Dlaczego wierzysz w Trójcę?
Autor |
Wiadomość |
Anonim (konto usunięte)
|
 Dlaczego wierzysz w Trójcę?
Mam pytanie do katolików. Tak jak w temacie. Dlaczego wierzysz w Trójcę Świętą? Oczywiście jeżeli ktoś wierzy. Dlaczego w Boga w trzech osobach,a nie np. w jednej, albo w pięciu?
|
Pn paź 08, 2007 15:15 |
|
|
|
 |
BioZ
|
To jest jedna z głównych prawd wiary religii, którą wyznaję, nie moja w tym głowa dlaczego;).
Oczywiście nie zapominając, że jest jeden Bóg;].
Jeszcze pewnie da się Pismem Świętym podeprzeć tezę trynitaryzmu, ale nie znam się;].
|
Pn paź 08, 2007 15:25 |
|
 |
Spoonman
|
Vide BioZ
A tu możesz sobie poczytać krótki watek na temat:
viewtopic.php?t=1798
Z tym, że link, który tam podaję się zużył, ale pełną wersję artykułu o Metakosmologii masz tu:
http://www.pp.org.pl/wojtek/?s=_notki_z ... kosmologia

_________________ http://www.odnowa.jezuici.pl/
|
Pn paź 08, 2007 22:33 |
|
|
|
 |
WIST
|
Widać na tym formu i nie tylko tutaj zapewne że niektórzy uważają Katolika za takiego wszystkowiedzącego człowieka który wszystko rozumie, a jeśli nie to już jest podejrzane. Tymczasem nikt nie jest w stanie wszystkiego wiedzieć, wszystko przestudiować i od tego też mamy uczonych ludzi w Kościele, którzy pewne rzeczy jako prawde podali nam do wierzenia. Zatem odpowiedz na pytanie - bo taka jest wiara mojego Kościoła i dlatego że jestem przekonany iż ta wiara jest prawdziwa.
|
Wt paź 09, 2007 18:11 |
|
 |
monoteista
|
Dogmat o Trójcy Świętej powsał w IV wieku,ale ma on głebokie korzenie w Piśmie Śiętym. Jeżeli nie zostałby on ustanowiony w IV wieku to pewnie w następnych wiekach byłoby to nie do uniknięcia. Zresztą to, że dogmat powstał w IV wieku nie oznacza, że już wcześniej się nie mówiło w Kościele na temat Boga w trzech Osobach. Mówili i pisali o tym ojcowie Kościoła.
Jest nieprawdą, że dogmat TrójcyŚwiętej nie ma potwierdzenia w Piśmie Świętym,choć często się to zarzuca chrześcijanom.
|
Wt paź 09, 2007 18:24 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|