Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Cz mar 28, 2024 15:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
 Bóg opisany w Koranie, Bóg opisany w Biblii a Kościół 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): Cz cze 08, 2017 7:50
Posty: 8
Post Bóg opisany w Koranie, Bóg opisany w Biblii a Kościół
Witam wszystkich na forum, jest to mój pierwszy post na nim.
Wydaje mi się, że jest to jedno z najbardziej aktywnych chrześcijańskich for polskojęzycznych, dlatego też się na nim znalazłem. Ostatnio zacząłem się interesować różnymi religiami monoteistycznymi (ogólnie z wykształcenia jestem antropologiem historycznym i te tematy zawsze gdzieś krążyły blisko). Poniżej mój wywód \, a w ostatnim akapicie pytanie. Całość wywodu można pominąć i odpowiedzieć bezpośrednio na moje pytanie, napisane wytłuszczona czcionką na samym dole postu (w końcu może dla niektórych takie pytanie, to są od dawna rozstrzygnięte oczywistości :)).

Stadion w Casablance, Maroko, 1985 rok, Jan Paweł II przemawiając do młodych muzułmanów powiedział:
Cytuj:
"Wierzymy w tego samego Boga, Boga Jedynego, Boga Żyjącego, Boga, który stwarza świat i swoje stworzenia doprowadza do doskonałości."
Źródło cytatu: https://islambeztajemnic.wordpress.com/ ... pawela-ii/


Dla mnie, katolika, który dotąd nie wnikał w takie rozważania, nie było to zbyt istotne. Jednak po zapoznaniu się z tekstami i dowodami archeologicznymi, sprawa ta stała się istotna.
Bóg z Koranu i Bóg z Biblii różnią się:
- imionami i ich genealogią
- symbolami, po których można ich rozpoznać
- opisem "możliwości" i Boskiej Natury
Powyższe punkty zawierają różnice tak znaczące, że nieraz wykluczające się wzajemnie. Podobieństw nie przytaczam, bo to akurat nic nie wnosi.