Seminarium - czy sobie poradzę.
Autor |
Wiadomość |
Marik
|
 Seminarium - czy sobie poradzę.
Witam.
Jestem uczniem Liceum Ogólnokształcącego. Poczułem w sobie powołanie, zastanawiałem się czy nie wstąpić do zakonu. Po pewnym czasie stwierdziłem, że to nie jest moją drogą, że powinienem wstąpić do seminarium, lecz kolega twierdzi, że sobie nie poradzę. Moja średnia ocen wynosi 2,6 :/ myślicie, że sobie poradzę?
|
Wt gru 23, 2008 18:24 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
Zdaniem nauczyciela
Zależy od wielu rzeczy:
- jakie będą przedmioty,
- jak bardzo będzie Ci zależeć
- czy oceny są wynikiem tego, że mało czasu poświęcasz na naukę, czy że po prostu nie masz określonych zdolności
- wymagań nauczycieli (może tak być, że za tą samą wiedzę ktoś inny dałby Ci 4 )
ALE:
jeśli Bóg chce, żebyś był księdzem, to nim będziesz. Tak, jak św. Jan Maria Vianey i Józef z Kupertynu- obydwaj uważani wręcz za głupich z bardzo słabymi notami z wiadomości - może poproś ich o pomoc ? 
|
Wt gru 23, 2008 18:29 |
|
 |
szumi
Moderator
|
baranek napisał(a): jeśli Bóg chce, żebyś był księdzem, to nim będziesz. Tak, jak św. Jan Maria Vianey i Józef z Kupertynu- obydwaj uważani wręcz za głupich z bardzo słabymi notami z wiadomości - może poproś ich o pomoc ? 
Mała różnica- teraz by zostać kapłanem trzeba mieć tytuł magistra teologii, który daje uczelnia wyższa, co jest weryfikacją wiedzy.
Ale zgadzam się, że Bóg pomoże.
Zasadniczo mało który kleryk wylatuje ze studiów z powodu słabej wiedzy. Raczej ich przepuszczają (zwłaszcza zaglądającego i w nasze polskie okna kryzysu powołań kapłańskich).
Studiuję z klerykami i wiem, że nawet przesypiając większość wykładów można jakoś (na trójeczkach) przebrnąć (póki co przynajmniej do czwartego roku  ).
Trzeba też zauważyć, że studia teologiczne są studiami humanistycznymi (w głównej mierze). Zatem jeśli lepiej ci w przedmiotach humanistycznych, powinno być okej.
Ważne jest samozaparcie i motywacja.
Powodzenia