Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pt sie 15, 2025 5:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
 kurcze mam problem:( 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 02, 2003 11:16
Posty: 381
Post 
Pneuma a mi chodzi o to zebys odpowiedzial na moj post .

_________________
Każdy jest czarodziejem własnego życia !


Cz cze 17, 2004 22:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 14, 2004 4:43
Posty: 16
Post ANTY - koncepcja
Wizard napisał(a):
Pneuma ja się opieram na nauce KK . Ja znam wielu księzy i nigdy nie spotkalem aby ktos mial odmienne zdanie na temat antykoncepcji czy aborcji wiec twoje wypowiedzi nie mające żadnego pokrycia mnie nie przekonują . Jak znasz takiego księdza ktory ma inne zdanie na temat aborcji czy antykoncepcji to zaproś go na forum lub podaj jego dane i go zacytuj bo slogany kazdy potrafi rzucac. Pozdrawiam


Drogi Wizard-zie

wiesz dobrze że zaproszenie takiej osoby spowodowałbo prześladowania tej osoby, a jako że można sprawdzić kto jest kim, (no prawie)
nikt się nie zgodzi no podobne zagrania,

widzisz Wizard zdania są różne min.

czy npr jest antykoncepcją?

czy w przypadku kiedy kobieta ma 10 dzieci może stosować antykoncepcję?

czy w przypadku gwałtu stosować środki wczesonoporonne?

Wizard, czy znasz odpowiedzi na te pytania?
- jeżeli tak to oprzyj się na jakimś autorytecie.

_________________
google adsense kursy językowe reklama zdrowie
fryzury


So cze 19, 2004 22:24
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 02, 2003 11:16
Posty: 381
Post 
Witam pneumo i jeszcze raz proszę , żebyś się ustosunkował do mojego ostatniego postu. W ramach przypomnienia to prosiłem cię byś udowodnił, że większosć księzy ma inną teorię wiary. Prosiłem cię też i wcale nie musisz podawac tu nazwisk abyś mi wyjąśnił jaki inny punkt widzenia mają na aborcję niż KK księża z którymi rozmawiałeś. Ja dlatego iż jak ktoś mnie o coś pyta w przeciwieństwie do ciebie staram się nie unikać odpowiedzi więc ustosunkuje się do twojego postu.
1. NPR nie jest antykoncepcją .

Określanie metod NPR mianem „naturalnej antykoncepcji” jest błędem. NPR nie jest antykoncepcją, a i na odwrót: żadna z metod antykoncepcji nie jest naturalna.

Różnice są tu bardzo istotne:

· NPR, w zależności od decyzji małżonków, może być stosowane przez nich zarówno w celu odłożenia zamiaru poczęcia dziecka, jak i w celu jego poczęcia. Antykoncepcja natomiast, z samej definicji, polega wyłącznie na „zapobieganiu” poczęciu.

· Metody NPR respektują prawa natury, są ekologiczne, wykluczają jakąkolwiek ingerencję w poprawnie funkcjonujący organizm człowieka. Antykoncepcja zaś polega na celowym niszczeniu tego, co naturalne i zdrowe – płodności – poprzez ingerencję za pomocą środków farmakologicznych, mechanicznych, czy też nienaturalne zachowania.

· NPR w żaden sposób nie narusza naturalnego porządku we współżyciu małżeńskim, nie pozbawia aktu małżeńskiego jego pełni. Pozwala małżonkom na pełną radość obcowania ze sobą. Antykoncepcja zakłóca naturalny przebieg aktu płciowego, uzbrajając małżonków, jakby wyprawiali się na wojnę przeciw sobie, a nie mieli obdarowywać się nawzajem miłością.

· Praktykowanie NPR zakłada pełną akceptację samego siebie oraz współmałżonka takim jakim jest, wraz ze swoją i jego płodnością. Antykoncepcja wynika ze strachu przed płodnością; stawia warunek: „akceptuję cię, o ile jesteś ubezpłodniony”.

· NPR jest całkowicie nieszkodliwe dla zdrowia. Uczy dbałości o zdrowie. Umożliwia kobiecie lepsze poznanie swojego ciała, a obojgu małżonkom zrozumienie ich płodności. Każda antykoncepcja jest szkodliwa. Samo zaburzanie płodności jest niszczeniem zdrowia, bo płodność jest przecież jedną z oznak tegoż zdrowia. Poza tym, lista szkodliwych działań ubocznych antykoncepcji jest bardzo długa - im bardziej jest ona „skuteczna”, tym bardziej jest ... szkodliwa.

· Stosowanie NPR nie powoduje konfliktu sumienia. Jest zgodne z nauką Kościoła Katolickiego. Ze względów moralnych jest do zaakceptowania nie tylko przez katolików, ale przez ludzi różnych kultur i religii. Stosowanie antykoncepcji sprzeciwia się prawu naturalnemu. Według nauki Kościoła jest grzechem śmiertelnym.

„Różnica antropologiczna, a zarazem moralna, jaka istnieje pomiędzy środkami antykoncepcyjnymi a odwoływaniem się do rytmów okresowych (...) w ostatecznej analizie dotyczy dwóch, nie dających się z sobą pogodzić, koncepcji osoby i płciowości ludzkiej.”

Jan Pawel II, Familiaris consortio
2. Nie za bardzo rozumiem pytania ? Niby czemu kobieta mająca 10 dzieci miałaby mieć przyzwolenie na korzystanie z antykoncepcji?
3. Czy w przypadku gwałtu stosować środki wczesnoporonne ? Pytanie to można troche zmienić...czy w przypadku gwałtu można zabić dziecko? Moja odpowiedz i odpowiedz KK a zarazem Jana Pawła II brzmi - NIE !
Pozdrawiam
Ps. Czy Jan Paweł II jest wystarczającym autorytetem ?

_________________
Każdy jest czarodziejem własnego życia !


So cze 19, 2004 22:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 14, 2004 4:43
Posty: 16
Post ANTY-koncepcja
ok, jak tylko wróce do domu to napisze coś więcej, na razie tylko info o ciekawej konferencji właśnie na ten temat:

Cytuj:
Program Międzynarodowej Konferencji Naukowej
"Aborcja - przyczyny, nastepstwa, terapia", ktora odbedzie sie w Warszawie dniach 20-22 czerwca 2004.

Szczerze zachęcam do udziału, nie tylko lekarzy.

Warto poznać doniesienia naukowe i
dowiedziec sie, ze osoby cierpiace z powodu aborcji
moga otrzymac pomoc!
Recze, ze bedzie to material zaprezentowany
w sposob merytoryczny i wywazony.

Podczas Konferencji organizatorzy chca przedstawic i poddac
dyskusji najwazniejsze zagadnienia dotyczace przyczyn, nastepstw aborcji
zarówno bezposrednich jak i odleglych oraz mozliwosci i sposobó terapii.
Aborcja na calym swiecie budzi zywe dyskusje i jest przedmiotem
zroznicowanych opinii i ocen. Uczestnicy konferencji beda mieli okazje
porównac demograficzne, onkologiczne, psychologiczne, psychiatryczne,
somatyczne i seksuologiczne aspekty zagadnienia aborcji w Polsce z innymi
krajami Europy i swiata. Wykladowcami beda specjalisci z Polski, Japonii,
Rumunii, Szwajcarii i Stanów Zjednoczonych.





Więcej informacji:

www.konferencja.info.pl


i program:
Cytuj:
Międzynarodowa Konferencja
ABORCJA - PRZYCZYNY, NASTĘPSTWA, TERAPIA
pod auspicjami:
Komitetu Nauk Demograficznych Polskiej Akademii Nauk
Rzecznika Praw Dziecka
Instytutu Psychiatrii i Neurologii

20. – 22. 06. 2004 r. – niedziela - wtorek


Komitet Honorowy:
Rzecznik Praw Dziecka: Paweł Jaros
Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego: Wojciech Wierzejski
Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej: dr Konstanty Radziwiłł
Przewodnicząca Komitetu Nauk Demograficznych PAN: prof. Ewa Frątczak
Dyrektor Instytutu Psychiatrii i Neurologii: doc. dr hab. Danuta Ryglewicz

Komitet Naukowy:
przewodniczący – prof. Bogdan Chazan
prof. Janusz Balicki, prof. Joel Brind, prof. Priscilla K. Coleman, prof. Wanda Franz,
prof. Rudolf Klimek, prof. Jan Oleszczuk, prof. Ryszard Poręba, prof. Vincent M. Rue,
prof. Tadeusz Tołłoczko, prof. Michał Troszyński, prof. Etsuo Yoshino

Komitet Organizacyjny:
przewodniczący – Witold Simon
Marek Gajowy, Marzena Król, Paweł Kwaśniak, Katarzyna Mędrzycka, Krzysztof Perkowski
Agnieszka Pulkowska, Anna Werbowa, Łukasz Wróbel, Andrzej Winkler




Niedziela - 20. 06. 2004 r.

INAUGURACJA KONFERENCJI

Galeria Porczyńskich – pl. Bankowy 1, Warszawa


15.30 - 16.30 Rejestracja uczestników

16.30 - 17.00 Powitanie

Przewodniczą:
Prof. Bogdan Chazan, Prof. Priscilla K. Coleman

17.00 - 17.40 Paweł Jaros
(prawnik, Rzecznik Praw Dziecka, Warszawa)
Aspekty prawne ochrony dziecka przed urodzeniem

17.40 - 18.20 Prof. Ewa Frątczak
(demograf, statystyk, Instytut Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej, Komitet Nauk Demograficznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa)
Demograficzny wymiar aborcji

18.20 - 19.00 Prof. Wanda Franz
(psycholog, University Morgan West Virginia, USA)
Socjologiczne przyczyny aborcji

19.00 - 19.15 Dyskusja

19,30 KONCERT


Poniedziałek - 21. 06. 2004r.
Centrum Konferencyjno-Kongresowe PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9, Warszawa

7.30 - 8.15 Rejestracja uczestników

SESJA I
Przewodniczą:
Prof. Janusz Balicki, Prof. Rudolf Klimek

8.15 – 8.55 Prof. Tadeusz Tołłoczko
(chirurg, Akademia Medyczna w Warszawie,
Przewodniczący Komitetu Patofizjologii Klinicznej Polskiej Akademii Nauk)
Ius est quod iustum est - prawem jest to co prawe

8.55 - 9.35 Prof. Priscilla K. Coleman
(psycholog, Bowling Green State University, USA)
Psychologiczne przyczyny aborcji

9.35 – 10.15 Prof. Vincent M. Rue
(psycholog, psychoterapeuta, Institute for Pregnancy Loss, Jacksonville, USA)
Znaczenie traumy aborcji: jej psychoseksualne przyczyny oraz następstwa.

10.15 - 10.30 Dyskusja

10.30 – 11.15 PRZERWA (Konferencja prasowa)

SESJA II
Przewodniczą:
Prof. Etsuo Yoshino, Dr Dorota Kornas-Biela

11.15 – 11.55 Prof. Joel Brind
(onkolog, endokrynolog, President of Breast Cancer Prevention Institute, Biology and Endocrinology Department University of New York USA)
Sztuczne poronienie a rak piersi: dowody epidemiologiczne i biologiczne oraz dowody interakcji psychologicznej.

11.55- 12.35 Prof. Rudolf Klimek
(ginekolog, endokrynolog, Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków)
Zarodek jako pacjent

12.35 - 13.15 Prof. Bogdan Chazan
(ginekolog, położnik, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie)
Somatyczne następstwa aborcji chirurgicznej i farmakologicznej.

13.15 - 13.30 Dyskusja

13.30 - 14.45 PRZERWA OBIADOWA
SESJA III
Przewodniczą:
Prof. Ewa Frątczak, Prof. Vincent M. Rue

14.45 – 15.10 Prof. Michał Troszyński
(ginekolog, położnik, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie)
Lekarz ginekolog wobec problematyki aborcji

15.10 – 15.35 Dr Joanna Dangel
(pediatra, kardiolog, Poradnia Perinatologii i Kardiologii Perinatalnej, Akademii Medycznej w Warszawie)
Doc. dr hab. Tomasz Dangel
(anestezjolog, Zakład Opieki Paliatywnej Instytutu Matki i Dziecka, Warszawskie Hospicjum dla Dzieci)
Znaczenie perinatalnej opieki paliatywnej w przypadkach nieuleczalnie chorych płodów

15.35 – 16.15 Prof. Etsuo Yoshino
(demograf, ekonomista, Hokkaido University, Japonia)
Aborcja w krajach transformacji na przykładzie Białorusi i Ukrainy oraz w Japonii

16.15 – 16.55 Prof. Janusz Balicki
(socjolog, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa)
Kontrowersje wokół aborcji na konferencji „Ludność i Rozwój” w Kairze (1994)

16.55 – 17.10 Dyskusja

17.10 - 17.25 PRZERWA

17.25 - 18.55 WARSZTATY

 Dr Catherine T. Coyle
(psycholog, psychoterapeuta, University of Wisconsin,
International Forgiveness Institute, USA)
Mgr Andrzej Winkler
(psycholog, psychoterapeuta, New Experience for Survivors of Trauma, Rybnik-Derry)
Psychoterapia mężczyzn z doświadczeniem aborcji

 Mgr Marek Gajowy
(psycholog, psychoterapeuta, Klinika Nerwic Instytutu Psychiatrii i Neurologii, Warszawa)
Doświadczenie przemocy a decyzje prokreacyjne

 Mgr Magdalena Lesiak
(psycholog, psychoterapeuta, Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy, Łódź)
Mgr Gabriela Wtorkiewicz
(psycholog, psychoterapeuta, Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy, Łódź)
Adopcja alternatywą aborcji

 Dr Witold Simon
(psychiatra, psychoterapeuta, Klinika Nerwic Instytutu Psychiatrii i Neurologii, Warszawa)
Psychoterapia personelu medycznego dokonującego w przeszłości aborcji

 Dr Ewa Ślizień-Kuczapska
(ginekolog, położnik, Szpital św. Zofii, Warszawa)
Planowanie rodziny – metody, skuteczność

20.00 KOLACJA
WTOREK - 22. 06. 2004.
Centrum Konferencyjno-Kongresowe PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9, Warszawa

7.30 - 8.15 Rejestracja uczestników
SESJA IV
Przewodniczą:
Dr Witold Simon, Mgr Godela von Kirchbach

8.15 - 8.55 Dr Dorota Kornas-Biela
(psycholog, Wydział Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego)
Psychologia prenatalna wobec aborcji

8.55 - 9.35 Prof. Jan Oleszczuk
(ginekolog, położnik, Katedra i Klinika Położnictwa i Perinatologii
Akademii Medycznej, Lublin)
Mgr Aneta Libera
(psycholog, Katedra i Klinika Położnictwa i Perinatologii
Akademii Medycznej, Lublin)
Mgr Agnieszka Cegiełkowska-Bednarczyk
(psycholog, Katedra i Klinika Neurochirurgii i Neurochirurgii Dziecięcej Akademii Medycznej, Lublin)
Psychospołeczne uwarunkowania dzieciobójstwa w okresie postnatalnym

9.35 - 10.15 Dr Justyna Trepka-Starosta
(psycholog, Katedra Psychologii Klinicznej, Uniwersytet Śląski, Katowice)
Dr Agnieszka Roszkowska
(psycholog, Katedra Psychologii Klinicznej, Uniwersytet Śląski, Katowice)
Doświadczanie własnej bezpłodności na skutek dokonanej aborcji,
a realizacja potrzeby macierzyństwa.

10.15 - 10.55 Dr Zoltan Konya
(pediatra, psychoterapeuta, Association of Family and Systemic Therapies, Agape Foundation, Cluj, Rumunia)
Dr Agnes Konya
(lekarz rodzinny, psychoterapeuta, Association of Family and Systemic Therapies, Agape Foundation, Cluj, Rumunia)
Aborcja w rodzinie – perspektywa systemowa
10.55 - 11.10 Dyskusja

11.10 - 11.40 PRZERWA
SESJA V

Przewodniczą :
Prof. Jan Oleszczuk, Dr Zoltan Konya

11.40 - 12.20 Prof. Vincent M. Rue
(psycholog, psychoterapeuta, Institute for Pregnancy Loss, Jacksonville, USA)
Zagrożenia zdrowia psychicznego spowodowane aborcją

12.20 - 13.00 Mgr Andrzej Winkler
(psycholog, psychoterapeuta, New Experience for Survivors of Trauma, Rybnik-Derry)
Uzależnienia jako konsekwencje aborcji

13.00 - 13.40 Dr Witold Simon
(psychiatra, psychoterapeuta, Klinika Nerwic Instytutu Psychiatrii i Neurologii,
Warszawa)
Psychoterapia grupowa dla osób z doświadczeniem przemocy, zaniedbania i strat prokreacyjnych

13.40 - 13.55 Dyskusja

13.55 - 15.10 PRZERWA OBIADOWA

SESJA VI
Przewodniczą :
Mgr Andrzej Winkler, Prof. Wanda Franz

15.10 - 15.50 Mgr Godela von Kirchbach
(psychoterapeuta, Gesellschaft für Logotherapie und Existenzanalyse, Szwajcaria)
Analiza egzystencjalna a aborcja

15.50 - 16.30 Dr Catherine T. Coyle
(psycholog, psychoterapeuta, University of Wisconsin,
International Forgiveness Institute, USA)
Pojednanie –ważny proces w zdrowieniu osób z doświadczeniem aborcji

16.30 - 17.10 Karen A. Cross
(American Victims of Abortion, USA)
Grupy samopomocowe dla kobiet po aborcji

17.10 - 17.25 Dyskusja

17.25 - 18.00 Podsumowanie Konferencji z udziałem Przewodniczących Sesji, Prowadzących Warsztaty oraz Uczestników Konferencji
18.00 Zakończenie Konferencji
INFORMACJE ORGANIZACYJNE

 I. dzień (20.06. niedziela) – Galeria Porczyńskich, pl. Bankowy 1, Warszawa
 II. i III. dzień (21.-22.06. poniedziałek-wtorek) – Centrum Konferencyjno-Kongresowe PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9, Warszawa

 Do udziału w konferencji upoważnia okazanie przy wejściu dowodu imiennej wpłaty na konto: BRE O/Reg. W Warszawie 03 1140 1010 0000 3075 2700 1007
(właściciel konta: Fundacja Odpowiedzialność Obywatelska
ul. Madalińskiego 104/3 Warszawa)
 Wysokość opłat:
Termin wpłaty Studenci Pozostali uczestnicy
do 19. VI. 2004r. 30 zł,- 150 zł,-
podczas konferencji 40 zł,- 180 zł,-

 Wykłady będą tłumaczone.
 Zainteresowani uczestnicy otrzymają certyfikaty poświadczające udział w konferencji.
 Istnieje możliwość poświadczenia delegacji pracowniczych.


 Organizatorzy nie zapewniają noclegów oraz wyżywienia.
 Istnieje możliwość wykupienia posiłków w restauracji na terenie Centrum.
 Na terenie Centrum znajduje się kompleks hotelowy, w którym uczestnicy konferencji mogą dokonywać rezerwacji noclegów. Na hasło „konferencja nt. aborcji” – ceny promocyjne: tel. (022) 559 22 01, fax: (022) 559 22 18, e-mail: recepcja@pwsbia.edu.pl

 Bliższe informacje nt. konferencji można uzyskać pod nr tel. oraz e-mailem:
- Katarzyna Mędrzycka: tel. (022) 424 54 33, e-mail: kasiamedrzycka@wp.pl
- Witold Simon: tel. 502 630 159; (022) 321 32 32, e-mail: witold.simon@wp.pl

 Jednocześnie informujemy, że w ramach XLI Zjazdu Psychiatrów Polskich
19 czerwca 2004 roku (sobota) w godzinach 16,30-18,00
odbędzie się sympozjum poświęcone zagadnieniom związanym z aborcją.
Bliższe informacje na stronie: http://www.psychiatria.org.pl/arch/4335



ps. npr jest uważany przez niektoryhc za antykoncepcję... wiem, będiesz się oburzał. ... za chwilę (1-2h) dopisze resztę.
pzdr

_________________
google adsense kursy językowe reklama zdrowie
fryzury


So cze 19, 2004 22:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 02, 2003 11:16
Posty: 381
Post 
Czemu mam się oburzać ? Niektórzy nie mają nic przeciwko zabijaniu niewinnych dzieci , nie mają nic przeciwko rodziną homoskesualnym wiec dlaczego mam się oburzać , że niektórzy uważają npr za antykoncepcję ?! Ja nie uważam npr za antykoncepcji i jeden z moich najwiekszych autorytetow tez tak nie uważa więc dlaczego jeszcze raz pytam mam się oburzyć ? Poza tym nie wiem po co kopiujesz plan zajęć konferencji? Ostatni raz proszę żebyś się ustosunkował się do mojego postu. Pozdrawiam

_________________
Każdy jest czarodziejem własnego życia !


So cze 19, 2004 23:02
Zobacz profil
Post 

W ogóle muszę powiedzieć, że wątek jest pouczający.
Miałbym też kilka pytań do światlejszych ode mnie.
1. Co to jest 'natura' i co zatem idzie co jest 'naturalne' ?
2. Istnieją środki antykoncepcyjne niszczące zapłodnioną komórkę i to jest niszczenie nowego życia. Co jest więc podowem, że również prezerwatywa jest grzeszna?
3. Jeżeli celem niestosowania np. prezerwatyw jest dążenie aby niedopuścić do uprzedmiotowienia partnera, to czy grzechem nie powinno być uprzedmiotowienie partnera, a nie sam środek, który może być sprzyjający? Wszak chyba jest możliwe, że para zachowa umiar i mimo prezerwatyw będzie siebie szanować?

Czy naczelną zasadą nie powinien być po prostu umiar? :?


So cze 19, 2004 23:17
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 14, 2004 4:43
Posty: 16
Post ANTY-koncepcje
ok, Wizard cały czas się ustosunkowuje do Twojego posta
Cytuj:
Ostatni raz proszę żebyś się ustosunkował się do mojego postu


Rozumiem że chodzi Ci Wizard o


Cytuj:
Prosiłem przede wszystkim o to by pneuma mi udowodnił , że większość księży ma swoją teorię wiary. Niestety widać nie zawuażył mojej prośby.


zacznijmy od najstarszych problemów -

spór Pelagiusz (najprawdopodobnije był mnichem) a Augustyn - Pelagiusz twierdził, że człowiek, opierając się na naturalnej sile swojej wolnej woli, może bez koniecznej pomocy łaski Bożej prowadzić życie moralnie dobra. Koniec znany - potepienie Pelagiusza

- to był spór natury dogmatycznej.

a dzisiejsz wizje toczą się na innym gruncie

ks. Jankowski, ojciec Rydzyk - chyba nie napiszesz mi że są to księza którzy nie mają własnych wizji wiary i Koscioła.

Dobrze, możesz napisac że są to skrajności, ale znane ogółowi więc dltego o nich piszę.

Idąc dalej, posłużę się cytatem z LISTU.
Cytuj:
To, co małżonkowie realizują poprzez seks, w przypadku księdza realizuje się poprzez składanie ofiary, celebrowanie sakramentów. Ksiądz oddaje siebie ludziom, aby ludzie mogli oddać siebie Bogu. Oddanie siebie w duchowym darze to jest „seks kapłański”. Nie realizuje się go poprzez erotykę, ale sens jest podobny - z o. Mirosławem Pilśniakiem, dominikaninem z klasztoru na Służewiu w Warszawie, rozmawia Ela Konderak ->ksiądz


Każdy ksiądz rozumie swoje powołanie inaczej - ten ksiądz mówi o tym że jego seksem jest:
Cytuj:
składanie ofiary, celebrowanie sakramentów. Ksiądz oddaje siebie ludziom


------------------------------------------------
Teraz sprawa z antykoncepcją

Napsiałeś że:
Cytuj:
Określanie metod NPR mianem „naturalnej antykoncepcji” jest błędem. NPR nie jest antykoncepcją, a i na odwrót: żadna z metod antykoncepcji nie jest naturalna.


To chyba tak nie jest, - jeżeli stosuje się NPR jak metody do unikania potomstwa wtedy stają się antykoncepcją (chyba że jestem w błedzie), ale przecież Antykoncepcja to niezgoda na poczęcie sie dziecka, więc sposób w jaki to jest realizowne wydaje się być obojetny. Poza tym z wątku , w ktorym ksiądz-na-czacie-5 pisze:

Cytuj:
Nie ma 100% środka antykoncepcyjnego, chyba że sterylizacja. Metody naturalne też nie dają 100% wyników, wymagają od małżonków dużej odpowiedzialności i konsekwencji.


wynika z tego że npr może być antykoncepcją, jeżeli przyjmę moje powyższe rozumowanie. Bo widzisz wizard czym innym jest rozpoznawanie płodnosci, a unikanie potomstwa, a czymś zupełnie innym różnorodne środki antykoncepcyjne. Poza tym watek już był poruszany tutaj

------------------------------------------------
Kolejna sprawa:

Cytuj:
2. Nie za bardzo rozumiem pytania ? Niby czemu kobieta mająca 10 dzieci miałaby mieć przyzwolenie na korzystanie z antykoncepcji?


Bo widzisz po 10 ciązy, jezeli nie wczesniej nastepuje prawie 100% zagrożenie dla życia kobiety, czy Kosciół nie dopuszcza w takich wypadkach aborcję (?)

dziwi mnie też Twoja jednoznacza postawa, szczególnie kiedy w Polsce mamy prawo mówiące iż:


Cytuj:
Rozwiązania prawne to uchwalona w 1956 r. ustawa o dopuszczalności przerywania ciąży (również z tzw. względów społecznych) obowiązywała do 1993 r. Od tego roku obowiązywała ustawa (zwana potocznie antyaborcyjną), o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży. W warunkach uwzględniane były wskazania lekarskie i prokuratorskie.
Nowelizacja tej ustawy w 1996 r. przewidywała dodatkowo możliwość przerywania ciąży, gdy kobieta znajduje się w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej.
<<<o aborcji więcej tutaj>>>

Wizard, ja równiez jestem stanowczym przeciwnikiem aborcji i antykoncepcji, ale ja rozumiem przez antykoncepcję coś innego i podobnie jest z kilkunastoma kapłanami z ktorymi rozmawiałem na ten temat. W żadnym natomiast momencie nie pisałem o środkach wczesnoporonnych, ani o gwałcie, sytauacji z 10-giem dzieci nie można odwrócić.

Więc powyższe jest odpowiedzią na Twoje:
Cytuj:
Poza tym ważniejsze chyba od antykoncepcji jest tu sprawa aborcji i ja bym chciał wiedzieć jaki to inny punkt widzenia mają kapłani z którymi pneuma rozmawiał.


Dlatego w tej sytuacji również trzeba nazywać rzeczy po imieniu. Jeżeli więc Antykoncepcja to niezgoda na poczęcie sie dziecka, to są sytuacje w których NPR stają się antykoncepcją i staje się złym , świdomym, doborwolnym czynem - czyli grzechem.(?)[/quote]

----------------------------------------

Drogi PTRqwerty


jak do rzeczy ma się:

Cytuj:
1. Co to jest 'natura' i co zatem idzie co jest 'naturalne' ?

- nie bardzo rozumiem, chyba że chodzi Ci o naturalność gumy



Cytuj:
2. Istnieją środki antykoncepcyjne niszczące zapłodnioną komórkę i to jest niszczenie nowego życia. Co jest więc podowem, że również prezerwatywa jest grzeszna?
- jezeli przeczytałeś powyższe to rozumiesz dlaczego prezerwatywa jest "grzeszna" - Antykoncepcja to niezgoda na poczęcie sie dziecka

Cytuj:
3. Jeżeli celem niestosowania np. prezerwatyw jest dążenie aby niedopuścić do uprzedmiotowienia partnera, to czy grzechem nie powinno być uprzedmiotowienie partnera, a nie sam środek, który może być sprzyjający? Wszak chyba jest możliwe, że para zachowa umiar i mimo prezerwatyw będzie siebie szanować?
- jw.



Cytuj:
Czy naczelną zasadą nie powinien być po prostu umiar?
- widzisz PTRqwerty dzisiaj się uważa że seks i przyjemność jest prawem każdego człowieka, ok, zapomnia się o jednym - za każdym prawem stoją jednak również zobowiązania (które dzisiaj się odrzuca, no chyba że odpowiesz iż prawo do życia nie jest podstawą do zobowiązania w postaci ochrony tegoż życia), więc na pytanie czy umiar w ilościach stosunków seksualnych jest naczelną zasadą, odpowiadam tak, tyle że za tą ilością stosunków idzie taka sama ilość zobowiązań.

chyba tyle, idę spać... :lol:

_________________
google adsense kursy językowe reklama zdrowie
fryzury


N cze 20, 2004 1:27
Zobacz profil WWW
Post 

Dałem linka do tego miejsca na forum Katolik przy podobnym wątku.
A swoją drogą forumowicz Leszek napisał tam coś takiego:
Cytuj:
Różnica między grzechem ciężkim i lekkim polega na stopniu wewnętrznego, świadomego i dobrowolnego zaangażowania się człowieka w zło. Grzech ciężki, czyli śmiertelny, polega na tak świadomym i dobrowolnym opowiedzeniu się człowieka po stronie zła, że całkowicie zostaje zniszczona jego miłość, wiara albo obydwie te cnoty razem. Grzech lekki polega na tym, że człowiek czyni wprawdzie jakieś zło, jednak jego wewnętrzne zaangażowanie się w nie jest zbyt powierzchowne, by mogło doprowadzić do niewiary lub do zniszczenia miłości. To częściowe wewnętrzne opowiedzenie się po stronie zła - czyli grzech lekki - ma miejsce wtedy, gdy człowiek działa wprawdzie zupełnie świadomie i dobrowolnie, jednak dopuszcza się zbyt małego zła, by mogło ono zrujnować jego miłość lub wiarę, np. ktoś świadomie dopuszcza się drobnego kłamstwa, grzeszy łakomstwem lub osłabia swoją wiarę przez sporadyczne opuszczanie modlitw. Nie grzeszy ciężko i ten, kto popełnia wprawdzie wielkie zło, jednak niezupełnie świadomie lub niezupełnie dobrowolnie, np. ktoś w przypływie nagłego szału zabił człowieka. Grzech ciężki wyraża się w wewnętrznym zdeprawowaniu serca, w pełnym, świadomym i dobrowolnym przylgnięciu do wielkiego zła. W ten rodzaj grzechu nigdy nie popada się „przypadkowo” ani „niechcący”.





Pn cze 21, 2004 10:10
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 02, 2003 11:16
Posty: 381
Post Re: ANTY-koncepcje
Cytuj:
zacznijmy od najstarszych problemów -

spór Pelagiusz (najprawdopodobnije był mnichem) a Augustyn - Pelagiusz twierdził, że człowiek, opierając się na naturalnej sile swojej wolnej woli, może bez koniecznej pomocy łaski Bożej prowadzić życie moralnie dobra. Koniec znany - potepienie Pelagiusza

- to był spór natury dogmatycznej.

a dzisiejsz wizje toczą się na innym gruncie

ks. Jankowski, ojciec Rydzyk - chyba nie napiszesz mi że są to księza którzy nie mają własnych wizji wiary i Koscioła.

Dobrze, możesz napisac że są to skrajności, ale znane ogółowi więc dlatego o nich piszę.

Prosiłem cię abyś mi udowodnił , że większość księży ma inną teorię wiary więc nie wiem jaki ma sens porownywanie ze sobą ojca Rydzyka i ks. Jankowskiego chyba , że uważasz ich za reprezentantów ogółu kleru. Przyznaj się po prostu , że się pomyliłeś i nie masz takich danych , które udowodniają twoje rację.

Cytuj:
To chyba tak nie jest, - jeżeli stosuje się NPR jak metody do unikania potomstwa wtedy stają się antykoncepcją (chyba że jestem w błedzie), ale przecież Antykoncepcja to niezgoda na poczęcie sie dziecka, więc sposób w jaki to jest realizowne wydaje się być obojetny.

Przeczytaj jeszcze raz moj poprzedni post w ktorym sa pokazane roznice pomiedzy antykonepcja , a npr . Jeśli cię one nie przekonują to nie mój problem - mnie przekonują . Oczywiście , że są skrajności czyli np . gdy małżeństwo nie chce mieć nigdy dzieci ,a npr stosuje tylko dlatego bo nie stać ich na prezerwatywy wtedy jakoby npr staję się naturalną antykoncepcją, a małżeństwo to popełnia grzech bo jest przeciw życiu jeśli jednak małżenstwo stosuje się do tych punktów , które zamieściłem w poprzednim poście to wg mnie nie można tu mówić o antykoncepcji .

Cytuj:
Bo widzisz po 10 ciązy, jezeli nie wczesniej nastepuje prawie 100% zagrożenie dla życia kobiety, czy Kosciół nie dopuszcza w takich wypadkach aborcję (?)

dziwi mnie też Twoja jednoznacza postawa, szczególnie kiedy w Polsce mamy prawo mówiące iż:


Cytat:
Rozwiązania prawne to uchwalona w 1956 r. ustawa o dopuszczalności przerywania ciąży (również z tzw. względów społecznych) obowiązywała do 1993 r. Od tego roku obowiązywała ustawa (zwana potocznie antyaborcyjną), o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży. W warunkach uwzględniane były wskazania lekarskie i prokuratorskie.
Nowelizacja tej ustawy w 1996 r. przewidywała dodatkowo możliwość przerywania ciąży, gdy kobieta znajduje się w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej.

Pierwsze słyszę żeby po 10 ciążach następuję prawie 100 % zagrożenie dla życia kobiety jeśli masz dane na ten temat to proszę o je zamieszczenie. Poza tym nawet jesli jest tak jak twierdzisz to nie ma sensu aby Kosciol zezwalal na antykoncepcje jeśli jest NPR. Aborcję dopuszcza Kosciol gdy istnieje zagrozenie dla zycia kobiety jednak my mowimy tu o antykoncepcji, a nie o abrorcji wiec nie za bardzo rozumiem czemu tak skaczesz z tematu na temat bo wydaję mi się , że od rozmowy o antykoncepcji do ciąży , która jest zagrożeniem życia kobiety daleka droga. Prawo w Polsce jest jakie jest ale jeśli prawo to jest dla mnie złym prawem to czemu nie mogę wyrazić swojego stanowczego sprzeciwu ? Jeżeli polskie prawo by dopuszczało aborcje w kazdym wypadku to też byś się dziwił jeżeli bym stanowczo sprzeciwiał się temu prawu?

Cytuj:
Wizard, ja równiez jestem stanowczym przeciwnikiem aborcji i antykoncepcji, ale ja rozumiem przez antykoncepcję coś innego i podobnie jest z kilkunastoma kapłanami z ktorymi rozmawiałem na ten temat. W żadnym natomiast momencie nie pisałem o środkach wczesnoporonnych, ani o gwałcie, sytauacji z 10-giem dzieci nie można odwrócić.

Nie rozumiem ostatniego zdania.

Cytuj:
Dlatego w tej sytuacji również trzeba nazywać rzeczy po imieniu. Jeżeli więc Antykoncepcja to niezgoda na poczęcie sie dziecka, to są sytuacje w których NPR stają się antykoncepcją i staje się złym , świdomym, doborwolnym czynem - czyli grzechem.

Nie rozumiem związku z aborcją . Co do npr pisalem juz o tym wczesniej. Jeszcze raz proszę abyś napisał jaki inny punkt widzenia na aborcję niż KK mają księża z którymi rozmawiałeś ?!
Pozdrawiam

_________________
Każdy jest czarodziejem własnego życia !


Pn cze 21, 2004 11:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL