Bert04,
Nie zamierzam ci tu wykładać algebry Kubusia od zera bo to byłoby bez sensu, gdybym chciał każdemu Ziemskiemu matematykowi udzielać indywidualnych lekcji to pewnie wieczności by nie starczyło.
Zmieniłem podpis - odsyłam do podpisu.
W podpisie brakuje rozdziału o groźbach i obietnicach, jest w starszej wersji AK:
http://www.sfinia.fora.pl/metodologia,1 ... tml#204068… a niech tam, zacytuję, ale ostatni raz:
12.0 Obietnice i groźby
Najważniejszymi definicjami w świecie istot żywych są definicje obsługujące obietnice i groźby.
Podlegają pod nie wszystkie stworzenia żywe od bakterii poczynając.
Zwierzątka które nie posługują się w praktyce tymi definicjami dawno wyginęły.
12.1 Definicje obietnicy i groźby
Definicja obietnicy:
Jeśli dowolny warunek to nagroda
W=>N = ~W~>~N
Implikacja prosta na mocy definicji
Gwarancja w obietnicy:
W=>N
Jeśli spełnisz warunek nagrody (W=1) to na pewno => dostaniesz nagrodę (N=1) z powodu że spełniłeś warunek nagrody (W=1)
Znaczenie znaczków => i ~>:
W=>N - obietnica =>, spójnikiem domyślnym jest tu spójnik „na pewno” =>
Jeśli spełnisz warunek nagrody to na pewno => dostaniesz nagrodę, z powodu że spełniłeś warunek nagrody
~W~>~N - groźba ~>, spójnikiem domyślnym jest tu spójnik „może” ~>
Jeśli nie spełnisz warunku nagrody to możesz ~> nie dostać nagrody lub możesz ~~> dostać nagrodę
Spójniki domyślne nie muszą być wypowiadane.
W obietnicy nadawca ma nadzieję (marzenie), że odbiorca spełni warunek nagrody i będzie mógł wręczyć nagrodę. Jeśli odbiorca nie spełni warunku nagrody to nadawca może dać nagrodę lub nie dać, zgodnie ze swoim „widzi mi się”, czyli wolną wolą.
Po stronie odbiorcy występuje nadzieja (marzenie), że nawet jeśli nie spełni warunku nagrody to może otrzymać nagrodę (akt miłości). Odbiorca może zwolnić nadawcę z obietnicy np. w przypadkach losowych.
Definicja groźby:
Jeśli dowolny warunek to kara
W~>K = ~W=>~K
Implikacja odwrotna na mocy definicji
Gwarancja w groźbie:
~W=>~K
Jeśli nie spełnisz warunku kary (~W=1) to na pewno => nie zostaniesz ukarany (~K=1) z powodu że nie spełniłeś warunku kary (~W=1)
Jak widzimy znaczenie znaczka => jest identyczne w obu definicjach.
Znaczenie znaczków ~> i =>:
W~>K - groźba ~>, spójnikiem domyślnym jest tu spójnik „może” ~>
Jeśli spełnisz warunek kary to możesz ~> zostać ukarany, lub możesz ~~> nie zostać ukarany.
~W=>~K - obietnica =>, spójnikiem domyślnym jest tu spójnik „na pewno” =>
Jeśli nie spełnisz warunku kary to na pewno => nie zostaniesz ukarany, z powodu że nie spełniłeś warunku kary
Spójniki domyślne nie muszą być wypowiadane.
W groźbie nadawca ma nadzieję (marzenie), że odbiorca nie spełni warunku kary i nie będzie musiał karać. Jeśli odbiorca spełni warunek kary to nadawca może wykonać karę lub ją darować zgodnie ze swoim „widzi mi się”, czyli wolną wolą.
Po stronie odbiorcy również występuje nadzieja (marzenie), że nawet jeśli spełni warunek kary to nadawca nie wykona kary (akt łaski). W groźbie decyzję o darowaniu kary podejmuje wyłącznie nadawca, odbiorca nie ma tu nic do powiedzenia.
Wyprowadzenie definicji groźby
Definicja obietnicy jest we współczesnej logice poprawna i bezdyskusyjna:
Obietnica = implikacja prosta
To jest nasz pierwszy aksjomat.
Definicja obietnicy:
Jeśli dowolny warunek to nagroda
W=>N = ~W~>~N
Implikacja prosta na mocy definicji
Aksjomaty znane ludziom od tysiącleci:
1.
Nagroda to brak kary
N=>~K
Oczywiście w odwrotną stronę tez zachodzi:
~K=>N
stąd:
N<=>~K = (N=>~K)*(~K=>N)=1*1=1 - równoważność
2.
Kara to brak nagrody
K=>~N
Oczywiście w odwrotną stronę tez zachodzi:
~N=>K
stąd:
K<=>~N = (K=>~N)*(~N=>K)=1*1=1 - równoważność
Z powyższego mamy:
N=~K
K=~N
Definicja obietnicy:
W=>N = ~W~>~N
Transformujemy definicję obietnicy do definicji groźby:
1.
Zamieniamy w następniku nagrodę na karę
N=~K
~N=K
stąd:
1: W=>~K = ~W~>K
2.
Zamieniamy w poprzedniku warunek dostania nagrody na warunek wykonania kary.
W obietnicy odbiorca pragnie spełnienia warunku W, bo to jest warunek wystarczający => dla otrzymania nagrody.
W groźbie odbiorca pragnie NIE spełnienia warunku W, bo to jest warunek wystarczający => uniknięcia kary.
Stąd mamy:
W (obietnicy) = ~W (groźby)
Wynika z tego że w naszej niedokończonej definicji 1 musimy zanegować W.
~W=>~K = ~(~W)~>K
~W=>~K = W~>K
Stąd:
Definicja groźby:
Jeśli dowolny warunek to kara
W~>K = ~W=>~N
Implikacja odwrotna na mocy definicji
12.2 Obietnica
Definicja obietnicy:
Jeśli dowolny warunek to nagroda
W=>N = ~W~>~N
Implikacja prosta na mocy definicji
Gwarancja w obietnicy:
W=>N
Jeśli spełnisz warunek nagrody (W=1) to na pewno => dostaniesz nagrodę (N=1) z powodu że spełniłeś warunek nagrody (W=1)
Typowa obietnica:
A.
Jeśli będziesz grzeczny dostaniesz czekoladę
G=>C =1 - gwarancja matematyczna
Bycie grzecznym jest warunkiem wystarczającym => dla otrzymania czekolady.
stąd:
B.
Jeśli będziesz grzeczny to możesz ~~> nie dostać czekolady
G~~>~C =0 - złamanie obietnicy
… a jak będę niegrzeczny ?
Prawo Kubusia:
G=>C = ~G~>~C
C.
Jeśli będziesz niegrzeczny to nie dostaniesz czekolady
~G~>~C
W groźbach spójnik „może” ~> jest domyślny i z reguły jest pomijany.
Matematyczne znaczenie zdania C jest oczywiście takie:
C.
Jeśli będziesz niegrzeczny to możesz ~> nie dostać czekolady
~G~>~C =1
Bycie niegrzecznym jest warunkiem koniecznym ~>, aby nie dostać czekolady.
LUB
D.
Jeśli będziesz niegrzeczny to możesz ~~> dostać czekoladę
~G~~>C =1 - akt miłości = akt łaski
To jest święte prawo nadawcy do darowania dowolnej kary zależnej od niego.
Oczywiście może ~~> darować, ale nie musi => darować.
12.3 Groźba
Definicja groźby:
Jeśli dowolny warunek to kara
W~>K = ~W=>~K
Implikacja odwrotna na mocy definicji
Gwarancja w groźbie:
~W=>~K
Jeśli nie spełnisz warunku kary (~W=1) to na pewno => nie zostaniesz ukarany (~K=1) z powodu że nie spełniłeś warunku kary (~W=1)
Przykład:
Jeśli ubrudzisz spodnie dostaniesz lanie
B~>L = ~B=>~L - implikacja odwrotna bo groźba
Brudne spodnie są warunkiem koniecznym lania z powodu brudnych spodni. O tym czy będzie to warunek konieczny i wystarczający decyduje nadawca.
W groźbach naturalny spójnik implikacji odwrotnej „może” ~> jest z reguły pomijany bo osłabiałby groźbę. Nie prowadzi to do niejednoznaczności, gdyż definicje groźby i obietnicy są bardzo proste i precyzyjne.
Analiza:
A:
Jeśli ubrudzisz spodnie to dostaniesz lanie
B~>L =1
Brudne spodnie są warunkiem koniecznym dla dostania lania z powodu brudnych spodni!
LUB
B:
Jeśli ubrudzisz spodnie to możesz ~~> nie dostać lania
B ~~> ~L =1 - prawo do darowania kary (akt łaski)
Zdanie prawdziwe na mocy naturalnego spójnika „może” ~~>.
Nadawca ma prawo do darowania dowolnej kary (akt łaski) zależnej od niego!
Przykład:
JPII i Ali Agca
… a jeśli nie ubrudzę spodni ?
B~>L = ~B => ~L - prawo Kubusia
C:
Jeśli nie ubrudzisz spodni to na pewno => nie dostaniesz lania
~B => ~L =1 - twarda prawda, gwarancja matematyczna
Jeśli nie ubrudzisz spodni to na pewno => nie dostaniesz lania z powodu czystych spodni. Poza tym wszystko może się zdarzyć. Tylko tyle i aż tyle gwarantuje warunek wystarczający =>.
stąd:
D:
Jeśli nie ubrudzisz spodni to możesz ~~> dostać lanie
~B ~~> L =0 - twardy fałsz, zakaz karania niewinnego z powodu czystych spodni
W obietnicach i groźbach bardzo dobrze widać sens logiki dodatniej i ujemnej w operatorach implikacji prostej i odwrotnej.
Definicja logiki dodatniej i ujemnej w operatorach implikacji prostej i odwrotnej:
Implikacja wypowiedziana jest w logice dodatniej jeśli po stronie q nie występuje negacja, inaczej mamy do czynienia z logiką ujemną.
Obietnica:
W=>N = ~W~>~N - prawo zamiany obietnicy => na równoważną groźbę ~>
Obietnica => w logice dodatniej (N) jest równoważna groźbie ~> w logice ujemnej (~N)
Groźba:
W~>K = ~W=>~K - prawo zamiany groźby ~> na równoważną obietnicę =>
Groźba ~> w logice dodatniej (K) jest równoważna obietnicy => w logice ujemnej (~K)
Piękna jest też następująca interpretacja obietnicy i groźby.
Kod:
p q p~>q p<=q
1 1 =1 =1
1 0 =1 =1
0 0 =1 =1
0 1 =0 =0
gdzie:
~> - operator implikacji odwrotnej, spójnik „może” ze spełnionym warunkiem koniecznym
Z tabeli widzimy że:
~> = <= - pod warunkiem że symbol <= będziemy czytać przeciwnie do strzałki jako spójnik „może” z warunkiem koniecznym (operator implikacji odwrotnej)
Obietnica:
W=>N - ja tego chcę, biegnę do nagrody
=> czytane zgodnie ze strzałką jako spójnik „musi” z warunkiem wystarczającym
Groźba:
W~>K = W<=K - ja tego nie chcę, uciekam od kary
gdzie:
<= - czytane przeciwnie do strzałki jako spójnik „może” z warunkiem koniecznym
Odróżnianie nagrody od kary to fundament wszelkiego życia. Zwierzątka które tego nie odróżniają, czyli wszystko co się rusza traktują jako nagrodę (ja tego chcę) skazane są na zagładę.
W Ameryce Północnej żyje sobie żółw sępi który na języku ma wyrostek imitujący żywego robaka, ryba która nabierze się na ten podstęp musi zginąć.
Koniec cytatubert04 napisał(a):
Nie wiem, czy to OK wtrącać się tak późno, ale jedna rzecz mnie zdziwiła we wstępniaku:
rafal3006 napisał(a):
Z nowej teorii implikacji wynika iż bez znaczenia jest czy Chrystus powiedział:
A.
Kto wierzy we mnie będzie zbawiony
W=>Z
... a jak kto nie wierzy Panie ?
Prawo Kubusia:
W=>Z = ~W~>~Z - prawo zamiany implikacji prostej => na odwrotną ~>
B.
Kto nie wierzy we mnie nie będzie zbawiony
~W~>~Z
Zdania A i B są matematycznie tożsame, czyli matematycznie bez znaczenia jest czy Chrystus powiedział A czy B.
W obu tych zdaniach wierzący w Chrystusa mają gwarancję zbawienia, natomiast z niewierzącymi Chrystus może zrobić co mu się podoba, w skrajnym przypadku wszyscy możemy wylądować w niebie i Chrystus nie będzie kłamcą.
Zdanie podkreślone wyżej jest błędne. Zgodnie z tą logiką Zdanie powinno brzmieć: "
Kto nie wierzy we mnie, może nie być zbawiony"
Jest to - prawie - całkowicie tożsame z logiką standardową, nihil nowi. Pozwolę sobie zapisać obie wypowiedzi:
"Kto wierzy we mnie będzie zbawiony", albo
Każda osoba x należąca do zbioru W należy do zbioru Z
A x:x € W => x € Z
Zaprzeczeniem tego w logice jest:
"Kto nie wierzy we mnie, może nie być zbawiony", albo
Istnieją osoby X, które nie należą do zbioru W i nie należą do zbioru Z
V x:x € ~W => x € ~Z
A teraz co do różnicy: Przy takim założeniu Jezus skłamałby, jeżeli ani jedna osoba nie znalazła by się w piekle; czyli ilość potępionych do spełnienia warunku wynosi >=1 (odwrotnie do "logiki kubusiowej", przy której "implikator" ~> zgadza się nawet, jeżeli ilość potępionych =0)
Tyle dla implikacji. Zaprzeczeniem implikacji dla kwantyfikatora ogólnego jest kwantyfikator egzystencjalny.
Przy równoważności tak nie jest, wtedy nasze "równanie" wyglądałoby tak:
A x:x € W <=> x € Z
A x:x € ~W <=> x € ~Z
-------------------
Jak już jesteśmy przy Jezusie i implikacjach, podam pełny tekst ewangelii:
Mk 16:16 Kto uwierzy i przyjmie chrzest, będzie zbawiony; a kto nie uwierzy, będzie potępiony.Porównując to z powyższym wychodzi na to, że między wiarą a zbawieniem zachodzi równoważność, a między chrztem a zbawieniem - implikacja
A x:x € W <=> x € Z; ____________ A x:x € ~W <=> x € ~Z
A x:x € C => x € Z; ______________ V x:x € ~C => x € ~Z
Niestety, zapisałeś same matematyczne bzdury.
Twierdzenie:
Warunkiem koniecznym prawdziwości dowolnego zdania pod kwantyfikatorem dużym jest jego prawdziwość pod kwantyfikatorem małym.
Przykład:
Ad.
Jeśli liczba jest podzielna przez 8 to na pewno => jest podzielna przez 2
P8=>P2
To samo zdanie w zbiorach:
P8=>P2 = [P8*P2=P8] =1
Warunek wystarczający => jest tu spełniony bo zbiór P8 zawiera się w zbiorze P2, stąd równanie w zbiorach:
[P8*P2=P8]
to samo zdanie pod kwantyfikatorem dużym:
\/x P8(x)=>P2(x) =1
Zdanie pod kwantyfikatorem małym w naturalnej logice człowieka brzmi tak:
Am.
Jeśli liczba jest podzielna przez 8 to może ~~> być podzielna przez 2
P8~~>P2
To samo zdanie pod kwantyfikatorem małym:
\/x P8(x)~~>P2(x) = P8(x)*P2(x) = 1 bo 8
Znalazłem jedną liczbę, do widzenia, zdanie Am jest prawdziwe
Oczywiście oba zdania Ad i Am sa prawdziwe.
Kto wiec do twojej główki wcisnął ci ciemnotę że zaprzeczenie zdania pod kwantyfikatorem dużym to zdanie pod kwantyfikatorem małym?
bert04 napisał(a):
"Kto wierzy we mnie będzie zbawiony", albo
Każda osoba x należąca do zbioru W należy do zbioru Z
A x:x € W => x € Z
Zaprzeczeniem tego w logice jest:
"Kto nie wierzy we mnie, może nie być zbawiony", albo
Istnieją osoby X, które nie należą do zbioru W i nie należą do zbioru Z
V x:x € ~W => x € ~Z
To nie jest zaprzeczenie, to jest matematyczna tożsamość:
W=>Z = ~W~>~Z
Jak nie wierzysz to sprawdź sobie w tabeli zero-jedynkowej.
Tylko pewnie nie masz zielonego pojęcia jakie są definicje znaczków => i ~> wiec podaję:
Zero-jedynkowa definicja implikacji prostej:
Kod:
p q p=>q
1 1 =1
1 0 =0
0 0 =1
0 1 =1
Ta sama definicja w równaniu algebry Boole’a:
p=>q = ~p~>~q
Zero-jedynkowa definicja implikacji odwrotnej:
Kod:
p q p~>q
1 1 =1
1 0 =1
0 0 =1
0 1 =0
Ta sama definicja w równaniu algebry Boole’a:
p~>q = ~p=>~q
Jeśli odkryjesz bład matematyczny to kasuje AK.
KURDE!
Tylko po co mi to!
Zaczynać wszystko od zera z kolejnym matematykiem?
NIE!
Odsyłam do podpisu.
Wyłożę ci o co tu chodzi w przedszkolu - chodźmy do 5-cio latków!
Pani:
Jeśli jutro będzie pochmurno to może ~> padać
CH~>P
Jasiu, czy chmury są warunkiem koniecznym aby jutro padało?
Jaś (lat 5):
Tak prose pani,
Chmury są warunkiem koniecznym aby jutro padało bo jak nie będzie chmur to na pewno =. nie będzie padać
CH~>P = ~CH=>~P
Oczywiście Zefciu ani be ani kukuryku - totalnie nic nie łapie genialnej logiki matematycznej 5-cio latków.
Zgadza się zefciu?
Weźmy teraz zdanie Chrystusa:
A.
Kto wierzy we mnie będzie zbawiony
W=>Z =1
Kto wierzy ma gwarancję => matematyczną zbawienia
Oczywiście Ziemianie znają prawidłową definicję obietnicy:
Obietnica = implikacja prosta
czego dowodem są miliony przykładów w Wikipedii.
Dalej to już czysta matematyka!
To jest jedyna poprawna definicja implikacji prostej!
W=>Z = ~W~>~Z
Po stronie ~W mamy tak:
Brak wiary w Chrystusa jest warunkiem koniecznym ~> aby nie zostać zbawionym.
Oznacza to że Chrystus (także człowiek) ma prawo do darowania dowolnej kary zależnej od niego, czyli może wprowadzić do Nieba absolutnie wszystkich z Hiltlerem na czele
i kłamcą nie będzie!Niby dlaczego jak twierdzisz Bercie Chrystus musi wprowadzić do piekła przynajmniej jednego człowieka?
Przecież to jest idiotyzm czystej wody,
pozbawiający Chrystusa wolnej woli!Dlaczego niby człowiek może mieć 100% wolnej woli, czyli może darować dowolną karę zależną od niego (przykład JPII i Ali Agca) a Chrystus analogicznej 100% wolnej woli już mieć nie może?
Poproszę o odpowiedź na to pytanie.

bert04 napisał(a):
Jak już jesteśmy przy Jezusie i implikacjach, podam pełny tekst ewangelii:
Mk 16:16 Kto uwierzy i przyjmie chrzest, będzie zbawiony; a kto nie uwierzy, będzie potępiony.
Oczywiście to jest mały pikuś, czyli proste jak cep.
Udajmy się do przedszkola, gdzie 5-cio latki doskonale ci to wyłożą:
Pani w przedszkolu w 100-milowym lesie:
Chrystus powiedział:
Kto nie uwierzy we mnie będzie potępiony, ale kto uwierzy i przyjmie chrzest będzie zbawiony
Powiedzcie mi dzieci, czy brak wiary w Chrystusa jest warunkiem koniecznym ~> aby nie zostać zbawionym (być potepionym)?
Jaś lat 5:
Tak prose pani,
Brak wiary w Chrystusa jest warunkiem koniecznym ~> aby nie zostać zbawionym bo jak kto wierzy to na pewno => zostanie zbawiony
~W~>~Z = W=>Z
… no i skąd ten mały brzdąc tak doskonale zna jedyną poprawną logikę matematyczną, algebrę Kubusia?
Oczywiście jak kto obali definicję implikacji prostej w równaniu algebry Boole'a:
p=>q = ~p~>~q
to kasuję AK.
Do dzieła zefciu i Bercie, rachunek zero-jedynkowy się kłania
