| Autor |
Wiadomość |
|
Julia
Dołączył(a): Śr cze 30, 2004 16:24 Posty: 3075
|
Lidzbark-Jabłonowo Pomorskie-Toruń Główny-Kutno-Konin
podroż przy użyciu pociągów osobowych i pośpiesznych (na expresy studentów nie stać) zajmuje prawie 10 godzin... wyjazd z Lidzbarka ok m5:00 rano, dojazd do Konina po 14:00 (blizej 15:00 nawet), gdzie podróż z odcinkami expresem (wtedy 7 zł miejcówka i 5 min podrózy  ) zajmowało ok 5 godzin (chyba  )
_________________ Niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne we mnie...
|
| Cz lip 07, 2005 16:05 |
|
|
|
 |
|
Spidy
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 17:06 Posty: 968
|
 też lubię pociągi!
Czy chodzi o podróż non stop, czy dopuszczamy sześciogodzinne przerwy na załatwianie spraw? Jeśli non stop, to liczy się tylko wytłuszczona końcówka
Wrocław-Terespol-Warszawa-Białystok- Wrocław-Moskwa-Irkuck-Pekin
W sumie jakiś tydzień w pociągu  Polecam!
_________________ Nie smuć się zaraz z nieszczęść na świecie, bo nie znasz dobra zamierzonego w wyrokach Bożych, które one niosą z sobą dla wiecznej radości wybranych. (św. Jan od Krzyża)
|
| So sty 07, 2006 21:24 |
|
 |
|
Julia
Dołączył(a): Śr cze 30, 2004 16:24 Posty: 3075
|
ja we wrzesniu zdrobyłam się na dsoperacki wybryuk za pośrdnictwem PKP, ale dopiero w grudniu zobaczyłam jaki kawał sie telepałam...
trasa:
Olsztyn Główny- Toruń Główny - Inowrocław - Sulechów (to był piątek)
a w niedziele ta sama trasa ale w odwrotną stronę, czyli z Sulechowa do Olsztyna, wyjazd ok 10 na miejscu ok 19 (w piątek było tak samo ) 
_________________ Niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne we mnie...
|
| N sty 08, 2006 1:15 |
|
|
|
 |
|
angua
Dołączył(a): Pn sty 03, 2005 21:25 Posty: 7301
|
Najdalej to Kraków - Oslo, ale nie wiem, czy się liczy, bo z przerwą na prom Świnoujście - Malmo [tak, tak, dawno to było i jeszcze promy nie do Ystad, a do Malmo pływały].
Po Norwegii koleją podróżować [w celach turystycznych] jest już trudno. To jest całkowite przeciwieństwo Polski. U nas pociągiem dotrze się właściwie wszędzie, u nich natomiast istnieją tak naprawdę trzy trasy kolejowe plus kilka odnóg. Ale siecią trudno to nazwać... Biorąc jednak pod uwagę teren, jaki wylosowali, i tak mieli mnóstwo zapału. Cóż, w nagrodę te trasy kolejowe, które poprowadzili, są najatrakcyjniejszymi widokowo w Europie 
_________________ Czuwaj i módl się bezustannie, a czyń to dla Boga, dla ludzi i dla samego siebie. Nie ma piękniejszego zadania, które zostałoby człowiekowi dane do wypełnienia, niż kontemplacja. P. M. Delfieux
|
| N sty 08, 2006 1:42 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Polskie PKP rzadzi i tak i tak... wiem bo spedzilem tam wiele tygodni
Crosis
|
| N sty 08, 2006 3:16 |
|
|
|
 |
|
Szemkel
Dołączył(a): N sie 28, 2005 9:57 Posty: 172
|
najczęściej:
Bydgoszcz- Gdynia, pospiechem
a dalej skm z Gdyni do Wejherowa. (za wyjątkiem lata, bo wtedy połączenie jest bezpośrednie )
jednak najdłuzsze trasy robiłem czterokołowcem (samochodem) do Rzymu, a w drodze powrotnej przypadkiem zachaczylismy o Ateny
lubię jeździć pociągami, ale dworce są odstraszające.
_________________ dziekujemy, że nas wybrałeś, abysmy stali przed Tobą i Tobie słuzyli
|
| N sty 08, 2006 9:01 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Najldluzsze trasy: Szczecin Krakow, Szczecin Chełm, Chełm->Krakow->Szczecin, Szczecin Białystok
Crosis
|
| N sty 08, 2006 9:28 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Moje plany marzenie to jest wybrać się wielką podróż pociągami wyruszyć w europie z konina wyjechać do Warszawy z Warszawy do Słowacji z Słowacji na Węgry potem Czech –Austrii –Włoch i do Polski a potem cały kraj z jechać stopem
|
| Pn sty 09, 2006 10:38 |
|
 |
|
angua
Dołączył(a): Pn sty 03, 2005 21:25 Posty: 7301
|
Pewnie niewiele osób wie, że po Europie można podróżowac pociągiem korzystając z międzynarodowych biletów wieloprzejazdowych. Zwą się one InterRail. Europa została podzielona na osiem stref:
Strefa A: Wielka Brytania, Irlandia Płn., Irlandia Płd.
Strefa B: Szwecja, Norwegia, Finlandia
Strefa C: Austria, Dania, Niemcy, Szwajcaria
Strefa D: Polska, Republika Czeska, Republika Słowacka, Chorwacja, Węgry
Strefa E: Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg
Strefa F: Hiszpania, Portugalia, Maroko
Strefa G: Grecja, Włochy, Słowenia, Turcja
Strefa H: Bułgaria, Rumunia, Jugosławia, Republika Macedonii.
A bilet można kupić na jedną strefę [ważny 22 dni], na dwie lub trzy dowolnie wybrane strefy, albo po prostu na wszystkie strefy [te są ważne 1 miesiąc].
Żeby to była impreza tania, to nie powiem [od 150 do 315 euro], ale najeździć się można 
_________________ Czuwaj i módl się bezustannie, a czyń to dla Boga, dla ludzi i dla samego siebie. Nie ma piękniejszego zadania, które zostałoby człowiekowi dane do wypełnienia, niż kontemplacja. P. M. Delfieux
|
| Pn sty 09, 2006 15:44 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Bardzo co mnie boli w PKP jest ze pociągi są często są bardzo opróżnione około nawet 120 minut. Pociągi bardzo często psują się lokomotyw w PKP IC a to powoduje ze pociągi tej spółki maja opóźnienie a to dlatego ze Pociągi ex IC ciągną tak zwane EU 9 które mogą jeździć do 180 km/H one się psują i niestety podłączają do nich EU 7 które mogą jechać tylko 160 niestety przez to pociągi maja opóźnienie i podróżni maja pretensje bo nie mogą się przesiadać a to zle PKP nie stać na nowe ale to też winna Ludzi wandali jak by wandale nie niszczył przedziałowo dworców to pieniądze by były
Sprawa drugie opłata za przejazd np. na trasie konin – Poznań koszt biletu jest to około normalnego 15 zł z tego 30% idzie do spółki przewozy regionalne 30% PKP Cargo 30% PLK polskie Linie kolejowe a 10 % na PKP Dworce według mnie to jest chore ze na jednym bilecie zarabia tyle spółek ogólnie w PKP jest chore ze powstała Grupa PKP a w niej jest około 300 spółek to jest rozbój w biały dzień to jest z 300 prezesów niech każdy zarobi po 6000zł 300*6000=1800000 8 12 miesięcy =216000000 nie potrzebnie wydawanych pieniędzy a jeden szynobus kosztuje od 6milonów zł d0 12milonów zł ile było by można ich kupić
Następną sprawa obsługa na dworcach jest bardzo zła na niektórych panią w kasach przypomnaja się czasy PRL ze jej wszystko można przypomnaja to zaczyna być chore
Bardzo dużo zjechałem koleją dworce które mi sią bardzo podobają bod względem wyglądu to Wrocław Główny Kraków Gdańsk i małe górskie stacje
Dworzec który mi się nie podoba to Warszawa centralna za duży jest i mało logiczny trudno trafić na perony dużo złodziej i tym podobne
|
| Cz sty 12, 2006 11:47 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Prostujac niektore stwierdzenia lukiego:
Lokomotywa elektryczna serii EU06 jest lokomotywą 4-osiową BoBo na prąd stały o napięciu 3000 V. Lokomotywy EU06 mogą prowadzić pociągi pasażerskie o masie do 650 ton z prędkością do 125 km/h oraz składy towarowe o masie do 2000 ton z prędkością 70 km/h. Przy pracy wielokrotnej dwóch lokomotyw masa pociągu towarowego może wynosić 3600 ton.
Lokomotywa elektryczna serii EU07 której produkcję uruchomiono we wrocławskim "Pafawagu" jest efektem kontynuacji serii sprowadzonych do Polski lokomotyw EU06. Jest lokomotywą 4-osiową BoBo na prąd stały o napięciu 3000 V. Lokomotywy EU07 mogą prowadzić pociągi pasażerskie o masie do 650 ton z prędkością do 125 km/h oraz składy towarowe o masie do 2000 ton z prędkością 70 km/h. Przy pracy wielokrotnej dwóch lokomotyw masa pociągu towarowego może wynosić 3600 ton.
I sprostowanie: pociagi spolki InterCity nie sa ciagniete przez lokomotywy EU 09, tylko EP 09. Lokomotywy EP 09 posiadaja predkosc kontrukcyjna: 160 km/h.
Ograniczenia predkosci, o ktorych piszesz luki, wynikaja ze zlego stanu torow oraz czegos, o czym pewnie nie wiesz: ze priorytet ma pociag ktory nie jest spozniony. Co to oznacza w praktyce? Jesli pociag ma 20 minut opoznienia i chce wjechac na dworzec, a nie ma wolnych trakcji, to musi czekac przed dworcem.
Ja generalnie na punktualnosc pociagow nie narzekam, szczegolnie na pociagki spolki IC. Jezdze bardzo czesto i bardzo daleko i nie mam probllemow. Wiadomo, ze jest cos takiego jak okresy natezenia: swieta, sylwester itp itd - wtedy opoznienia wynikaja najczesciej z postojow na stacjach.
I jeszcze jedno: jak pokazala praktyka, rozbicie PKP przynioslo korzysci. Bo spolki sa rentowne: PKP IC I PKP Cargo. Reszta nie jest. W ten sposob te rentowneijsze nei musza lozyc na te nierentowne. Dzieki temu sa tanie pociagi TLK o dosc duzym standardzie jezdy i szybkosci przy malej cenie. Chcesz zobaczyc inne pozytywy transformacji: zerknij na powstanie spolki PKP Koleje Mazowieckie.
I jeszcze jedno: Twoje rozliczenie ceny biletu: masz na to jakies dane ekonomiczne? Jakies dowody? Bo dla mnie jest to smiechu warte. Jesli masz cos takiego - przytocz. jesli nie, cofnij to co pisales.
Crosis
|
| Cz sty 12, 2006 12:16 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
[...] Spidy (bo o telefonach i kucaniu to nie ten wątek)
Co do lokomotyw masz częściowo racje wina torów tez jest ale większa baraku odpowiednich lokomotyw po EU9 są popsute a co do tych biletów podałem przykład ale jest tak naprawdę że tak kwota jest dzielona na 3 -4 spółki a co do kolej Mozwockich owszem ale dla mnie to jest chore kolejny prezes kolejna rada i koleinie pieniądze w błoto
Spółki które się są od remontów jest ich z 20 lub więcej więcej nie było by można otworzyć jednej np. remonty PKP sp. z..o.o jedne prezes a nie z 30
|
| Cz sty 12, 2006 12:31 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
luki:
powiedzialem Ci juz, ze lokomotywa EU 09 nie wystepuje w taborze PKP. Wystepuje lokomotywa EP 09. To raz.
A dwa: kolej zarzadzana jednym prezesem nie sprawdzila sie. Tym czasem okazuje sie, ze podzial na spolki sie sprawdza - sa spolki, ktore wykazuja dochody, nawet niezle. Czy ten argument naprawde do Ciebie nie przemawia? Co z tego, ze prezes bedzie zarabial, skoro spolka daje prace, odprowadza podatki i jeszcze wykazuje zyski? W takiej sytuacji prezes powiniene jak najbbardziej zarabiac.
I podaj prosze jakies dane na ten temat: skad wiesz ze spolek remontowych jest okolo 30?
Crosis
|
| Cz sty 12, 2006 13:53 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Ponadto luki, Twoje twierdzenia jakoby lokomotywy psuly sie nagminnie - sa wyssane z palca. Prosze Cie, jesli chcesz prowadzic dyskusje ekonomiczna na temat stanu PKP< co nieudolnie starasz sie robic, przytaczaj jasne dane. Jasne i przejrzyste.
Crosis
|
| Cz sty 12, 2006 13:55 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Crosis napisał(a): luki:
powiedzialem Ci juz, ze lokomotywa EU 09 nie wystepuje w taborze PKP. Wystepuje lokomotywa EP 09. To raz.
A dwa: kolej zarzadzana jednym prezesem nie sprawdzila sie. Tym czasem okazuje sie, ze podzial na spolki sie sprawdza - sa spolki, ktore wykazuja dochody, nawet niezle. Czy ten argument naprawde do Ciebie nie przemawia? Co z tego, ze prezes bedzie zarabial, skoro spolka daje prace, odprowadza podatki i jeszcze wykazuje zyski? W takiej sytuacji prezes powiniene jak najbbardziej zarabiac.
I podaj prosze jakies dane na ten temat: skad wiesz ze spolek remontowych jest okolo 30?
Crosis
Oj mylisz się kolego bardzo prowadzę dyskcuje dobrze a jak ci się nie podoba nie bierz udziału 2 drugie tworzeni tyle spółek jest chore i nie ekonomiczne a dane mam z raportów o PKP SA na stronie PKP
|
| Cz sty 12, 2006 14:20 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|