Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pn sie 04, 2025 17:29

Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Prośba o wypełnienie ankiety 
Autor Wiadomość

Post Prośba o wypełnienie ankiety
Witam. Jestem studentką II roku religioznawstwa na UJ i aby ukończyć przedmiot zatytuowany psychologia religii muszę przeprowadzić badanie empiryczne. Jego częścią jest poniższa ankieta skierowana do pełnoletnich osób wyznania rzymskokatolickiego. Bardzo proszę o pomoc i wypełnienie jej, to zajmnie tylko chwilkę :)

z góry dziękuję

http://moje-ankiety.pl/respond-4398/sec-nrwMHbPG.html

Pt gru 31, 2010 12:09

Post Re: Prośba o wypełnienie ankiety
Studentka_IR_UJ napisał(a):
ankieta skierowana do pełnoletnich osób wyznania rzymskokatolickiego.
3. Wyznanie ______________

Czy ta ankieta jest skierowana tylko do katolików (jak zaznaczyłaś w poście),
czy także do niekatolików (jak sugeruje punkt 3.)?

(Proverbs 18:17)

Słuszna decyzja podjęta z niesłusznych powodów może nie być słuszna.
(Weatherby Swann)

Ciemny lut to skupi.
(Bardzo Wielki Elektronik)

Pt gru 31, 2010 12:17
Moderator

Moje wątpliwości:

Cytuj:
10
Od kiedy istnieje celibat?
od początków chrześcijaństwa
od pierwego wieku istnienia chrześcijaństwa
wprowadzono go do IX w
wprowadzono go po IX w

Pytanie: czy należy to rozumieć: 'od kiedy jest obowiązek zachowania celibatu przez duchownych w Kościele', czy od kiedy istnieje jako zwyczaj?

Bo istnieje jako zwyczaj od samego początku, bo sam Jezus był celibatariuszem i o wartości celibatu nauczał.

Cytuj:
12
Które z sakramentów zostały ustanowione przez Jezusa?

Pytanie: czy chodzi o sakramenty, które bezpośrednio ustanowił Jezus (o czym czytamy choćby w Ewangelii)?
Bo jak naucza Sobór Trydencki w Dekrecie o sakramentach w kanonie 1. wszystkie sakramenty zostały ustanowione przez Jezusa (a jak ktoś twierdzi inaczej... 'niech będzie wyklęty').