|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Stanisław Adam
Dołączył(a): Śr sty 11, 2006 14:23 Posty: 3613
|
W poscie wysłanym: 2006-03-21 14:04:52 zamieściłem taki fragment:
Cytuj: A teraz nieco lżejszy kaliber, ale całkiem na serio. Czy jest ktoś taki kto uważa, że wydając bajońskie sumy na reklamy w mediach (np. w telewizji 'MediaMarkt nie dla idiotów') czyni się to wyłącznie w celach informacyjnych - by klient wiedział że jest towar i gdzie go nabyć ? Przecież właśnie reklama ma wmówić potencjalnemu klientowi, że nabycie towaru jest jego własnym suwerennym wyborem. Optymalnym. Właśnie te sumy świadczą o tym, jak skuteczne mogą być dzisiejsze metody reklamy. Życie sprawia niespodzianki i dopisuje nowe rozdziały: Cytuj: Polacy oburzeni reklamą w niemieckich mediach
W najnowszej kampanii reklamowej firmy Media Markt Polacy są ośmieszani i przedstawiani jako złodzieje.
W reklamie telewizyjnej trzej aktorzy mówią niegramatycznie z łatwo rozpoznawalną, słowiańską naleciałością. Wylewnie ściskają się z trzema menadżerami firmy, komplementując drużynę niemiecką.
Potem okazuje się, że przy okazji ukradli im spodnie. Jeden z nich ironicznie zauważa, że "Polak to przyzwoity człowiek, bo mógł ukraść zegarek". W spocie radiowym gra słów dotyczy czasownika "klauen", czyli kraść i podobnie brzmiącego imienia Klaus. W tych reklamach również są wyraźne odniesienia do Polaków.
Przedstawiciele Polonii z oburzeniem zareagowali na te reklamy i zażądali od koncernu przeprosin.
Za ONET.PL IAR, MZ /14:30
Proszę. Zobaczcie, jak instrumentalnie traktują nas, klientów, swoich żywicieli - właściciele super- i hipermarketów. W Polsce, w Niemczech czy gdziekolwiek indziej.
_________________
Gdy rozum śpi, budzą się po.twory.
|
Pn mar 27, 2006 16:00 |
|
|
|
|
ToMu
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2005 9:49 Posty: 10063 Lokalizacja: Trójmiasto
|
Również jestem oburzony reklamą w Media Markt.
Ale, Stanisławie, akurat nie ma to nic wspólnego z tematem dotyczącym kupowania/nie kupowania w niedzielę czego chyba nie zauważyłeś Niemcy w bardzo brzydki sposób pozwolili sobie uzewnętrznić w reklamie sstereotyp dotyczący Polaka: czyli Polak = złodziej.
_________________ Wiara polega na wierzeniu w to, czego jeszcze nie widzisz. Nagrodą wiary jest zobaczenie wreszcie tego, w co wierzysz. (św. Augustyn z Hippony)
Było, więc jest... zawsze w Bożych rękach - blog | www
|
Pn mar 27, 2006 17:31 |
|
|
SweetChild
Dołączył(a): Cz cze 09, 2005 16:37 Posty: 10694
|
ToMu napisał(a): Również jestem oburzony reklamą w Media Markt.
Dla pełniejszego obrazu dodam, że obecny cykl reklam w MM dotyczył też innych nacji (Francuzów przedstawiono jako erotomanów, a Niemców jako pijaków).
|
Wt mar 28, 2006 9:30 |
|
|
|
|
ToMu
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2005 9:49 Posty: 10063 Lokalizacja: Trójmiasto
|
Tylko rozumiem, SweetChild, że żadnego narodu nie wyśmiewano w jego kraju - tylko u Niemców Polaków, u Francuzów Niemców itp
_________________ Wiara polega na wierzeniu w to, czego jeszcze nie widzisz. Nagrodą wiary jest zobaczenie wreszcie tego, w co wierzysz. (św. Augustyn z Hippony)
Było, więc jest... zawsze w Bożych rękach - blog | www
|
Wt mar 28, 2006 10:04 |
|
|
ToMu
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2005 9:49 Posty: 10063 Lokalizacja: Trójmiasto
|
Sprawę opisała Wyborcza:
Cytuj: Polacy kradną w niemieckiej reklamie Media MarktCo robią polscy klienci w niemieckim sklepie Media Markt? Uśmiechają się, gratulują wyboru, a potem kradną obsłudze spodnie W reklamie Media Markt Polaków jest trzech. Wyjeżdżają ze sklepu z pełnymi koszykami, ale na bramce czeka ochrona. I wtedy rozpoczyna się polsko-niemiecka konwersacja. Polacy zachwalają sklep (po niemiecku z bardzo wyraźnym polskim akcentem), a rozmowa szybko schodzi na temat piłki nożnej - jeden z Polaków cieszy się, że polska i niemiecka reprezentacja spotkają się na boisku. Potem Polacy rzucają się Niemcom na szyje i po chwili oddalają się w swoją stronę. - Ci Polacy to jednak sympatyczni ludzie - mówi jeden z pracowników. - Jeszcze mam zegarek - mówi pokazując przegub. Ale niestety kamera pokazuje, że po wizycie gości z nad Wisły zostali bez spodni. - Ich bin doch nicht blöd - Nie jestem głupi (niemiecka wersja hasła "Nie dla idiotów") - komentują na koniec Polacy. W zeszły weekend reklamę emitowała m.in. niemiecka telewizja publiczna ARD. Wczoraj od rana Polacy i Niemcy zasypywali siedzibę koncernu e-mailami z protestem przeciwko reklamie. W polskiej ambasadzie w Berlinie urywały się też telefony. - Uznaliśmy tą reklamę za wielce niestosowną. Do kierownictwa Media Marktu i telewizji wysłaliśmy listy protestacyjne - mówi zastępca ambasadora RP Wojciech Więckowski. - Nie chcieliśmy nikogo zranić ani przedstawić Polaków jako złodziei. Chciałbym przeprosić tych, którzy poczuli się urażeni - wyjaśnił Gerhard Taubenberger, rzecznik prasowy sieci. http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 39895.html
Reklamy reklamami. Nie mam nic przeciwko - ale to jest przesada. Najpierw obrzuca się prezydenta kraju jajami, a potem wyśmiewa naród. Chamstwo, nic więcej.
Może by tak osobny temat wydzielić
_________________ Wiara polega na wierzeniu w to, czego jeszcze nie widzisz. Nagrodą wiary jest zobaczenie wreszcie tego, w co wierzysz. (św. Augustyn z Hippony)
Było, więc jest... zawsze w Bożych rękach - blog | www
|
Wt mar 28, 2006 10:19 |
|
|
|
|
SweetChild
Dołączył(a): Cz cze 09, 2005 16:37 Posty: 10694
|
ToMu napisał(a): Tylko rozumiem, SweetChild, że żadnego narodu nie wyśmiewano w jego kraju - tylko u Niemców Polaków, u Francuzów Niemców itp
Nie wiem, wydaje mi się, że wszystkie spoty emitowane były w Niemczech, ale najlepiej podam linka.
|
Wt mar 28, 2006 11:09 |
|
|
Stanisław Adam
Dołączył(a): Śr sty 11, 2006 14:23 Posty: 3613
|
ToMu napisał(a): Ale, Stanisławie, akurat nie ma to nic wspólnego z tematem dotyczącym kupowania/nie kupowania w niedzielę czego chyba nie zauważyłeś
Tak jest - nic wspólnego. Właśnie o tym traktował ten mój post z 21.III.
Mimochodem zeszliśmy z dyskusji o religijnym uzasadnieniu nierobienia masowych zakupów w niedziele na zaletey i wady super- i hipermarketów, celowość ich istnienia itd.
Ta część o reklamie była ubocznym wątkiem z dyskusji z A. w której usiłowałem przekonać A. że jego widzenie świata chyba jest efektem działań marketingowych wielkich sieci handlowych (np. MediaMarktu).
_________________
Gdy rozum śpi, budzą się po.twory.
|
Wt mar 28, 2006 11:15 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|