Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So paź 23, 2021 16:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
 Niepokalane poczęcie Maryi 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 24, 2010 7:26
Posty: 448
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Zasadniczo założenie o "nieczystości" i konieczności "oczyszczenia" wynika ze środowiska i możliwości przenoszenia chorób...
Co więcej, to trochę dziwne, że Bóg stworzył kobietę wraz z jej fizjonomią (w tym menstruacjami), a potem mężczyźni stwierdzili, że ten naturalny okres w jej życiu będzie wiązał się z "nieczystością" i koniecznością przechodzenia dodatkowych rytuałów...

_________________
"Lud ten czci Mnie wargami,
ale ich serce jest daleko ode Mnie.
Daremne jednak cześć Mi oddają,
głosząc nauki, które są ludzkimi nakazami."
- Izajasz 29,13


Śr gru 30, 2020 14:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2068
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Przeemek

Cytuj:
Na szczęście mamy Pismo i wszystko jest tam krystalicznie czysto wyjaśnione, i nie trzeba opierać się na przypuszczeniach.
To co czyniło kobietę nieczystą określił Bóg, a wymóg oczyszczenia jest zapisany w Prawie(Pwt12: 6 - 8, 11) które jest częścią Starego Przymierza w które weszli Żydzi jednomyślnie:
"........(3) Mojżesz przyszedł więc i opowiedział ludowi wszystkie słowa PANA i wszystkie prawa. I cały lud odpowiedział jednym głosem: Wypełnimy wszystkie słowa, które PAN powiedział. (4) Wtedy Mojżesz spisał wszystkie słowa PANA. A kiedy rano wstał,.... "(Wj24)
Widać, że nie tylko Tablice z Dekalogiem były obowiązkiem w Przymierzu, ale wszystkie słowa Pana, czyli Księga Przymierza, prawda?

To widocznie za życia nigdy nie złamała Dekalogu, ani Księgi Przymierza - cokolwiek, jakie prawa w to wchodzą?
Cytuj:
To co czyniło kobietę nieczystą określił Bóg, a wymóg oczyszczenia jest zapisany w Prawie(Pwt12: 6 - 8, 11)
Nieczystość nie jest grzechem. Czy to Jej wina, że urodziła Człowieka lub miała miesiączki?


Śr gru 30, 2020 14:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2068
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
LJ91 napisał(a):
..
Co więcej, to trochę dziwne, że Bóg stworzył kobietę wraz z jej fizjonomią (w tym menstruacjami), a potem mężczyźni stwierdzili, że ten naturalny okres w jej życiu będzie wiązał się z "nieczystością" i koniecznością przechodzenia dodatkowych rytuałów...
Mało to racjonalne. To raczej ludzki zwyczaj, niż boski nakaz.


Śr gru 30, 2020 14:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2068
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Przeemek
Cytuj:
Czy to nie żydowski Stary Testament naucza nas jak dostał się grzech na świat - czyli "pierwo-urodził"? Czy nazwany "pierworodnym" bo przyrównany w kontekście do narodzin pierwszego dziecka [- swoją drogą koncept równie żydowski, to pierworództwo ma duże znaczenie w tradycji żydowskiej i jest opisane w Biblii]. To nie kontekst grzechu i genezy jego przyjścia na świat? Przez nieposłuszeństwo i chęć niezależności pierwszych ludzi na ziemi?

Judaizm nie twierdzi, że ludzkość jest napiętnowana tzw. grzechem pierworodnym. Judaizm postrzega człowieka w sposób zrównoważony: nie twierdzi, że jest on skażony grzechem (pogląd chrześcijański), ani nie uważa, że jest z natury dobry (pogląd postchrześcijańskiego humanizmu świeckiego). Judaizm uznaje, że człowiek, jako istota obdarzona wolną wolą, ma skłonność zarówno do czynienia zła, jak i dobra, oraz zdolność do wybierania pomiędzy nimi. Skłonność do czynienia zła jest bardziej naturalna (wynika z przyrodzonego egoizmu), natomiast skłonność do dobra kształtuje się przede wszystkim w wyniku socjalizacji – zaszczepiania w człowieku odpowiednich wartości, które skłaniają go do etycznego postępowania.
http://poznan.jewish.org.pl/index.php/j ... dnego.html


Śr gru 30, 2020 14:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lis 24, 2010 7:26
Posty: 448
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
proteom napisał(a):
LJ91 napisał(a):
..
Co więcej, to trochę dziwne, że Bóg stworzył kobietę wraz z jej fizjonomią (w tym menstruacjami), a potem mężczyźni stwierdzili, że ten naturalny okres w jej życiu będzie wiązał się z "nieczystością" i koniecznością przechodzenia dodatkowych rytuałów...
Mało to racjonalne. To raczej ludzki zwyczaj, niż boski nakaz.


Cóż, też mi się tak wydaje, ale teraz jak oddzielić ziarno od plew? Co w tych wszystkich historiach jest wymysłem ludzi, a co jakkolwiek konotuje z boskimi prawami?

Równie dobrze można stwierdzić, że historia o niepokalanym poczęciu jest wymysłem autorów tekstu, którzy chcieli w ten sposób podkreślić szczególną rolę Maryi w całej historii zbawienia. Zapewne ona - jako człowiek i kobieta - była po prostu efektem mniej lub bardziej "poetyckiego" stosunku seksualnego pomiędzy jej rodzicami. Być może nawet był to ten rodzaj stosunku, kiedy kobieta godzi się z poczucia "małżeńskiego obowiązku". Szczególnie biorąc pod uwagę epokę i ówczesną rolę kobiet w społeczeństwie.

_________________
"Lud ten czci Mnie wargami,
ale ich serce jest daleko ode Mnie.
Daremne jednak cześć Mi oddają,
głosząc nauki, które są ludzkimi nakazami."
- Izajasz 29,13


Śr gru 30, 2020 14:57
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lut 23, 2017 0:53
Posty: 1103
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
proteom napisał(a):
To widocznie za życia nigdy nie złamała Dekalogu, ani Księgi Przymierza - cokolwiek, jakie prawa w to wchodzą?
Nieczystość nie jest grzechem. Czy to Jej wina, że urodziła Człowieka lub miała miesiączki?

A czy to Twoja wina, że grzeszysz? Jak nie, to nie potrzebujesz żadnego oczyszczania.....

Jak będziesz odzierał naukę Prawa Mojżeszowego i tego co Bóg sam uznał za grzech i co wymaga oczyszczania, jest dobre i sprawiedliwe w Jego oczach, to sam możesz stanowić prawo.

Dlatego polemika nad jednym elementem Prawa, dlaczego te nieczystości były uznane z grzech jest poza kontekstem Prawa Mojżeszowego i nie zmienia tego faktu w oczach Boga. Jednak faktem jest, że to "wina" grzechu, który przyszedł na świat - co jest napisane w Biblii.


Śr gru 30, 2020 15:05
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lut 23, 2017 0:53
Posty: 1103
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
proteom napisał(a):
Judaizm nie twierdzi, że ludzkość jest napiętnowana tzw. grzechem pierworodnym. Judaizm postrzega człowieka w sposób zrównoważony: nie twierdzi, że jest on skażony grzechem (pogląd chrześcijański), ani nie uważa, że jest z natury dobry (pogląd postchrześcijańskiego humanizmu świeckiego). Judaizm uznaje, że człowiek, jako istota obdarzona wolną wolą, ma skłonność zarówno do czynienia zła, jak i dobra, oraz zdolność do wybierania pomiędzy nimi. Skłonność do czynienia zła jest bardziej naturalna (wynika z przyrodzonego egoizmu), natomiast skłonność do dobra kształtuje się przede wszystkim w wyniku socjalizacji – zaszczepiania w człowieku odpowiednich wartości, które skłaniają go do etycznego postępowania.
http://poznan.jewish.org.pl/index.php/j ... dnego.html

No tak, judaizm który odrzucił Mesjasza, czyli chrześcijaństwo, ma swoje twierdzenia sprzeczne z chrześcijańskimi i jest ich wiele.
Zapytaj "judaizm" który nie odrzucił Mesjasza, czyli innych Żydów - np. Żydów apostołów, Piotra, Pawła, Mateusza..... którzy już wyrażają swoje zdanie w NT? A potem np. Żydów Mesjańskich co o tym myślą?

Poza tym twój fragment pisze:
"Judaizm uznaje, że człowiek, jako istota obdarzona wolną wolą, ma skłonność zarówno do czynienia zła, jak i dobra, oraz zdolność do wybierania pomiędzy nimi. Skłonność do czynienia zła jest bardziej naturalna (wynika z przyrodzonego egoizmu)....."

- Raz, że niebilijnie przyznają, że zdolność czynienia dobra i zła "jest bardziej naturalna" - a co to znaczy dla wierzącego w Boga JHWH Żyda? Który przecież wierzy że Bóg stworzył wszystko, w tym świat i ludzi, a więc i "naturę" człowieka? Przyrodzony egoizm skąd się wziął, skoro cały człowiek został stworzony przez Boga? Z kosmosu czy od UFO? Sami nie czytaja co mają w swoim Starym Testamencie napisane i opierają się na ludzkich konceptach i naukach, zamiast na swojej Biblii. Nic dziwnego, że przegapili Mesjasza, o którym przecież również pisze Stary Testament......

- A w gwoli ścisłości/sprostowania, w co chrześcijaństwo wierzy:
"5 Ale wie Bóg, że gdy spożyjecie owoc z tego drzewa, otworzą się wam oczy i tak jak Bóg będziecie znali dobro i zło».
6 Wtedy niewiasta spostrzegła, że drzewo to ma owoce dobre do jedzenia, że jest ono rozkoszą dla oczu i że owoce tego drzewa nadają się do zdobycia wiedzy. Zerwała zatem z niego owoc, skosztowała i dała swemu mężowi, który był z nią: a on zjadł. 7 A wtedy otworzyły się im obojgu oczy....."(Rdz3)


"22 Po czym Pan Bóg rzekł: «Oto człowiek stał się taki jak My: zna dobro i zło; niechaj teraz nie wyciągnie przypadkiem ręki, aby zerwać owoc także z drzewa życia, zjeść go i żyć na wieki"(Rdz3)

Grzech pierworodny spowodował (również spowodował, że ziemia jest przeklęta, że są "nieczystości", itd. por. Prawo), że człowiek poznał czym jest dobro i zło, zdobył o tym wiedzę i tą wiedzę teraz dziedziczy od ojców przez pokolenia. Dlatego oprócz dobra, potrafi też czynić i zło. Więc prawnie jest użyć sformułowania:
Napiętnowanie grzechem pierworodnym oznacza możliwość poznania dobra i zła. Podobnie jak uważa powyższy judaizm.

Pierwotnym zamysłem Boga, było stworzenie człowieka który miał czynić tylko dobro i nie miał czynić ani znać zła, grzech spowodował znajomość zła:
"10 Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Chrystusie Jezusie dla dobrych czynów, które Bóg z góry przygotował, abyśmy je pełnili." (Ef2)


Śr gru 30, 2020 15:29
Zobacz profil

Dołączył(a): So gru 05, 2020 23:51
Posty: 56
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Przeemek napisał(a):
stuck napisał(a):
Kontekstem dla omawianego cytatu z Łk jest Kpł 12, w którym mowa o porodzie i nieczystości. Nieczystości spowodowanej zetknięciem się z krwią. A nie ma w nim mowy o grzechu! Naprawdę wydaje ci się, że poród, sprowadzenie na świat nowego człowieka uważano kiedykolwiek w judaizmie za grzech?
Tu nie chodzi o to co mnie się wydaje, tylko co określa Prawo w tych kwestiach i co Bóg nazywa grzechem.
No i fajosko: w którym miejscu Bóg w pismach Starego Testamentu nazywa poród grzechem? masz taki cytat, czy zmyślasz?

Przeemek napisał(a):
A odnośnie kontekstu Łukasza rozdział 2 nie jest jak napisałeś Kpł12, tylko:
"(22) Gdy też według Prawa Mojżesza minęły dni jej oczyszczenia,.......
"(23) (Tak jak jest napisane w Prawie Pana:......
"(24) I żeby złożyć ofiarę według tego, co zostało powiedziane w Prawie Pana, .....


Czy kontekstem Łukasza w roz.2 jest jedna Księga i to tylko jeden jej rozdział Kpł12, czy Prawo, a więc Prawo Mojżeszowe? Czyli wszystko co dotyczy oczyszczania w Prawie, a nie w jednym rozdziale.
Pustosłowie, czyli lanie wody zamiast argumentowania. W którym innym miejscu Prawa Mojżeszowego niż Kpł 12 mowa konkretnie: o dniach oczyszczenia kobiety po porodzie i o dwóch synogarlicach składanych następnie w ofierze? Bo o tym właśnie pisze Łukasz. Nie o jakimś dowolnym oczyszczeniu.

Przeemek napisał(a):
Więc proszę abyśmy to już wyjaśnili na starcie i trzymali się Pisma, czyli dokładnie tego co jest napisane. A nie tym co nam się wydaje. Bo właśnie zmieniłeś kontekst słów Łukasza, chyba to widzisz?
Wręcz przeciwnie. To ty się nie trzymasz Pisma i dokładnie tego, co jest napisane, zamiast tego, co ci się wydaje. I wymyślasz sobie, że kontekstem słów Łukasza nie jest wcale poród, który przeszła Maria, i dni jej oczyszczenia po porodzie.

Przeemek napisał(a):
stuck napisał(a):
A skąd takie zmanipulowane tłumaczenie wytrzasnąłeś? To twój własny wynalazek?
Korzystałem z UBG, to tak trudno znaleźć?
No to sprawdźmy, jak bezwstydnie Preemek manipuluje cytatami:
Przeemek napisał(a):
Dlaczego przedstawiasz odpowiedzi z pominięciem kontekstu(o którym przecież rozmawiamy i jest temat wątku, więc?) grzechu z którym są te rytuały Prawa ściśle i wyłącznie związane? I z tego tytułu przez Maryję(Żydów) obchodzone?:
"......synogarlicę na ofiarę za grzech; (7) Ten złoży to w ofierze przed PANEM i dokona za nią przebłagania; i tak będzie oczyszczona"(Kpł.12)
"synogarlice lub dwa młode gołębie: jednego na całopalenie, a drugiego na ofiarę za grzech."
....itd. i inne

Pełny cytat w tłumaczeniu UBG:
"(7) Ten złoży to w ofierze przed PANEM i dokona za nią przebłagania; i tak będzie oczyszczona od upływu swojej krwi. Takie jest prawo dla tej, która urodziła chłopca lub dziewczynkę."

I co, oszuście? Myślałeś, że na forum wiara.pl siedzą ludzie, co Biblii nie znają, kanciarzu?


Śr gru 30, 2020 15:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2068
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Przeemek




Cytuj:
Dlatego polemika nad jednym elementem Prawa, dlaczego te nieczystości były uznane z grzech jest poza kontekstem Prawa Mojżeszowego i nie zmienia tego faktu w oczach Boga. Jednak faktem jest, że to "wina" grzechu, który przyszedł na świat - co jest napisane w Biblii.
Gdzie jest napisane w S.T. , że menstruacja jest grzechem? Czy to "wina" grzechu, który przyszedł na świat - to już chrześcijanska interpretacja Biblii. Jezus nic nie nauczał o g.pierworodnym.


Śr gru 30, 2020 16:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2068
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Przeemek
Cytuj:
No tak, judaizm który odrzucił Mesjasza, czyli chrześcijaństwo, ma swoje twierdzenia sprzeczne z chrześcijańskimi i jest ich wiele.
Zapytaj "judaizm" który nie odrzucił Mesjasza, czyli innych Żydów - np. Żydów apostołów, Piotra, Pawła, Mateusza..... którzy już wyrażają swoje zdanie w NT? A potem np. Żydów Mesjańskich co o tym myślą?

Poza tym twój fragment pisze:
"Judaizm uznaje, że człowiek, jako istota obdarzona wolną wolą, ma skłonność zarówno do czynienia zła, jak i dobra, oraz zdolność do wybierania pomiędzy nimi. Skłonność do czynienia zła jest bardziej naturalna (wynika z przyrodzonego egoizmu)....."

- Raz, że niebilijnie przyznają, że zdolność czynienia dobra i zła "jest bardziej naturalna" - a co to znaczy dla wierzącego w Boga JHWH Żyda? Który przecież wierzy że Bóg stworzył wszystko, w tym świat i ludzi, a więc i "naturę" człowieka? Przyrodzony egoizm skąd się wziął, skoro cały człowiek został stworzony przez Boga? Z kosmosu czy od UFO? Sami nie czytaja co mają w swoim Starym Testamencie napisane i opierają się na ludzkich konceptach i naukach, zamiast na swojej Biblii. Nic dziwnego, że przegapili Mesjasza, o którym przecież również pisze Stary Testament.....
To już pytaj Żydów, a najlepiej biblistów żydowskich, czemu inaczej interpretują fragmenty S.T. sugerujące grzech pierworodny. I nie stosuj proszę argumentu, że coś jest niebilijne, bo to żaden argument.


Śr gru 30, 2020 16:34
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lut 23, 2017 0:53
Posty: 1103
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
stuck napisał(a):
No i fajosko: w którym miejscu Bóg w pismach Starego Testamentu nazywa poród grzechem? masz taki cytat, czy zmyślasz?

Fajosko to intepretejusz moje słowa. Gdzie napisałem, że "poród" jest grzechem? zacytuj?

Przeemek napisał(a):
Pustosłowie, czyli lanie wody zamiast argumentowania. W którym innym miejscu Prawa Mojżeszowego niż Kpł 12 mowa konkretnie: o dniach oczyszczenia kobiety po porodzie i o dwóch synogarlicach składanych następnie w ofierze? Bo o tym właśnie pisze Łukasz. Nie o jakimś dowolnym oczyszczeniu.

Już Ci wskazałem w samym Kpł12, więc po co chcesz jeszcze inny?
"(6) Kiedy zaś skończą się dni jej oczyszczenia po urodzeniu syna lub córki, przyniesie kapłanowi, przed wejście do Namiotu Spotkania, jednorocznego baranka na ofiarę całopalną i młodego gołębia lub synogarlicę na ofiarę przebłagalną. (7) Kapłan złoży to w ofierze przed Panem, aby za nią dokonać przebłagania. W ten sposób będzie ona oczyszczona od upływu krwi. To jest prawo dotyczące tej, która urodziła syna lub córkę"(Kpł12; BT)

A ofiara przebłagalna to ofiara za grzech? Której części nie zrozumiałeś?



A z kolei odnośnie innych miejsc, to nieczystość ludzka była ogólnie sprecyzowana, do której krew z porodu z pewnością należała, bo było to uściślone poźniej, w przypadku porodu np. w (Kpł12).
Ogólne postanowienia były:
"(3) albo jeżeli kto dotknie się jakiejś nieczystości ludzkiej, jakiejkolwiek rzeczy, która może uczynić nieczystym, i z początku nie uświadomi sobie tego, a potem spostrzeże, że zawinił,"(Kpł5)
"(6) Wtedy przyniesie jako ofiarę zadośćuczynienia dla Pana za swój grzech - samicę spośród małego bydła, owcę lub kozę, na ofiarę przebłagalną. A kapłan dokona przebłagania za jego grzech. (7) Jeżeli zaś ktoś jest tak ubogi, że nie może przynieść owcy, to jako ofiarę zadośćuczynienia za grzech, który popełnił, przyniesie dwie synogarlice albo dwa młode gołębie dla Pana, jednego jako ofiarę przebłagalną, drugiego jako ofiarę całopalną."(Kpł5)

Identyczna paralera do Kpł12 podczas oczyszczania po-porodowego - bo ten sam rytuał w odniesieniu był również stosowany w odniesieniu do innych nieczystość:
"(18) To, co jeszcze pozostanie z oliwy na jego dłoni, kapłan wyleje na głowę człowieka oczyszczającego się. W ten sposób kapłan przebłaga za niego Pana. (19) Potem kapłan złoży ofiarę przebłagalną i dokona przebłagania za tego, który poddaje się oczyszczeniu ze swej nieczystości. Po czym złoży ofiarę całopalną. (20) Kapłan podniesie na ołtarz ofiarę całopalną i ofiarę pokarmową. Kapłan dokona za niego przebłagania, i będzie oczyszczony. (21) Jednak jeżeli to jest człowiek ubogi i nie stać go na to, w takim razie weźmie tylko jednego baranka na ofiarę zadośćuczynienia dla dokonania gestu kołysania, aby był oczyszczony, a także dziesiątą część efy najczystszej mąki zaprawionej oliwą na ofiarę pokarmową, jeden log oliwy (22) i dwie synogarlice albo dwa młode gołębie, na co będzie go stać. Jeden z nich będzie na ofiarę przebłagalną, a drugi na ofiarę całopalną. (23) Ósmego dnia przyprowadzi je dla swego oczyszczenia do kapłana przed wejście do Namiotu Spotkania, przed Pana. "(Kpł14)

stuck napisał(a):
Wręcz przeciwnie. To ty się nie trzymasz Pisma i dokładnie tego, co jest napisane, zamiast tego, co ci się wydaje. I wymyślasz sobie, że kontekstem słów Łukasza nie jest wcale poród, który przeszła Maria, i dni jej oczyszczenia po porodzie.

Raczej Ty przekręcasz to co ja napisałem. Cytowałem Łukasza bezpośrenio. A napisałem, że kierował się/wskazał na Prawo Mojżeszowe, w tym na rytuał który dotyczny oczyszczania w Prawie.
Nie napisałem, że Łukasz nic nie napisał o porodzie, więc to Ty pwołujesz się na to co tobie się wydaje, że ja napisałem.

stuck napisał(a):
Pełny cytat w tłumaczeniu UBG:
"(7) Ten złoży to w ofierze przed PANEM i dokona za nią przebłagania; i tak będzie oczyszczona od upływu swojej krwi. Takie jest prawo dla tej, która urodziła chłopca lub dziewczynkę."

I co, oszuście? Myślałeś, że na forum wiara.pl siedzą ludzie, co Biblii nie znają, kanciarzu?

Jeżeli te parę obraźliwych stwierdzeń sprawi, że lepiej się z tym poczujesz - to nie ma za co :).

Natomiast już wcześniej w ogóle nie odnosząc się do tych fragmentów, tylko do Twoich w BT - wykazałem tym twój błąd. Więc nawet fragment z UBG w ogóle nie był potrzebny i nie wiem po co do niego wracasz?

Dlatego drogi użytkowniku "stuck", nie spinałbym się tak bardzo tymi inwektywami, bo mój fragment pochodził zdecydowanie z UBG, podkreślałem w nim to co ja argumentowałem i nie ma potrzeby cytować wszystkiego, bo referencję zostawiłem, każdy może sam sobie sprawdzić.
Gdybym wiedział, że wolisz węszyć jakiś spisek z mojej strony i tak zareagujesz, to już w poprzednim poście bym spostował i dla ciebie dodał numer wersetu i kilka kropek dla uściślenia dokładnie referencji, tu się zgodzę, mogłem być bardziej dokładny.

Oryginalnie było:

"......synogarlicę na ofiarę za grzech; (7) Ten złoży to w ofierze przed PANEM i dokona za nią przebłagania; i tak będzie oczyszczona"(Kpł.12)
"synogarlice lub dwa młode gołębie: jednego na całopalenie, a drugiego na ofiarę za grzech."
....itd. i inne


Na niebiesko co jest w UBG:

"(6) A gdy wypełnią się dni jej oczyszczenia po synu lub po córce, przyniesie do kapłana przed wejście do Namiotu Zgromadzenia rocznego baranka na całopalenie i młodego gołębia lub synogarlicę na ofiarę za grzech; (7) Ten złoży to w ofierze przed PANEM i dokona za nią przebłagania; i tak będzie oczyszczona od upływu swojej krwi. Takie jest prawo dla tej, która urodziła chłopca lub dziewczynkę. (8) A jeśli nie może przynieść baranka, to przyniesie dwie synogarlice lub dwa młode gołębie: jednego na całopalenie, a drugiego na ofiarę za grzech. I kapłan dokona za nią przebłagania i będzie czysta"(Kpł12)

Ale ten "grzech" jest też według BT nazwany przebłagalną zamiast za grzech....... jednak BT w innym miejscu wyjaśnia co to znaczy "przebłagalną"....


Śr gru 30, 2020 17:16
Zobacz profil

Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17
Posty: 8264
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Jezus i Maryja z Józefem byli dobrymi wyznawcami judaizmu.
1 Gdy zszedł z góry, postępowały za Nim wielkie tłumy. 2 A oto zbliżył się trędowaty, upadł przed Nim i prosił Go: «Panie, jeśli chcesz, możesz mnie oczyścić». 3 [Jezus] wyciągnął rękę, dotknął go i rzekł: «Chcę, bądź oczyszczony!». I natychmiast został oczyszczony z trądu. 4 A Jezus rzekł do niego: «Uważaj, nie mów nikomu, ale idź, pokaż się kapłanowi i złóż ofiarę, którą przepisał Mojżesz, na świadectwo dla nich».

_________________
Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14


Śr gru 30, 2020 17:20
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lut 23, 2017 0:53
Posty: 1103
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
proteom napisał(a):
Gdzie jest napisane w S.T. , że menstruacja jest grzechem? Czy to "wina" grzechu, który przyszedł na świat - to już chrześcijanska interpretacja Biblii. Jezus nic nie nauczał o g.pierworodnym.

Odnośnie miesiączki:
" (19) Jeżeli kobieta ma upławy, to jest krwawienie miesięczne ze swojego ciała, to pozostanie siedem dni w swojej nieczystości. Każdy, kto jej dotknie, będzie nieczysty aż do wieczora. (20) Wszystko, na czym ona się położy podczas swojej nieczystości, będzie nieczyste. Wszystko, na czym ona usiądzie, będzie nieczyste. (21) Każdy, kto dotknie jej łóżka, wypierze ubranie, wykąpie się w wodzie i będzie nieczysty aż do wieczora. (22) Każdy, kto dotknie jakiegokolwiek przedmiotu, na którym ona siedziała, wypierze ubranie, wykąpie się w wodzie i będzie nieczysty aż do wieczora. (23) Jeżeli kto dotknie się czegoś, co leżało na jej łóżku albo na przedmiocie, na którym ona siedziała, będzie nieczysty aż do wieczora. (24) Jeżeli jaki mężczyzna obcuje z nią wtedy, to jej nieczystość udzieli się jemu i będzie nieczysty siedem dni. Każde łóżko, na którym się położy, będzie nieczyste. "(Kpł15)

Tak samo po porodzie:
"(25) Jeżeli kobieta doznaje upływu krwi przez wiele dni poza czasem swojej nieczystości miesięcznej albo jeżeli doznaje upływu krwi trwającego dłużej niż jej nieczystość miesięczna, to będzie nieczysta przez wszystkie dni nieczystego upływu krwi, tak jak podczas nieczystości miesięcznej. (26) Każde łóżko, na którym się położy podczas swojego upływu [krwi], będzie dla niej takie, jak łóżko podczas jej miesięcznej nieczystości. Każdy przedmiot, na którym usiądzie, będzie nieczysty, jak gdyby to była nieczystość miesięczna. (27) Każdy, kto dotknie się tych rzeczy, będzie nieczysty, wypierze ubranie, wykąpie się w wodzie i będzie nieczysty aż do wieczora. (28) Jeżeli zostanie ona oczyszczona ze swojego upływu [krwi], to odliczy sobie siedem dni i potem będzie czysta." (Kpł15)

I kluczowe z punktu widzenia nakazu o którym pisał Łukasz o Maryji w rozdziale 2, bo dotyczy nieczystości po-porodowej:
"(29) Ósmego dnia weźmie dwie synogarlice albo dwa młode gołębie i przyniesie je do kapłana, przed wejście do Namiotu Spotkania. (30) Kapłan złoży w ofierze jednego jako ofiarę przebłagalną, drugiego jako ofiarę całopalną. W ten sposób kapłan dokona za nią przebłagania wobec Pana z powodu jej nieczystego upływu [krwi]. (31) Przestrzegajcie więc Izraelitów przed nieczystością, aby nie pomarli wskutek swojej nieczystości, bezczeszcząc moje mieszkanie, które jest wśród nich. (32) To jest prawo dotyczące tego, który cierpi na wycieki, i tego, który doznaje wylewu nasienia, a przez to staje się nieczysty, (33) a także kobiety, która podlega miesięcznej nieczystości, i w ogóle mężczyzny lub kobiety mających wycieki, jak również i mężczyzny, który obcuje z kobietą nieczystą."(Kpł15)

Oczywiście tam gdzie BT Tysiąclatka pisze "przebłagania", UBG wstawia "za grzech"
"(29) A dnia ósmego weźmie sobie dwie synogarlice lub dwa młode gołębie i przyniesie je kapłanowi przed wejście do Namiotu Zgromadzenia. (30) A kapłan złoży jednego na ofiarę za grzech "(Kpł15)

Czego użytkownik "stuck" nie potrafi zaakceptować. Ale to nie zmienia faktu, bo BT w innych miejscach wyjaśnia co to znaczy przebłaganie - cytowałem już.


Ostatnio edytowano Śr gru 30, 2020 17:35 przez Przeemek, łącznie edytowano 1 raz



Śr gru 30, 2020 17:28
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz lut 23, 2017 0:53
Posty: 1103
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
proteom napisał(a):
To już pytaj Żydów, a najlepiej biblistów żydowskich, czemu inaczej interpretują fragmenty S.T. sugerujące grzech pierworodny. I nie stosuj proszę argumentu, że coś jest niebilijne, bo to żaden argument.

To ja ciebie pytam, bo bezrefleksyjnie ich cytujesz? Co o tym myślisz?

Kiedy argumentuję, że coś jest biblijne, to podaję fragment z Biblii na poparcie. A czy Żydzi w tym artykule powiedzieli coś o Biblii? Że na nią się powołali? Cokolwiek z niej wyciągnęli?
Nie, na samych konceptach naukowych - czyli pozabibilijnych.

Tak samo Ty, gdzie się powołujesz na Biblię? Mamy uczyć się ze Słowa i tam szukac odpowiedzi, czy nie?


Śr gru 30, 2020 17:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 8:40
Posty: 2068
Post Re: Niepokalane poczęcie Maryi
Przeemek napisał(a):
proteom napisał(a):
Gdzie jest napisane w S.T. , że menstruacja jest grzechem? Czy to "wina" grzechu, który przyszedł na świat - to już chrześcijanska interpretacja Biblii. Jezus nic nie nauczał o g.pierworodnym.

Odnośnie miesiączki:
" (19) Jeżeli kobieta ma upławy, to jest krwawienie miesięczne ze swojego ciała, to pozostanie siedem dni w swojej nieczystości. Każdy, kto jej dotknie, będzie nieczysty aż do wieczora. (20) Wszystko, na czym ona się położy podczas swojej nieczystości, będzie nieczyste. Wszystko, na czym ona usiądzie, będzie nieczyste. (21) Każdy, kto dotknie jej łóżka, wypierze ubranie, wykąpie się w wodzie i będzie nieczysty aż do wieczora. (22) Każdy, kto dotknie jakiegokolwiek przedmiotu, na którym ona siedziała, wypierze ubranie, wykąpie się w wodzie i będzie nieczysty aż do wieczora. (23) Jeżeli kto dotknie się czegoś, co leżało na jej łóżku albo na przedmiocie, na którym ona siedziała, będzie nieczysty aż do wieczora. (24) Jeżeli jaki mężczyzna obcuje z nią wtedy, to jej nieczystość udzieli się jemu i będzie nieczysty siedem dni. Każde łóżko, na którym się położy, będzie nieczyste. "(Kpł15)

Tak samo po porodzie:
"(25) Jeżeli kobieta doznaje upływu krwi przez wiele dni poza czasem swojej nieczystości miesięcznej albo jeżeli doznaje upływu krwi trwającego dłużej niż jej nieczystość miesięczna, to będzie nieczysta przez wszystkie dni nieczystego upływu krwi, tak jak podczas nieczystości miesięcznej. (26) Każde łóżko, na którym się położy podczas swojego upływu [krwi], będzie dla niej takie, jak łóżko podczas jej miesięcznej nieczystości. Każdy przedmiot, na którym usiądzie, będzie nieczysty, jak gdyby to była nieczystość miesięczna. (27) Każdy, kto dotknie się tych rzeczy, będzie nieczysty, wypierze ubranie, wykąpie się w wodzie i będzie nieczysty aż do wieczora. (28) Jeżeli zostanie ona oczyszczona ze swojego upływu [krwi], to odliczy sobie siedem dni i potem będzie czysta." (Kpł15)

I kluczowe z punktu widzenia nakazu o którym pisał Łukasz o Maryji w rozdziale 2, bo dotyczy nieczystości po-porodowej:
"(29) Ósmego dnia weźmie dwie synogarlice albo dwa młode gołębie i przyniesie je do kapłana, przed wejście do Namiotu Spotkania. (30) Kapłan złoży w ofierze jednego jako ofiarę przebłagalną, drugiego jako ofiarę całopalną. W ten sposób kapłan dokona za nią przebłagania wobec Pana z powodu jej nieczystego upływu [krwi]. (31) Przestrzegajcie więc Izraelitów przed nieczystością, aby nie pomarli wskutek swojej nieczystości, bezczeszcząc moje mieszkanie, które jest wśród nich. (32) To jest prawo dotyczące tego, który cierpi na wycieki, i tego, który doznaje wylewu nasienia, a przez to staje się nieczysty, (33) a także kobiety, która podlega miesięcznej nieczystości, i w ogóle mężczyzny lub kobiety mających wycieki, jak również i mężczyzny, który obcuje z kobietą nieczystą."(Kpł15)

Oczywiście tam gdzie BT Tysiąclatka pisze "przebłagania", UBG wstawia "za grzech"
"(29) A dnia ósmego weźmie sobie dwie synogarlice lub dwa młode gołębie i przyniesie je kapłanowi przed wejście do Namiotu Zgromadzenia. (30) A kapłan złoży jednego na ofiarę za grzech "(Kpł15)

Czego użytkownik "stuck" nie potrafi zaakceptować. Ale to nie zmienia faktu, bo BT w innych miejscach wyjaśnia co to znaczy przebłaganie - cytowałem już.

Nieczystość nie jest nazwana grzechem. Jest okreslony zakaz, ale prawdę mówiąc nie wiem, z czego on racjonalnie wynika? Choroby przenoszone drogą płciową?


Śr gru 30, 2020 18:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL