Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Autor |
Wiadomość |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
WIST napisał(a): Co innego uznawać dokumenty kościelne za obowiązujące, a co innego wrzucać je do grupy filarów wiary, dogmatów, tego co niezbędne.
Które dokumenty Kościoła( Bulle, Kanony,Encykliki itp) zostały wycofane i na jakiej podstawie prawnej?
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
So kwi 13, 2013 12:42 |
|
|
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Endek napisał(a): Które dokumenty Kościoła( Bulle, Kanony,Encykliki itp) zostały wycofane i na jakiej podstawie prawnej? Jaka krótka jest ta pamięć ludzka! Aż trudno mi usiedzieć. W sposób ewidentny: XX kanon Soboru Nicejskiego Wyznanie wiary Soboru Konstantynopolitańskiego I Na jakiej podstawie? Nie wiem, nie interesuję się do tego stopnia legalizmem katolickim. I wracamy do punktu wyjścia 
|
So kwi 13, 2013 12:49 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
No przecież! Słynne : "poza Kościołem nie ma zbawienia"
Bonifacy VIII "Unam Sanctam" Toteż oznajmiamy, twierdzimy, określamy i ogłaszamy, że posłuszeństwo każdej istoty ludzkiej Biskupowi Rzymskiemu jest konieczne dla osiągnięcia zbawienia.
Leon X potwierdził to w "Pastor aeternus gregem" Ponieważ konieczne jest do zbawienia, aby wszyscy wyznawcy Chrystusa byli poddani Rzymskiemu Pasterzowi, jak o tym wiemy z Pisma św. i z nauki świętych Ojców oraz z ogłoszenia konstytucji Unam Sanctam Poprzednika Naszego błogosławionej pamięci papieża Bonifacego VIII, wznawiamy i zatwierdzamy tę konstytucję w obliczu świętego Soboru [...] (Leon X chciał wręcz nieposłusznych mu karać śmiercią)
Pius XII w Mystici Corporis wspomina już o ludziach złączonych z Kościołem przez samo pragnienie Boga. Święte Oficjum w 1949 potępił "tych, którzy wyłączają ze zbawienia wiecznego wszystkich ludzi, złączonych z Kościołem tylko przez samo ukryte pragnienie".
I tak dochodzimy znów do starej semina verbi.
|
So kwi 13, 2013 13:26 |
|
|
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Kozioł napisał(a): Endek napisał(a): Które dokumenty Kościoła( Bulle, Kanony,Encykliki itp) zostały wycofane i na jakiej podstawie prawnej? Jaka krótka jest ta pamięć ludzka! Aż trudno mi usiedzieć. W sposób ewidentny: XX kanon Soboru Nicejskiego Wyznanie wiary Soboru Konstantynopolitańskiego I Na jakiej podstawie? Nie wiem, nie interesuję się do tego stopnia legalizmem katolickim. I wracamy do punktu wyjścia  Te zostały wycofane z właściwym powiadomieniem wiernych. Natomiast nikt nie slyszał i nie można nigdzie znaleźć posoborowych orzeczeń, dotyczących nieważności przedsoborowego nauczania oraz orzecznictwa.
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Pn kwi 15, 2013 12:55 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Endek napisał(a): Kozioł napisał(a): Endek napisał(a): Które dokumenty Kościoła( Bulle, Kanony,Encykliki itp) zostały wycofane i na jakiej podstawie prawnej? Jaka krótka jest ta pamięć ludzka! Aż trudno mi usiedzieć. W sposób ewidentny: XX kanon Soboru Nicejskiego Wyznanie wiary Soboru Konstantynopolitańskiego I Na jakiej podstawie? Nie wiem, nie interesuję się do tego stopnia legalizmem katolickim. I wracamy do punktu wyjścia  Te zostały wycofane z właściwym powiadomieniem wiernych. Natomiast nikt nie slyszał i nie można nigdzie znaleźć posoborowych orzeczeń, dotyczących nieważności przedsoborowego nauczania oraz orzecznictwa. Nie, nie zostały wycofane! Ani XX kanon, ani wyznanie wiary nie zostało wycofane! Podobnie nie została wycofana "Unam Sanctam", a nawet przez wielu uznawana jest za nieomylna! Jeżeli jest inaczej, to wskaż dokument wycofujący! No i jak można wycofać naukę soborową? To się w ogóle mieści w katolickiej teologii?? SW2 zaowocował takimi dokumentami: Konstytucje: Konstytucja o liturgii świętej Sacrosanctum concilium Konstytucja dogmatyczna o Kościele Lumen gentium Konstytucja dogmatyczna o Objawieniu Bożym Dei verbum Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym Gaudium et spes Dekrety: Dekret o środkach społecznego przekazywania myśli Inter mirifica Dekret o Kościołach wschodnich katolickich Orientalium ecclesiarum Dekret o ekumenizmie Unitatis redintegratio Dekret o pasterskich zadaniach biskupów w Kościele Christus dominus Dekret o przystosowanej odnowie życia zakonnego Perfectae caritatis Dekret o formacji kapłańskiej Optatam totius Dekret o apostolstwie świeckich Apostolicam actuositatem Dekret o działalności misyjnej Kościoła Ad gentes divinitus Dekret o posłudze i życiu kapłanów Presbyterorum ordinis Deklaracje: Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimum educationis Deklaracja o stosunku Kościoła do religii niechrześcijańskich Nostra aetate Deklaracja o wolności religijnej Dignitatis humanae Zapoznałeś się z nimi?
|
Pn kwi 15, 2013 15:30 |
|
|
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Kozioł napisał(a): Zapoznałeś się z nimi? Oczywiście i to głównie na własnej skórze poprzez doswiadczenia zmian w Kosciele ostatnich 45 lat, gdyż moja edukacja religijna okresu szkoly podstawowej zaczęła sie w 1968 roku, kiedy miałem 7 lat, wiec posoborowe zmiany dostrzegałem własnymi oczami. Jaki wyciągnąlem wniosek? Taki, że obecnie w kościołach mamy do czynienia z zupełnie inna wiarą, ktorą można delikatnie okreslić nazwą katolicyzmu reformowanego.W imię posluszeństwa Kościolowi Wszechczasów odrzucam ją, gdyż jest to modernizm w czystej postaci potępiony powagą Kościola Katolickiego następujacymi Encyklikami. Ecclesiam a Jesus Chriso – O karbonariuszach Humani generis Humanum genus Inscrutabili Dei consilio Libertas Mirari vos Mortalium animos Pascendi dominici gregis Quanta cura Qui pluribus Syllabus Błędów
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Wt kwi 16, 2013 14:31 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Endek napisał(a): ...W imię posluszeństwa Kościolowi Wszechczasów odrzucam ją, gdyż jest to modernizm w czystej postaci potępiony powagą Kościola Katolickiego następujacymi Encyklikami.... Tak, to znam. Wybiórczo odrzucasz to, co ci się nie podoba nie uznając nadrzędnego znaczenia przewodnictwa Magisterium. Nie odpowiedziałeś mi jednak na moje pierwsze pytanie. unikasz odpowiedzi jak ognia (pytałem juz nie raz): jakie to ogloszone dokumenty publicznie wycofały i odwołały nauki i postanowienia zawarte w : - XX kanon Soboru Nicejskiego - Wyznanie wiary Soboru Konstantynopolitańskiego I - "Unam Sanctam" Drugie pytanie jest łatwiejsze: jaka jest hierarchia dokumentów KK? Dotychczas myślałem, ze najwyższą rangę ma konstytucja apostolska. Wyprowadź mnie z błędu, jeżeli możesz. Które encykliki (czyli okólniki, orędzia) mają charakter nieomylności i/lub rangę konstytucji apostolskiej i dlaczego?
|
Wt kwi 16, 2013 19:12 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
@Kozioł Nie znam tych orzeczeń, które odwołały obowiązek modlitwy w pozycji stojącej w Kościołach. Natomiast Ty na okraglo unikasz odpowiedzi na moje pytanie dotyczące, czy osoby piastujące najwyższe urzędy Kościoła, moga uwiarygadniać posoborowe zmiany, jeżeli robią to wbrew składanym przez siebie w obliczu Boga następujacym przysięgom czyli antymodernistycznej, Trydenckiego Wyznania Wiary zawartego w poprzednim KPK, oraz w Papieskiej Przysiędze Koronacynej, którą skladał tylko Paweł VI. Jego nastepcy jej unikali, choć dotyczyla ich osobiście i tak.
Ślubuję: Nie zmieniać niczego z przekazanej mi tradycji ani niczego, co było przede mną strzeżone przez mych miłych Bogu poprzedników, ani nie naruszać, ani nie zmieniać, ani nie zezwalać na jakiekolwiek zmiany. Przeciwnie: z gorącym umiłowaniem, jako jej uczeń i dziedzic, ze czcią zachować przekazane mi dobro, ze wszystkich moich sił i całą moją mocą. Bronić Świętych Kanonów i Dekretów papieskich jako Bożych nakazów otrzymanych z Nieba, ponieważ jestem w pełni świadom, że Ty, którego miejsce zajmuję przy pomocy Łaski Bożej, którego Wikariuszem jestem z Twoją pomocą, poddasz najsurowszemu osądowi przed Twoim Boskim Trybunałem wszystko, co będę głosił. Gdybym miał dokonać czegokolwiek przeciwnego [tej przysiędze] albo zezwolić, aby taki czyn mógł być dokonany, Ty nie będziesz miał nade mną litości w straszny dzień Sprawiedliwości Bożej. Dlatego bez żadnego wyjątku, nakładamy najsurowszą ekskomunikę na każdego – czy to na Nas samych, czy to na kogokolwiek innego – kto ośmieliłby się powziąć cokolwiek nowego, co stałoby w sprzeczności z tą starożytną ewangeliczną Tradycją i czystością prawowiernej Wiary i religii chrześcijańskiej, albo kto chciałby coś zmienić poprzez swój czynny sprzeciw, lub też zgodziłby się z tymi, którzy podjęliby tak świętokradzkie przedsięwzięcie.
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Śr kwi 17, 2013 9:55 |
|
 |
jesienna
Dołączył(a): N sie 28, 2011 11:55 Posty: 2016
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
"starożytną"? Koniec starozytności to połowa V wieku.
_________________ informuję, że nieużywanie dużych liter przeze mnie nie wynika absolutnie z braku szacunku dla kogokolwiek ale jest przede wszystkim spowodowane szybkoscią z jaką piszę (oraz czasem pewnymi problemami z klawiaturą), proszę o wyrozumiałość.
|
Śr kwi 17, 2013 10:54 |
|
 |
jesienna
Dołączył(a): N sie 28, 2011 11:55 Posty: 2016
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
jesienna napisał(a): "starożytną"? Koniec starozytności to połowa V wieku. Więc chodzi o Tradycję przekazaną bezpośrednio przez Apostołów (Tradycja apostolska) oraz Ojców Kościoła (Tradycja patrystyczna).
_________________ informuję, że nieużywanie dużych liter przeze mnie nie wynika absolutnie z braku szacunku dla kogokolwiek ale jest przede wszystkim spowodowane szybkoscią z jaką piszę (oraz czasem pewnymi problemami z klawiaturą), proszę o wyrozumiałość.
|
Śr kwi 17, 2013 11:29 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Endek napisał(a): @Kozioł Nie znam tych orzeczeń, które odwołały obowiązek modlitwy w pozycji stojącej w Kościołach. Skoro nie znasz, to jak możesz twierdzić, ze odwołano? A skoro odwołano, to jak możesz twierdzić, że nic odwołać nie można? W obu przypadkach zaprzeczasz samemu sobie!Czy uznajesz zmianę wyznania konstantynopolitańskiego ? Jaki dokument i jakim prawem zmienił to wyznanie? Czyto oznacza, ze można zmienić inne postanowienia soborów? Jaka jest hierarchia dokumentów KK, które sa nadrzędne?
Na twój "argument" z przysięga już ci odpowiedziała @jesienna. Unikając odpowiedzi jestes równie niewiarygodny jak wszelkie inne prawdy i "objawienia" na blogach. Wzywam więc ciebie, abyś odpowiedział na moje pytania, a jezeli nie znasz odpowiedzi, to to wyznał.
|
Śr kwi 17, 2013 20:10 |
|
 |
Endek
Dołączył(a): N mar 15, 2009 20:12 Posty: 1639
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Kozioł napisał(a): Na twój "argument" z przysięga już ci odpowiedziała @jesienna. Nic nie odpowiedzaiała. Kozioł napisał(a): Unikając odpowiedzi jesteś równie niewiarygodny jak wszelkie inne prawdy i "objawienia" na blogach. Wzywam więc ciebie, abyś odpowiedział na moje pytania, a jezeli nie znasz odpowiedzi, to to wyznał. Na podobny zarzut zasługuje każdy z Tobą na czele. Wszyscy posiadaja jakąs cząstkową wiedzę, ale Ty wybrałeś naprawdę mikrą cząstkę. Prawdziwość wiary w KK była potwierdzona nie tylko Pismem Świętym i Tradycją ale także postawą wielkich świętych. KK trwa od starozytności i pod natchnieniem Ducha Świętego, ewoluował od wyznania mojżeszowego do wspólczesnej wiary katolickiej, zachowanej jeszcze gdzie niegdzie. V2 i reformy żadną ewolucją nie były, tylko rewolucją. Mądrość ludowa mówi, że co nagle to po diable. Mi się wydaje, że postawa stojąca przy modlitwie, to pozostałośc po religii mojżeszowej, która w Kościele musiała z czasem ustąpić postawie klęczącej.Nie znam żydowskich zwyczajów, natomiast na wielu programach tv, zawsze widziałem modlących się żydów w postawie stojacej z jakimiś śmiesznymi kiwnięciami tulowiem do tylu i przodu.
_________________ Herezja albo to, co w sposób oczywisty sprzyja herezjom, nie może być kwestią posłuszeństwa. To posłuszeństwo winno służyć Wierze, nie zaś Wiara posłuszeństwu! Zatem w tym przypadku „trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi” (Dz Ap 5, 29).
|
Cz kwi 18, 2013 10:47 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
@Endek Nie odpowiedziałeś na pytania, nie ustosunkowałeś się do argumentów. Wygłosiłeś tylko wątpliwej jakości manifest.
Powtarzam pytania: Czy uznajesz zmianę wyznania konstantynopolitańskiego ? Jaki dokument i jakim prawem zmienił to wyznanie? Czy to oznacza, ze można zmienić inne postanowienia soborów? Jaka jest hierarchia dokumentów KK, które sa nadrzędne?
|
Cz kwi 18, 2013 12:25 |
|
 |
Anonim (konto usunięte)
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Endek napisał(a): Mi się wydaje, że postawa stojąca przy modlitwie, to pozostałośc po religii mojżeszowej, która w Kościele musiała z czasem ustąpić postawie klęczącej.Nie znam żydowskich zwyczajów, natomiast na wielu programach tv, zawsze widziałem modlących się żydów w postawie stojacej z jakimiś śmiesznymi kiwnięciami tulowiem do tylu i przodu. Moze Endek sie przynamniej nie kompromituj, i jezeli czegos nie rozumiesz, to sie dowiedz zanim skrytykujesz (samo wysmiewanie innych tradycji modlitewnych juz o tobie samym swiadczy) http://www.the614thcs.com/40.1010.0.0.1.0.phtmlhttps://forum.jewish.org.pl/viewtopic.p ... cf66eea5bbI ciagle unikasz odpowiedzi na wyrazne pytania Kozla. No coz, widac nie wszystko jest takie proste jak ci sie wydawalo.....
|
Cz kwi 18, 2013 12:49 |
|
 |
WIST
Dołączył(a): Pt lis 17, 2006 18:47 Posty: 12979
|
 Re: Jan Paweł II a dialog międzyreligijny
Endek napisał(a): Nie znam żydowskich zwyczajów, natomiast na wielu programach tv, zawsze widziałem modlących się żydów w postawie stojacej z jakimiś śmiesznymi kiwnięciami tulowiem do tylu i przodu. Ja też słabo znam a szkoda, bo przecież wypada znać korzenie. Natomiast to o czym napisałeś przypomina mi modlitwę przed ścianą płaczu. Czy to prezentacja jak wygląda każda modlitwa Żyda? Nie wiem. Może i zabawnie to wygląda, podobnie jednak zabawnym może być Twój upór, albo patrząc z perspektywy ateisty klęczenie w środku budynku przed "niczym". Fajnie widzieć coś zabawnego u innych, ale zapewne nie fajnie jak o Tobie tak mówią.
_________________ Pozdrawiam
WIST
|
Cz kwi 18, 2013 14:08 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|