Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest N kwi 28, 2024 0:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
 Dowód na brak wiary w pełną obecność Chrystusa w Hostii? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57
Posty: 578
Post 
Dzisiaj prawie wszystkie dogmaty są zapomniane. Wystarczy przeczytać je w "Breviarium Fidei", czyli w dogmatycznych wypowiedziach Kościoła, by sie o tym przekonać. :)

_________________
Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.


So lut 19, 2005 13:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57
Posty: 578
Post 
http://tradycja.koc.pl/CcT_Najsw_Sakr.html
Kanony

Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.

To tylko niektóre zapomniane dogmaty. :)

_________________
Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.


So lut 19, 2005 14:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19
Posty: 12722
Post 
No - poza tym że to słowo nie wystepuje w indeksie rzeczowym... ;)
Ale np - VIII 101, 105 - co w tym ZOSTAŁO ZMIENIONE?

_________________
Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony


So lut 19, 2005 14:18
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
Konserwatysta napisał(a):
Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.


a jakiś dowód że o tym się nie pamięta dzisiaj?


So lut 19, 2005 14:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19
Posty: 12722
Post 
Saxon - kolejne stwierdzenia potępione przez Kościół które przywołuje Konserwatysta:

1) Stwierdzenie, że piekło jest tymczasowe i możliwe jest zbawienie szatana i ludzi, którzy zmarli w grzechu śmiertelnym (VIII 101 str 592)
2) Stwierdzenie, że jest zbawienie poza Kościołem (II 10, str 59)

Też bym chciała zobaczyć dowód na to, że Kościół tak obecnie uważa...

_________________
Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony


So lut 19, 2005 14:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57
Posty: 578
Post 
saxon napisał(a):
Konserwatysta napisał(a):
Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.


a jakiś dowód że o tym się nie pamięta dzisiaj?

Np. to, że abp Damian Zimoń i inni preferują Komunię św. pod dwoma postaciami. :)

_________________
Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.


So lut 19, 2005 14:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19
Posty: 12722
Post 
I to znaczy że NEGUJĄ ważność i pełnię obecności Chrystusa tylko w jednej Postaci? Poproszę dowód na takie stwierdzenie...

_________________
Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony


So lut 19, 2005 14:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 22, 2003 8:58
Posty: 3890
Post 
sw Cyryl Jerozolimski tez preferował ;)

_________________
Staraj się o pokój serca, nie przejmując się niczym na świecie, wiedząc, że to wszystko przemija.[św. Jan od Krzyża]


So lut 19, 2005 14:40
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
Konserwatysta napisał(a):
saxon napisał(a):
Konserwatysta napisał(a):
Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.


a jakiś dowód że o tym się nie pamięta dzisiaj?

Np. to, że abp Damian Zimoń i inni preferują Komunię św. pod dwoma postaciami. :)


Po pierwsze - bzdura. Co to znaczy "preferują" ?

Po drugie - co to ma do zanegowania czy zapomnienia dogmatu?

Po trzecie - to co napisała jotka i elka poniżej.

Poproszę o konkretne i logiczne uzasadnienie a nie typowe dla Ciebie hasełka.


So lut 19, 2005 14:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57
Posty: 578
Post 
GHdyby abp Damian wierzył w to, że cały Jezus jest w Hostii św. to nie wprpwadzał by komunii pod dwoma postaciami.
Ani Prymas Glemp, nie wprowadzał by komunii św. na rękę. cbdo. :)

_________________
Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.


So lut 19, 2005 14:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 22, 2003 8:58
Posty: 3890
Post 
czyli Cyryl Jerozolimski tez w to nie wierzył? a jest Ojcem Kosciola.... dziwne twierdzenie jak na osobe o konserwatywnych poglądach :D

_________________
Staraj się o pokój serca, nie przejmując się niczym na świecie, wiedząc, że to wszystko przemija.[św. Jan od Krzyża]


So lut 19, 2005 14:50
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
Tak idiotycznego "dowodu" to już dawno nie widziałem :D :D :D

Zatem idąc tym tokiem rozumowania pierwsi chrześcijanie również nie wierzyli przyjmując Komunię pod dwiema postaciami.

Nie wierzyli również Ci, którzy wprowadzili Komunię pod jedną postacią.

Nie wierzą prawosławni bo przyjmują pod dwiema postaciami. :D :D :D

A teraz konkretnie:

To co napisałeś może być jedynie wytworem chorej interpretacji nie popartej żadnymi dowodami.

Czekam zatem na cytat wypowiedzi wymienionych przez Ciebie osób, w którym wyraźnie stwierdzają one, że NIE WIERZĄ w realną i pełną obecność Chrystusa pod postacią chleba.


So lut 19, 2005 14:53
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
czekam na owe cytaty :)


So lut 19, 2005 15:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57
Posty: 578
Post 
Cytuj:
Pedagogia nadziei?
Wśród licznych książek o. Hryniewicza na uwagę zasługuje również zbiór artykułów zatytułowany Pedagogia nadziei. Medytacje o Bogu, Kościele i ekumenii (Warszawa 1997). Dla bliższego poznania teologii uprawianej przez lubelskiego profesora dobrze jest przytoczyć choćby kilka cytatów z tego zbioru.

Na drodze do zrelatywizowania wiary katolickiej sytuują się słowa: „doktryna chrześcijańska nie jest monolitycznym blokiem, w którym wszystkie prawdy posiadają taką samą doniosłość pod względem treści. Przekonanie to zapobiega jednostronnemu przecenianiu zwłaszcza tych prawd, które są najbardziej kontrowersyjne. Nie można podkreślać równie mocno treściowej doniosłości wszystkich dogmatów, skoro ich ciężar gatunkowy nie jest jednakowy” (s. 94). Nie bez zdziwienia dostrzegamy w tych słowach przekonanie, że niektóre dogmaty wiary są rzekomo kontrowersyjne i że nie musimy podobno podkreślać ich doniosłości, co w praktyce ekumenicznej oznacza pominięcie. Opinie tego rodzaju są nie do przyjęcia.

Aby dokonać modernistycznego przekształcenia wiary katolickiej potrzebne są wypowiedzi w rodzaju: „nie można wykluczyć, iż niektóre z orzeczeń Kościoła są w większym stopniu wyrazem określonej teologii i sposobu myślenia danej epoki niż wyrazem wiary chrześcijańskiej (...) nie we wszystkie prawdy wiary można i należy wierzyć z tą samą intensywnością” (s. 96). Zdanie to potwierdza wcześniejsze wnioski.

Nasze refleksje nie są pozbawione podstaw, gdyż sam o. Hryniewicz stwierdza, że „droga do jedności byłaby znacznie łatwiejsza, gdyby Kościół rzymskokatolicki odstąpił od intencji zobowiązywania innych chrześcijan do przyjęcia sformułowań dogmatycznych, które powstały bez ich udziału. Niektóre dogmaty katolickie w swoim obecnym sformułowaniu i rozumieniu wymagają daleko idącej reinterpretacji” (s. 97). Ojciec profesor uważa także, że „dialog nakłada na wszystkie Kościoły obowiązek weryfikacji własnych stanowisk konfesyjnych” (ibidem). O punkcie dojścia tych usiłowań już mówiliśmy – jest nim deizm, a może nawet ateizm.

Przyjęte założenia radykalnego ekumenizmu i religijnego relatywizmu skłaniają lubelskiego teologa do wniosku, iż „żaden z Kościołów wyznaniowych nie może utożsamiać się w ekskluzywny sposób z Kościołem Chrystusa. Każdemu z nich brak pełnej powszechności i pełni, a więc prawdziwej katolickości” (s. 133). Celem dialogu ma zaś być „wyjście z konfesjonalizmu”, które zdaniem o. Wacława Hryniewicza „dokona się wówczas, gdy Kościoły prawdziwie nawrócą się ku sobie nawzajem. Jest to zadanie najtrudniejsze” (s. 134). Podstawą do tych niekatolickich ustaleń jest równie niekatolickie przekonanie: „nie tylko moja wiara jest prawdziwa. Nie tylko wiara mojego Kościoła jest prawdziwa” (s. 135). Czy potrzeba dodatkowych argumentów, aby ocenić religijność lubelskiego profesora teologii?


http://www.piusx.org.pl/zw/39/39pieklo.html

_________________
Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.


So lut 19, 2005 15:15
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
Konserwatysto :)

Po kolei :) Prosilem o cytaty z wypowiedzi kard. Glempa i abpa Zimonia dowodzące ich niewiary w realną i pełną obecność Chrystusa pod postacią chleba - a nie Twoje interpretacje. Hryniewiczem zajmiemy się jak owe cytaty podasz :)


So lut 19, 2005 15:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL