Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So sie 02, 2025 22:16



Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
 Miłujący Prawdę 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09
Posty: 114
Post 
saxon napisał:
Cytuj:
anonimek napisał:
A to cutacik z katechizmu kk ,,stad nikt sposród tych, którzy nie naleza do Kosciola, nie moze dostapic zbawienia ''



Jakoś nie widzę w tym cytacie zwrotu: "katolicki"

Może zanim zacznie się krytykować KK warto poznać jego nauczanie?

A możesz saxon powiedzieć o jakim koś
cioła katolickiego?
No i jest to własnie wynikiem poznawania o którym piszesz . 8)


N lut 13, 2005 23:14
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
anonimek napisał(a):
A możesz saxon powiedzieć o jakim koś
cioła katolickiego?


a możesz jaśniej? :)


N lut 13, 2005 23:16
Zobacz profil
Post 
anonimek

Skoro podajesz cytacik, to podaj jego dokładne namiary.
Po drugie, wyrywajac zdanie z kontekstu i zupełnie go nie rozumiejac wprowadzasz innych w bład.
Bowiem:

Zbawienie dokonuje się tylko w Chrystusie i przez Chrystusa, a Chrystusa spotykamy w Kościele, dlatego poza Kościołem nie ma zbawienia. Kościół nie ogranicza się jednak tylko do katolików. Związani są z nim, przede wszystkim przez Chrzest, inni chrześcijanie. Kościół obejmuje też wyznawców innych religii oraz tych, którzy jeszcze nie wierzą - jeśli bez własnej winy nie poznali Chrystusa i zgodnie ze swoim sumieniem czynią dobro i unikają zła. We wszystkich nich działa zbawcza łaska Chrystusa.

Zdanie które zacytowałes i tak pochopnie skomentowałes, odnosi sie przede wszystkim do tych chrześcijan, którzy bedąc w Kościele , chca go odrzucić. Jest to stwierdzenie i upomnienie, ze ci którzy odchodza od Kościoła, tracą zbawienie.
Sobór Watykański II orzeka: „Nie mogliby tedy być zbawieni ludzie, którzy wiedząc, że Kościół założony został przez Boga za pośrednictwem Chrystusa jako konieczny, mimo to nie chcieliby bądź przystąpić do niego, bądź też w nim wytrwać” (Konstytucja dogmatyczna o Kościele, nr 14)..

Zbawienia nie dostępuje i ten, kto należy do Kościoła tylko zewnętrznie, „ciałem”, ale nie sercem. Kto bez własnej winy nie zna Kościoła, może osiągnąć zbawienie, jeżeli wypełnia wolę Bożą według swej najlepszej woli i sumienia, tak jak ją konkretnie poznaje w sytuacji, w której żyje.

pozdrówka


N lut 13, 2005 23:21

Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09
Posty: 114
Post 
sorki zjadło mi literki.
Powtarzam pytanie :
O jakim kościele może pisać katechizm kościoła katolickiego?

Co by nie było wątpliwości jeszzce jeden cytat:
Cytuj:
Jezus Chrystus przyznal je Kosciolowi swojemu, i znajduja sie one tylko w Kosciele Katolickim, którego glowa jest Ojciec Swiety w Rzymie.


saxon, jestem tu od niedawna za namową jednej osoby która moderuje to miejsce. Miało być tolerancyjnie. podobno... :?

twierdzisz że krytykuję kk? Z tego co zauważyłem najwięcej tutaj krytyki wobec innych jest ze strony członków kk. No i jak byś zechciał zauważyc mój post wzasadzie składał się z cytatów katolików. Więc to może oni krytykują kk


N lut 13, 2005 23:23
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09
Posty: 114
Post 
Cytuj:
Belizariusz napisał
:
Cytuj:
Zbawienie dokonuje się tylko w Chrystusie i przez Chrystusa, a Chrystusa spotykamy w Kościele, dlatego poza Kościołem nie ma zbawienia. Kościół nie ogranicza się jednak tylko do katolików. Związani są z nim, przede wszystkim przez Chrzest, inni chrześcijanie.


I pod tym Beli.. podpiszę się obydwoma rękami!! :-)
,,Problem '' polega na tym ,że w/g kk ,zbawienie jest tylko w kk?! :o
A to już przegięcie ........


N lut 13, 2005 23:30
Zobacz profil
Post 
anonimek

Kolejny raz nie podałes odnosników do cytatu z KKK.


Cytuj:
O jakim kościele może pisać katechizm kościoła katolickiego?


Odpowiedz jest wyjatkowo prosta....nie trzeba długo główkowac.
O KOŚCIELE CHRYSTUSOWYM

Cytuj:
saxon, jestem tu od niedawna za namową jednej osoby która moderuje to miejsce. Miało być tolerancyjnie. podobno... Confused

...a gdzie ty tutaj zauwazyłes brak tolerancji wobec Ciebie?
Czyzbys był kolejna osoba, która oprzyszła tutaj tylko po to by pozniej móc innym wmawiac o wyjatkowej "żarłoczności" katolików na tym Forum?


N lut 13, 2005 23:33
Post 
Cytuj:
,,Problem '' polega na tym ,że w/g kk ,zbawienie jest tylko w kk?! WoooW
A to już przegięcie ........


Teraz juz przegiąłes kolego i to wyjatkowo.

Gdzie jest napisane , ze zbawienie jest tylko i wyłacznie w KK ?
Przeciez ty przeczysz sam sobie.
Podpisujesz sie pod słowami :
"Kościół nie ogranicza się jednak tylko do katolików"
...a poniżej wypisujesz zupełne nonsensy.

Mysl anonimku...myslenie naprawde nie boli


N lut 13, 2005 23:35

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
anonimku

tyle tylko, że Belizariusz podał właśnie fragment Katechizmu Kościoła Katolickiego - pod czym podpisałeś się obiema rękami :)


N lut 13, 2005 23:35
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09
Posty: 114
Post 
saxon napisał:
Cytuj:
anonimku

tyle tylko, że Belizariusz podał właśnie fragment Katechizmu Kościoła Katolickiego - pod czym podpisałeś się obiema rękami


Bo widzisz saxon ja nie jestem przeciw organizacjom. I jeśli coś mądrego napisze ktoś z kk, potrafię się i pod tym podpisać! 8)

Chcę tylko zauważyc w takiej sytuacji jak bardzo kk zaprzecza sam sobie!! Nie moze coś byc białe i czarne zarazem. W takiej sytuacji można dość do wniosku ,że bycie katolikiem grozi nieuchronną schizofrenią...,sorki 8)


N lut 13, 2005 23:51
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
Tyle że to akurat Ty przeczysz sam sobie: nie znając w pełni nauki KK piszecz coś czego nie twierdzi i mu to przypisujesz, a następnie podpisujesz się pod tym czego KK właśnie naucza.

Faktycznie możesz wpaść w schizofrenię :)


N lut 13, 2005 23:55
Zobacz profil
Post 
A wiesz, anonimku, kto to są "Chrześcijanie" :co:


N lut 13, 2005 23:56

Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09
Posty: 114
Post 
saxon:
Cytuj:
Tyle że to akurat Ty przeczysz sam sobie: nie znając w pełni nauki KK piszecz coś czego nie twierdzi i mu to przypisujesz, a następnie podpisujesz się pod tym czego KK właśnie naucza.


Może to saxon zwykłe przeoczenie z twojej strony,moze problemy z czytaniem....... :?
Napiszę jeszcze raz :
Cytuj:
Jezus Chrystus przyznal je Kosciolowi swojemu, i znajduja sie one tylko w Kosciele Katolickim, którego glowa jest Ojciec Swiety w Rzymie.


Cytuj:
Kościół nie ogranicza się jednak tylko do katolików
.

Cytuj:
Kosciól prawdziwy, zgodnie ze stara zasada Ojców Gdzie Piotr, tam Kosciól, podlega Biskupowi Rzymskiemu, jako swej glowie widzialnej


To trzy cytaty z katochizmu kk . Twierdzisz że się nie wykluczją?


Pn lut 14, 2005 0:12
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09
Posty: 114
Post 
ddv163 napisał:
Cytuj:
A wiesz, anonimku, kto to są "Chrześcijanie
"
Ja to wiem 163,ale czy napewno ty to wiesz ?? :-)


Pn lut 14, 2005 0:14
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 19:09
Posty: 114
Post 
Beli.. napisał:
Cytuj:
Mysl anonimku...myslenie naprawde nie boli


I vice versa :-)


Pn lut 14, 2005 0:18
Zobacz profil

Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 10:00
Posty: 5103
Post 
Konieczność Kościoła do zbawienia. PRZYNALEŻNOŚĆ DO KOŚCIOŁA

Często stawiane przez wierzących pytanie dotyczy możliwości zbawienia niechrześcijan. Od wieków pojawiał się problem: czy jest możliwe zbawienie poza Kościołem? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw się zastanowić na tym, kto należy do Kościoła; jakie są granice Kościoła ustanowionego przez Jezusa Chrystusa; czy Zbawiciel i Duch Święty może działać poza widzialnymi granicami Kościoła.

1. Kto, według Soboru Watykańskiego II, należy do Kościoła w pełni? KK 14

Sobór Watykański II wymienia katolików jako w pełni należących do Kościoła Chrystusowego. „Do społeczności Kościoła wcieleni są w pełni ci, co mając Ducha Chrystusowego w całości przyjmują przepisy Kościoła i wszystkie ustanowione w nim środki zbawienia i w jego widzialnym organizmie pozostają w łączności z Chrystusem rządzącym Kościołem przez papieża i biskupów, w łączności mianowicie polegającej na więzach wyznania wiary, sakramentów i zwierzchnictwa kościelnego oraz wspólnoty (communio)” (KK 14).

2. Kto należy do Kościoła w sposób niepełny? KK 15

Oprócz katolików należą do ludu Bożego, Kościoła, także prawosławni i protestanci, ponieważ przyjęli chrzest, przez który wchodzi się do Kościoła jak przez bramę (por. KK 14). Ich przynależność do Kościoła Chrystusowego jest jednak niepełna, gdyż istnieją pewne różnice w rozumieniu prawd wiary i nie jest uznawane zwierzchnictwo papieża (por. KK15). Kościół protestancki nie uznaje też wszystkich sakramentów ustanowionych przez Chrystusa. Pomimo braku pełnej jedności, katolików i inne wyznania chrześcijańskie łączy bardzo dużo wspólnych wartości. „Wielu bowiem jest takich, którzy mają we czci Pismo święte, jako normę wiary i życia, i wykazują szczerą gorliwość religijną, z miłością wierzą w Boga Ojca wszechmogącego i w Chrystusa, Syna Bożego, Zbawiciela, naznaczeni są chrztem, dzięki któremu łączą się z Chrystusem, a także uznają i przyjmują inne sakramenty w swoich własnych Kościołach czy wspólnotach kościelnych. Wielu z nich posiada również episkopat, sprawuje Świętą Eucharystię i żywi nabożeństwo do Dziewicy Bogarodzicielki. Dochodzi do tego łączność (communio) w modlitwie i w innych dobrodziejstwach duchowych; a co więcej, prawdziwa jakaś więź w Duchu Świętym, albowiem Duch Święty przez swe łaski i dary wśród nich także działa swą uświęcającą mocą, a niektórym spośród nich dał nawet siłę do przelania krwi” (KK 15).

3. Kto, według Soboru Watykańskiego II, jest przyporządkowany do ludu Bożego? KK 16

Trzecia grupa związana w jakiś sposób z Kościołem ustanowionym przez Chrystusa - to tzw. przyporządkowani do ludu Bożego. Grupę tę stanowią ci, którzy nie są ochrzczeni. Oto, co Sobór Watykański II mówi na ich temat:

„Ci wreszcie, którzy jeszcze nie przyjęli Ewangelii, w rozmaity sposób przyporządkowani są do Ludu Bożego. Przede wszystkim więc naród, który pierwszy otrzymał przymierze i obietnice i z którego narodził się Chrystus wedle ciała (por. Rz 9,4-5), lud dzięki wybraniu szczególnie umiłowany ze względu na przodków, albowiem Bóg nie żałuje darów i wezwania (por. Rz 11,28-29).

Ale plan zbawienia obejmuje także i tych, którzy uznają Stworzyciela, wśród nich zaś w pierwszym rzędzie muzułmanów; oni bowiem wyznając, iż zachowują wiarę Abrahama, czczą wraz z nami Boga jedynego i miłosiernego, który sądzić będzie ludzi w dzień ostateczny.

Także od innych, którzy szukają nieznanego Boga po omacku i wśród cielesnych wyobrażeń. Bóg sam również nie jest daleko, skoro wszystkim daje życie, tchnienie i wszystko (por. Dz 17,25-28), a Zbawiciel chciał, aby wszyscy ludzie byli zbawieni (por. 1 Tm 2,4). Ci bowiem, którzy bez własnej winy, nie znając Ewangelii Chrystusowej i Kościoła Chrystusowego, szczerym sercem jednak szukają Boga i wolę Jego przez nakaz sumienia poznaną starają się pod wpływem łaski pełnić czynem, mogą osiągnąć wieczne zbawienie.

Nie odmawia też Opatrzność Boża koniecznej do zbawienia pomocy takim, którzy bez własnej winy w ogóle nie doszli jeszcze do wyraźnego poznania Boga, a usiłują, nie bez łaski Bożej, wieść uczciwe życie. Cokolwiek bowiem znajduje się w nich z dobra i prawdy. Kościół traktuje jako przygotowanie do Ewangelii i jako dane im przez Tego, który każdego człowieka oświeca, aby ostatecznie posiadł życie” (KK 16).

4. Czy poza Kościołem jest możliwe zbawienie?

Prawdę, że poza Kościołem nie ma zbawienia, można rozważać w dwóch uzupełniających się aspektach. Pierwszy to powszechne zbawcze oddziaływanie Kościoła; drugi natomiast – to potrzeba do zbawienia nadprzyrodzonej łączności z Kościołem, Mistycznym Ciałem Chrystusa. Rozważmy obecnie dokładniej te zagadnienia.

A. Zbawcze oddziaływanie Kościoła

– Kościół konieczny do zbawienia

Kościół jest konieczny do zbawienia. Taka jest tradycyjna nauka Kościoła, którą on nadal podtrzymuje i głosi. Przypomina tę prawdę między innymi deklaracja Kongregacji Nauki Wiary Dominus Iesus: "Przede wszystkim, należy stanowczo wierzyć w to, że «pielgrzymujący Kościół konieczny jest do zbawienia. Chrystus bowiem jest jedynym pośrednikiem i drogą zbawienia; On, to staje się dla nas obecny w Ciele swoim, którym jest Kościół; On to właśnie, podkreślając wyraźnie konieczność wiary i chrztu (por. Mk 16,16; J 3,5), potwierdził równocześnie konieczność Kościoła, do którego ludzie dostają się przez chrzest jak przez bramę». (Deklaracja Dominus Iesus 20; Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 14; por. Dekr. Ad gentes, 7; Dekr. Unitatis redintegratio, 3). "Kościół jest «powszechnym sakramentem zbawienia», (Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 48) ponieważ, będąc zawsze w tajemniczy sposób złączony z Jezusem Chrystusem Zbawicielem i podporządkowany Mu jako Głowie, w planie Bożym ma nieodzowny związek ze zbawieniem każdego człowieka." (Deklaracja, Dominus Iesus 20; por. Św. Cyprian, De catholicae ecclesiae unitate, 6: CCL 3, 253-254; Św. Ireneusz, Adversus haereses, III, 24,1: SC,ˇ 211, 472-474).

– Kościół włączony w tajemnicę Chrystusowego zbawienia

Potrzeba Kościoła do zbawienia wynika z tego, że jest on ściśle powiązany z Jezusem Chrystusem, Zbawicielem całej ludzkości. Kościół jest Jego Mistycznym Ciałem. Jezus Chrystus jest Głową tego organizmu, ludzie zaś – jego członkami. Chrystus dokonuje zbawienia za pośrednictwem Kościoła. „Pan Jezus, jedyny Zbawiciel, nie ustanowił zwyczajnej wspólnoty uczniów, lecz założył Kościół jako tajemnicę zbawczą. On sam jest w Kościele, a Kościół jest w Nim (J 15,1nn.; Ga 3,28; Ef 4,15-16; Dz 9,5); dlatego pełnia tajemnicy zbawczej Chrystusa należy także do Kościoła, nierozerwalnie złączonego ze swoim Panem. Jezus Chrystus bowiem nadal jest obecny i prowadzi swoje dzieło odkupienia w Kościele i poprzez Kościół (por. Kol 1,24-27), (por. Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 14.) który jest Jego Ciałem (por. 1 Kor 12,12-13.27; Kol 1,18). (Por. Sob. Watykańki II, Konst. Lumen gentium, 7: Deklaracja Dominus Iesus 16). Kościół jest Ciałem Chrystusa w którym i przez który zbawia On wszystkich ludzi.

– Narzędzie zbawienia dla całej ludzkości

Kościół – z ustanowienia Chrystusa – jest narzędziem zbawienia nie dla części ludzkości, lecz dla wszystkich bez wyjątku ludzi. „Przez przyjście Jezusa Chrystusa Zbawiciela Bóg zechciał sprawić, aby Kościół założony przez Niego stał się narzędziem zbawienia całej ludzkości (por. Dz 17,30-31).”(Deklaracja Dominus Iesus 22; por. Sob. Watykański II, Konst. Lumen gentium, 17; Jan Paweł II, Encykl. Redemptoris missio, 11.).

Nie ma więc innej drogi zbawienia dla chrześcijan i innej – dla niechrześcijan. Kościoła nie można pojmować jako jednej z wielu dróg zbawienia, która – obok różnych religii niechrześcijańskich, różnych form objawienia i różnych środków zbawczych – istnieje na świecie. Byłoby "sprzeczne z wiarą katolicką postrzeganie Kościoła jako jednej z dróg zbawienia, istniejącej obok innych, to znaczy równolegle do innych religii, które miałyby uzupełniać Kościół, a nawet mieć zasadniczo taką samą jak on wartość, zmierzając co prawda tak jak on ku eschatologicznemu Królestwu Bożemu." (Deklaracja Dominus Iesus 21). Jak Chrystus nie jest jednym z wielu zbawicieli, tak też i Kościół nie jest jedną z wielu zbawczych dróg istniejących na świecie.

– Możliwość zbawienia niechrześcijan dzięki Kościołowi

Kościół nie twierdzi, że wszyscy niechrześcijanie zostaną potępieni dlatego tylko, że urodzili się poza chrześcijaństwem. Naucza jednak, że jeśli osiągają oni zbawienie, to nie poza Chrystusem, nie poza oddziaływaniem Ducha Świętego ani nie poza Kościołem. Istnieje bowiem jedyne dla wszystkich ludzi Źródło zbawczej łaski. Jest nim Jezus Chrystus, Syna Boży i prawdziwy człowiek, oraz Duch Święty.

Oddziaływanie Jezusa Chrystusa i Ducha Świętego na serca ludzkie jest tajemnicze i trudne dla nas do wyjaśnienia. "Mówiąc o sposobie, w jaki zbawcza łaska Boża - udzielana zawsze za pośrednictwem Chrystusa w Duchu Świętym i mająca tajemniczy związek z Kościołem - dociera do poszczególnych niechrześcijan, Sobór Watykański II ogranicza się do stwierdzenia, że Bóg udziela jej «wiadomymi tylko sobie drogami». (Sob. Watykański II, Dekr. Ad gentes, 7; deklaracja Dominus Iesus 21)

Tak więc niechrześcijanie – podobnie jak chrześcijanie – mogą dostąpić zbawienia tylko dzięki łasce wysłużonej przez Jezusa Chrystusa i udzielanej przez Ducha Świętego. Jezus Chrystus i Duch Święty oddziaływuje nie tylko na chrześcijan. Zbawcze „działanie, jakie Jezus Chrystus prowadzi ze swoim Duchem i przez Niego, rozciąga się na całą ludzkość ponad widzialnymi granicami Kościoła.” (Deklaracja Dominus Iesus 12).

Każda łaska – także ta, której Duch Święty może udzielić niechrześcijanom – ma związek z Kościołem. "Dla tych, którzy nie są w sposób formalny i widzialny członkami Kościoła, «Chrystusowe zbawienie dostępne jest mocą łaski, która, choć ma tajemniczy związek z Kościołem, nie wprowadza ich do niego formalnie, ale oświeca ich w sposób odpowiedni do ich sytuacji wewnętrznej i środowiskowej. Łaska ta pochodzi od Chrystusa, jest owocem Jego ofiary i zostaje udzielana przez Ducha Świętego». (Jan Paweł II, Encykl. Redemptoris missio, 10; Deklaracja Dominus Iesus 20).

Tak więc osiągający zbawienie niechrześcijanie zawsze dostępują go – choć o tym nie wiedzą – dzięki Chrystusowi, Duchowi Świętemu i Kościołowi.

Nie osiągają nigdy zbawienia „poza Kościołem”. Osiągają je dzięki Kościołowi i dzięki pewnej nadprzyrodzonej łączności z nim. Nie ma zbawienia dla jednych w Kościele i dzięki zbawczemu oddziaływaniu Kościoła, a dla innych – poza Kościołem. Kościół nie przyjmuje teorii, że np. chrześcijanie zbawiają się w Kościele, a niechrześcijanie – poza Kościołem, na mocy działania samego tylko wiecznego Logosu, Słowa Bożego, lub samego tylko Ducha Świętego (zob.) Ustanowiona dla wszystkich przez Boga droga wiodąca do zbawienia jest jedna. Jest nią Jezus Chrystus, Duch Święty i Kościół, Mistyczne Ciało Chrystusa.

B. Potrzeba łączności z Kościołem dla zbawienia

Kościół jest włączony w Chrystusową tajemnicę zbawienia. Ktokolwiek więc osiąga zbawienie – nawet poza widzialnymi granicami Kościoła – osiąga je dzięki jego zbawczemu oddziaływaniu. Można też powiedzieć, że każdy osiągający zbawienie niechrześcijanin osiągaje dzięki pewnej nie znanej mu łączności z Kościołem, którą Sobór Watykański II nazywa przyporządkowaniem do Kościoła.

– Zbawienie dzięki łączności z Kościołem

Jak nikt nie osiąga zbawienia poza Chrystusem i bez łaski udzielanej przez Ducha Świętego, tak też nikt nie zbawia się poza Kościołem. Dotyczy to także niechrześcijan. Według nauki Kościoła niechrześcijanie nie mogą osiągnąć zbawienia „poza Kościołem”, lecz dzięki Kościołowi i dzięki jakiemuś powiązaniu z nim, o którym mogą nic nie wiedzieć.

– Różne formy powiązania z Kościołem

Powiązanie z Kościołem Chrystusowym może być bardzo różne. Do Kościoła – według Soboru Watykańskiego II – należą lub są przyporządkowani „zarówno wierni katolicy, jak inni wierzący w Chrystusa, jak wreszcie wszyscy w ogóle ludzie, z łaski Bożej powołani do zbawienia.” (Konst. Lumen gentium 13; por. także 16)

Sobór Watykański II wyróżnia trzy różne formy powiązania z Kościołem ustanowionym przez Chrystusa. Inaczej mówiąc, według Soboru, istnieją trzy grupy przynależących do Kościoła. Pierwszą określa on mianem należących w pełni; druga to należący w sposób niepełny; trzecia zaś bardzo liczna grupa – to tzw. przyporządkowani do Ludu Bożego. Każda z tych trzech form powiązania z Kościołem, opisanych powyżej, umożliwia osiągnięcie zbawienia. Tak więc poza Kościołem nie ma zbawienia, jednak nie oznacza to, że poza kościołem katolickim nie można się zbawić.

– Wytrwać w Kościele

Jak nie ma zbawienia poza Chrystusem, tak też nie ma go poza Kościołem. Kto naprawdę należy do Chrystusa, ten też jest w jakiś sposób związany z całym Jego Mistycznym Ciałem, czyli z Kościołem. Jak też nikt nie powinien odchodzić od Chrystusa, tak też nikt nie powinien oddalać się od Jego Mistycznego Ciała – Kościoła.

Jak już to zostało wspomniane, Kościół nie twierdzi, że niechrześcijanie zostaną potępieni za to, że urodzili się w jakiejś religii niechrześcijańskiej. Kto jednak poznał Kościół jako konieczny do zbawienia, ten powinien przyjąć wszystkie środki zbawcze, jakie się w nim znajdują. Ma zatem obowiązek należeć świadomie do Kościoła, przyjąć chrzest i całą Ewangelię, powinien też spotykać się z Chrystusem w sakramentach, głównie przez Komunię św.

Każdy człowiek porzucający Kościół, aby stać się wyznawcą innej religii, będzie musiał odpowiedzieć przed Bogiem za swoją dobrowolną decyzję. W każdej bowiem decyzji zawsze wyraża się podlegająca ocenie moralnej uczciwość lub nieuczciwość człowieka, jego szukanie prawdy lub obojętność na nią, miłość lub egoizm.




To tak żebyś nie musiał daleko szukać :) Stanowisko Kościoła w poruszonej kwesti :) Owocnej lektury życzę :)


Pn lut 14, 2005 0:22
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL