Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Wt sie 12, 2025 7:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
 Co to jest Etyka? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): So gru 25, 2004 15:34
Posty: 145
Post 
"O moralnej jakości czynów stanowi relacja, między wolnością człowieka a prawdziwym dobrem." Jan Paweł II


N kwi 03, 2005 8:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 17, 2003 17:34
Posty: 619
Post 
Mieszek napisał(a):
historia zna przypadek szkoły sofistów siewców zamętu


A to, co tobisz, to przypadkiem nie jest sofistyka?
Proponuje lekture S. Kaminskiego o bledach logicznych. Stawianie wielkiego kwantyfikatora (wszyscy Niemcy) nie jest prawda.

Veritas est adequatio intellectus et rei, secundum intellectus dicit esse quod est et non esse quod non est.

(Prawda jest zgodnosc intelektu z rzecza, wedlug czego intelekt mowi jest o tym, co istnieje i nie jest, o tym, co nie istnieje)

Tak powiada Tomasz. Zatem skoro nie wszyscy Niemcy sa nazistami (a nie sa, bo znam osobiscie wielu takich), to znaczy, ze glosisz falsz. Robisz to albo nieswiadomie i wtedy to zwie sie bledem lub pomylka, albo swiadomie i jest to manipulacja sofistyczna :)


Mieszek napisał(a):
prawda po prostu istnieje taka jaka jest bez względu na interpretatorów
a interpretatorami nazywam tutaj osoby różnych cywilizacji czyli o różnych etykach według których roztrząsają co dobre a co złe

jak z tego wynika może komuś sie zdawać , więc , że istnieje kilka prawd
komuś kto nierozróżnia etyk i myśli , że jest tylko jedna ... jego własna
lecz niema nic bardziej mylnego


"Jest jedna prawda do jednej rzeszy i jest wiele prawd do wielu rzeczy"
Jak powiada rowniez sw. Tomasz z Akwinu.

Ale nie zapominaj o logice.

A ku przemysleniu polecam "Pamiec i tozsamosc"

_________________
"Wielki wstyd dla nas, że święci dokonywali wielkich dzieł,
a my chcemy otrzymać chwałę i cześć, opowiadając o nich"
(św. Franciszek z Asyżu)


Wt kwi 05, 2005 8:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 22, 2005 23:45
Posty: 3638
Post 
Cytuj:
A to, co tobisz, to przypadkiem nie jest sofistyka?
Proponuje lekture S. Kaminskiego o bledach logicznych. Stawianie wielkiego kwantyfikatora (wszyscy Niemcy) nie jest prawda.


przytocze ci mój tekst:

Cytuj:
za wyjątkiem złamka cywilizacji łacińskiej w Niemczech , gdzie są prawdziwym Narodem , bo tylko w tej cywilizacji istnieje pojęcie wykształcone Narodowości i prawidłowo rozumiane
z tymi Niemcami sie solidaryzuje całym sercem i współczuje im takiego życia nieszczęśliwego w takim kraju gdzie historii można sie tylko wstydzić


rzeczywiście niejest prawdą - tylko , że to co mi zarzucasz...

Cytuj:
"Jest jedna prawda do jednej rzeszy i jest wiele prawd do wielu rzeczy"
Jak powiada rowniez sw. Tomasz z Akwinu.

Ale nie zapominaj o logice.


wole indukcje
a poza tym można to tak rozpracować ,co jest zresztą bliższe prawdy patrząc na owoce Tomasza z Akwinu:

prawda1 +prawda2 + prawda3 ... ==== to jest to samo ==== rzecz1+ rzecz2 + rzecz3 ...

prawda1 = rzecz 1
prawda2 = rzecz 2
...

prawdopodobnie była to ironia którą posłużył sie był zapewne św. Tomasz z Akwinu

I powiem ci tak: jest tylko jedna prawda

Jako katolik człowiek musi pamiętać iż Chrystus niekłamie a powiedział:
Ja jestem Drogą ,Prawdą i Życiem
a gdzie indziej mówił , że co za Bogiem niejest jest przeciwko Niemu
czyli jest jedna Prawda kto twierdzi , że jest więcej prawd głosi nieprawdę

a z resztą:
ktoś np powie widze talerz jest zielony
ktoś inny będzie patrzał na ten sam talerz i powie :
widze talerz jest czerwony
my natomiast jako np inni wiemy , że talerz zmienia barwę pod wpływem ciepła lub patrzą te osoby na talerz poprzez różne kolorowe szkła w okularach zmieniające barwę białą talerza na kolor szkieł przez które patrzą

Zauważ tutaj , że prawda o talerzu sie niezmieniła na jote
to komentatorzy wpadli w pomyłkę po swojemu interpretując barwę talerza
takimi szkłami w okularach w życiu naszym jest etyka
wiele etyk wiele "prawd "
prawda jednak i tak jest jedna
tak jak jedną etykę ma cywilizacja łacińska
(cywilizacja żydowska ma dwie jedną dla siebie-pomiędzy żydami drugą dla gojów- nieżydów np)

_________________
Niech żyje cywilizacja łacińska !!!

więc śpiewaj duszo ma... BÓG JEST MIŁOŚCIĄ...


Śr kwi 06, 2005 2:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 17, 2003 17:34
Posty: 619
Post 
Mowimy o tym samym jednak innym jezykiem.

Jako komentarz dodam tylko tyle bys nie nie mieszal kategorii bytu. Rzecz jest bytem materialnym. Prawda jest relacja miedzy bytem poznajacym a poznawanym.

Tomasz na pewno níe ironizowal.

Pozdrawiam

_________________
"Wielki wstyd dla nas, że święci dokonywali wielkich dzieł,
a my chcemy otrzymać chwałę i cześć, opowiadając o nich"
(św. Franciszek z Asyżu)


N kwi 10, 2005 18:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 22, 2005 23:45
Posty: 3638
Post 
rzucając okiem na to co tu pisalismy jeszcze raz
zastanawiam się i boję tego ,czy ktoś mógłby mieć etykę na co dzień inną

taka amnezja posenna

tydzień zaczynamy od drugiego dnia tygodnia - poniedziałku
więc ..
pierwszego dnia viva roma i Julek a drugiego Grecy ,trzeciego stosujemy cyw. bizantyńską czwartego to co Żydzi robią,następnego atak samolotem na to co zbudowaliśmy w poniedziałek, w sobotę sobie odpoczniemy przy zabawie i budujemy po Aztekach place zabaw, i szlifujemy topory żeby zdążyć po igrzyskach kapitanom drużyn ściąć głowy
w niedziele jesteśmy spokojnymi łacinnikami ...

to mi przypomina Polski Sejm ....

_________________
Niech żyje cywilizacja łacińska !!!

więc śpiewaj duszo ma... BÓG JEST MIŁOŚCIĄ...


N cze 12, 2005 15:37
Zobacz profil

Dołączył(a): Pt sty 20, 2006 22:18
Posty: 67
Post 
Cytuj:
czy nie skrzywdziłam nikogo


Niektórzy twierdzą, że mówienie o swoich odczuciach, np.: czuję, że masz negatywne nastawienie do XY..” , „czuję, że mnie zdradziłeś”, jest krzywdzące. Co myślicie o takich zarzutach? :co:


So sty 21, 2006 23:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz kwi 14, 2005 9:49
Posty: 10063
Lokalizacja: Trójmiasto
Post 
PWN napisał(a):
ETYKA

1) Ogół ocen i norm moralnych przyjętych w danej zbiorowości społ. (społeczeństwie, klasie lub grupie społ., środowisku) w określonej epoce hist.; synonim moralności.

2) Nauka o moralności, wg tradycji filoz. dyscyplina nauk. rozpatrywana w aspekcie normatywnym (tzw. etyka normatywna lub etyka właściwa) i opisowo-wyjaśniającym (tzw. etyka opisowa lub etologia). Etyka w aspekcie normatywnym zajmuje się ustalaniem, co jest moralnie dobre, a co złe, oraz — na podstawie przyjętych ocen i związanych z nimi powinności — wytyczaniem dyrektyw, tj. norm moralnie pozytywnego postępowania i wskazywaniem sposobów takiego przekształcania obiegowej moralności, by dostosować ją do przyjętego ideału moralnego; zakres badań etyki pojętej normatywnie dzieli się zwykle na: aksjologię, tj. teorię wartości, oraz na tzw. deontologię, tj. naukę o powinnościach. Etyka w aspekcie opisowym zajmuje się analizą, opisem i wyjaśnianiem moralności rzeczywiście przyjmowanej (obiegowej) w różnych epokach i środowiskach społ., wskazywaniem źródeł, struktury, funkcji moralności jako formy świadomości społ. i wykrywaniem prawidłowości jej rozwoju; w tym rozumieniu etyka obejmuje socjologię moralności, psychologię moralności oraz metaetykę.
starożytności myśl etyczna, stanowiąca część dociekań filoz., znalazła wyraz zwł. w chińskiej filozofii klasycznej, indyjskiej filozofii klasycznej oraz w filozofii greckiej. Etyka grecka zajmowała się gł. badaniem sposobów osiągania szczęścia i doskonałości osobistej człowieka; za inicjatora klasycznej etyki greckiej uważa się Sokratesa, do którego intelektualizmu etycznego nawiązali cynicy (uznający cnotę za jedyne dobro i cel życia) i cyrenaicy (głoszący hedonizm), a także Demokryt z Abdery, którego poglądy dały początek późniejszemu eudajmonizmowi; pierwszy systematyczny wykład etyki jako odrębnej dyscypliny pochodzi od Arystotelesa; znaczny wpływ na dalszy rozwój etyki wywarły poglądy epikurejczyków i stoików. Etyka średniowieczna, ściśle związana z teologią i zasadami religii chrześc., miała charakter teocentryczny; jej podstawy stworzył św. Augustyn; w XIII w. największe znaczenie zyskał system etyczny św. Tomasza z Akwinu. Etyka nowożytna, w swych gł. nurtach koncentrująca się wokół ziemskich spraw człowieka i pojmująca moralność jako aspekt stosunków międzyludzkich, odznaczała się humanizmem i tendencjami do autonomizacji moralności w stosunku do religii; zaczęto zajmować się zwł. badaniem motywów postępowania i namiętności ludzkich (R. Descartes, Th. Hobbes, B. Spinoza) oraz rozważaniami nad naturą ludzką (A. Shaftesbury, D. Hume i in.); XVII i XVIII wiek zaznaczyły się normatywnym ujęciem etyki i uwypukliły jej wątki społ. w powiązaniu z teoriami polit.-prawnymi i ideami przebudowy porządku społ.; w epoce oświecenia najpełniejszy wyraz znalazła idea laicyzacji etyki (np. Wolter, J. de La Mettrie, D. Diderot, P. Holbach, C. Helvetius) oraz jej ujęcie utylitarystyczne (m.in. u P. Maupertuisa, J.A. Condorceta), rozbud. później w zwarty system przez J. Benthama i J.S. Milla (utylitaryzm); XVIII i XIX wiek wydały koncepcje etyczne I. Kanta, J.G. Fichtego, G.W. Hegla; w 1 poł. XIX w. powstała eudajmonistyczna i humanistyczna etyka L. Feuerbacha; do humanizmu Feuerbacha nawiązali K. Marks i F. Engels, uznający człowieka za wartość najwyższą, rozpatrujący moralność jako formę świadomości społ., zdeterminowaną ekon. i klasową strukturą społeczeństwa oraz hist. warunkami jego bytu. Etykę od poł. XIX w. cechowała duża różnorodność stanowisk, z których największy, obok utylitaryzmu, wpływ wywarły: altruizm etyczny A. Comte'a, etyka ewolucjonistyczna H. Spencera (uznająca życie za wartość najwyższą), która stała się inspiracją wielu, niekiedy przeciwstawnych, systemów etycznych (m.in. J.M. Guyau, F. Nietzsche), w późniejszym zaś okresie — etyka aksjologiczna (M. Scheler, N. Hartmann), wyrosła na gruncie fenomenologii, egzystencjalizm, personalizm.
Rozwój nauk techn. i med. spowodował w ostatnich czasach powstanie wielu nowych problemów moralnych, wyłoniły się także nowe etyki szczegółowe: analizą problemów moralnych współcz. medycyny (takich jak sztuczne podtrzymywanie przy życiu pacjentów w stanie nieodwracalnej śpiączki) zajmuje się filozoficzna etyka medyczna, zw. także bioetyką; zagadnienia moralne związane z użyciem komputerów (np. zagadnienie kontroli nad bazami danych o obywatelach, kradzież oprogramowania, wirusy komputerowe) bada etyka komputerowa; kwestie związane z ochroną i pielęgnacją środowiska naturalnego są tematem etyki ekologicznej.
W rozwoju pol. myśli filoz. (której tradycje sięgają XIII w.) myśl etyczna nie zajmowała szczególnie eksponowanego miejsca, stanowiąc jedynie fragmentaryczne odbicie różnych koncepcji filozofii eur.; systematyczne badania w zakresie etyki podjęto w XX w., nawiązując do rozmaitych stanowisk filoz.: etyki niezależnej (T. Kotarbiński), etyki empirycznej (T. Czeżowski), emotywizmu (M. Ossowska), fenomenologii (R. Ingarden), tomizmu (J. Woroniecki, J. Kalinowski, T. Ślipko), etyki marksistowskiej (M. Fritzhand, H. Jankowski), etyki wartości (J. Tischner), etyki chronienia osób (M. Gogacz). Od 1966 jest wydawana w Polsce publikacja ciągła poświęcona zagadnieniom etycznym — „Etyka”, także „Ethics”, problematyką etyczną zajmuje się również m.in. „Znak”.
J. WORONIECKI Katolicka etyka wychowawcza, t. 1–2, Kraków 1948;
Cz. ZNAMIEROWSKI Zasady i kierunki etyki, Warszawa 1957;
M. SCHLICK Zagadnienie etyki, Warszawa 1960;
K. WOJTYŁA Miłość i odpowiedzialność. Studium etyczne, Kraków 1962;
J.A. OESTERLE Etyka, Warszawa 1965;
M. OSSOWSKA Podstawy nauki o moralności, Warszawa 1966;
M. OSSOWSKA Normy moralne. Próba systematyzacji, Warszawa 1970;
G.E. MOORE Etyka, Warszawa 1980.

_________________
Wiara polega na wierzeniu w to, czego jeszcze nie widzisz. Nagrodą wiary jest zobaczenie wreszcie tego, w co wierzysz. (św. Augustyn z Hippony)

Było, więc jest... zawsze w Bożych rękach - blog | www


N sty 22, 2006 8:29
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): Pt sty 20, 2006 22:18
Posty: 67
Post 
Ok. :-) Pytanie kieruję do:
!/ katolików, którzy uważają, że:
Dobre etycznie jest każde działanie, które ma na celu prawdziwy rozwój człowieka = prowadzi nas do Boga.
2/ niewierzących, dla których prawdziwy rozwój człowieka jest najważniejszy, ale wcale nie uważają, że prowadzi on do Boga.

Co myślicie o zarzucie krzywdzenia innych, gdy mówimy np.:
„czuję, że masz negatywne nastawienie do XY..” , albo: „czuję, że mnie zdradziłeś”.
_________________


N sty 22, 2006 16:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lut 22, 2005 23:45
Posty: 3638
Post 
trochę to rozwiń

bo za mało napisałeś by wiedziec kto komu zarzuca
czy kolega A koledze wypowiadającemu te słowa B -czyli w stronę A

cyt
„czuję, że masz negatywne nastawienie do XY..” , albo: „czuję, że mnie zdradziłeś”.
czy kolega w strone A wprost zarzuca mu

czyli kto komu zarzuca
czy zarzuca sie te słowa czy tymi slowami sie zarzuca :P

i w którym miejscu jest to krzywdzenie
czy w takim wypadku po wypowiedzeniu tych słów
czy gdy sie zarzuca te słowa komuś...

_________________
Niech żyje cywilizacja łacińska !!!

więc śpiewaj duszo ma... BÓG JEST MIŁOŚCIĄ...


N sty 22, 2006 17:06
Zobacz profil

Dołączył(a): Pt sty 20, 2006 22:18
Posty: 67
Post 
Pytanie kieruję do:
!/ katolików, którzy uważają, że:
Dobre etycznie jest każde działanie, które ma na celu prawdziwy rozwój człowieka = prowadzi nas do Boga.
2/ niewierzących, dla których prawdziwy rozwój człowieka jest najważniejszy, ale wcale nie uważają, że prowadzi on do Boga.
Cytuj:
meta: Co myślicie o zarzucie krzywdzenia innych, gdy mówimy np.: „czuję, że masz negatywne nastawienie do XY..” , albo: „czuję, że mnie zdradziłeś”.

Mieszek: trochę to rozwiń / kto komu zarzuca /czy zarzuca się te słowa czy tymi słowami się zarzuca /i w którym miejscu jest to krzywdzenie
czy w takim wypadku po wypowiedzeniu tych słów
czy gdy sie zarzuca te słowa komuś...


A: czuję, że masz negatywne nastawienie do XY../ w takim zachowaniu widzę zdradę, duchową zdradę przyjaźni... (z intencją szczerej rozmowy wobec dostrzegania pewnych wątpliwości natury moralnej u przyjaciela)
B: krzywdzisz mnie, napadasz (urażony? tak bardzo, że nie chce nawet podjąć tematu).
A: nie napadam, ale widzę zachowania, których nie aprobuję, które mnie bolą, i myślę, że trzeba o tym pogadać.
B: nie chcę się kłócić/lubisz się kłócić. (urażony?, obrażony?, zmienia temat na ”wesoły”, „miły”, „normalny”. Osad pozostaje i nic się dalej w tej kwestii nie dzieje.)


Osoby typu „B” tak ustawiają relacje, by nigdy na pewne tematy nie rozmawiać, tłumacząc swoją postawę „zwyczajną niechęcią do „awantur”/”kłótni””, no i tym, że „są atakowane, przez kogoś kto „lubi się kłócić”, kto „krzywdzi innych, bo myśli tylko o sobie”.

_________________


N sty 22, 2006 18:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 17, 2003 17:34
Posty: 619
Post 
meta napisał(a):
Ok. :-) Pytanie kieruję do:
!/ katolików, którzy uważają, że:
Dobre etycznie jest każde działanie, które ma na celu prawdziwy rozwój człowieka = prowadzi nas do Boga.
2/ niewierzących, dla których prawdziwy rozwój człowieka jest najważniejszy, ale wcale nie uważają, że prowadzi on do Boga.

Co myślicie o zarzucie krzywdzenia innych, gdy mówimy np.:
„czuję, że masz negatywne nastawienie do XY..” , albo: „czuję, że mnie zdradziłeś”.
_________________


Choć nie identyfikuję się z definicją żadnej z podanych przez Ciebie grup, ośmielę się wtrącić ;-)

Meta, powiedz mi od kiedy uczucia są podstawą działania??

Przecież człowiek jest istotą rozumną i na podstawie osądu rozumu podejmuje decyzję o podjęciu wględnie zaniechaniu jakiegoś czynu.

P.S. Doprawdy zachodzę w głowę sdądś Ty wytrzasnął definicję "dobrego etycznie działania" z pktu 1. ?!?!

_________________
"Wielki wstyd dla nas, że święci dokonywali wielkich dzieł,
a my chcemy otrzymać chwałę i cześć, opowiadając o nich"
(św. Franciszek z Asyżu)


Cz sty 26, 2006 18:39
Zobacz profil

Dołączył(a): Pt sty 20, 2006 22:18
Posty: 67
Post 
PianticeLLa napisał(a):
powiedz mi od kiedy uczucia są podstawą działania??/ Przecież człowiek jest istotą rozumną i na podstawie osądu rozumu podejmuje decyzję o podjęciu wględnie zaniechaniu jakiegoś czynu.
Źle mnie zrozumiałaś, ale to jest poza tematem.

Definicja etyki:Dobre etycznie jest każde działanie, które ma na celu prawdziwy rozwój człowieka = prowadzi nas do Boga.
Masz jakieś „ale”? :)
_________________


So sty 28, 2006 1:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 17, 2003 17:34
Posty: 619
Post 
meta napisał(a):
Definicja etyki:Dobre etycznie jest każde działanie, które ma na celu prawdziwy rozwój człowieka = prowadzi nas do Boga.
Masz jakieś „ale”? :)


Mam... niestety...
Slownik Filozoficzny napisał(a):
[...] Nazwą "etyka" oznacza się:
1) teorię powinności moralnej lub moralnej wartosci postępowania;
2) teorię faktycznie uznawanych w określonym środowisku społecznym, a często także praktykowanych w nim norm moralnego postępowania;
3) przeświadczenia (oceny) i praktyki moralne danej społeczności lub nawet poszczególnych jej przedstawicieli.


Tylko pierwsze znaczenie jest właściwe, bo następne, to albo teoria etosu, albo sam etos...
Dalej w słowniku jest wyjaśnione to pierwsze znaczenie i ... nie pojawia się tam słowo "Bóg".
Wybacz, ale po prostu po raz pierwszy spotykam się z czymś takim jak "etyka chrześcijańska". A jeśli nawet by użyć takiego terminu na określenie zespołu pewnych norm czy powinności funkcjonujących w społeczności chrześcijan, to definicja, którą podałeś nie dotyczy bynajmniej etyki...

_________________
"Wielki wstyd dla nas, że święci dokonywali wielkich dzieł,
a my chcemy otrzymać chwałę i cześć, opowiadając o nich"
(św. Franciszek z Asyżu)


So sty 28, 2006 19:21
Zobacz profil

Dołączył(a): Pt sty 20, 2006 22:18
Posty: 67
Post 
Cytuj:
Wybacz, ale po prostu po raz pierwszy spotykam się z czymś takim jak "etyka chrześcijańska".
Wybaczam :lol: – jak widać każde z nas ma znaczące braki w wiedzy na temat etyki:
J.P.II wyraźnie pisał o etyce chrześcijańskiej. Wspomina o niej również słownik PWN

Etyka:
- Słownik Filozoficzny: teoria powinności moralnej lub moralnej wartości postępowania

- Słownik j. polskiego PWN: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=14089
1. «ogół ocen i norm moralnych przyjętych w danej epoce i zbiorowości społecznej; moralność»
Etyka autorska, lekarska.
Etyka zawodowa.
Etyka chrześcijańska.
Etyka świecka.
Δ Etyka niezależna «system etyczny sformułowany przez T. Kotarbińskiego, zawierający program etyki laickiej, niezależnej od wskazań religijnych i poglądów filozoficznych, oparty na tzw. elementarnych normach moralnych»

2. «nauka o moralności zajmująca się opisem, analizą i wyjaśnieniem rzeczywiście istniejącej moralności i ustaleniem dyrektyw moralnego postępowania»
Etyka normatywna.
Etyka opisowa.


- Wg J.P.II etyka wcale nie jest synonimem moralności.

Pozdrawiam.
_________________
Dobre etycznie jest każde działanie, które ma na celu prawdziwy rozwój człowieka = prowadzi nas do Boga. :)


Wt sty 31, 2006 0:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 17, 2003 17:34
Posty: 619
Post 
Powinnam się obrazić za "braki w wiedzy"...
Skoro już jednak się czepiłeś tej "etyki chrześcijańskiej", to poszukaj jej definicji.
Łatwo jest komuś wytkać luki w wiedzy, ale nic rozsądnego od siebie nie dać. Na razie szafujesz hasłem, które w jakiś tam sposób zdefiniowałeś a ja tę Twoją definicję zakwestionowałam jako fałszywą i pytam po raz kolejny o źródło Twojej definicji, bądź proszę o skorygowanie jej.

Ja definicję etyki podałam za Słownikiem Filozoficznym KUL - myślę, że akurat tam są miarodajne autorytety w tej dziedzinie...

A jeśli chodzi o moralność i JPII, to zwróć uwagę,że JPII w Elementarzu etycznym pisał, że życie może być moralne bądź nie, a etyka jest teorią moralności. (porównaj z pktem 1. definicji, którą ja podałam)

Nie chcę ani Cię denerwować, ani się kłócić - tą zaczepką chcę sprowokować Cię jedynie do zwrócenia uwagi na ścisłość języka i pisania zgodnie z tym, jak jest w rzeczywistości...
Pozdrawiam bardzo serdecznie

_________________
"Wielki wstyd dla nas, że święci dokonywali wielkich dzieł,
a my chcemy otrzymać chwałę i cześć, opowiadając o nich"
(św. Franciszek z Asyżu)


Wt sty 31, 2006 15:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL