Dowód na brak wiary w pełną obecność Chrystusa w Hostii?
Autor |
Wiadomość |
Konserwatysta
Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57 Posty: 578
|
Dzisiaj prawie wszystkie dogmaty są zapomniane. Wystarczy przeczytać je w "Breviarium Fidei", czyli w dogmatycznych wypowiedziach Kościoła, by sie o tym przekonać.
_________________ Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.
|
So lut 19, 2005 13:56 |
|
|
|
|
Konserwatysta
Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57 Posty: 578
|
http://tradycja.koc.pl/CcT_Najsw_Sakr.html
Kanony
Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.
To tylko niektóre zapomniane dogmaty.
_________________ Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.
|
So lut 19, 2005 14:16 |
|
|
jo_tka
Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19 Posty: 12722
|
No - poza tym że to słowo nie wystepuje w indeksie rzeczowym...
Ale np - VIII 101, 105 - co w tym ZOSTAŁO ZMIENIONE?
_________________ Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony
|
So lut 19, 2005 14:18 |
|
|
|
|
saxon
Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00 Posty: 5103
|
Konserwatysta napisał(a): Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.
a jakiś dowód że o tym się nie pamięta dzisiaj?
|
So lut 19, 2005 14:20 |
|
|
jo_tka
Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19 Posty: 12722
|
Saxon - kolejne stwierdzenia potępione przez Kościół które przywołuje Konserwatysta:
1) Stwierdzenie, że piekło jest tymczasowe i możliwe jest zbawienie szatana i ludzi, którzy zmarli w grzechu śmiertelnym (VIII 101 str 592)
2) Stwierdzenie, że jest zbawienie poza Kościołem (II 10, str 59)
Też bym chciała zobaczyć dowód na to, że Kościół tak obecnie uważa...
_________________ Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony
|
So lut 19, 2005 14:25 |
|
|
|
|
Konserwatysta
Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57 Posty: 578
|
saxon napisał(a): Konserwatysta napisał(a): Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.
a jakiś dowód że o tym się nie pamięta dzisiaj?
Np. to, że abp Damian Zimoń i inni preferują Komunię św. pod dwoma postaciami.
_________________ Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.
|
So lut 19, 2005 14:38 |
|
|
jo_tka
Dołączył(a): Cz sie 21, 2008 19:19 Posty: 12722
|
I to znaczy że NEGUJĄ ważność i pełnię obecności Chrystusa tylko w jednej Postaci? Poproszę dowód na takie stwierdzenie...
_________________ Aby we wszystkim był Bóg uwielbiony
|
So lut 19, 2005 14:40 |
|
|
elka
Dołączył(a): N cze 22, 2003 8:58 Posty: 3890
|
sw Cyryl Jerozolimski tez preferował
_________________ Staraj się o pokój serca, nie przejmując się niczym na świecie, wiedząc, że to wszystko przemija.[św. Jan od Krzyża]
|
So lut 19, 2005 14:40 |
|
|
saxon
Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00 Posty: 5103
|
Konserwatysta napisał(a): saxon napisał(a): Konserwatysta napisał(a): Kan. 3. Jeśli ktoś przeczy temu, że w czcigodnym Sakramencie Eucharystii pod każdą postacią i w każdej jej odłączonej cząstce zawiera się cały Chrystus - n.b.w.
a jakiś dowód że o tym się nie pamięta dzisiaj? Np. to, że abp Damian Zimoń i inni preferują Komunię św. pod dwoma postaciami.
Po pierwsze - bzdura. Co to znaczy "preferują" ?
Po drugie - co to ma do zanegowania czy zapomnienia dogmatu?
Po trzecie - to co napisała jotka i elka poniżej.
Poproszę o konkretne i logiczne uzasadnienie a nie typowe dla Ciebie hasełka.
|
So lut 19, 2005 14:44 |
|
|
Konserwatysta
Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57 Posty: 578
|
GHdyby abp Damian wierzył w to, że cały Jezus jest w Hostii św. to nie wprpwadzał by komunii pod dwoma postaciami.
Ani Prymas Glemp, nie wprowadzał by komunii św. na rękę. cbdo.
_________________ Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.
|
So lut 19, 2005 14:48 |
|
|
elka
Dołączył(a): N cze 22, 2003 8:58 Posty: 3890
|
czyli Cyryl Jerozolimski tez w to nie wierzył? a jest Ojcem Kosciola.... dziwne twierdzenie jak na osobe o konserwatywnych poglądach
_________________ Staraj się o pokój serca, nie przejmując się niczym na świecie, wiedząc, że to wszystko przemija.[św. Jan od Krzyża]
|
So lut 19, 2005 14:50 |
|
|
saxon
Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00 Posty: 5103
|
Tak idiotycznego "dowodu" to już dawno nie widziałem
Zatem idąc tym tokiem rozumowania pierwsi chrześcijanie również nie wierzyli przyjmując Komunię pod dwiema postaciami.
Nie wierzyli również Ci, którzy wprowadzili Komunię pod jedną postacią.
Nie wierzą prawosławni bo przyjmują pod dwiema postaciami.
A teraz konkretnie:
To co napisałeś może być jedynie wytworem chorej interpretacji nie popartej żadnymi dowodami.
Czekam zatem na cytat wypowiedzi wymienionych przez Ciebie osób, w którym wyraźnie stwierdzają one, że NIE WIERZĄ w realną i pełną obecność Chrystusa pod postacią chleba.
|
So lut 19, 2005 14:53 |
|
|
saxon
Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00 Posty: 5103
|
czekam na owe cytaty
|
So lut 19, 2005 15:05 |
|
|
Konserwatysta
Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 19:57 Posty: 578
|
Cytuj: Pedagogia nadziei? Wśród licznych książek o. Hryniewicza na uwagę zasługuje również zbiór artykułów zatytułowany Pedagogia nadziei. Medytacje o Bogu, Kościele i ekumenii (Warszawa 1997). Dla bliższego poznania teologii uprawianej przez lubelskiego profesora dobrze jest przytoczyć choćby kilka cytatów z tego zbioru.
Na drodze do zrelatywizowania wiary katolickiej sytuują się słowa: „doktryna chrześcijańska nie jest monolitycznym blokiem, w którym wszystkie prawdy posiadają taką samą doniosłość pod względem treści. Przekonanie to zapobiega jednostronnemu przecenianiu zwłaszcza tych prawd, które są najbardziej kontrowersyjne. Nie można podkreślać równie mocno treściowej doniosłości wszystkich dogmatów, skoro ich ciężar gatunkowy nie jest jednakowy” (s. 94). Nie bez zdziwienia dostrzegamy w tych słowach przekonanie, że niektóre dogmaty wiary są rzekomo kontrowersyjne i że nie musimy podobno podkreślać ich doniosłości, co w praktyce ekumenicznej oznacza pominięcie. Opinie tego rodzaju są nie do przyjęcia.
Aby dokonać modernistycznego przekształcenia wiary katolickiej potrzebne są wypowiedzi w rodzaju: „nie można wykluczyć, iż niektóre z orzeczeń Kościoła są w większym stopniu wyrazem określonej teologii i sposobu myślenia danej epoki niż wyrazem wiary chrześcijańskiej (...) nie we wszystkie prawdy wiary można i należy wierzyć z tą samą intensywnością” (s. 96). Zdanie to potwierdza wcześniejsze wnioski.
Nasze refleksje nie są pozbawione podstaw, gdyż sam o. Hryniewicz stwierdza, że „droga do jedności byłaby znacznie łatwiejsza, gdyby Kościół rzymskokatolicki odstąpił od intencji zobowiązywania innych chrześcijan do przyjęcia sformułowań dogmatycznych, które powstały bez ich udziału. Niektóre dogmaty katolickie w swoim obecnym sformułowaniu i rozumieniu wymagają daleko idącej reinterpretacji” (s. 97). Ojciec profesor uważa także, że „dialog nakłada na wszystkie Kościoły obowiązek weryfikacji własnych stanowisk konfesyjnych” (ibidem). O punkcie dojścia tych usiłowań już mówiliśmy – jest nim deizm, a może nawet ateizm.
Przyjęte założenia radykalnego ekumenizmu i religijnego relatywizmu skłaniają lubelskiego teologa do wniosku, iż „żaden z Kościołów wyznaniowych nie może utożsamiać się w ekskluzywny sposób z Kościołem Chrystusa. Każdemu z nich brak pełnej powszechności i pełni, a więc prawdziwej katolickości” (s. 133). Celem dialogu ma zaś być „wyjście z konfesjonalizmu”, które zdaniem o. Wacława Hryniewicza „dokona się wówczas, gdy Kościoły prawdziwie nawrócą się ku sobie nawzajem. Jest to zadanie najtrudniejsze” (s. 134). Podstawą do tych niekatolickich ustaleń jest równie niekatolickie przekonanie: „nie tylko moja wiara jest prawdziwa. Nie tylko wiara mojego Kościoła jest prawdziwa” (s. 135). Czy potrzeba dodatkowych argumentów, aby ocenić religijność lubelskiego profesora teologii?
http://www.piusx.org.pl/zw/39/39pieklo.html
_________________ Bez wiary nie można podobać sie Bogu. Wierzę tylko w prady objawione.
|
So lut 19, 2005 15:15 |
|
|
saxon
Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00 Posty: 5103
|
Konserwatysto
Po kolei Prosilem o cytaty z wypowiedzi kard. Glempa i abpa Zimonia dowodzące ich niewiary w realną i pełną obecność Chrystusa pod postacią chleba - a nie Twoje interpretacje. Hryniewiczem zajmiemy się jak owe cytaty podasz
|
So lut 19, 2005 15:18 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|