spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
Autor |
Wiadomość |
amadeus35
Dołączył(a): So kwi 03, 2010 15:13 Posty: 1226
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
brunero napisał(a): amadeus35 napisał(a): Alus napisał(a): Kiedy się zbliżasz do spowiedzi , wiedz o tym, że ja sam w konfesjonale czekam na ciebie zasłaniam się tylko kapłanem, lecz sam działam w duszy. Tu nędza duszy spotyka sie z Bogiem miłosierdzia, Dzienniczek 1602. Gdybym w to nie wierzyła, nie miałoby żadnego sensu wypowiadania grzechów drugiemu człowiekowi, choćby w sutannie. Dla mnie najwazniejsze jest co mowi Pismo Swiete a dla ciebie dzienniczek, idzmy razem za Jezusem Chrystusem to najlepszy wybor. Przeczytaj J 20 i zamiast produkować się na forum przemyśl to, jeszcze nie jest za późno. http://www.twojabiblia.pl/czytaj/J/20Czy napisalem cos co jest niezgodne ze slowami Jezusa Chrystusa ?
_________________ Bog jest Miloscia :)
|
Pn lut 10, 2014 13:58 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
Cytuj: Jezeli uwazasz ze dzienniczek jest tak samo wazny jak Pismo Swiete to jest mi przykro, jesli nie ksiadz odpuszcza grzechy to po co mu sie na ucho spowiadac? Mamy tylko jednego Posrednika a jest nim Jezus Chrystus. I ten Pośrednik postanowił Komu grzechy odpuścicie są im odpuszczone.... Biblia się kłania.
|
Pn lut 10, 2014 14:37 |
|
 |
amadeus35
Dołączył(a): So kwi 03, 2010 15:13 Posty: 1226
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
Alus napisał(a): Cytuj: Jezeli uwazasz ze dzienniczek jest tak samo wazny jak Pismo Swiete to jest mi przykro, jesli nie ksiadz odpuszcza grzechy to po co mu sie na ucho spowiadac? Mamy tylko jednego Posrednika a jest nim Jezus Chrystus. I ten Pośrednik postanowił Komu grzechy odpuścicie są im odpuszczone.... Biblia się kłania. A wiec klania sie jak najbardziej  To znaczy ze jakbys chcial mi sie wyspowiadac to tez moge ci odpuscic grzechy i bedziesz przed Bogiem oczyszony ?
_________________ Bog jest Miloscia :)
|
Cz lut 13, 2014 13:00 |
|
|
|
 |
medieval_man
Moderator
Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50 Posty: 7771 Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
a co? powiedział to do Ciebie?
_________________ Fides non habet osorem nisi ignorantem
|
Cz lut 13, 2014 13:34 |
|
 |
amadeus35
Dołączył(a): So kwi 03, 2010 15:13 Posty: 1226
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
medieval_man napisał(a): a co? powiedział to do Ciebie? A jakie jest twoje zdanie na ten temat ? 
_________________ Bog jest Miloscia :)
|
Cz lut 13, 2014 13:37 |
|
|
|
 |
medieval_man
Moderator
Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50 Posty: 7771 Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
Ze Tobie tego nie powiedział...
_________________ Fides non habet osorem nisi ignorantem
|
Cz lut 13, 2014 13:38 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
amadeus35 napisał(a): Alus napisał(a): Cytuj: Jezeli uwazasz ze dzienniczek jest tak samo wazny jak Pismo Swiete to jest mi przykro, jesli nie ksiadz odpuszcza grzechy to po co mu sie na ucho spowiadac? Mamy tylko jednego Posrednika a jest nim Jezus Chrystus. I ten Pośrednik postanowił Komu grzechy odpuścicie są im odpuszczone.... Biblia się kłania. A wiec klania sie jak najbardziej  To znaczy ze jakbys chcial mi sie wyspowiadac to tez moge ci odpuscic grzechy i bedziesz przed Bogiem oczyszony ? Jezus precyzyjnie wskazał kto ma zdolność wysłuchania spowiedzi. Nie obdarzył tą posługą np wszystkim zebranym słuchającym Kazania na górze.
|
Cz lut 13, 2014 16:05 |
|
 |
hriss
Dołączył(a): Pt cze 20, 2014 22:59 Posty: 103
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
Odnośnie spowiedzi i odpuszczania:Sposób zawracania się do ksiedza:Za wszystkie te grzechy i inne ,których niepamietam serdecznie żałuję,przyrzekam poprawę,ciebie zaś ojcze duchowny,proszę o pokutę i rozgrzeszenie. Mat 23:1,9-Wtedy Jezus przemówił(...):I nikogo na ziemi nie nazywajcie Ojcem,bo macie tylko jednego Ojca w niebie.
Kościół zawsze nauczał ,że bez względu na to jak grzech jest ciężki ,może byc odpuszczony. Hebr.10:26-Jesli bowiem dobrowolnie grzeszymy po otrzymaniu pełnego poznania prawdy,to juz nie ma dla nas ofiary przebłagalnej z grzechy. Marka 3:29:kto by jednak zbluźnił przeciw Duchowi Świetemu,nigdy nie otrzyma odpuszczenia,lecz winien jest grzechu wiecznego.
Spowiednik czesto każe osobie przystepujacej do spowiedzi odmówic za pokutę szereg razy Ojcze nasz lub Zdrowaś Maryjo. Mat 6:7-Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi(Bezmyślnie coś powtarzając) jak poganie.Oni myslą,że przez wzgląd na swoje wielomówstwo bedą wysłuchani. Mat:6:8-12-Wy zatem tak się módlcie :Ojcze nasz który jesteś w niebie(...)przebacz nam nasze winy.(Biblia nigdzie nie nakazuje modlić się do Mari lub za jej pośrednictwem) Mat:6:6-12-Gdy chcesz sie modlić,wejdź do swej izdebki ,i zamknij drzwi i módl się do Ojca swego który jest w ukryciu... Jana 14:6 Jezus mu rzekł Ja jestem droga i prawdą i życiem.Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przezemnie . 1Tym 2:5-Alebowiem jeden jest Bóg,jeden posrednik miedzy bogiem a ludźmi człowiek Chrystys Jezus. 1Kor 5:11:13 - Ale teraz piszę wam, żebyście przestali się zadawać z każdym, kto jest zwany bratem, a jest rozpustnikiem albo chciwcem, albo bałwochwalcą, albo człowiekiem rzucającym obelgi, albo pijakiem, albo zdziercą — żebyście z takim nawet nie jadali. 12 Bo cóż mi do sądzenia tych na zewnątrz? Czy nie wy sądzicie tych wewnątrz, 13 podczas gdy tych na zewnątrz sądzi Bóg? „Usuńcie niegodziwego spośród siebie”.(A więc prawdziwy chrześcijanin musi się odznaczać wysokimi miernikami moralnymi)
|
So cze 21, 2014 14:25 |
|
 |
medieval_man
Moderator
Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50 Posty: 7771 Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
hriss napisał(a): Mat 23:1,9-Wtedy Jezus przemówił(...):I nikogo na ziemi nie nazywajcie Ojcem,bo macie tylko jednego Ojca w niebie.
Jak nazywasz swojego rodzica płci męskiej?
_________________ Fides non habet osorem nisi ignorantem
|
N cze 22, 2014 20:24 |
|
 |
hriss
Dołączył(a): Pt cze 20, 2014 22:59 Posty: 103
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
23 Wtedy Jezus odezwał się do tłumów i do swych uczniów, mówiąc: 2 „Na miejscu Mojżesza zasiedli uczeni w piśmie i faryzeusze. 3 Dlatego wszystko, co wam mówią, czyńcie i zachowujcie, ale nie postępujcie według ich uczynków, oni bowiem mówią, lecz nie wykonują. Wiążą wielkie ciężary i wkładają je ludziom na barki, sami zaś nie chcą ich ruszyć swoim palcem. 5 Wszystkie swe uczynki spełniają, żeby ich ludzie widzieli; bo poszerzają pudełeczka [z fragmentami Pisma], które noszą dla ochrony, i powiększają frędzle swych szat. 6 Lubią najpocześniejsze miejsce na wieczerzach i pierwsze siedzenia w synagogach, 7 i pozdrowienia na rynkach i lubią być przez ludzi nazywani Rabbi. 8 Ale wy nie dajcie się nazywać Rabbi, bo jeden jest wasz nauczyciel, natomiast wy wszyscy jesteście braćmi. 9 I nikogo na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem, bo jeden jest wasz Ojciec, ten niebiański. 10 Ani nie dajcie się nazywać ‚wodzami’, bo jeden jest wasz Wódz, Chrystus. 11 Lecz największy wśród was ma być waszym sługą. 12 Kto by się wywyższał, będzie ukorzony, a kto by się korzył, będzie wywyższony.
Jezus zabronił używać w stosunku do ludzi słowa "ojciec"jako tytułu religijnego(Patrz wyżej). Wprawdzie Paweł był niczym ojciec dla ,chrześcijan,których zapoznał z dobra nowiną i karmił pod wzgledem duchowym,ale nigdzie w Biblii nie użyto w odniesieniu do niego słowa "ojciec" jako tytułu (1Ko 4:14,15).Sam Paweł przyrównał się zarówno do ojca i matki chrześcijan w Tesalonice (1Ts 2:7,11.A w Łukasza 16:24,30 Abrahama nazwano ojcem gównie dlatego że był cielesnym przodkiem izraelitów.
|
Pn cze 23, 2014 15:24 |
|
 |
medieval_man
Moderator
Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 16:50 Posty: 7771 Lokalizacja: Kraków, Małopolskie
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
Czy to był zakaz czy rada odnosząca się do konkretnej sytuacji?
Przpominam, że Jezus wyraził także wiele innych "zakazów". Na przykład "Nie bierzcie na drogę torby ani dwóch sukien, ani sandałów, ani laski!" Mt 10.10 Czy kiedy wybierasz się w podróż jako świadek nie bierzesz na drogę torby, ani ubrania na zmainę?
_________________ Fides non habet osorem nisi ignorantem
|
Pn cze 23, 2014 17:29 |
|
 |
hriss
Dołączył(a): Pt cze 20, 2014 22:59 Posty: 103
|
 Re: spowiedź generalna - jaki sens ma ta praktyka?
Czy Jezus, posyłając dwunastu apostołów do działalności ewangelizacyjnej, kazał im wziąć ze sobą laskę i nosić sandały? Zdaniem niektórych trzy sprawozdania ewangeliczne opisujące, jak Jezus wysłał apostołów, by głosili dobrą nowinę, są ze sobą sprzeczne. Ale porównując te fragmenty, możemy dojść do ciekawych wniosków. Najpierw przyjrzyjmy się relacjom Marka i Łukasza. Marek napisał: „[Jezus] wydał im też nakazy, żeby nie brali na drogę nic oprócz samej laski — ani chleba, ani torby, ani miedzianych pieniędzy w trzosach, ale żeby zawiązali sandały i nie nosili dwóch szat spodnich” (Marka 6:7-9). Z kolei Łukasz zanotował: „Nie bierzcie na drogę nic — ani laski, ani torby, ani chleba, ani srebrnych pieniędzy; nie miejcie też dwóch szat spodnich” (Łuk. 9:1-3). Możemy tu zauważyć pozorną sprzeczność. Według Marka apostołowie mieli wziąć laskę i zawiązać sandały, natomiast Łukasz napisał, że nie powinni brać ze sobą niczego, nawet laski, a o sandałach w ogóle nie wspomniał. Aby zrozumieć, co Jezus chciał wtedy powiedzieć, zastanówmy się nad słowami powtarzającymi się we wszystkich trzech relacjach. Zarówno w dwóch już zacytowanych, jak i w Ewangelii według Mateusza 10:5-10 czytamy, że apostołowie nie powinni byli nosić lub mieć ze sobą „dwóch szat spodnich”. Niewątpliwie każdy z nich nosił jedną taką szatę. Chodziło więc o to, by nie zabierali w podróż dodatkowej. Podobnie wszyscy nosili sandały. Marek napisał, że Jezus kazał dwunastu ‛zawiązać sandały’ — właśnie te, które mieli na nogach. A co z laskami? W dziele The Jewish Encyclopedia czytamy: „Wygląda na to, że zabieranie również laski było powszechnym zwyczajem starożytnych Hebrajczyków” (Rodz. 32:10). Jak się dowiadujemy z relacji Marka, Jezus polecił apostołom nie brać „na drogę nic oprócz samej laski”. Mówił zapewne o lasce, którą już mieli przy sobie, gdy udzielał im tych wskazówek. Ewangeliści chcieli więc podkreślić, że Syn Boży w gruncie rzeczy zachęcał apostołów, by nie opóźniali podróży, próbując się zaopatrzyć w dodatkowe rzeczy. Myśl tę uwypuklił również Mateusz, który osobiście słyszał polecenie Mistrza i je utrwalił: „Nie starajcie się o złoto ani srebro, ani miedź do swych trzosów, ani o torbę na drogę, ani o dwie szaty spodnie, ani o sandały, ani o laskę; bo godzien jest pracownik swego pokarmu” (Mat. 10:9, 10). Co apostołowie mieli zrobić z sandałami, które akurat nosili, i laskami, które trzymali w rękach? Jezus powiedział im, by się o takie rzeczy nie starali, ale nie kazał im pozbyć się tego, co każdy już posiadał. Dlaczego Syn Boży wydał takie polecenie? Ponieważ „godzien jest pracownik swego pokarmu”. Słowa te stanowiły sedno omawianej wypowiedzi Jezusa i harmonizowały z jego zachętą z Kazania na Górze, aby uczniowie nie zamartwiali się o jedzenie, picie ani ubranie (Mat. 6:25-32). Chociaż czasami sprawozdania ewangeliczne mogą z pozoru wydawać się sprzeczne, to jednak wszystkie zawierają wspólne przesłanie. Apostołowie mieli wyruszyć tak, jak stali, i nie rozpraszać się szukaniem dodatkowego ekwipunku. Dlaczego? Gdyż Bóg obiecał się o nich zatroszczyć. Przeczytaj proszę z uwagą.Nie jestem Świadkiem Jehowy jesli to miał pan na myśli.Pozdrawiam serdecznie
|
Cz cze 26, 2014 14:04 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|