Autor |
Wiadomość |
Anonim (konto usunięte)
|
Bamberg Apocalypse.
Staatliche Bibliothek, Bamberg

  [img]
kolejno: Sw Michał walczący ze smokiem,Tryumf nad antychrystem i jego wyznawcami, uwięzienie szatana i Sąd Ostateczny
|
Pt kwi 27, 2007 19:40 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
drzeworyt rosyjski

|
Wt maja 01, 2007 8:40 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
„ Ikonografia nawiązuje do tych odpowiedników. Ikona chrztu Chrystusa ukazuje napełniony wodą grób mający kształt jaskini, która z kolei jest ikonograficznym znakiem Hadesu, podziemi, piekła. Zejście Jezusa do tego pełnego wody grobu , do tego do tego otaczającego Go ze wszystkich stron Inferna, stanowi znak zapowiadający Jego zstąpienie do Otchłani: „Wszedłszy do wody, związał Mocnego” (zob Łk 11,22) –mówi Cyryl Jerozolimski. Jan Chryzostom pisze:”Zanurzenie się i wynurzenie są obrazem zstąpienia do piekieł i Zmartwychwstania”. Troparia bizantyjskiej liturgii dołączają do tego inne jeszcze symboliczne odniesienie: :Jordan cofnął się wtedy pod uderzeniem płaszcza Eliasza, wody rozstąpiły się i ukazała się sucha droga , jako obraz chrztu, mocą którego kroczymy drogą zycia”
Tak więc w chrzcie Jezusa widać powtórzenie całej historii, nawiązujące do przeszłości i antycypujące przyszłość: Wejście w grzech drugiego jest zstąpieniem do „Inferna”, nie tylko jak u Dantego, w roli widza, lecz w roli współcierpiącego, cierpiącego za innych i tym samym przemieniającego cierpienie, obalającego wrota Otchłani i je otwierającego. Jest to zejście do domu zła , walka z Mocnym , który człowieka trzymał w okowach (…)
Fragment książki Benedykta XVI „Jezus z Nazaretu” rozdz I „Chrzest Jezusa”
|
Wt maja 01, 2007 17:24 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
„Działalność (Jezusa) jest poprzedzona wewnętrznym skupieniem, a skupienie to z konieczności jest także walką wewnętrzną o powierzone zadanie, walką prowadzoną przeciw zniekształceniom tego zadania ukazywanym jako jego rzeczywista realizacja. Jest ono zejściem na poziom zagrożeń ludzkich ponieważ tylko w ten sposób można podźwignąć człowieka . Jezus musi – tu należy szukać najgłębszego rdzenia Jego posłannictwa – wejść w dramat ludzkiej egzystencji, przemierzyć ją aż do samego jej dna, by w ten sposób znaleźć „zagubioną owcę” wziąć ja na ramiona i zanieść do domu. Zstąpienie Jezusa „do piekieł”, o którym mówi wyznanie wiary miało miejsce nie tylko w Jego śmierci i po niej, lecz stanowi część składową całej Jego drogi: musi On całą historię , od samych początków – od Adama – wziąć w swe ręce, przemierzyć wycierpieć aby móc ją przemienić”
Benedykt XVI "Jezus z Nazeretu" Fr rozd 2 "Kuszenie Jezusa"
 Rembrandt van Rijn
 James B. Janknegt Temptation of Christ
 Duccio di Buoninsegna (c. 1255-1319): "Kuszenie Chrystusa na Gorze"
 Michael Pacher
|
Pt maja 04, 2007 20:46 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Scena z Maryją w otoczeniu aniołów, wskazującą ręką piekło
Vellum manuscript. 1632-1667 ;Ethiopic
scena piekła
Vellum manuscript.Apokalipsa św Jana Gondar, c.1730-1735 Ethiopic

|
N maja 06, 2007 17:07 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
|
Pn maja 07, 2007 19:00 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Ap,20
13 I morze wydało zmarłych, co w nim byli,
i Śmierć, i Otchłań wydały zmarłych, co w nich byli,
i każdy został osądzony według swoich czynów.
14 A Śmierć i Otchłań wrzucono do jeziora ognia
To jest śmierć druga - jezioro ognia.
15 Jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze życia,
został wrzucony do jeziora ognia.
Pat Marvenko Smith

|
Pn maja 07, 2007 19:07 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
|
Cz maja 10, 2007 18:41 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Ap 12,
7 I nastąpiła walka na niebie:
Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem.
I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie,
8 ale nie przemógł,
i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło.
9 I został strącony wielki Smok,
Wąż starodawny,
który się zwie diabeł i szatan,
zwodzący całą zamieszkałą ziemię,
został strącony na ziemię,
a z nim strąceni zostali jego aniołowie
BECCAFUMI, Domenico
Upadek zbuntowanych aniołów około. 1524
Olej na desce , 347 x 227 cm
Pinacoteca Nazionale, Siena

|
Cz maja 10, 2007 18:47 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Katedra w Toruniu
Malowidło na ścianie płn. ponad wejściem do zakrystii, ok. 1380– –1390 r., przedstawiające Ukrzyżowanie połączone z Sądem Ostatecznym: u góry Bóg Ojciec pośród aniołów różnej hierarchii, Archanioł Michał zwyciężający szatana i św. Piotr przyjmujący zbawionych do nieba; u dołu zmartwychwstanie zmarłych i piekło; pośrodku krucyfiks jako żywy krzyż i drzewo Jessego wyrastające z piersi patriarchy; po bokach NMP, św. Jan, niewiasty, setnik. Żydzi, personifikacje Kościoła i Synagogi, cnoty i grzechy. Mater Misericordiae, spotkanie 3 żywych i 3 umarłych; niezwykle oryginalny program ikonograficzny, dzieło wysokiej klasy artystycznej.( tekst ze strony o katedrze)

|
N maja 13, 2007 8:34 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Sąd Ostateczny (ikona z XVII w. z miejscowości Lipie)

|
Wt maja 15, 2007 20:45 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
trochę sztuki współczesnej :
Mariusz Koszuta Sąd Ostateczny- tryptyk ( piekło z prawej strony) Rok powstania: 1995
Sąd ostateczny autor: Stephen Bird
lokalizacja:Christian Theology rooms - Ampleforth
pełny obraz i fragmenty:

|
Cz maja 17, 2007 19:45 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Malarstwo flamandzkie i holenderskie, Jacob Swanenburg (1541 - 1638) Piekło, olej, płótno, 101 x 150 cm, zbiory MNG

|
Pt maja 18, 2007 19:10 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Wiktor Zelent, Piekło; ME Kraków

|
N maja 20, 2007 18:55 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Kapłan przy ołtarzu . Klęczący mnich i kardynał. Nad ołtarzem sceny sądu ostatecznego – po lewej niebo – z fontanną życia , po prawej piekło
Hiszpania; druga połowa XV wieku

|
N maja 20, 2007 18:58 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|