Autor |
Wiadomość |
Agniulka
Dołączył(a): Śr lut 11, 2004 20:26 Posty: 3027
|
anonimek napisał(a): Otrzymują Ducha Św. i słyszą te słowa. Można powiedzieć otrzymanie tego Ducha, powoduje taką możliwość jak odpuszczanie grzechów. I czy tylko apstołowie otrzymali tego Ducha?
Nadal mylisz dary Ducha Świętego wlane we chrzcie czy bierzmowaniu ze specjalnymi charyzmatami udzielonymi dla pełnienia określonych funkcji. Jak rozumiem nadal nie przeczytałeś fragmentu:
1 Kor 12, 28-30.
_________________ TE DEUM LAUDAMUS !
|
Pt kwi 08, 2005 19:50 |
|
|
|
 |
anonimek
Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09 Posty: 114
|
Cytuj: anonimek napisał: Otrzymują Ducha Św. i słyszą te słowa. Można powiedzieć otrzymanie tego Ducha, powoduje taką możliwość jak odpuszczanie grzechów. I czy tylko apstołowie otrzymali tego Ducha?
Nadal mylisz dary Ducha Świętego wlane we chrzcie czy bierzmowaniu ze specjalnymi charyzmatami udzielonymi dla pełnienia określonych funkcji. Jak rozumiem nadal nie przeczytałeś fragmentu: 1 Kor 12, 28-30. Cytuj: 1 Kor. 12:28-30 28. A Bóg ustanowił w kościele najpierw apostołów, po wtóre proroków, po trzecie nauczycieli, następnie moc czynienia cudów, potem dary uzdrawiania, niesienia pomocy, kierowania, różne języki. 29. Czy wszyscy są apostołami? Czy wszyscy prorokami? Czy wszyscy nauczycielami? Czy wszyscy mają moc czynienia cudów? 30. Czy wszyscy mają dary uzdrawiania? Czy wszyscy mówią językami? Czy wszyscy je wykładają? (BW) [...]Proszę bez obrażania rozmówcy. baranekWkleiłem ci tekst co byś sobie skonfrontowała ze swoim. I mogę powtórzyć ,skoro nie dociera : NIE ma jakiegoś bierzmowania! I jeśli już chcesz przytaczać to może przeczytaj i wcześniejsze wersety. 1 Cytuj: Kor 12:25-27 25. by nie było rozdwojenia w ciele, lecz żeby poszczególne członki troszczyły się o siebie nawzajem. 26. Tak więc, gdy cierpi jeden członek, współcierpią wszystkie inne członki; podobnie gdy jednemu członkowi okazywane jest poszanowanie, współweselą się wszystkie członki. 27. Wy przeto jesteście Ciałem Chrystusa i poszczególnymi członkami. (BT) Apostoł porównuje dary do członków ciała , i nie ma mowy o tym że jedne są ważniejsze inne mniej ważne: Cytuj: 1 Kor 12:14-16 14. Ciało bowiem to nie jeden członek, lecz liczne [członki]. 15. Jeśliby noga powiedziała: Ponieważ nie jestem ręką, nie należę do ciała - czy wskutek tego rzeczywiście nie należy do ciała? 16. Lub jeśliby ucho powiedziało: Ponieważ nie jestem okiem, nie należę do ciała - czyż nie należałoby do ciała? (BT)
|
Pt kwi 08, 2005 20:06 |
|
 |
Agniulka
Dołączył(a): Śr lut 11, 2004 20:26 Posty: 3027
|
Nie wpieraj mi czegos czego nie napsialam
anonimek napisał(a): Apostoł porównuje dary do członków ciała , i nie ma mowy o tym że jedne są ważniejsze inne mniej ważne
Nigdzie nie mowilam ze ktorys jest mniej wazny.
Ale Apostol zdecydowanie przeciwstawia sie twoim teoriom, ze wszyscy maja moc kaplanska do odpuszczania grzechow, bo jak wyraznie pisze "NIE WSZYSCY SA APOSTOLAMI" itd. Kazdy charyzmat jest do okreslonego celu.
A bierzmowanie juz ci udowadnialam, ze ci ktorzy byli ochrzczeni prosili Apostolow ABY WLOZYLI NA NICH RECE ABY OTRZYMALI DUCHA ŚWIĘTEGO.
Nazwy "Trójca Święta" też nie ma w Piśmie Świętym, co jednakowoż niczego nie zmienia
_________________ TE DEUM LAUDAMUS !
|
Pt kwi 08, 2005 20:15 |
|
|
|
 |
anonimek
Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09 Posty: 114
|
Cytuj: ze wszyscy maja moc kaplanska do odpuszczania grzechow, bo jak wyraznie pisze "NIE WSZYSCY SA APOSTOLAMI" itd.
Nie pisze również ,że trzeba być apostołem aby móc odpuścić grzech!!!
|
Pt kwi 08, 2005 20:29 |
|
 |
Agniulka
Dołączył(a): Śr lut 11, 2004 20:26 Posty: 3027
|
anonimek napisał(a): Nie pisze również ,że trzeba być apostołem aby móc odpuścić grzech!!!
Nie musiał powtarzać tego co powiedział Jezus
_________________ TE DEUM LAUDAMUS !
|
Pt kwi 08, 2005 20:30 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
anonimek napisał(a): chodzi ci zapewne o ten cytat: Cytuj: Jan. 20:21-23 21. I znowu rzekł do nich Jezus: Pokój wam! Jak Ojciec mnie posłał, tak i Ja was posyłam. 22. A to rzekłszy, tchnął na nich i powiedział im: Weźmijcie Ducha Świętego. 23. Którymkolwiek grzechy odpuścicie, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są zatrzymane. Otrzymują Ducha Św. i słyszą te słowa. Można powiedzieć otrzymanie tego Ducha, powoduje taką możliwość jak odpuszczanie grzechów. I czy tylko apstołowie otrzymali tego Ducha? Tak, anonimku, o ten cytat mi chodziło. Masz rację, że nie tylko Apostołowie otrzymali Ducha Świętego, ale trzeba też zauważyć, że różne są dary ducha- i nie każdy otrzymuje wszystkie. Jezus wyraźnie zaznacza, jaki dar przekazuje Apostołom. anonimek napisał(a): Gdyby tylko apostołowie mieli takąmożliwość nie było by takich tekstów: Łuk. 6:37 napisał(a): I nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni, i nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni, odpuszczajcie, a dostąpicie odpuszczenia. Ten tekst mówi o tym, że jeśi my nie wybaczymy bliźnim, Bóg również nam nie wybaczy ( zgodnie z tym, o co prosimy w Modlitwie Pańskiej: I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom) - nie ma tutaj jednakże zaprzeczenia przebaczenia sakramentalnego, za pośrednictwem kapłanów. anonimku, potwierdzenie tego, że Apostołowie otrzymali szczególny dar, którego nie mają pozostali wierni , znajdujemy w pierwszym liście do Koryntian. 1 Kor..3,9 napisał(a): My bowiem jesteśmy pomocnikami Boga, wy zaś jesteście uprawną rolą Bożą i Bożą budowlą. Apostołowie są tutaj nazwani " pomocnikami Boga", w odróżnieniu od reszty ludu Bożego. Im też, jako "pomocnikom Boga" przysługuje szczególnie odpuszczenie grzechów w imieniu Pana : Łk. 24,47 napisał(a): W imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jerozolimy.
Są tutaj dwie ważne rzeczy: Po pierwsze, potwierdzenie, że Apostołowie, jako pomocnicy Boga otrzymali moc odpuszczenia grzechów; po drugie- ta moc będzie trwała- wyraźnie jest użyty czas przyszły oraz rozciągnięcie tego na wszystkie narody 
|
Pt kwi 08, 2005 20:54 |
|
 |
anonimek
Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09 Posty: 114
|
Cytuj: anonimek napisał: Nie pisze również ,że trzeba być apostołem aby móc odpuścić grzech!
Nie musiał powtarzać tego co powiedział Jezus Zapewne tu Jezus zaprzeczał sam sobie?: Cytuj: Mar. 11:25 25. A gdy stoicie i zanosicie modlitwy, odpuszczajcie, jeśli macie coś przeciwko komu, aby i Ojciec wasz, który jest w niebie, odpuścił wam wasze przewinienia. (BW) Mat. 6:14-15 Cytuj: 14. Bo jeśli odpuścicie ludziom ich przewinienia, odpuści i wam Ojciec wasz niebieski. 15. A jeśli nie odpuścicie ludziom, i Ojciec wasz nie odpuści wam przewinień waszych. (BW) Cytuj: Mat. 18:35 35.Tak i Ojciec mój niebieski uczyni wam, jeśli każdy nie odpuści z serca swego bratu swemu. (BW) Tu dla odmiany apostoł zaprzeczył Jezusowi ? / Cytuj: Efez. 4:32 32. Cytuj: Bądźcie jedni dla drugich uprzejmi, serdeczni, odpuszczając sobie wzajemnie, jak i wam Bóg odpuścił w Chrystusie. (BW)
|
Pt kwi 08, 2005 20:58 |
|
 |
Agniulka
Dołączył(a): Śr lut 11, 2004 20:26 Posty: 3027
|
anonimek napisał(a): Zapewne tu Jezus zaprzeczał sam sobie?
Daj spokój, bo baranek już ci wyjaśniała.
To co bliźni zgrzeszył przeciwko tobie to ty mu masz odpuścić, a nie grzech popełniony względem Boga. Czytaj w kontekście.
To że ja odpuszczam komuś że mnie oczernił to odpuszczam w swoim imieniu a nie w imieniu Boga. Odpuszczam to co względem mnie zawinił a nie jego grzech w Bożych oczach. Mylisz kompletnie dwie różne sprawy.
_________________ TE DEUM LAUDAMUS !
|
Pt kwi 08, 2005 21:05 |
|
 |
anonimek
Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09 Posty: 114
|
Cytuj: anonimku, potwierdzenie tego, że Apostołowie otrzymali szczególny dar, którego nie mają pozostali wierni , znajdujemy w pierwszym liście do Koryntian.
1 Kor..3,9 napisał: My bowiem jesteśmy pomocnikami Boga, wy zaś jesteście uprawną rolą Bożą i Bożą budowlą.
baranku...., widzę to trochę inaczej , i porozmawiamy o tym ,ale już nie dzisiaj
papa....
|
Pt kwi 08, 2005 21:06 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
anonimku, przeczytaj mój poprzedni post:) - a zwłaszcza fragment mówiący o Apostołach jako pomocnikach Boga oraz wiernych, będących rolą uprawną.
Wszystkie cytaty, które podałeś, dotyczą przebaczania bliźnim, pojednania się z bliźnim jeszcze przed spowiedzią, ponieważ przebaczenie bliźnim jest warunkiem uzyskania Bożego przebaczenia. Jednak w tych cytatach nie ma zaprzeczenia władzy kluczy i spowiedzi sakramentalnej.
anonimku, nasze przebaczenie nie ma mocy sakramentu- i mimo, że przebaczysz bliźniemu, jego grzech pozostanie, dopóki go nie wyzna na spowiedzi.
dobranoc, anonimku

|
Pt kwi 08, 2005 21:10 |
|
 |
chester
Dołączył(a): So lut 26, 2005 22:56 Posty: 270
|
BOG ma mozliwosc odpuszczania grzechow (zreszta jest w Pismie Swietym gdzies to wyraznie napisane tylko teraz nie pamietam gdzie - poszukam) nie czlowiek a slowa z Ewangelii sw. Jana nic w tej materii nie zmieniaja. Te slowa nie sa rownoznaczne z taka forma spowiedzi czyli uszna.
Dlatego do Boga powinnismy sie modlic o przebaczenia - do niego Samego a nie przez ksiedza, ktory jest tylko czlowiekiem, rownie grzesznym jak ja i ktory na pewno nie moze mi pomoc walczyc z grzechem poniewaz mnie nie zna...
Zreszta jak juz mowilem mam ufnosc w Bogu i w jego sprawiedliwy, milosierny ojcowski osad.
Ach no i nikt nie potrafi logicznie przeciwstawic sie idei "czytej karty" skoro wszyscy na nia liczycie...tutaj moge generalizowac bo to jest logiczny wywod tylko jakos nikt nie stara sie tego dostrzec...
|
Pt kwi 08, 2005 22:54 |
|
 |
Agniulka
Dołączył(a): Śr lut 11, 2004 20:26 Posty: 3027
|
chester napisał(a): BOG ma mozliwosc odpuszczania grzechow (zreszta jest w Pismie Swietym gdzies to wyraznie napisane tylko teraz nie pamietam gdzie - poszukam) nie czlowiek a slowa z Ewangelii sw. Jana nic w tej materii nie zmieniaja. Te slowa nie sa rownoznaczne z taka forma spowiedzi czyli uszna. Nic nie zmieniają ? Sam Bóg powiedział że tej Mocy udziela Swoim zastępcom na ziemi i to niby niczego nie zmienia ? Cytuj: Ach no i nikt nie potrafi logicznie przeciwstawic sie idei "czytej karty" skoro wszyscy na nia liczycie...tutaj moge generalizowac bo to jest logiczny wywod tylko jakos nikt nie stara sie tego dostrzec...
Bo ta czysta karta jest niezbędna do oglądania Boga w wieczności a twierdzenie że człowiek będzie liczył na następną spowiedź jest absurdalne, ponieważ człowiek ma świadomość że do następnej spowiedzi może nie dożyć i w każdej chwili musi być gotowy na zdanie sprawy ze swojego życia.
_________________ TE DEUM LAUDAMUS !
|
Pt kwi 08, 2005 23:01 |
|
 |
godunow
Dołączył(a): So gru 27, 2003 22:40 Posty: 1707
|
Napisano na forum Cytuj: Nic nie zmieniają ? Sam Bóg powiedział że tej Mocy udziela Swoim zastępcom na ziemi i to niby niczego nie zmienia ? Nigdzie Bóg nie używa sformułowania że ktoś z ludzi jest następcą lub Zastępcą Chrystusa Wczoraj podczas homilii (Znamienne )w Watykanie użyto sformułowania Następca Apostoła Piotra Ten ostatni nigdy siebie nie nazywał zastępcą Chrystusa . Też nikt nigdzie Piotra Apostoła nie nazywa zastępca Chrystusa!! Aby zrozumieć to co piszesz Cytuj: Apostołowie są tutaj nazwani " pomocnikami Boga", w odróżnieniu od reszty ludu Bożego. Im też, jako "pomocnikom Boga" przysługuje szczególnie odpuszczenie grzechów w imieniu Pana :
Zapytam wprost kogo TY uważasz za Apostoła
Pozdrawiam
|
So kwi 09, 2005 10:23 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
godunowie
"A gdy spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie więcej aniżeli ci? Odpowiedział Mu: Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham. Rzekł do niego: Paś baranki moje. (16) I znowu, po raz drugi, powiedział do niego: Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie? Odparł Mu: Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham. Rzekł do niego: Paś owce moje. (17) Powiedział mu po raz trzeci: Szymonie, synu Jana, czy kochasz Mnie? Zasmucił się Piotr, że mu po raz trzeci powiedział: Czy kochasz Mnie? I rzekł do Niego: Panie, Ty wszystko wiesz, Ty wiesz, że Cię kocham. Rzekł do niego Jezus: Paś owce moje" ( J 21, 15 - 17 )
Jezus jest Najwyższym Pasterzem....nakazując Piotrowi by "pasał owce Jego", uczynił go swoim zastępcom w "pasterstwie" na ziemi. ZASTĘPCA nie nastepca.....bo tylko Go zastępuje do określonej chwili. Wszyscy pozostali papieże są NASTĘPCAMI św. Piotra, bo natąpili po nim. Sa wiec takze zastepczymi pasterzami Chrystusa na ziemi.
pozdrówka
|
So kwi 09, 2005 10:34 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
chester napisał(a): BOG ma mozliwosc odpuszczania grzechow (zreszta jest w Pismie Swietym gdzies to wyraznie napisane tylko teraz nie pamietam gdzie - poszukam) nie czlowiek a slowa z Ewangelii sw. Jana nic w tej materii nie zmieniaja. Te slowa nie sa rownoznaczne z taka forma spowiedzi czyli uszna. chester, pisaliśmy już kilkakrotnie- skoro Bóg ma władzę odpuszczania grzechów, to ma również możliwość dysponowania tą władzą i udzielania jej komu zechce. Jeśli chodzi o formę spowiedzi- nie jest to rzecz najważniejsza. Rzeczywiście, nie zawsze była spowiedź uszna. Wcześniej mieliśmy spowiedź publiczną. Oznaczało to , że pokutnicy byli powszechnie znani oraz, że grzechy o charakterze publicznego zgorszenia wyznawano także publicznie Konfesjonały i spowiedź uszna pojawiły się na szerszą skalę po Soborze Trydenckim. Spowiedź uszną zawdzięczamy mnichom- początkowo taka forma spowiedzi rozwijała się właśnie w klasztorach. Średniowieczne teksty mówią o tym, że człowiek, który się spowiada, przychodzi i siada u nóg kapłana. Dlatego kratki nie były potrzebne. Spowiedź zaczynała się od tego, że spowiednik przepytywał penitenta z podstawowych wiadomości, znajomości modlitw i prawd wiary. Zawsze jednak- niezależnie od formy spowiedzi- niezmieniona pozostała jej istota- czyli odpuszczenie grzechów. Spowiedź przed kapłanem ma jeszcze jedno ważne znaczenie- wszyscy jesteśmy członkami Kościoła. Kościół ma prawo i obowiązek dobrze poznać swoje owieczki. Bez poznania nie jest możliwe kierownictwo. Bóg zna nasze serca, wie, że zgrzeszyliśmy, ale zechciał, aby naszą grzeszność poznał także Kościół. adhortacja „Reconciliatio et paenitentia" z 1984 r. napisał(a): Oskarżenie się z własnych grzechów jest konieczne przede wszystkim po to, by grzesznik mógł być poznany przez tego, kto pełni w tym sakramencie rolę sędziego, i by spowiednik mógł ocenić zarówno ciężar grzechów, jak i skruchę penitenta, a jako lekarz poznać stan chorego, aby go leczyć i uzdrowić. Spowiedź indywidualna posiada jednak jeszcze wartość znaku: znaku spotkania grzesznika z pośrednictwem Kościoła w osobie szafarza; znaku jego ujawnienia się jako grzesznika wobec Boga i Kościoła, jego odnalezienie siebie samego w prawdzie przed obliczem Boga (...).
Spowiedż w Biblii?
- Kobieta cudzołożna ( Idź i nie grzesz więcej)
- spowiedź Piotra nad Jeziorem Galilejskim i rozgrzeszenie, jakie otrzymał po wyznaniu miłości.
- Dobry Łotr.
|
So kwi 09, 2005 12:20 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|