Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Autor |
Wiadomość |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Modlitwa o pokój jest czymś szlachetnym. Nieposłuszenstwo biskupom jakie reprezentujesz już niekoniecznie. Przystępowanie do sakramentów w tej schizmatyckiej grupie jest niegodziwe. Nie wiem jak potem można iść do komunii w Kościele katolickim, tak bez spowiedzi, bez postanowienia poprawy.
|
Wt sie 09, 2011 0:51 |
|
|
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Modlitwa o pokój jest czymś szlachetnym. Nieposłuszenstwo biskupom jakie reprezentujesz już niekoniecznie. Przystępowanie do sakramentów w tej schizmatyckiej grupie jest niegodziwe. Nie wiem jak potem można iść do komunii w Kościele katolickim, tak bez spowiedzi, bez postanowienia poprawy. Niegodziwością są Twoje bezpodstawne i urojone kłamstwa, jakoby FSSPX byli w schizmie.Są jak ks Natanek suspendowani.Wszystkie Sakramenty i posługi mają niegodziwe lecz ważne.Ja wyznaję wiarę katolicka niemodernizowaną i nie mam obowiązku się z tego spowiadać.Wmawianie że to jest grzech jest kłamstwem.Przed Bogiem zdasz relację z oszczerstw.Modernizm został potępiony przez Magisterium KK. Nikt i nic nie jest w stanie tego cofnąć.Na tym polega dogmat o nieomylności Kościoła. Kto uważa inaczej nie jest katolikiem.
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Wt sie 09, 2011 9:34 |
|
 |
owieczka91
zbanowana na stałe
Dołączył(a): N sie 07, 2011 12:15 Posty: 100
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Modlitwa o pokój jest czymś szlachetnym. Szlachetne to jest działanie na rzecz pokoju a nie klepanie formułek.
|
Wt sie 09, 2011 11:56 |
|
|
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Nie wiem jak potem można iść do komunii w Kościele katolickim, tak bez spowiedzi, bez postanowienia poprawy. Jesteś ignorantem i odbierasz na najniższych instynktach.Czy spowiadałeś się z uczestnictwa w bluźnierczych spektaklach z gitarkami, podskokami , klaskaniem, przyjmowaniem Pana Jezusa na stojaka do łapy i innych wygłupach niegodnych świątyń Pańskich, a potem się z tego nigdy nie wyspowiadałeś? Na pewno tak. Zatem jesteś winien grzechu świętokradztwa.Wyjmij wpierw swoją beleczkę obłudniku. [ostrzeżenie za inwektywy - saxon]
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Wt sie 09, 2011 12:04 |
|
 |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Uważaj, bo zbierasz sobie na kolejną niegodziwą spowiedź.
|
Wt sie 09, 2011 20:26 |
|
|
|
 |
Enrico
Dołączył(a): So kwi 16, 2011 22:16 Posty: 9
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Nieładnie, Endek, nieładnie.... ---------------- Najlepszy polski PORTAL o BIBLII http://www.biblia-orygenes.org/POLUB nas na Facebooku! http://tnij.org/my7v
|
Wt sie 09, 2011 21:18 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Uważaj, bo zbierasz sobie na kolejną niegodziwą spowiedź. Wyjaśnij mi proszę, na czym ma to polegać? Bezmyślnych hipotez nie pisz jak dotychczas, tylko staraj się podejść rzetelnie do tematu. Potrafisz? Skąd wiesz, ze udział w Mszach św sprawowanych przez FSSPX Stolica Apostolska napiętnowała?
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Śr sie 10, 2011 8:51 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Kard Hoyos o Mszy Św Trydenckiej wywiad; Cytuj: Daily Telegraph: Czy więc życzeniem Papieża jest obecność rytu gregoriańskiego w wielu zwykłych parafiach? JE kard.: We wszystkich parafiach. Nie „wielu” — wszystkich, ponieważ jest to dar Boży. To Stwórca udziela nam tych bogactw i bardzo ważne jest aby nowe pokolenia zaznajomiły się z przeszłością Kościoła. Ten szczególny rodzaj modlitwy jest tak szlachetny, tak piękny, stanowi najgłębszy sposób wyrażania naszej wiary uznany przez teologów. Modlitwa, muzyka, architektura, malarstwo tworzą jedną całość, jeden skarb. Ojciec Święty daje w darze tę możliwość wszystkim, a nie tylko grupom, które o nią proszą, tak aby każdy mógł poznać ten sposób sprawowania Eucharystii w Kościele. http://www.nowyruchliturgiczny.pl/2008/ ... encja.htmlkomunikat Papieskiej Komisji Ecclesia Dei z 18.01.2003 r. gdzie czytamy "można wypełnić niedzielny obowiązek, uczestniczyć we mszy odprawianej przez kapłana Bractwa św. Piusa X". Dalej przytacza się wypowiedz kard. Dario Castrillon Hoyos, przewodniczącego Ecclesia Dei, który kilkakrotnie podkreślał, że Bractwo nie jest schizmatyckie, nie jest sektą, ani związkiem wyznaniowym, ani też innym Kościołem" Benedykt XVI o ekskomunice FSSPX Cytuj: Tu chyba trzeba coś powiedzieć na temat samego zdjęcia ekskomuniki, gdyż jest w tej sprawie rozpowszechnianych niesamowicie wiele błędów, także przez uczonych teologów. Nie jest tak, jak to wielokrotnie było przedstawiane, że ci czterej biskupi zostali ekskomunikowani ze względu na swoją negatywną postawę wobec Drugiego Soboru Watykańskiego. W rzeczywistości zostali ekskomunikowani, ponieważ przyjęli święcenia biskupie bez papieskiego pozwolenia. Zadziałał zatem obowiązujący w tym wypadku kanon, który był już obecny w starożytnym prawie Kościoła. Według niego, pod karę ekskomuniki podlega każdy, kto bez papieskiego pozwolenia święci innych biskupów, a także ci, którzy dają się w ten sposób wyświęcić. Zostali więc ekskomunikowani, bo wystąpili przeciwko prymatowi. Analogiczna sytuacja była w Chinach, gdzie także biskupi zostali wyświęceni bez papieskiego pozwolenia i dlatego też zostali ekskomunikowani. Jest tak, że gdy taki biskup uzna prymat aktualnie urzędującego papieża, jego ekskomunika zostaje cofnięta, gdyż nie jest już uzasadniona. http://gosc.pl/doc/803512.Swiatlosc-swiata/6Cytuj: Kardynał Cassidy, prefekt Papieskiej Rady d/s Jedności Chrześcijan udzielił następującej odpowiedzi katolickiemu wiernemu, który w liście do Kardynała pytał, czy Bractwo św. Piusa X jest Kościołem schizmatyckim i jeśli tak, to dlaczego Rada d/s Jedności Chrześcijan nie prowadzi dialogu z tym Kościołem tak, jak z innymi wyznaniami schizmatyckimi:
"Szanwny Panie. (...) Chciałbym odrazu podkreślić, że Rada d/s Jedności Chrześcijan nie zajmuje się sprawa Bractwa św. Piusa X. Sytuacja członków tego Bractwa , jest wewnętrzną sprawą Kościoła Katolickiego. Bractwo nie jest innym Kosciołem lub związkiem wyznaniowym ( Ecclesial Community ) w znaczeniu uzywanym w Radzie. Oczywiście Msza i sakramenty udzielane przez księży Bractwa są ważne. Biskupi są ważnie wyświęceni, tylko niezgodnie z prawem..." ( list z 03.05.1994, prot. N. 2336/94 )
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Śr sie 10, 2011 9:33 |
|
 |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Widzisz Endek... dokumenty są napisane bardzo dyplomatycznie. Musisz sam rozeznać w swoim sumieniu, lub z pomocą spowiednika, który nie tylko godziwie, ale i ważnie Cię wyspowiada, jakie są twoje intencje udziału w liturgii sprawowanej niegodziwie przez suspendowanego duchownego. W Bractwie będzie to niemożliwe.
|
Śr sie 10, 2011 23:42 |
|
 |
Elbrus
Dołączył(a): Pt lis 27, 2009 14:07 Posty: 8229
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): z pomocą spowiednika, który nie tylko godziwie, ale i ważnie Cię wyspowiada A czy jest możliwość wyspowiadania się godziwego, ale nieważnego?
_________________ The first to plead is adjudged to be upright, until the next comes and cross-examines him. (Proverbs 18:17)
Słuszna decyzja podjęta z niesłusznych powodów może nie być słuszna. (Weatherby Swann)
Ciemny lut to skupi. (Bardzo Wielki Elektronik)
|
Cz sie 11, 2011 9:06 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Widzisz Endek... dokumenty są napisane bardzo dyplomatycznie. Musisz sam rozeznać w swoim sumieniu, lub z pomocą spowiednika, który nie tylko godziwie, ale i ważnie Cię wyspowiada, jakie są twoje intencje udziału w liturgii sprawowanej niegodziwie przez suspendowanego duchownego. W Bractwie będzie to niemożliwe. W swoim sumieniu rozstrzygnąłem ,że udział we Mszy Wszechczasów która sprawuje suspendowany kapłan jest jak najbardziej rzeczą godziwą.Kierowałem się przede wszystkim nauka Kościoła zawartą w bulli papieża Piusa V Quo Primum Tempore, oraz orzeczeniami soboru Trydenckiego dotyczącego Mszy Św. Sobór Trydencki o Mszy Św. Cytuj: I ta jest zaiste ową czystą ofiarą, której nie może splamić żadna niegodność i nieprawość ofiarujących, a którą Pan zapowiedział przez Malachiasza, że Jego imieniu, które będzie wielkie wśród narodów, "na każdym miejscu będzie składana ofiara czysta" (Mal l, 11) Cytuj: Rozdział II. [Ofiara widzialna jest przebłagalna za żywych i umarłych]. - A ponieważ w Boskiej ofierze, dokonującej się we Mszy św., jest obecny i w sposób bezkrwawy ofiarowany ten sam Chrystus, który na ołtarzu krzyża "ofiarował samego siebie" (Hbr 9, 27) w sposób krwawy, przeto naucza św. Sobór, że ofiara ta jest prawdziwie przebłagalna [kan. 3]. Przez nią bowiem, kiedy przystępujemy do Boga ze szczerym sercem i prawdziwą wiarą, z bojaźnią i ze czcią, skruszeni i pokutujący, "otrzymujemy miłosierdzie i znajdujemy łaskę w stosownej chwili" (Hbr 4, 16). Tą ofiarą Pan przebłagany, udzielając łaski i daru pokuty, odpuszcza przestępstwa i grzechy, nawet bardzo wielkie. Jedna przecież i ta sama jest Hostia, jeden i ten sam poprzez posługę kapłanów Składający ofiarę, który wówczas ofiarował samego siebie na krzyżu, tylko sposób ofiarowania jest inny. Tej to krwawej ofiary otrzymujemy przeobfite owoce przez tę niekrwawą, która daleko jest od tego, by w jakikolwiek sposób uwłaczała pierwszej [kan. 4]. Dlatego też słusznie bywa ofiarowana nie tylko za grzechy, kary, zadośćuczynienia i inne potrzeby wiernych żyjących, ale według tradycji Apostolskiej także za zmarłych w Chrystusie, którzy jeszcze nie zostali całkowicie oczyszczeni [kan. 3].
Cytuj: Rozdział IV. [Kanon Mszy św.]. - A ponieważ wypada, by rzeczy święte sprawować święcie, a ze wszystkich ta ofiara jest najświętsza, [dlatego] w celu godnego jej składania i uczestniczenia w niej, Kościół katolicki przed wielu wiekami ustanowił św. kanon, tak wolny od wszelkiego błędu, że niczego w nim nie ma, co by jak najbardziej nie tchnęło świętością i pobożnością i nie wznosiło ku Bogu umysłów tych, którzy składają ofiarę. Na kanon bowiem składają się tak słowa samego Pana, jak tradycje apostolskie i nabożne modlitwy wprowadzone przez świętych papieży. Cytuj: Rozdział. VIII. [Nie należy z własnej inicjatywy odprawiać Mszy św. w narodowym języku, ale jej tajemnice trzeba ludowi wyjaśniać]. - Choć Msza św. zawiera w sobie bogatą naukę dla wiernych, nie wydało się stosowne Ojcom, by była wszędzie odprawiana w języku narodowym. Dlatego więc zachowując wszędzie w każdym Kościele dawny obrządek, zatwierdzony przez Kościół rzymski, który jest matką i mistrzynią wszystkich kościołów, oraz aby owce Chrystusa nie cierpiały głodu i żeby nie było tak, by "dzieci proszące o chleb nie miały tego, kto by im go udzielił" [por. Lm 4,4 ], poleca święty Sobór pasterzom i wszystkim sprawującym pieczę nad duszami, by często w czasie odprawiania Mszy św. - czy to sami, czy przez kogoś innego - wyjaśniali niektóre teksty czytane podczas sprawowania Mszy i między innymi żeby wyjaśniali jakąś tajemnicę tej Najświętszej Ofiary, szczególnie w niedziele i święta. Cytuj: Kan. 6. Jeśli ktoś twierdzi, że Kanon Mszy zawiera błędy i że dlatego winien być zniesiony - niech będzie wyklęty Cytuj: Kan. 9. Jeśli ktoś twierdzi, że liturgiczne zarządzenie Kościoła rzymskiego, według którego część kanonu i słowa konsekracji odmawia się po cichu jest godne potępienia albo że należy Mszę św. Odprawiać tylko w języku narodowym, albo że nie należy dodawać wody do wina przy ofiarowaniu kielicha, jakby to było przeciwne ustanowieniu Chrystusa - niech będzie wyklęty.
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Cz sie 11, 2011 10:01 |
|
 |
meritus
Dołączył(a): Cz sie 05, 2004 17:05 Posty: 1914
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
Endek, było już tłumaczone, że tak jak Magisterium powołało nowy Mszał w XVI wieku, tak też może to zrobić w wieku XX. To nie są sprawy dogmatyczne, czy Msza odprawiana jest po grecku, po łacinie, czy w językach narodowych. Nie jest kwestią dogmatyczną, czy świeczek jest 6 oraz, czy okadzenie ołtarza to 21 rzutów, czy też nie jest to istotne. Uważam, że każdy katolik powinien iść do Częstochowy podziękować Bogu, że Kościół zrzucił z siebie łaciński gorset. Cytuj: W swoim sumieniu rozstrzygnąłem ,że udział we Mszy Wszechczasów która sprawuje suspendowany kapłan jest jak najbardziej rzeczą godziwą. Sumienie może być nieco sfatygowane tzw. tradycjonalistyczną antykościelną propagandą. Cytuj: A czy jest możliwość wyspowiadania się godziwego, ale nieważnego? Nie.
|
Cz sie 11, 2011 21:40 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Endek, było już tłumaczone, że tak jak Magisterium powołało nowy Mszał w XVI wieku, tak też może to zrobić w wieku XX. To nie są sprawy dogmatyczne, czy Msza odprawiana jest po grecku, po łacinie, czy w językach narodowych. Nie jest kwestią dogmatyczną, czy świeczek jest 6 oraz, czy okadzenie ołtarza to 21 rzutów, czy też nie jest to istotne. Uważam, że każdy katolik powinien iść do Częstochowy podziękować Bogu, że Kościół zrzucił z siebie łaciński gorset.
To są Twoje prywatne bajania, na które nie masz żadnych potwierdzonych przez Magisterium KK dokumentów.Ja Tobie przedstawiłem orzeczenia Kościoła, a nie pani Frani z pobliskiego magla.Czy ja gdzieś pisałem jak Ty, co uważam a co nie? Od początku powołuję się na Tradycję KK, bez której by Go nie było. Niszcząc czy też odrzucając Tradycję Kościoła,odrzucasz wiarę. Twoja wiara nie jest katolicka.Nie przysługuje katolikom posłuszeństwo będącym w błędzie.Posłuszeństwo ma wartość tak długo, jak długo herezja nie zajmie jego miejsca. O posłuszeństwie wypowiedziało się nieomylnie Magisterium KK w Konstytucji dogmatycznej ,,Cum ex apostolatus" Pawła IV Papieża.Tekst Mszy św z Mszału św Piusa V istniał w KK od starożytności. Usunięto z niego naleciałości i niepotrzebne wstawki które w każdej diecezji były inne. Pius V tekst skodyfikował i wprowadził jako jednolity dla całego Kościoła. Nie stworzył nowego rytu.NOM ma trochę ponad 40 lat i nie jest uświęcony w Tradycji.Są katolicy, którzy dla jakiegokolwiek powodu nie pójdą na NOM. Wybiorą np Różaniec Św. W brazylijskiej diecezji Campos będącej przecież w pełnej łączności z Rzymem swego czasu księża tam posługujący zredagowali 62 powody, dla których katolik nie powinien uczęszczać na NOM.Ks Grygier czy ks Konstantym Najmowicz podzielają te opinie a nalezą do IDP(Instytut Chrystusa Króla) który podlega bezpośrednio Benedyktowi XVI.
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Pt sie 12, 2011 11:59 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
meritus napisał(a): Endek, było już tłumaczone, że tak jak Magisterium powołało nowy Mszał w XVI wieku, tak też może to zrobić w wieku XX. To nie są sprawy dogmatyczne, czy Msza odprawiana jest po grecku, po łacinie, czy w językach narodowych. Nie jest kwestią dogmatyczną, czy świeczek jest 6 oraz, czy okadzenie ołtarza to 21 rzutów, czy też nie jest to istotne. Uważam, że każdy katolik powinien iść do Częstochowy podziękować Bogu, że Kościół zrzucił z siebie łaciński gorset.
Wykład o Mszy św. i broni do Jej zniszczenia. http://www.gloria.tv/?media=185673http://www.gloria.tv/?media=185681
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Cz sie 18, 2011 15:16 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Dyskusja posoborowej reformy liturgicznej
będzie jeszcze niejeden sobór i niejedna reforma , Duch Święty cały czas prowadzi kościół - nie poszedł spać i nie zostawił go samopas .to co dzisiaj jest nieprawdopodobne będzie normalne . i tak ma być . ciągłe wzrastanie kościoła . 
|
Pt sie 19, 2011 10:16 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|