Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Autor |
Wiadomość |
BernardusGuidonis
Dołączył(a): Wt lip 12, 2011 20:58 Posty: 87
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Bernardus napisał(a): A nie byłoby problemu - polski, chiński, gdyby zostawiono język liturgii w spokoju. Ale nie, abp Bugnini wraz ze swoją szemraną grupą musiał ja zburzyć. No cóż, tak kończą się kontakty z masonami. Cytuj: Nie Bugnini i masoni, tylko Sobór i papież. Bogu niech będą dzięki, że łacina poszła do lamusa. Czy pan chce naprawdę cytat z konstytucji o Liturgii Świętej, czy może nie chce pan zostać ośmieszony?
_________________ "Sit autem sermo vester, est, est : non, non : quod autem his abundantius est, a malo est."(Mt 5, 37) [Vulgata] "Credo [...] in unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam..." "Quoniam omnes dii gentium dæmonia"(Ps 95, 5)
|
Cz lip 14, 2011 12:02 |
|
|
|
 |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
BernardusGuidonis napisał(a): Czy pan chce naprawdę cytat z konstytucji o Liturgii Świętej, czy może nie chce pan zostać ośmieszony? Czyżby sobór zadekretował, że to Bugnini i masoni? 
|
Cz lip 14, 2011 13:11 |
|
 |
BernardusGuidonis
Dołączył(a): Wt lip 12, 2011 20:58 Posty: 87
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): BernardusGuidonis napisał(a): Czy pan chce naprawdę cytat z konstytucji o Liturgii Świętej, czy może nie chce pan zostać ośmieszony? Czyżby sobór zadekretował, że to Bugnini i masoni?  HA, HA, HA! Ale pan błyszczy! "Art. 36. 1. W obrzędach łącińskich zachowuje się używanie języka łacińskiego"
_________________ "Sit autem sermo vester, est, est : non, non : quod autem his abundantius est, a malo est."(Mt 5, 37) [Vulgata] "Credo [...] in unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam..." "Quoniam omnes dii gentium dæmonia"(Ps 95, 5)
|
Cz lip 14, 2011 13:21 |
|
|
|
 |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Reszta 36 punktu Konstytucji o liturgii świętej opowiada o językach ojczystych w liturgii. Jakże się cieszę, że masoneria nie doprowadziła do dalszego wyłącznego i przymusowego użycia łaciny w liturgii. :>
|
Cz lip 14, 2011 13:33 |
|
 |
BernardusGuidonis
Dołączył(a): Wt lip 12, 2011 20:58 Posty: 87
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Reszta 36 punktu Konstytucji o liturgii świętej opowiada o językach ojczystych w liturgii. Jakże się cieszę, że masoneria nie doprowadziła do dalszego wyłącznego i przymusowego użycia łaciny w liturgii. :> Tam pisze "w wyjątkach określonych" i prosze zauważyć, że Ojcom soboru nie przyszłoby do głowy jak może wyglądać Msza od 1969. Sam Sobór zakończył się Mszą po łacinie. Ach, ci zacofani Ojcowie. Truli łaciną.
_________________ "Sit autem sermo vester, est, est : non, non : quod autem his abundantius est, a malo est."(Mt 5, 37) [Vulgata] "Credo [...] in unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam..." "Quoniam omnes dii gentium dæmonia"(Ps 95, 5)
|
Cz lip 14, 2011 13:40 |
|
|
|
 |
Elbrus
Dołączył(a): Pt lis 27, 2009 14:07 Posty: 8229
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Bogu niech będą dzięki, że łacina poszła do lamusa. viewtopic.php?f=16&t=4629&p=611172#p611172
_________________ The first to plead is adjudged to be upright, until the next comes and cross-examines him. (Proverbs 18:17)
Słuszna decyzja podjęta z niesłusznych powodów może nie być słuszna. (Weatherby Swann)
Ciemny lut to skupi. (Bardzo Wielki Elektronik)
|
Cz lip 14, 2011 13:55 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Reszta 36 punktu Konstytucji o liturgii świętej opowiada o językach ojczystych w liturgii. Jakże się cieszę, że masoneria nie doprowadziła do dalszego wyłącznego i przymusowego użycia łaciny w liturgii. :> Ja też....pamiętam uczestnictwo we Mszach, gdzie ludzie tyle rozumieli z liturgii w niezrozumiałym języku jak z przysłowiowego czeskiego filmu.
|
Cz lip 14, 2011 14:34 |
|
 |
BernardusGuidonis
Dołączył(a): Wt lip 12, 2011 20:58 Posty: 87
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Alus napisał(a): meritus napisał(a): Reszta 36 punktu Konstytucji o liturgii świętej opowiada o językach ojczystych w liturgii. Jakże się cieszę, że masoneria nie doprowadziła do dalszego wyłącznego i przymusowego użycia łaciny w liturgii. :> Ja też....pamiętam uczestnictwo we Mszach, gdzie ludzie tyle rozumieli z liturgii w niezrozumiałym języku jak z przysłowiowego czeskiego filmu. Proszę się spytać tych ludzi teraz, czy rozumieją nie słowa, ale istotę Mszy Św.
_________________ "Sit autem sermo vester, est, est : non, non : quod autem his abundantius est, a malo est."(Mt 5, 37) [Vulgata] "Credo [...] in unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam..." "Quoniam omnes dii gentium dæmonia"(Ps 95, 5)
|
Cz lip 14, 2011 14:38 |
|
 |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Cytuj: Tam pisze "w wyjątkach określonych" i prosze zauważyć, że Ojcom soboru nie przyszłoby do głowy jak może wyglądać Msza od 1969. Sam Sobór zakończył się Mszą po łacinie. Ach, ci zacofani Ojcowie. Truli łaciną. A jak się miał zakończyć? Po chińsku? Reforma liturgiczna została dokonana przez papieża Pawła VI i Stolicę Apostolską nieco później i zgodnie z przyzwoleniem danym przez Sobór papież wraz z kongregacją umożliwili odprawianie Mszy Świętej w całości w językach narodowych, za co Bogu niech będą dzięki. [quote]Proszę się spytać tych ludzi teraz, czy rozumieją nie słowa, ale istotę Mszy Św.[quote] Z pewnością lepiej rozumieją, niż wtedy, gdy zajmowali się pacierzami, podczas gdy kapłan mówił do siebie po łacinie.
|
Cz lip 14, 2011 16:27 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Nie dość, że liturgia w obcym języku to i Pismo św nie było w ogóle znane. Pierwszy mój dostęp, to Ewangelia św Łukasza w formacie kalendarzyka kieszonkowego, która zakupiona była dla dzieci pierwszokumunijnych. A z lekcji religii pamiętam zakuwanie na pamieć przykazań, aktów wiary....i wyeksponowane - Bóg jest sędzią sprawiedliwym, który za dobre wynagaradza, a za złe karze - z naciskiem na "karze". "Mój Chrystus Połamany", a później "Dzienniczek" ukazały mi dopiero dobrego, kochającego, miłosiernego Boga Po tych książkach wsiąknęłam w literaturę religijną.
|
Cz lip 14, 2011 22:26 |
|
 |
Piotr1
Dołączył(a): Cz paź 26, 2006 11:06 Posty: 1316
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
BernardusGuidonis napisał(a): meritus napisał(a): Reszta 36 punktu Konstytucji o liturgii świętej opowiada o językach ojczystych w liturgii. Jakże się cieszę, że masoneria nie doprowadziła do dalszego wyłącznego i przymusowego użycia łaciny w liturgii. :> Tam pisze "w wyjątkach określonych" i prosze zauważyć, że Ojcom soboru nie przyszłoby do głowy jak może wyglądać Msza od 1969. Sam Sobór zakończył się Mszą po łacinie. Ach, ci zacofani Ojcowie. Truli łaciną. Teraz to Pan się ośmieszył. Nieznajomością łaciny. W SC 36, o używaniu łaciny, zapisano: "salvo particulari iure" ( 36. §1. Linguae latinae usus, salvo particulari iure, in Ritibus latinis servetur.). To nie jest "określony wyjątek", lecz "z wyjątkiem prawa partykularnego". Prawo partykularne nie jest wyjątkiem. Wszystkie księgi liturgiczne Kościoła rzymskokatolickiego Kościoła łacińskiego, o ile mi wiadomo, są wydane po łacinie. Wszystkie Wasze tłumaczenia ksiąg liturgicznych w językach narodowych są używane zgodnie z prawami partykularnymi poszczególnych Kościołów; nie słyszałem o rzymskokatolickiej księdze liturgicznej w języku narodowym, używanym na prawie powszechnym. Zanim innych do łaciny zacznie się przymuszać, warto od siebie zacząć.
_________________ Religia może być źródłem zarówno błędu, jak i mądrości i światła. Jej rola powinna polegać nie na wzbudzaniu poczucia nieomylności, lecz na budzeniu poczucia pokory.(R. Niebuhr) ------------------------ Reformowani.pl
|
N sie 07, 2011 12:35 |
|
 |
Elbrus
Dołączył(a): Pt lis 27, 2009 14:07 Posty: 8229
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Endek napisał(a): „- Czy myśli Ksiądz, że obecne skandale wśród księżny są skutkami nowej Mszy? Tak – ponieważ nie sprowadza ona łaski – żadnej!” Endek napisał(a): III część
„- Jakie jest Ojca stanowisko wobec nowej Mszy? Myślę, że nowa Msza w ogóle nie przynosi łask i że księza, którzy ją odprawiają, nie otrzymują więcej łaski, niż gdy po prostu się modlą. Łaski, które dawała prawdziwa Msza, z nowej już nie płyną. Endek napisał(a): „- Czy uważa Ojciec, że istnieje związek pomiędzy brakiem idei ofiary w nowej Mszy a obecnymi skandalami pośród duchowieństwa? Z pewnością. Nowa Msza nie daje łask. Kapłani nie otrzymują pomocy od Boga. Otrzymują z nowej Mszy tyle łask, co protestanccy pastorzy z ich nabożeństw.” Endek: czy uważasz, że podczas NOM wierni mają do czynienia z prawdziwą ofiarą Chrystusa, a jeśli tak, to czy uprawnionym jest głosić, że NOM nie sprowadza żadnej łaski?
_________________ The first to plead is adjudged to be upright, until the next comes and cross-examines him. (Proverbs 18:17)
Słuszna decyzja podjęta z niesłusznych powodów może nie być słuszna. (Weatherby Swann)
Ciemny lut to skupi. (Bardzo Wielki Elektronik)
|
Pn sie 08, 2011 13:28 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Elbrus napisał(a): Endek: czy uważasz, że podczas NOM wierni mają do czynienia z prawdziwą ofiarą Chrystusa, a jeśli tak, to czy uprawnionym jest głosić, że NOM nie sprowadza żadnej łaski? Sam bywam na NOM i wierzę że jest to ważna Msza z ważnym Przeistoczeniem,ale mam poważne rozterki duszy.Unikam jak mogę gitarowych popisów Scholi Tęsknie za Tridentiną na której dane jest mi ze względu na odległość do Przeoratu FSSPX bywać raz na jakiś czas.Wbrew opinii wielu nie dzielę Kościoła i pragnę całym sercem, aby stara Msza Św wróciła do mojej parafii.Nie mogę zrozumieć niechęci tak wiernych jak i znajomych księży do Ordo Missae wg KRR. Im się po prostu nie chce.Smutna to prawda.Oni się sprotestantyzowali na amen.
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Pn sie 08, 2011 17:31 |
|
 |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Cytuj: Sam bywam na NOM i wierzę że jest to ważna Msza z ważnym Przeistoczeniem,ale mam poważne rozterki duszy.Unikam jak mogę gitarowych popisów Scholi Tęsknie za Tridentiną na której dane jest mi ze względu na odległość do Przeoratu FSSPX bywać raz na jakiś czas. Szczególnie trudno przeżyć Eucharystię, gdy nie może się przystąpić do Komunii świętej... Sumienie niestety jest obciążone jesli się jest nieposłusznym i odwiedza się schizmatyków.
|
Pn sie 08, 2011 19:53 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Szczególnie trudno przeżyć Eucharystię, gdy nie może się przystąpić do Komunii świętej... Sumienie niestety jest obciążone jesli się jest nieposłusznym i odwiedza się schizmatyków. Czyżbyś wątpił w świętość Jana Pawła II, który modlił się nie tylko ze schizmatykami ale i innowiercami?
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Pn sie 08, 2011 20:20 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|