Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So kwi 27, 2024 23:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 Filmy, które dają do myślenia 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): N maja 28, 2023 17:09
Posty: 1
Post Filmy, które dają do myślenia
Witam, chcę podzielić się filmem, który ma wpływ na moje postrzeganie świata duchowego.

Film Coma to rosyjski film akcji science fiction w reżyserii Nikity Argunowa. Film został wydany w Rosji 30 stycznia 2020 roku. Film zawiódł w kasie, zarabiając zaledwie 151 milionów rubli, przy budżecie 250 milionów rubli. Film opowiada o wydarzeniach związanych z głównym bohaterem, pewnym architektem. Ulega on poważnemu wypadkowi drogowemu i zapada w śpiączkę. Budzi się w swoim pokoju, ale rzeczy, sam pokój, przechodzący ludzie i otaczający go świat wyglądają dziwnie, jakby zostały w jakiś sposób zszyte. Przedmioty i budynki są pokryte ogromnymi wrzodami, drogi są odcięte w pustce i zorganizowane w nieruchome, wolno poruszające się wyspy z mostami i ścieżkami między nimi oraz własną grawitacją na każdej wyspie. Bohater zostaje nagle zaatakowany przez potwora, który wygląda jak ognistooki mężczyzna na szczudłach, krwawiący olejem i z pióropuszem. Równie niespodziewanie zostaje uratowany przez trzech mężczyzn z bronią i niezwykłymi mocami. Ratunek bohatera udaje się kosztem życia jednego z nich.

Towarzysze bohatera wyjaśniają, że wszyscy są w śpiączce, a świat wokół nich składa się z rzeczy, ludzi i miejsc, które zostały zapamiętane, połączone telepatycznie przez osoby pogrążone w śpiączce. Miejscowi wykorzystują osobliwości tego dziwnego świata: skaczą między wyspami, przechodzą przez "nory" prowadzące do odległych miejsc, wysadzają rzadkie drogi. Bohaterowie wracają do bazy ludzi, gdzie żyją i bronią się przed potworami, "żniwiarzami". Architekt opowiada o marzeniu dotarcia na wyspę bez niebezpiecznych "żniwiarzy" (marzenie Iana) oraz o organizacji ludzi. Ludzie tutaj niewiele pamiętają, nawet swoich imion, i zwracają się do siebie przezwiskami. Mieszkańcy nie mogą się po prostu obudzić. Architekt zostaje zabrany do swojego pokoju, gdzie dziewczyna o imieniu Fly wyjaśnia, że z czasem w jego pokoju również wyrośnie okno do świata jego snów. Mieszkańcy twierdzą, że Ian wyszedł kiedyś ze śpiączki, opowiedział pozostałym o tym świecie, a teraz nimi rządzi i ma pewne plany wobec głównego bohatera.

We śnie architekt widzi i pamięta budynek szpitala z kolumnami oraz moment wypadku samochodowego. Fragmenty wspomnień wyrastają w jego pokoju. Architekt zostaje poddany testowi, aby odblokować supermoce, które posiadają niektórzy mieszkańcy, ale jego zdolności nie zostają ujawnione, więc architekt zostaje przydzielony do grupy tych, którzy pracują w bazie i nie chodzą w niebezpieczne miejsca. W tej "śpiączce" czas płynie znacznie szybciej. Architekt zostaje poproszony o dołączenie do oddziału tych, którzy wyruszają na wędrówkę po zasoby. Przywódcą oddziału jest arogancki i wojowniczy mężczyzna o pseudonimie Phantom. Podczas wędrówki wyjaśnia Architektowi, że "sny" w "śpiączce" są mylące, a "żniwiarze" są rozpraszani przez manchette, którą zrobił krasnolud. Żniwiarze to śpiączki z martwym mózgiem. Atakują żywych, a w przypadku śmierci, żywy człowiek w śpiączce sam zamienia się w żniwiarza. Tutejsi żywi (nie śpiący żniwiarze) zachowują się w sposób, w jaki zostali zapamiętani.

Oddział dociera do strzeżonej fabryki wojskowej. Bohaterowie mają zamiar zakraść się po cichu w poszukiwaniu materiałów wybuchowych, ale Phantom, ze swoją ogromną siłą i umiejętnościami przywódczymi, rozpoczyna bitwę. Angażując się w walkę, każdy z bohaterów (z wyjątkiem głównego) pokazuje swój charakter i supermoce. Drużyna z powodzeniem przedostaje się do wnętrza fabryki, ale okazuje się, że w lodzie pływa łódź podwodna, co komplikuje plan kampanii. Bohaterowie wyjmują i otwierają torpedę z łodzi podwodnej, ale z daleka na lodzie zbliżają się do nich Żniwiarze. Phantom nakazuje im odwrót, ponownie pozostawiając zamachowca-samobójcę jako odwrócenie uwagi. Architekt powstrzymuje ich i ratuje sytuację w inny sposób: używając swojej supermocy, buduje zjeżdżalnię do wystrzeliwania torped. Oddział wraca do bazy z łupami przez "norę". Podczas narady baza postanawia zbudować upragnioną bezpieczną wyspę, wykorzystując świeżo odkryte moce architekta. Architekt zgadza się, ale ma wewnętrzne wątpliwości. Jan postanawia rozpocząć wdrażanie nowego rozwiązania już następnego dnia. Noc wcześniej bohater trenuje w bazie w przyspieszonym tempie i rozwija swoją supermoc budowania.

Architekt pokazuje dziewczynie Fly przedmioty ze snu w jej pokoju, a oni odkrywają w sobie zainteresowanie miłością.

Rankiem mieszkańcy bazy organizują ogólną przeprawę w inne miejsce, oddziałem dowodzi kartograf Astronome, podczas gdy Phantom ukradkiem działa zgodnie ze swoim planem. Wszyscy wyruszają w drogę. Kiedy kobieta Spirit zauważa żniwiarza podczas wędrówki, mężczyźni z supermocami wyruszają na misję zwiadowczą, aby znaleźć nową, czystą ścieżkę. Architekt zostaje zaatakowany przez żniwiarza, ale bohatera ratuje strzelec maszynowy Tank. Oddział odkrywa, że Phantom umówił architekta z mancunem, aby go zabić. Dochodzi do masakry, ginie kilku mieszkańców, Phantom zostaje ranny i zaczyna zmieniać się w żniwiarza. Oddział wycofuje się gdzieś, w tym czasie architekt wychodzi ze śpiączki.

Architekt przypomina sobie, że przybył na czele sekty religijnej z grupą fanatyków, aby dla nich budować. Sekta znajduje się w dawnym szpitalu, prowadzonym przez Iana, który trzyma w swoim pokoju ludzi w śpiączce. Organizacja ta wydaje się architektowi podejrzana, ucieka z dziewczyną (w "śpiączce" znaną jako Fly) i ulega wypadkowi samochodowemu.

Architekt budzi się na oddziale i rozmawia z naukowcem Ianem. Ian mówi mu, że świat śpiączki znany jest od czasów faraonów, a on sam zamierza umieścić w nim tych, którzy pragną udać się do nowego lepszego świata, w tym celu założył sektę, która finansuje ten projekt. Architekt, jak się okazuje, został umieszczony w śpiączce, aby zbudować miasto nie w rzeczywistości, ale w "śpiączce". Inni również zostali wprowadzeni w śpiączkę przez Yang, aby zorganizować życie w "śpiączce", wybierając ich według ich "zdolności". Niektórzy pacjenci w śpiączce są tego świadomi i nie chcą z niej wychodzić. Jednak przed resztą Ian ukrywa ważne fakty, aby nie uciekli, nie zrujnowali jego planów i nie żyli szczęśliwiej, niż mu się wydaje. Za pomocą szantażu i podstępu Ian przekonuje architekta do powrotu do "śpiączki" dla swojej dziewczyny.

Główny bohater zapada w "śpiączkę", ratuje swoich przyjaciół w bitwie, wyjawia im sekret Jana, szybko buduje piękne białe miasto w wybranym miejscu i prosi Jana, aby pozwolił wszystkim odejść. Jan jednak daje bohaterom jednostronny powód do pozostania i wyłącza im tlen. Architekt, jego dziewczyna i Astronom wyruszają w "black out" śpiączki - śniąc w "śpiączce" w swoim śpiącym ciele. Walcząc, przegrywając, przy akompaniamencie dialogów i z pomocą poczerniałego Fantoma, bohaterowie docierają do celu. Pod koniec architekt wychodzi ze śpiączki i ratuje swoją dziewczynę, ale sekta nadal istnieje.

Obrazek


N maja 28, 2023 17:14
Zobacz profil

Dołączył(a): N sie 07, 2011 18:17
Posty: 8958
Post Re: Filmy, które dają do myślenia
Czyli taki Matrix ;)

_________________
Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z Krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa.Gal 6:14


N maja 28, 2023 17:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL