym :
jest obecny sakramentalnie, w Eucharystii;

To stwierdzenie nie jest z Biblii wymyślii je ludzie i ma swoją historię

obecny w swoim Slowie, ktore stalo sie Cialem;

Drogi przyjacielu nie Jezus nie jest obecny w słowie ale jest słowem Jahwe przez które powstał świat zobacz początek ew. Jana



3. Jedynym posrednikiem miedzy Bogiem i ludzmi jest Jezus Chrystus,
wszelkie modlitwy zanosimy do Ojca przez Chrystusa, Pana naszego.
Maryja jako Matka jest posredniczka pomiedzy nami a Chrystusem,
(jak w Kanie Galilejskiej por J 2; 1-12)

to jest już bałwochwalstwo.Biblia mówi: Jeden jest Bóg i jeden pośrednik

4. Sakramenty:
w czytaniach mszalnych na dzien dzisiejszy znajdziesz odpowiedz na
temat ustanowienia pierwszego z sakramentow jakim jest chrzest Mt
28;16-20

(Ew. Marka 16:16)
"Kto wierzy i ochrzczony zostanie, będzie zbawiony, ale kto nie uwierzy będzie potępiony"
Chrzest jest złożeniem świadectwa przed Bogiem i ludźmi i że, przez wiarę w Jezusa Chrystusa Katechumen doświadczył przeżycia zbawienia i odpuszczenia grzechów, oraz że ślubuje dozgonną wierność Bogu. Ochrzczony może być człowiek, który przeżył osobiste spotkanie z Bogiem, odpuszczenie grzechów i zbawienie, czyli człowiek nowonarodzony i odrodzony.

(Rzym. 6:4-7)
"Pogrzebani tedy jesteśmy wraz z nim przez chrzest w śmierć, abyśmy Jak Chrystus wskrzeszony został z martwych przez chwałę Ojca, tak i my nowe życie prowadzili. Bo jeśli wrośliśmy w podobieństwo jego śmierci, wrośniemy również w podobieństwo jego zmartwychwstania.
Wiedząc to, że nasz stary człowiek został wespół z nim ukrzyżowany, aby grzeszne ciało zostało unicestwione, byśmy już nadal nie służyli grzechowi".
Kto bowiem umarł uwolniony jest od grzechu.
Chrzest oznacza śmierć starego człowieka i powstanie do życia wolnego od grzechu.
Akt chrztu może być dokonany jedynie jako spełnienie woli Katechumena, wyrażonej w stanie pełnej świadomości, gdyż chrzest jest dobrowolnym aktem wiary. Chrzest ma być wykonany w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego przez zanurzenie w wodzie.

(Ew. Mat. 28:19)
"Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego".
Chrzest jest przykazaniem Pańskim i aktem odnoszącym się do każdego chrześcijanina.
Najpierw wiara potem chrzest


Bierzmowanie i pokuta: J 20; 22-23

Kaplanstwo i Eucharystia Mt 26; 26-30; Mk14; 22-25; Lk 22; 19-20

5. W Kosciele jak i poza nim istnieje cos, co nazywamy tytulatura. Tak
wiec termin "ojciec swiety" jest tytulem przyslugujacym
namiestnikowi Chrystusa.

To są bluźnierstwa. Biblia nigdy nie nadała takiego tytułu człowiekowi.

_________________
Zapraszam na moją stronę
http://jonasz2000.webpark.pl/


So lut 07, 2004 17:27
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19
Posty: 12722
Post 
Hmmmm...

Mt 26:26-28
A gdy oni jedli, Jezus wziął chleb i odmówiwszy błogosławieństwo, połamał i dał uczniom, mówiąc: Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje. Następnie wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie, dał im, mówiąc: Pijcie z niego wszyscy, bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów.
(BT)

J 6, 54-56
Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim.
(BT)

To czego - nie ma w Piśmie i co wymyslili ludzie, Jonasz?
Obecność Chrystusa w Eucharystii?
To jak chciałbyś "spożywać Ciało Syna Człowieczego i pić Jego Krew", jeśli nie pod postacią Chleba i Wina - skoro to On tak polecił?

_________________
Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony


So lut 07, 2004 23:09
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
No to ja może jeszcze trochę:
Cytuj:
5. W Kosciele jak i poza nim istnieje cos, co nazywamy tytulatura. Tak
wiec termin "ojciec swiety" jest tytulem przyslugujacym
namiestnikowi Chrystusa.

To są bluźnierstwa. Biblia nigdy nie nadała takiego tytułu człowiekowi.


Nigdy?

zobaczmy zatem:
Cytuj:
Kiedy Piotr odwiedzał wszystkich, przyszedł też do świętych, którzy mieszkali w Liddzie.
(Dzieje Apost. 9:32)

Piotr podał jej rękę i podniósł ją. Zawołał świętych i wdowy i ujrzeli ją żywą.
(Dzieje Apost. 9:41)

Uczyniłem to też w Jerozolimie i wziąwszy upoważnienie od arcykapłanów, wtrąciłem do więzienia wielu świętych, głosowałem przeciwko nim, gdy ich skazywano na śmierć,
(Dzieje Apost. 26:10)

Do wszystkich przez Boga umiłowanych, powołanych świętych, którzy mieszkają w Rzymie: Łaska wam i pokój od Boga, Ojca naszego, i Pana Jezusa Chrystusa!
(List do Rzymian 1:7)

Zaradzajcie potrzebom świętych. Przestrzegajcie gościnności.
(List do Rzymian 12:13)

W tej chwili zaś wybieram się do Jerozolimy z posługą dla świętych.
(List do Rzymian 15:25)

Macedonia i Achaja bowiem uznały za stosowne zebrać składkę na rzecz świętych w Jerozolimie.
(List do Rzymian 15:26)

abym wyszedł cało z rąk niewiernych w Judei i by moja posługa na rzecz Jerozolimy została dobrze przyjęta przez świętych
(List do Rzymian 15:31)

Przyjmijcie ją w Panu tak, jak się świętych winno przyjmować. Wesprzyjcie ją w każdej sprawie, w której pomocy waszej będzie potrzebowała. I ona bowiem wspierała wielu, a także i mnie samego.
(List do Rzymian 16:2)

Pozdrówcie Filologa i Julię, Nereusza i jego siostrę, Olimpasa i wszystkich świętych, którzy są razem z nimi.
(List do Rzymian 16:15)

Czy odważy się ktoś z was, gdy zdarzy się nieporozumienie z drugim, szukać sprawiedliwości u niesprawiedliwych, zamiast u świętych?
(1 list do Koryntian 6:1)

Bóg bowiem nie jest Bogiem zamieszania, lecz pokoju. Tak jak to jest we wszystkich zgromadzeniach świętych,
(1 list do Koryntian 14:33)

Jeśli chodzi o zbiórkę, która się odbywa na rzecz świętych, zróbcie tak, jak poleciłem Kościołom Galacji.
(1 list do Koryntian 16:1)

nalegając na nas bardzo i prosząc o łaskę współdziałania w posłudze na rzecz świętych.
(2 list do Koryntian 8:4)

O posłudze zaś, którą się pełni dla świętych, nie potrzebuję wam pisać.
(2 list do Koryntian 9:1)

Posługiwanie bowiem tej sprawie społecznej nie tylko uzupełnia to, na co nie stać świętych, lecz obfituje w liczne dziękczynienia składane Bogu.
(2 list do Koryntian 9:12)

Paweł, z woli Bożej apostoł Chrystusa Jezusa - do świętych, którzy są <w Efezie>, i do wiernych w Chrystusie Jezusie:
(List do Efezjan 1:1)

Przeto i ja, usłyszawszy o waszej wierze w Pana Jezusa i o miłości względem wszystkich świętych,
(List do Efezjan 1:15)

[Niech da] wam światłe oczy serca tak, byście wiedzieli, czym jest nadzieja waszego powołania, czym bogactwo chwały Jego dziedzictwa wśród świętych
(List do Efezjan 1:18 )

A więc nie jesteście już obcymi i przychodniami, ale jesteście współobywatelami świętych i domownikami Boga -
(List do Efezjan 2:19 )

Mnie, zgoła najmniejszemu ze wszystkich świętych, została dana ta łaska: ogłosić poganom jako Dobrą Nowinę niezgłębione bogactwo Chrystusa
(List do Efezjan 3:8 )

dla przysposobienia świętych do wykonywania posługi, celem budowania Ciała Chrystusowego,
(List do Efezjan 4:12)

wśród wszelakiej modlitwy i błagania. Przy każdej sposobności módlcie się w Duchu! Nad tym właśnie czuwajcie z całą usilnością i proście za wszystkich świętych
(List do Efezjan 6:18 )

Paweł i Tymoteusz, słudzy Chrystusa Jezusa, do wszystkich świętych w Chrystusie Jezusie, którzy są w Filippi, wraz z biskupami i diakonami.
(List do Filipian 1:1)

do świętych i wiernych w Chrystusie braci w Kolosach: łaska wam i pokój od Boga, Ojca naszego!
(List do Kolosan 1:2)

odkąd usłyszeliśmy o waszej wierze w Chrystusie Jezusie i o waszej miłości, jaką żywicie dla wszystkich świętych -
(List do Kolosan 1:4)

w owym dniu, kiedy przyjdzie, aby być uwielbionym w świętych swoich i okazać się godnym podziwu dla wszystkich, którzy uwierzyli, bo wyście dali wiarę świadectwu naszemu.
(2 List do Tesaloniczan 1:10)

ma za sobą świadectwo o [takich] dobrych czynach: że dzieci wychowała, że była gościnna, że obmyła nogi świętych, że zasmuconym przyszła z pomocą, że pilnie brała udział we wszelkim dobrym dziele.
(1 List do Tymoteusza 5:10)

słysząc o twojej miłości i wierze, jaką żywisz względem Pana Jezusa i dla wszystkich świętych.
(List do Filemona 5)

Bracie, doznałem wielkiej radości i pociechy z powodu twojej miłości, że /mianowicie/ serca świętych otrzymały od ciebie pokrzepienie.
(List do Filemona 7)

Pozdrówcie wszystkich waszych przełożonych i wszystkich świętych! Pozdrawiają was [bracia] z Italii.
(List do Hebrajczyków 13:24)


Pozdrawiam :)


N lut 08, 2004 11:16
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lut 05, 2004 9:34
Posty: 20
Post jo_tka
jo_tka napisał(a):
Hmmmm...

Mt 26:26-28
A gdy oni jedli, Jezus wziął chleb i odmówiwszy błogosławieństwo, połamał i dał uczniom, mówiąc: Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje. Następnie wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie, dał im, mówiąc: Pijcie z niego wszyscy, bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów.
(BT)

J 6, 54-56
Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim.
(BT)

To czego - nie ma w Piśmie i co wymyslili ludzie, Jonasz?
Obecność Chrystusa w Eucharystii?
To jak chciałbyś "spożywać Ciało Syna Człowieczego i pić Jego Krew", jeśli nie pod postacią Chleba i Wina - skoro to On tak polecił?


Katolicyzm naucza, że msza jest bezkrwawą ofiarą ciała i krwi Chrystusa. Naucza również, że jest tą samą ofiarą, co ofiara na krzyżu. Oba te twierdzenia są sprzeczne z nauczaniem, jakie Bóg zawarł w Biblii. Hbr 7,27: "To bowiem uczynił raz na zawsze, ofiarowując samego siebie".

Hbr 9,11-15: "przez własną krew wszedł raz na zawsze do miejsca świętego". Hbr 9,28: "Chrystus raz jeden był ofiarowany".
Hbr 10,10: "raz na zawsze". Hbr 10,11-12: "złożywszy raz na zawsze jedną ofiarę za grzechy". Hbr 10,14: "Jedną bowiem ofiarą udoskonalił na wieki". Hbr 10,15-20:
"już więcej nie zachodzi potrzeba ofiary za grzechy". Jeżeli Chrystus jest składany ponownie jako ofiara przez rzymskokatolickich kapłanów - jak sami twierdzą - to powyższe teksty Pisma Świętego nie są prawdziwe. Dzisiaj na całym świecie codziennie odprawia się ponad sto tysięcy mszy. Jezus musiałby cierpieć straszliwą agonię Kalwarii przynajmniej sto tysięcy razy w ciągu każdych dwudziestu czterech godzin, a nie jedynie "raz na zawsze", jak naucza Pismo. Musimy wierzyć Pismu. Jeżeli naprawdę kochamy Jezusa jako naszego Pana i staramy się postępować zgodnie z Jego słowem, nie będziemy uznawać nauczania o tym, że chleb i wino zmieniają się" w ciało i krew Chrystusa, a potem składane są Bogu jako ofiara, przez którą dokonuje się zadośćuczynienie za grzechy. Gdy Jezus powiedział: "To jest moje ciało" i "To jest moja krew", nie "zmienił" ich substancji, ale wyjaśniał, że paschalny chleb i paschalne wino "reprezentują" Jego. "Jezus nie powiedział touto gignetai: "to stało się" lub "to zostało przemienione". lecz "touto esti", co może jedynie oznaczać: "to reprezentuje "lub" to oznacza". Podobnie jak pascha była pamiątką, tak też pamiątką jest wieczerza Pańska aż do dnia, kiedy Chrystus powróci.

Broniąc doktryny transsubstancjacji rzymski katolicyzm odchodzi od dosłownego znaczenia Biblii. Powiedzmy wraz z apostołem Pawłem: Nie jesteśmy bowiem jak wielu, którzy kupczą słowem Bożym" (2 Kor 2,17).

Dlaczego nie można brać tego dosłownie:

Mt 26:26-28
A gdy oni jedli, Jezus wziął chleb i odmówiwszy błogosławieństwo, połamał i dał uczniom, mówiąc: Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje. Następnie wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie, dał im, mówiąc: Pijcie z niego wszyscy, bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów.
(BT)

Z kilku powodów: Spożywanie krwi jest zabronione w Starym Testamencie i w Nowym także.
Biblia mówi, jak chrześcijanie spożywali pamiątkę wieczerzy pańskiej:

(1kor 11)
Albowiem ja przejąłem od Pana to, co wam przekazałem, że Pan Jezus tej nocy, której był wydany, wziął chleb, (24) a podziękowawszy, złamał i rzekł: Bierzcie, jedzcie, to jest ciało moje za was wydane; to czyńcie na pamiątkę moją. (25) Podobnie i kielich po wieczerzy, mówiąc: Ten kielich to nowe przymierze we krwi mojej; to czyńcie, ilekroć pić będziecie, na pamiątkę moją. (26) Albowiem, ilekroć ten chleb jecie, a z kielicha tego pijecie, śmierć Pańską zwiastujecie, aż przyjdzie. (27) Przeto, ktokolwiek by jadł chleb i pił z kielicha Pańskiego niegodnie, winien będzie ciała i krwi Pańskiej. (28) Niechże więc człowiek samego siebie doświadcza i tak niech je z chleba tego i z kielicha tego pije.

Tutaj Paweł nie dokonywał żadnego przeistoczenia.

Warto zwrócić uwagę na fakt kiedy nauka o przeistoczeniu pojawiła się w kk. Zainteresowanych zapraszam na moją stronę

Proszę kto jest zainteresowany korespondencją ze mną niech piszę na mój email:
jonasz2000@wp.pl

Dlatego, że administrator forum uważa, że moje wypowiedzi są obraźliwe. Ja nie chcę nikogo obrażać. Jeli się ktoś czuję się obrażony to przepraszam.
I dlatego proszę aby wszyscy którzy chcą się ze mną skontaktować pisali na mój email.

_________________
Zapraszam na moją stronę
http://jonasz2000.webpark.pl/


Śr lut 11, 2004 15:47
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL