Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz sie 07, 2025 22:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 793 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 53  Następna strona
 I co z Niepokalanym poczęciem? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Pt lut 01, 2013 7:02
Posty: 140
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
Dla BOGA nie ma rzeczy niemożliwych. Jest Panem życia i tak jak może zażądać duszy już dzisiaj ..w każdej chwili może też rozpocząć nowe życie w kobiecie bez udziału mężczyzny bo jest Panem świata widzialnego i niewidzialnego. W końcu o potędze Boga i wszechmocy może świadczyć ziemia i kosmos, które działają w sposób arcy-doskonały.


Pn gru 02, 2013 22:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt mar 02, 2012 16:32
Posty: 1029
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
konradgorski napisał(a):
W końcu o potędze Boga i wszechmocy może świadczyć ziemia i kosmos, które działają w sposób arcy-doskonały.
Fakt obcinania głów jednym ludziom przez drugich w imię wiary lub fakt istnienia burdeli, w których za 100 dolarów można sobie zgwałcić 7-letnią dziewczynkę, to twoim zdaniem przejawy "arcy-doskonałego" działania ziemi i kosmosu?

_________________
Johnny99:
"Wszyscy, włącznie z tobą, wiedzą, że nikt nie wierzy w żadnego Potwora, a działalność Koscioła Spaghetti ma na celu wyśmiewanie wiary.
Jest to tzw. wiedza powszechna."


Wt gru 03, 2013 10:42
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 22, 2012 16:32
Posty: 62
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
majanovak napisał(a):
http://www.blueletterbible.org/Bible.cfm?b=Luk&c=1&t=KJV#s=t_conc_974028

Strong's Number G5487 matches the Greek χαριτόω (charitoō),
which occurs 3 times in 2 verses in the Greek concordance of the KJV

Luk 1:28
And the angel came in unto her, and said, Hail, thou that art highly favoured, G5487 the Lord is with thee: blessed art thou among women.

Eph 1:6
To the praise of the glory of his grace, wherein he hath made G5487 us accepted G5487 in the beloved.
No prosze do wszystkich wierzacych to slowo jest uzyte 2krotnie..! :)

Maryja nie byla specjalnie wyrozniona, bo przeciez pokazuje ci, ze to samo slowo G5487 wystepuje w odniesieniu do niej jak i do WSZYSKICH dzieci bozych.. :)
Co by bylo gdyby tej ofiary nie zlozyla? Poczytaj ST. Oni zyli przeciez wciaz w ST, no chybam zeby ktos sie zlitowal nad nia i ukryl JEJ GRZECH.. Ale Maria nigdy by zrobila czegos takiego, ze zlekcewazylaby Slowo - byla przeciez bogobojna kobieta.
Jezeli Boze Slowo dla ciebie to zaden argument to chyba nie mamy o czym rozmawiac, bo ja sie powoluje JEDYNIE na BOZE SLOWO..
A z czego wziales te κεχαριτωμενη? Chetnie sobie sprawdze i popatrze, bo ja zamiescilam linka z czego korzystam i chce sprawdzic twoja wersje.


Pierwszy lepszy biblista władający greką powie Ci, że w oryginale jest κεχαριτωμενη. A oto link-http://biblia-internetowa.pl/Luk/1/28.html. Postaram się poszukać greckich oryginałów,pergaminów i papirusów (zdjęcia) w internecie. To chyba rozstrzygnie sprawę

_________________
,,Bóg nie dozwoli z siebie szydzić. A co człowiek sieje, to i żąć będzie: kto sieje w ciele swoim, jako plon ciała zbierze zagładę''(Gal 6,8)
,Kto się Mnie wyprze wobec ludzi, tego wyprę się i Ja wobec aniołów Bożych.'' (Łk 12,9)


Wt gru 03, 2013 17:08
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50
Posty: 7771
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
Nawet w Blue Letter Bible jest wyraźnie: κεχαριτωμένη (kecharitomen) w Łk 1,28

A to słowo oznacza (ze względu na użytą formę gramatyczną) cos innego niż ἐχαρίτωσεν (echaritosen) z Ef 1,6

Cytuj:
It is permissible, on Greek grammatical and linguistic grounds, to paraphrase kecharitomene as completely, perfectly, enduringly endowed with grace." (Blass and DeBrunner, Greek Grammar of the New Testament).

However, Luke 1:28 uses a special conjugated form of "charitoo." It uses "kecharitomene," while Ephesians 1:6 uses "echaritosen," which is a different form of the verb "charitoo."

Echaritosen means "he graced" (or bestowed grace). Echaritosen signifies a momentary action, an action brought to pass (Blass and DeBrunner, Greek Grammar of the New Testament, p. 166).

Whereas, Kecharitomene, the perfect passive participle, shows a completeness with a permanent result. Kecharitomene denotes continuance of a completed action (H. W. Smyth, Greek Grammar [Harvard Univ Press, 1968], p. 108-109, sec 1852:b; also Blass and DeBrunner, p. 175).

Tak więc faktycznie.
To słowo jest użyte 2 razy.
W odniesieniu do Maryi oznacza jednak wypełnienie łaską ze skutkiem trwałym.
W odniesieniu do wszystkich uczniów (w Ef) oznacza obdarowanie łaską kiedyś bez trwałego skutku.

Cytuj:
Termin kecharitomene jest biernym imiesłowem przeszłym od czasownika charitoō, który – jak wszystkie inne tej samej klasy, kończące się na oō – oznacza „zapewnienie obfitości oznaczonej rzeczy”, w tym przypadku charis, czyli „łaski”, a w stronie biernej oznacza „być obdarzonym tej łaski obfitością”. Czas przeszły dodaje dodatkowego znaczenia owej „łasce”, to jest ciągłego trwania skutków tego nabytego stanu.

natomiast czasownik od charitoō,
Cytuj:
W Efezjan ma stronę czynną, trzeciej osoby czasu przeszłego ‘echaritosen’ i jest tłumaczone jako obdarzył, udarował


Biblia wyraźnie więc odróżnia trwałą pełnię łaski u Maryi od nietrwalego obdarowania łaską u zbawionych.

Oczywiście, można sie upierać, że to nic nie znaczy. Tylko po co? Żeby na siłe udowadniać jakąś tezę?

_________________
Fides non habet osorem nisi ignorantem


Wt gru 03, 2013 18:28
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 22, 2012 16:32
Posty: 62
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
medieval_man napisał(a):

Oczywiście, można sie upierać, że to nic nie znaczy. Tylko po co? Żeby na siłe udowadniać jakąś tezę?


Archanioł Gabriel na pewno nie pozdrowił Maryi słowami wymyślonymi przez siebie tylko przez Boga (czyli tak naprawdę powiedział to Bóg). A Bóg nigdy nie mówi rzeczy ,,nic nie znaczących"

_________________
,,Bóg nie dozwoli z siebie szydzić. A co człowiek sieje, to i żąć będzie: kto sieje w ciele swoim, jako plon ciała zbierze zagładę''(Gal 6,8)
,Kto się Mnie wyprze wobec ludzi, tego wyprę się i Ja wobec aniołów Bożych.'' (Łk 12,9)


Śr gru 04, 2013 16:32
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz mar 17, 2011 17:36
Posty: 1407
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
konradgorski napisał(a):
Dla BOGA nie ma rzeczy niemożliwych. Jest Panem życia i tak jak może zażądać duszy już dzisiaj ..w każdej chwili może też rozpocząć nowe życie w kobiecie bez udziału mężczyzny bo jest Panem świata widzialnego i niewidzialnego. W końcu o potędze Boga i wszechmocy może świadczyć ziemia i kosmos, które działają w sposób arcy-doskonały.


Ale widzisz Bóg NIGDY niczego nie robi ZANIM tego nie oglosi.
Dlatego w Swoim Slowie na setki lat wczesniej przez swoich prorokow powiedzial co zamierza uczynic a potem tego dokonal.
Wiec drugiego dziewiczego poczecia to juz raczej nie bedzie. :-D


Śr gru 04, 2013 20:43
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz mar 17, 2011 17:36
Posty: 1407
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
NOSTRA napisał(a):
majanovak napisał(a):
http://www.blueletterbible.org/Bible.cfm?b=Luk&c=1&t=KJV#s=t_conc_974028

Strong's Number G5487 matches the Greek χαριτόω (charitoō),
which occurs 3 times in 2 verses in the Greek concordance of the KJV

Luk 1:28
And the angel came in unto her, and said, Hail, thou that art highly favoured, G5487 the Lord is with thee: blessed art thou among women.

Eph 1:6
To the praise of the glory of his grace, wherein he hath made G5487 us accepted G5487 in the beloved.
No prosze do wszystkich wierzacych to slowo jest uzyte 2krotnie..! :)

Maryja nie byla specjalnie wyrozniona, bo przeciez pokazuje ci, ze to samo slowo G5487 wystepuje w odniesieniu do niej jak i do WSZYSKICH dzieci bozych.. :)
Co by bylo gdyby tej ofiary nie zlozyla? Poczytaj ST. Oni zyli przeciez wciaz w ST, no chybam zeby ktos sie zlitowal nad nia i ukryl JEJ GRZECH.. Ale Maria nigdy by zrobila czegos takiego, ze zlekcewazylaby Slowo - byla przeciez bogobojna kobieta.
Jezeli Boze Slowo dla ciebie to zaden argument to chyba nie mamy o czym rozmawiac, bo ja sie powoluje JEDYNIE na BOZE SLOWO..
A z czego wziales te κεχαριτωμενη? Chetnie sobie sprawdze i popatrze, bo ja zamiescilam linka z czego korzystam i chce sprawdzic twoja wersje.


Pierwszy lepszy biblista władający greką powie Ci, że w oryginale jest κεχαριτωμενη. A oto link-http://biblia-internetowa.pl/Luk/1/28.html. Postaram się poszukać greckich oryginałów,pergaminów i papirusów (zdjęcia) w internecie. To chyba rozstrzygnie sprawę


To ciekawe, ze ja znalazlam dwie strony, w ktorych jest to slowo uzyte.
Jedna strone juz pokazalam, a oto druga:
http://lexiconcordance.com/greek/5487.html.
Ja jestem za prawda, jesli sie myle to przynajmniej sie czegos dowiem. :-D
Ale nie spieszylabym sie z twoim podsumowaniem, bo chyba na to zbyt wczesnie..


Śr gru 04, 2013 20:51
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50
Posty: 7771
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
Ty znalazłaś słowo χαριτόω (charitoō) w wersji podstawowej. A istnieją też inne jego użycia.

Podam Ci przykład z polskiego;

"dać" ma zupełnie inne znaczenie kiedy uzyje się przedrostkow. Dodać, zadać, oddać, wydać, nadać.

Oczywiście to tylko przykład, ale podobnie jest ze słowem χαριτόω (charitoō), ktore ma inne znaczenie w Ł 1,28 a inne w Ef 1,6

_________________
Fides non habet osorem nisi ignorantem


Śr gru 04, 2013 21:40
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): Cz mar 17, 2011 17:36
Posty: 1407
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
medieval_man napisał(a):
Nawet w Blue Letter Bible jest wyraźnie: κεχαριτωμένη (kecharitomen) w Łk 1,28
A to słowo oznacza (ze względu na użytą formę gramatyczną) cos innego niż ἐχαρίτωσεν (echaritosen) z Ef 1,6


Cytuj:
It is permissible, on Greek grammatical and linguistic grounds, to paraphrase kecharitomene as completely, perfectly, enduringly endowed with grace." (Blass and DeBrunner, Greek Grammar of the New Testament).

However, Luke 1:28 uses a special conjugated form of "charitoo." It uses "kecharitomene," while Ephesians 1:6 uses "echaritosen," which is a different form of the verb "charitoo."

Echaritosen means "he graced" (or bestowed grace). Echaritosen signifies a momentary action, an action brought to pass (Blass and DeBrunner, Greek Grammar of the New Testament, p. 166).

Whereas, Kecharitomene, the perfect passive participle, shows a completeness with a permanent result. Kecharitomene denotes continuance of a completed action (H. W. Smyth, Greek Grammar [Harvard Univ Press, 1968], p. 108-109, sec 1852:b; also Blass and DeBrunner, p. 175).

Tak więc faktycznie.
To słowo jest użyte 2 razy.
W odniesieniu do Maryi oznacza jednak wypełnienie łaską ze skutkiem trwałym.
W odniesieniu do wszystkich uczniów (w Ef) oznacza obdarowanie łaską kiedyś bez trwałego skutku.

Cytuj:
Termin kecharitomene jest biernym imiesłowem przeszłym od czasownika charitoō, który – jak wszystkie inne tej samej klasy, kończące się na oō – oznacza „zapewnienie obfitości oznaczonej rzeczy”, w tym przypadku charis, czyli „łaski”, a w stronie biernej oznacza „być obdarzonym tej łaski obfitością”. Czas przeszły dodaje dodatkowego znaczenia owej „łasce”, to jest ciągłego trwania skutków tego nabytego stanu.

natomiast czasownik od charitoō,
Cytuj:
W Efezjan ma stronę czynną, trzeciej osoby czasu przeszłego ‘echaritosen’ i jest tłumaczone jako obdarzył, udarował


Biblia wyraźnie więc odróżnia trwałą pełnię łaski u Maryi od nietrwalego obdarowania łaską u zbawionych.

Oczywiście, można sie upierać, że to nic nie znaczy. Tylko po co? Żeby na siłe udowadniać jakąś tezę?[/quote]

Tylko, ze w Efezjan 1,6 jest to slowo uzyte dwukrotnie:
To the praise of the glory of his grace, wherein he hath made G5487 us accepted G5487 in the beloved.
Dwukrotnie jest tu uzyty czas przeszly. WSZYSCY zostalismy calkowicie zaakceptowani w Chrystusie.
To the praise of the glory of His grace, by which He has made us accepted in the Beloved: The relational aspect is emphasized again as Paul describes the status of accepted (charito, "highly favored" or "full of grace" as in Luke 1:28) that is granted to every believer because of God's grace.

i. Jesus was completely accepted by the Father. All His character, all His words, all His work was acceptable to God the Father. And now we are accepted in the Beloved.

ii. Paul realized this plan gave glory to the grace of God. "By the giving of the LAW, God's justice and holiness were rendered most glorious; by the giving of the GOSPEL, his grace and mercy are made equally glorious." (Clarke) God's plan in the gospel is often rejected because it glorifies God and His grace, not the effort or achievement of man.

iii. "So that He may receive from His adoring creatures the 'praise' due to His 'glory,' His own manifested CHARACTER, manifested in this form of entrancing beauty, His 'grace.' " (Moule)

iv. Bruce on the idea of being accepted by God on the standing of grace: "God's grace has extended to his people and enfolded them: he has 'be-graced' them, says Paul (using a verb derived from the Greek word for 'grace')."

v. Chrysostom, speaking of the work by which God makes us accepted in the Beloved: "It is as if one were to take a leper and change him into a lovely youth."
http://www.blueletterbible.org/Comm/guz ... /Eph_1.cfm

accepted in the beloved (Eph 1:6):

God has accepted me in Christ. Now, I have no acceptance before God in myself. I can't go up and say, "Hey, God. I am Chuck Smith, here is my card. I want in. I want you to accept me, God, because I really tried." I have no acceptance in myself. I am only accepted in Christ, accepted in the beloved. When I stand before God, I will stand before Him in Christ, and as such, will be accepted in the beloved.
http://www.blueletterbible.org/Comm/smi ... ?a=1098006
Jak widac dotyczy to kazdego wierzacego. Takze Marii. Zarowno ona jak i kazdy inny wierzacy jest w pelni zaakceptowany jedynie w Chrystusie. A poniewaz ten SAM Chrystus mieszka zarowno w Marii jak i we mnie to ja niczym nie roznie sie od Marii. Obie jestesmy calkowicie zaakceptowane i blogoslawione w Chrystusie. Obie TAK SAMO. Nie ma zadnej roznicy miedzy nami gdyz mamy tego samego Chrystusa w sobie.. :-D


Śr gru 04, 2013 21:44
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz mar 17, 2011 17:36
Posty: 1407
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
medieval_man napisał(a):
Ty znalazłaś słowo χαριτόω (charitoō) w wersji podstawowej. A istnieją też inne jego użycia.

Podam Ci przykład z polskiego;

"dać" ma zupełnie inne znaczenie kiedy uzyje się przedrostkow. Dodać, zadać, oddać, wydać, nadać.

Oczywiście to tylko przykład, ale podobnie jest ze słowem χαριτόω (charitoō), ktore ma inne znaczenie w Ł 1,28 a inne w Ef 1,6


Rozumiem.


Śr gru 04, 2013 21:46
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50
Posty: 7771
Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
majanovak napisał(a):
Tylko, ze w Efezjan 1,6 jest to slowo uzyte dwukrotnie:
To the praise of the glory of his grace, wherein he hath made G5487 us accepted G5487 in the beloved.
Dwukrotnie jest tu uzyty czas przeszly. WSZYSCY zostalismy calkowicie zaakceptowani w Chrystusie.
To the praise of the glory of His grace, by which He has made us accepted in the Beloved: The relational aspect is emphasized again as Paul describes the status of accepted (charito, "highly favored" or "full of grace" as in Luke 1:28) that is granted to every believer because of God's grace.

Niepotrzebnie czytasz po angielsku. :D
To słowo jest uzyte jeden raz w Ef 1,6
εἰς ἔπαινον δόξης τῆς χάριτος αὐτοῦ ἧς ἐχαρίτωσεν ἡμᾶς ἐν τῷ ἠγαπημένῳ
Wcześnie jest słowo łaska χάριτος
majanovak napisał(a):


i. Jesus was completely accepted by the Father. All His character, all His words, all His work was acceptable to God the Father. And now we are accepted in the Beloved.

ii. Paul realized this plan gave glory to the grace of God. "By the giving of the LAW, God's justice and holiness were rendered most glorious; by the giving of the GOSPEL, his grace and mercy are made equally glorious." (Clarke) God's plan in the gospel is often rejected because it glorifies God and His grace, not the effort or achievement of man.

iii. "So that He may receive from His adoring creatures the 'praise' due to His 'glory,' His own manifested CHARACTER, manifested in this form of entrancing beauty, His 'grace.' " (Moule)

iv. Bruce on the idea of being accepted by God on the standing of grace: "God's grace has extended to his people and enfolded them: he has 'be-graced' them, says Paul (using a verb derived from the Greek word for 'grace')."

v. Chrysostom, speaking of the work by which God makes us accepted in the Beloved: "It is as if one were to take a leper and change him into a lovely youth."
http://www.blueletterbible.org/Comm/guz ... /Eph_1.cfm

accepted in the beloved (Eph 1:6):

God has accepted me in Christ. Now, I have no acceptance before God in myself. I can't go up and say, "Hey, God. I am Chuck Smith, here is my card. I want in. I want you to accept me, God, because I really tried." I have no acceptance in myself. I am only accepted in Christ, accepted in the beloved. When I stand before God, I will stand before Him in Christ, and as such, will be accepted in the beloved.
http://www.blueletterbible.org/Comm/smi ... ?a=1098006

to, co cytujesz dotyczy tylko znaczenia słowa echaritosen a nie słowa kecharitomene
majanovak napisał(a):

Jak widac dotyczy to kazdego wierzacego. Takze Marii. Zarowno ona jak i kazdy inny wierzacy jest w pelni zaakceptowany jedynie w Chrystusie. A poniewaz ten SAM Chrystus mieszka zarowno w Marii jak i we mnie to ja niczym nie roznie sie od Marii. Obie jestesmy calkowicie zaakceptowane i blogoslawione w Chrystusie. Obie TAK SAMO. Nie ma zadnej roznicy miedzy nami gdyz mamy tego samego Chrystusa w sobie.. :-D

Jak widac nie. Własnie ze względu na dwa różne słowa echaritosen w Ef 1,6 i kecharitomene w Łk 1,28

_________________
Fides non habet osorem nisi ignorantem


Śr gru 04, 2013 22:49
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): Pt lut 01, 2013 7:02
Posty: 140
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
czuowiek napisał(a):
konradgorski napisał(a):
W końcu o potędze Boga i wszechmocy może świadczyć ziemia i kosmos, które działają w sposób arcy-doskonały.
Fakt obcinania głów jednym ludziom przez drugich w imię wiary lub fakt istnienia burdeli, w których za 100 dolarów można sobie zgwałcić 7-letnią dziewczynkę, to twoim zdaniem przejawy "arcy-doskonałego" działania ziemi i kosmosu?


Obarczaj za to czowieka i demony a nie Pana Boga Wszechmogącego.
Jeszcze nie rozumiesz co mialłem na myśli?
Doskonałość wszechświata i naszej ziemi polega na tym, że natura bez człowieka może istnieć a człowiek bez natury (flory i fauny) NIE!
To jest doskonałość.
Ponieważ człowiek może podejmować decyzje, ma rozum, więc próbuje żyć po swojemu a nie zgodnie z Dekalogiem.
To o czym mówisz jest skutkiem działań człowieka a nie Pana Boga.
Czy to Pan tworzy takie domy gdzie jest zło? - które to przykazanie?
Czy to Pan uczestniczy w obcinaniu głów w imię nienawiści? - które to przykazanie?

Jesteś zły, że Pan Bóg do tego dopuszcza. Skoro Jest taki doskonały i całe Jego stworzenie, prawda?
Pan nie zgwałcił Twojego prawa do wyboru. Jesteś wolny w swoich decyzjach i czynach.
Niższe formy nie. Dlatego jesteśmy podobni do Pana, że potrafimy miłować innych.


Śr gru 04, 2013 23:03
Zobacz profil

Dołączył(a): Pt lut 01, 2013 7:02
Posty: 140
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
majanovak napisał(a):
konradgorski napisał(a):
Dla BOGA nie ma rzeczy niemożliwych. Jest Panem życia i tak jak może zażądać duszy już dzisiaj ..w każdej chwili może też rozpocząć nowe życie w kobiecie bez udziału mężczyzny bo jest Panem świata widzialnego i niewidzialnego. W końcu o potędze Boga i wszechmocy może świadczyć ziemia i kosmos, które działają w sposób arcy-doskonały.


Ale widzisz Bóg NIGDY niczego nie robi ZANIM tego nie oglosi.
Dlatego w Swoim Slowie na setki lat wczesniej przez swoich prorokow powiedzial co zamierza uczynic a potem tego dokonal.
Wiec drugiego dziewiczego poczecia to juz raczej nie bedzie. :-D


Masz każdy włos policzony na głowie a twierdzisz, że Bóg Stwórca wszystkiego co nas otacza materii ożywionej i martwej, świata widzialnego i niewidzialnego nie może czegoś zrobić.
Czy w Biblii jest napisane, że Pan nie może zrobić nic po za wcześniej podanymi proroctwami?
Ale zapewniam Cię, że może zrobić wszystko co Tobie wydaje sie niedorzeczne, bo Bóg był, jest i będzie zawsze.
Może zrobić cokolwiek zechce dlatego tylko On zna koniec.


Śr gru 04, 2013 23:14
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz mar 17, 2011 17:36
Posty: 1407
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
medieval_man napisał(a):
to, co cytujesz dotyczy tylko znaczenia słowa echaritosen a nie słowa kecharitomene


To komentarze odnosnie tego jak nalezy interpretowac ten tekst.

medieval_man napisał(a):
Jak widac nie. Własnie ze względu na dwa różne słowa echaritosen w Ef 1,6 i kecharitomene w Łk 1,28


Zrozum to co jest wazne - jest tam powiedziane, ze Maria zostala blogoslawiona miedzy NIEWIASTAMI...nie miedzy ludzmi, w tym mezczyznami, ale miedzy niewiastami co oznacza, ze to jej blogoslawienstwo i wyroznienie dotyczy tylko urodzenia Jezusa, a nie czegos innego. I oczywiscie to jest trwale blogoslawienstwo, bo Biblia mowi:
"Oto bowiem odtąd błogosławioną zwać mnie będą wszystkie pokolenia."
i naturalnie to sie nigdy nie zmieni, bo Maria trwale w tym zostala wyrozniona.
Tego nie neguje przeciez.
Po 2 kiedy nawrocilismy sie do Jezusa i przyjelismy Go jako Pana i Zbawicela stalismy sie domem Boga, swiatynia Ducha Swietego, synami Bozymi, domownikami Boga, dziedzicami Boga, Bog zamieszkal w nas,
to poprzez JEGO w nas mamy wszystko w Nim, my jestesmy w Nim a On w nas,
wiec kiedy mamy to wszystko i zostalismy (Efezjan 1;3) ublogoslawieni WSZELKIM duchowym blogslawiestwem niebios- wszelkim oraz Bóg da nam WSZYSTKO co jest potrzebne do zycia i poboznosci (Piotra 1;3) to mamy dokladnie wszystko to co ma Maria. Nie ma roznicy miedzy nami.
Pomysl i Maria i ja mamy tego samego Boga w naszych sercach. Jej Bóg sie nie rozni od mojego. Bóg jest Duchem i jestesmy jedno z Nim. I Maria i ja.
I co wazne to kazda wierzaca osoba jest calkowicie akceptowana, kochana, przyjeta przez Boga jedynie w Chrystusie (to wlasnie mowi nam Efezjan 1,6) - dotyczy to Marii i mnie i kazdej innej osoby. Gdyby ktos odrzucil Chrystusa to by stracil ta akceptacje, w tym sensie nie jest to trwale, bo dotyczy zawsze bycia w Chrystusie, a nie poza Nim. Ale kazdy czlowiek w Chrystusie ma takie same przywileje, jest tak samo akceptowany, kochany, przyjety, nie mniej.
Dlatego twoje uzasadnienie nie ma prawa bytu medieval_man.
Nie z pktu widzenia Biblii.


Cz gru 05, 2013 17:12
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz mar 17, 2011 17:36
Posty: 1407
Post Re: I co z Niepokalanym poczęciem?
konradgorski napisał(a):
Masz każdy włos policzony na głowie a twierdzisz, że Bóg Stwórca wszystkiego co nas otacza materii ożywionej i martwej, świata widzialnego i niewidzialnego nie może czegoś zrobić.
Czy w Biblii jest napisane, że Pan nie może zrobić nic po za wcześniej podanymi proroctwami?
Ale zapewniam Cię, że może zrobić wszystko co Tobie wydaje sie niedorzeczne, bo Bóg był, jest i będzie zawsze.
Może zrobić cokolwiek zechce dlatego tylko On zna koniec.


Tak konradgorski, wlasnie tak jest gdzies napisane, ze Bóg niczego nie robi zanim tego nie oznajmi, ale ja oczywiscie wierze, ze Bóg moze wszystko i bardzo lubie sluchac niesamowite rzeczy, ktore Bóg czyni.
Czytalam ksiazke "Chata" (polecam), w ktorej czlowiek dostal napisany list od Boga, w ktorym Bóg sie z nim umowil na weekend.. :-D


Cz gru 05, 2013 17:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 793 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 53  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL