Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pt kwi 19, 2024 0:47

Odpowiedz w wątku  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Następna strona
 ZWIERZOBÓJSTWO - reaktywacja 

Czy uważasz wegetarianizm za słuszny?
1. Zdecydowanie tak 27%  27%  [ 23 ]
2. Raczej tak 17%  17%  [ 14 ]
3. Nie mam zdania 11%  11%  [ 9 ]
4. Raczej nie 17%  17%  [ 14 ]
5. Zdecydowanie nie 29%  29%  [ 24 ]
Liczba głosów : 84

ZWIERZOBÓJSTWO - reaktywacja 
Autor Wiadomość

Post Re: ZWIERZOBÓJSTWO - reaktywacja
Jest to jakiś sposób, trochę pomaga natomiast sprawdziłam dziś: ziarno sojowe, takie z paczki gotuje się 2 godzimy i to jest dla mnie argument przeciw wegetarianizmowi.

Pn sty 02, 2012 18:21

Cytuj:
Jest to jakiś sposób, trochę pomaga natomiast sprawdziłam dziś: ziarno sojowe, takie z paczki gotuje się 2 godzimy i to jest dla mnie argument przeciw wegetarianizmowi.

Hmmm, nie uważasz, że trochę naciągany? Zważywszy, że soja nie jest ani wegetarianom ani weganom potrzebna do życia i bardzo wielu z nich wcale jej nie je, a wołowina i dziczyzna gotują się czasem równie długo albo jeszcze dłużej.

W sumie to nie wiem, dlaczego miałby to być (w przypadku soi) argument na "nie". Że to drogo wychodzi? To jest oczywista nieprawda i pisałem o tym w poprzednich postach.

Że to jest nieekologiczne? Tutaj akurat to wszystkożercy powinni się raczej zastanowić, bo właśnie wykorzystywanie przez nas zwierząt jest przyczyną wielu problemów ekologicznych:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etyczny_pr ... kologiczne

Pn sty 02, 2012 19:18
raczej, że jest to czasochłonne

Pn sty 02, 2012 19:59

Czasochłonne też. Soja wychodzi dość drogo. Ile osób nakarmiłabym jedną paczką? Gdyby tak nie było, moja rodzina jadłaby ją 3 razy dziennie, bo mój mąż jest oszczędny. Nie używam dziczyzny w kuchni, bo nie poluję, ani wołwiny, bo krów dziś prawie nie ma, za to mam wieprzowinę z własnej hodowli, młodą, więc krócej się ją przyrządza i drób. Świnki mieszkają w uroczych lokalach, mają czysto i sucho- inaczej by chorowały. Nie mogą też być zestresowane, bo wędlina byłaby niesmaczna. Uprzedzając pytanie, nawóz wywozi się na pole, na którym potem sadzimy ziemniaki, a wegetarianie je jedzą. Na drugi rok po oborniku sieje się zboże, wierz mi- bez obornika nic na roli nie urośnie. Gdzie tu brak ekologii? Zbożowe produkty jadacie- to ekologiczne? Co zatem jedzą wegetarianie, aby zapewnić podaż białka? Pozdrawiam

Pn sty 02, 2012 20:45
mareta napisał(a):
Mam pytanie: Jak sobie radzą wegetarianie jedzący strączkowe z tym, żeby potem nie "gazować" ? Sama bardzo lubię groch , tylko potem bardzo mnie puszy mimo, że daję zioła i moczę groch przed gotowaniem.

Niewegetarianin ale odpowiem: zmieniać wodę w czasie moczenia i nie wykorzystywac jej do dalszego dotowania (wiem, wiem, w wielu książkach kucharskich uparcie każą gotować w wodzie w której się moczyło), przed gotowaniem zalać świeżą wodą. Pierwsze 10-15 minut gotowac na silnym ogniu (oczywiście bez przykrycia). Z fasolą podobnie i lepiej unikać tej duzej białej.
Aby jeszcze bardziej "odgazować" groch czy fasolę niektórzy wpierw zalewaja ją wrzątkiem i gotują kilka minut, a potem kilkakrotnie płuczą, zalewaja swieża wodą i moczą zmieniając kilka razy wodę - używają wody przegotowanej i ostudzonej.
Do gotowania strączkowych szczególnie poleca się uzywanie wody miękkiej/filtrowanej/niskowapiennej.

Wt sty 03, 2012 8:37

Cytuj:
Soja wychodzi dość drogo.

Jezu, co wyście się tak na tę soję uwzięli? Czy tak trudno zrozumieć, że soja to nie wszystko, co jadają wegetarianie/weganie, a nawet nie znaczna część tego, co jedzą??
Na argumenty ekonomiczne odpowiadałem już wcześniej.

Cytuj:
Gdzie tu brak ekologii? Zbożowe produkty jadacie- to ekologiczne?

Już o tym pisałem, więc przekleję. Zbożowe produkty są bardziej ekologiczne niż mięso z prostego i powtarzanego tutaj do upadłego powodu. Żeby powstał 1 gr białka zwierzęcego trzeba zużyć ok. 10 gr białka roślinnego. Po prostu, przy przejściu na kolejny element łańcucha pokarmowego zachodzą bardzo duże straty energetyczne. Co z tego wynika? Otóż wynika stąd to, że gdybyśmy wszyscy byli wege, dałoby się wyprodukować wielokrotnie więcej pełnowartościowego pożywienia dla nas wszystkich.
I już samo to decyduje, że dieta weg jest znacznie bardziej wydajna. Co do reszty, zapraszam poniżej.

Cytuj:
Top 10 Reasons Why It's Green to Go Veggie

Reduce global warming
Global warming poses one of the most serious threats to the global environment ever faced in human history. Yet by focusing entirely on carbon dioxide emissions, major environmental organizations have failed to account for published data showing that other gases are the main culprits behind the global warming we see today. As a result, they are overlooking the fact that the single most important step an individual can take to reduce global warming [faster than any other means] is to adopt a vegetarian diet.1
In its 2006 report, the United Nations said raising animals for food generates more greenhouse gases than all the cars and trucks in the world combined.2

Avoid excessive CO2 production
According to the UN Report, when emissions from land use and land use change are included, the livestock sector accounts for 9 per cent of CO2 deriving from human-related activities, but produces a much larger share of even more harmful greenhouse gases.3

Reduce methane/nitrous oxide production
Cows and sheep are responsible for 37% of the total methane (23 times as warming as CO2) generated by human activity.4 With methane emissions causing nearly half of the planet’s human-induced warming, methane reduction must be a priority
The livestock industry generates 64 per cent of ammonia, which contributes significantly to acid rain.5
The livestock industry also generates 65 per cent of human-related nitrous oxide, which has 300 times the Global Warming Potential (GWP) of CO2. Most of this comes from manure.6
In addition to having the advantage of immediately reducing global warming, shifting away from methane-emitting food sources is much easier than cutting carbon dioxide7:
First, greenhouse gas reductions through a vegetarian diet are limitless. In principle, even 100% reduction could be achieved with little negative impact. In contrast, similar cuts in carbon dioxide are impossible without devastating effects on the economy. Even the most ambitious carbon dioxide reduction strategies fall short of cutting emissions by half.
Second, a shift in diet can lower greenhouse gas emissions much more quickly than shifts away from the fossil fuel burning technologies that emit carbon dioxide. The turnover rate for most ruminant farm animals is one or two years, which means that decreases in meat consumption would result in an almost immediate drop in methane emissions. The turnover rate for cars and power plants, on the other hand, can be decades. Even if cheap, zero-emission fuel sources were available today, they would take many years to build and slowly replace the massive infrastructure our economy depends upon today.
Similarly, unlike carbon dioxide which can remain in the air for more than a century, methane cycles out of the atmosphere in just eight years. Therefore, lower methane emissions translate to cooling of the earth quickly.

Save large amounts of water
Estimates of the water required to produce a kilo of beef vary, from 13,000 liters8 up to 100,000 liters9 . Whichever figure you use, the damage is plain when you consider that the water required to produce a kilo of wheat is somewhere between 1,000-2,000 litres.

Avoid further pollution of our streams/rivers/oceans
Pollution of our waterways is caused by animal waste, antibiotics and hormones entering the water cycle alongside chemicals from tanneries, fertilizers, and the pesticides used to spray feed crops.
Manure, or waste water containing manure, severely harms river and stream ecosystems. Farmed animals produce about 130 times as much excrement as the entire human population of the United States. Since factory farms don't have sewage treatment systems as our cities and towns do, this concentrated slop ends up polluting our water, destroying our topsoil, and contaminating our air.10
Once factory farm pollutants—including nitrogen, phosphorus, antibiotics and pesticides—reach the waterways they cause a great deal of damage to aquatic and human life. Algal blooms are a particular problem, blocking waterways, using up oxygen as they decompose, and killing the natural populations of fish.11
• In large amounts, animal waste can present major problems to the waterways and their surrounding environment. More than 2 billion tons of animal manure was produced worldwide during the late 1990s. Assuming average nitrogen content of around 5%, this makes 100 million tons of nitrogen12 finding its way into our water system.

Reduce destruction of topsoil & tropical rainforest
Thirty percent of the earth’s entire land surface—a massive 70% of all agricultural land—is used for rearing farmed animals. Much of this is grazing land that otherwise would host natural habitats such as valuable rainforests. And, of the entire world’s land suitable for growing crops that would otherwise directly feed humans, a third of it is used to produce feed for farmed animals.13
Livestock farming can lead to overgrazing causing soil erosion, desertification and deforestation14. Twenty percent of the world’s grazing land has already been designated as degraded due to the rearing of animals for their meat.15
Livestock production is responsible for 70% of deforestation in the Amazon region of Latin America, where rainforests are being cleared to create new pastures.16
Deforestation increases greenhouse gas emissions by releasing carbon previously stored in the trees. It is also a major driver in the loss of biodiversity – a pressing concern when one considers the fact that just a few species of livestock now account for about 20% of total terrestrial animal biomass.17

Reduce destruction of wildlife habitats & endangered species
The livestock industry is responsible for widespread deforestation and cultivation of vast tracks of land. Wide-spread cultivation of the land ruins animals’ natural habitat and forces millions of them to be evicted from their homes each year, causing long-term harm to our wildlife.

Reduce use of antibiotics, growth hormones, and chemicals
Farmed animals and fish are fed a wide variety of drugs to fatten them faster and to keep them alive in conditions that would otherwise kill them. These drugs enter the human food chain through direct consumption or through pollution of our waterways.
The effect on humans of consuming low levels of these drugs during a lifetime is unknown but could be serious. Antibiotics given to farmed animals include penicillin, erythromycin, and inorganic arsenic (the most toxic form of arsenic).
Antibiotics contain significant amounts of the most carcinogenic form of arsenic. USDA researchers have found that “…eating two ounces of chicken per day—the equivalent of a third to a half of a boneless breast—exposes a consumer to 3 to 5 micrograms of inorganic arsenic, the element’s most toxic form.” Daily exposure to low doses of arsenic can cause cancer, dementia, neurological problems, and other ailments in humans. 18
Antibiotics reduce the amount of bacteria in animals' intestines and preventing infection, to which crowded, stressed animals are predisposed. Routine antibiotic use leads to antibiotic-resistant bacteria, thereby reducing antibiotics’ effectiveness when treating people suffering from food poisoning or other infectious diseases. 19
Farmers give hormones to animals to increase growth and productivity. Widely used in the United States, these hormones are known to cause several types of cancer and reproductive dysfunction in humans.20 While U.S. farmers claim that using hormones to promote growth is safe, the European Union has prohibited this practice since 1995.21
Fish farming contributes directly to the pollution of our waterways:
Large numbers of fish kept long-term in a single location produces a significant amount of feces concentrated in a small location, which can enter local waterways.
Because of parasite problems, some aquaculture operators frequently use strong antibiotic drugs to keep the fish alive. Many fish still die prematurely at rates of up to 30%.22 The residual presence of these drugs in human food products has become controversial because the use of antibiotics in food production is thought to increase the prevalence of antibiotic resistance in human diseases.
These drugs enter the food chain through direct consumption of the farmed fish itself and through the highly concentrated feces deposits that contaminate water supplies. Reports indicate that Scottish salmon farms alone have breached pollution limits more than 400 times in the past 3 years.23

Reduce ecological footprint
By choosing a vegetarian diet instead of one loaded with animal products, individuals can dramatically reduce the amount of land, water, and oil resources that they consume and the amount of pollution they otherwise might cause. Of course, reducing one’s ecological footprint should also mean causing less harm to the Earth's non-human inhabitants. By switching to a vegetarian diet, each person can save more than 100 animals each year from the horrific cruelty of the meat industry24.

Help ensure environmental sustainability
There were approximately 6.5 billion people living on earth in 200525 26 , and as the world’s population continues to grow, our requirement for food will also increase. Worldwide food production requires 30% of the total soil available, 20% of fossil fuel energy and a major part of the fresh water flow27. Raising cattle is one of the most damaging components of agriculture28. In addition to their gaseous emissions and manure products, it causes the most environmental damage of any non-human species through over-grazing, soil erosion, desertification and tropical deforestation. Studies on world food security estimate that an affluent diet containing meat requires up to 3 times as many resources as a vegetarian diet29.
Global production of meat has increased dramatically from 130 million tones in the late 1970s to 230 million tones in the year 200030. Meat is now the single largest source of animal protein in all affluent nations31 and demand for animal flesh is expected to more than double by the year 205032. In order to meet this growing appetite, animals will no doubt be reared more intensively and cheaply with factory farming and aquaculture (fish farming) causing further pollution, water demand and land usage. If nothing is done, the environmental impact of meat production can only increase.
Adopting a vegetarian diet is an important tool to achieve environmental sustainability.

Cytuj:
Co zatem jedzą wegetarianie, aby zapewnić podaż białka?

Jedzą. :) Mit białkowy jak już to też wcześniej w tym temacie pisano, jest tylko mitem.
http://www.pcrm.org/health/veginfo/vsk/ ... _myth.html
I tak na przykład amerykańskie zalecenia żywieniowe mówią o zapotrzebowaniu 0,8 gr na kg masy ciała. W przypadku sportowców wyczynowców to może wzrosnąć do 1,2-1,7 gr, ale do tego i tak w zupełności wystarcza zwykłe wege jedzenie, bez żadnych sztucznych papek, proszków i tym podobnych wymysłów.

Wt sty 03, 2012 10:34

Dlaczego mamy w to wierzyć?

Wt sty 03, 2012 21:44

A dlaczego masz wierzyć, że przeciętna polska dieta jest dobra?

~ Pink Floyd, "Hey you"

Wt sty 03, 2012 22:14

Za tym, że jest dobra w wymiarze biologicznym (nie etycznym), przemawia argument ewolucyjny: jeśli gatunek X żywi się w określony sposób, to znaczy, że właśnie ten sposób zapewnił mu przetrwanie. Nie znaczy to oczywiście, że taka dieta jest optymalna, ale jest silną przesłanką za tym, aby określić ją jako dobrą. Czyli np. jeśli krowy od pokoleń żywią się trawą to można wnioskować, że trawa jest dla nich dobra. Jakieś pasze mogą być jeszcze lepsze, ale jeśli są stosunkowo nowe, to nie mają za sobą "argumentu ewolucyjnego".

Śr sty 04, 2012 10:02

Argument ewolucyjny stoi za polską przeciętną dietą? Raczej chodzi ogólnie o jedzenie mięsa. Ale w przypadku ludów pierwotnych, mięso było po prostu bardziej efektywne niż wolno rosnące owoce czy jakieś nasiona. Później jednak, wraz z powstaniem rolnictwa, kwestia ta straciła na znaczeniu. Poza tym i tak z jedzenia mięsa przez ludy pierwotne i nisko rozwinięte cywilizacje, nie wynika, że jest to lepsze - równie dobrze mogło być "złem koniecznym" na ówczesne czasy.

~ Pink Floyd, "Hey you"

Śr sty 04, 2012 12:16

Soul33 napisał(a):
Argument ewolucyjny stoi za polską przeciętną dietą?

Za polską przeciętną dietą też - osobniki odżywiające się w ten sposób potrafiły osiągnąć sukces ewolucyjny na tym terenie.

Soul33 napisał(a):
Raczej chodzi ogólnie o jedzenie mięsa. Ale w przypadku ludów pierwotnych, mięso było po prostu bardziej efektywne niż wolno rosnące owoce czy jakieś nasiona. Później jednak, wraz z powstaniem rolnictwa, kwestia ta straciła na znaczeniu. Poza tym i tak z jedzenia mięsa przez ludy pierwotne i nisko rozwinięte cywilizacje, nie wynika, że jest to lepsze - równie dobrze mogło być "złem koniecznym" na ówczesne czasy.

Dlatego pisałem, że nie jest to dowód, iż dana dieta jest najlepsza czy optymalna. Jest dobra, bo pozwoliła naszym przodkom przeżyć i rozmnożyć się. Jeśli jakieś osobniki próbowały ją zmodyfikować i włączyć np. muchomory do swojego jadłospisu, to nie przeżyły, więc ich dieta była zła. Odwrotnie, jeśli włączyły do swojej diety jakieś elementy dające im przewagę.

Dlatego uważam, że obecna dieta to "ewolucyjny dorobek" wielu pokoleń, które odniosły "ewolucyjny sukces".

Śr sty 04, 2012 14:26

Chyba żartujesz. Kilka pokoleń temu jadło się inaczej (np. o wiele bardziej tłusto, a na co dzień zwykle bardzo ubogo). Obecna polska dieta czerpie dużo z wielu pokoleń ale nie jest tym samym. Zatem już na pewno nie ma związku z ewolucją.

A "ewolucyjny sukces" kilku pokoleń cywilizacji? Toż to jak oksymoron.

SweetChild napisał(a):
Jest dobra, bo pozwoliła naszym przodkom przeżyć i rozmnożyć się.
Nijak z tego nie wynika, że dzisiejsza (odrobinę przemyślana - w sensie, że nie np. sama marchew) dieta bezmięsna byłaby gorsza czy lepsza.

~ Pink Floyd, "Hey you"

Śr sty 04, 2012 16:31

Soul33 napisał(a):
A dlaczego masz wierzyć, że przeciętna polska dieta jest dobra?

Ale która dieta? Bo dieta chłopów,jeżeli tylko starczyło im na cały rok była właściwie zdrowa. Zawierała potrawy tzw przaśne i kwaśne: żur, często ziemniaki dużo kapusty,mało tłuszczu zwierzęcego, czosnek, cebula, nabiał ciemny chleb, potrawy mączne, częściej drób, mięso wieprzowe i wołowe tylko od święta, czyli kilka razy w roku

Śr sty 04, 2012 16:39

Soul33 napisał(a):
Obecna polska dieta czerpie dużo z wielu pokoleń ale nie jest tym samym. Zatem już na pewno nie ma związku z ewolucją.

:shock: Przecież to jest podstawowy mechanizm ewolucyjny: nowy osobnik czerpie dużo z genotypu swoich przodków, chociaż nie jest tym samym z uwagi na pewne mutacje.

Soul33 napisał(a):
A "ewolucyjny sukces" kilku pokoleń cywilizacji? Toż to jak oksymoron.

Dlaczego? Ewolucyjny sukces jednego pokolenia to byłby oksymoron.

Soul33 napisał(a):
Nijak z tego nie wynika, że dzisiejsza (odrobinę przemyślana - w sensie, że nie np. sama marchew) dieta bezmięsna byłaby gorsza czy lepsza.

Stwierdziłem to na samym początku i konsekwentnie się z tym zgadzam ;)

Śr sty 04, 2012 17:29

Zaraz zaraz, ale o czym my w ogóle dyskutujemy. Fakty naukowe są takie:
- dieta wegetariańska/wegańska jest co najmniej tak samo zdrowa (a według kilku największych badań - China Study, Oxford Study, badania na Adwentystach Dnia Siódmego zdrowsza) niż dieta mieszana (czyli w udziałem mięsa)
- dieta wegetariańska jest znacznie bardziej wydajna i ekologiczna niż dieta mieszana
- każdego roku na potrzeby żywieniowe zabijane są miliardy niewinnych niczemu (poza tym, że są zwierzętami) czujących i cierpiących istot

I teraz - moim skromnym zdaniem - zasadnicze pytanie brzmi: czy w obliczy tych faktów nie powinniśmy zmienić naszych przyzwyczajeń żywieniowych tak, by wyeliminować/ograniczyć ilość niepotrzebnego cierpienia i śmierci? Czyli de facto: czy cierpienie i śmierć niewinnych zwierząt jest ważniejsze dla nas od tego, co przyzwyczailiśmy się mieć na talerzu?

Śr sty 04, 2012 17:36
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Następna strona