Przemysław "Edgar-Włoszczowa" Gosiewski
| Autor |
Wiadomość |
|
pawell
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 8:38 Posty: 294
|
Trawy napisał(a): Pewnie dlatego trzeba jeszcze zbudować im lotnisko, zapewnić dostęp do morza a w finale - kosmodrom.
dzięki za rzeczowe argumenty  Trawy napisał(a): A twoje pytanie o P/E (nb. wiesz w ogóle o co pytasz?) metra wożącego dziennie tysiące osób w porównaniu ze stacją dla kilkunastu osób jest śmieszne.
Na tym polega urok forum- nigdy nie wiesz z kim rozmawiasz
A propos metra- to zdaje się że budżet Warszawy dotuje metro- podobnie jak we wszystkich miastach komunikację zbiorową
|
| Śr sty 10, 2007 11:11 |
|
|
|
 |
|
Trawy
Dołączył(a): Wt lip 25, 2006 7:40 Posty: 997
|
Owszem - budżet Warszawy - bo to miejska komunikacja a budżet miasta jest przeznaczony m.in na finansowania miejskiej komunikacji.
Natomiast budżet państwa nie jest przeznaczony na finansowanie wielkopańskich gestów Gosiewskiego.
Jakoś mało kogo interesuje, że PKP nie ma pieniędzy na remont odcinka Warszawa-Radom, ale co tam Radom - Włoszczowa to jest przyszłość...
_________________ Polska jest jak twórczość Lucasa: 1980 Gwiezdne Wojny, 1981 Imperium Kontratakuje, 1989 Powrót Jedi, 1993 - 2005 Mroczne Widmo... A teraz mamy Atak Klonów... Strach myśleć o Zemście Sithów...
|
| Śr sty 10, 2007 12:29 |
|
 |
|
pawell
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 8:38 Posty: 294
|
Trawy napisał(a): Owszem - budżet Warszawy - bo to miejska komunikacja a budżet miasta jest przeznaczony m.in na finansowania miejskiej komunikacji. Nie chodzi o to kto dofinansowuje ale że komunikacja zbiorowa z zasady (europejskiej) jest dotowana. Pisałem to w kontekście Twojego pytania o P/E. Trawy napisał(a): Natomiast budżet państwa nie jest przeznaczony na finansowanie wielkopańskich gestów Gosiewskiego. Jakoś Gosiewski nie wygląda na "wielkiego Pana". Trawy napisał(a): tam Radom - Włoszczowa to jest przyszłość...
Oj, i z geografią coś nie tak 
|
| Śr sty 10, 2007 12:46 |
|
|
|
 |
|
depmod
Dołączył(a): Śr lis 15, 2006 20:42 Posty: 59
|
Oj Pawell, ale ja nie chce żeby pociągi jadące z Oławy(moje rodzinne miasto) do Wrocławia zatrzymywały się w Św. Katarzynie bo szkoda cennego czasu  . Zartuje powinny sie zatrzymywać.
Chciałbym natomiast, żeby na lini Oława-Wrocław(po drodze Św. Katarzyna) kursowały szybsze pociagi no bo w końcu linia po kapitalnym remoncie. Jak by nie było jest to też pierwsza linia kolejowa w wybudowana na obecnych ziemiach Polski. Więc nam też sie cos należy.
A moderatora proszę o nieusowanie fotki i o to żeby nie był takim ponurakiem. Dla przypomnienia Przemek Gosiewski.
[...] - a ja proszę, żeby darować sobie duże obrazki w normalnych tematach - jo_tka
|
| Śr sty 10, 2007 15:24 |
|
 |
|
mirror
Dołączył(a): Śr gru 13, 2006 12:25 Posty: 225
|
depmod napisał(a): Oj Pawell, ale ja nie chce żeby pociągi jadące z Oławy(moje rodzinne miasto) do Wrocławia zatrzymywały się w Św. Katarzynie bo szkoda cennego czasu  . Zartuje powinny sie zatrzymywać. Chciałbym natomiast, żeby na lini Oława-Wrocław(po drodze Św. Katarzyna) kursowały szybsze pociagi no bo w końcu linia po kapitalnym remoncie. Jak by nie było jest to też pierwsza linia kolejowa w wybudowana na obecnych ziemiach Polski. Więc nam też sie cos należy. A moderatora proszę o nieusowanie fotki i o to żeby nie był takim ponurakiem. Dla przypomnienia Przemek Gosiewski. [...] - a ja proszę, żeby darować sobie duże obrazki w normalnych tematach - jo_tka
Niestety, nie beda - z bardzo prostej przyczyny - jest zbyt maly ilostan EP09, doprowadzajacy do tego, ze niektore pociagi po magistrali trzeba prowadzic czterdziestoletnim "czechem". Lokomotywy te w ilosci 42 sztuk stacjonuja wylacznie w Krakowie Prokocimiu, i W-wie olszynce Grochowskiej. W dodatku kilka czeka w olszynce na naprawy biezace/glowne. Sytuacja ta sie nie zmieni - bowiem PKP-Intercity podnajmuje lokomotyty od Cargo, a cargo lokomotywy pasazerskie w guscie EP09 raczej nie bardzo interesuja. Na cuda z impulsowym rozruchem natomiast nikt nie wyda pieniedzy.
A tak gwoli scislosci, to ciag E30 o ktorym mowisz, wyremontowano glownie ze wzgledu na ruch towarowych ekspresow polska-niemcy, i ciezkich skladow towarowych na zachod i do szczecina (do horki, zebrzydowej, etc.)
Pozdr.
|
| Śr sty 10, 2007 17:48 |
|
|
|
 |
|
mirror
Dołączył(a): Śr gru 13, 2006 12:25 Posty: 225
|
pawell napisał(a): 3. Świadomym kłamstwem (albo głupotą) jest rozpowszechnianie nieprawdy. Te 900 tys. to jedyny dodatkowy koszt związany z uruchomieniem przystanku (a nie dworca). Pozostałe pieniądze PKP wydało na i tak zaplanowany remont torowisk  umacniać.[/quote]
Niestety remont stacji Wloszczowa Polnoc (WPn, jesli dobrze pamietam) nie byl do niczego potrzebny. Wprawdzie nie ma tam chyba najnowszych, czworozamkowych rozjazdow o dlugim luku, ale:
1) predkosci 250 km/h pod ktora sa te rozjazdy dlugo nie zobaczymy
2) Krzyzowanie lub wyprzedzanie skladow wykonuje sie tam tak sporadycznie, ze na ogol jezdzi sie po dwoch takich samych przebiegach. Predkosc sie scina najwyzej do 60-90 na czas przejazdu przez stacje.
3) Jest to stacja w miare nowoczesna, z lat 70-tych, a urzadzenia przekaznikowe "E" (podejrzewam ze takie byly, obecnie pewnie wymieniono na OSA-H) w raz z blokada Eap sprawuja sie tam bardzo dobrze. Tymczasem na slasku PLK scina predkosci do 30km/h, a tam gdzie nie jezdza sklady pasazerskie to juz jest sodoma i gomora. Nastawnie z urzadzeniami z poczatku XX (np. suwakowce z 1904) wieku sypia sie w oczach. Potem sa zamykane i rozkradane. (Mam nadzieje, ze uchowaja sie Bt i gliwice GLC). W Krakowie wyremontowano wielka obwodnice towarowa. Na odcinku Mydlniki-Batowice jest spox. W batowicach mamy juz nieco kluczy, a w hucie juz nie jest tak rozowo. Z dwoch mostow czynny jest jeden. Na malej obwodnicy - to samo. Pogiete,wyboczone tory, jeden nieczynny, wiadukty i most sypia sie w oczach.
|
| Śr sty 10, 2007 17:58 |
|
 |
|
Trawy
Dołączył(a): Wt lip 25, 2006 7:40 Posty: 997
|
pawell napisał(a): Oj, i z geografią coś nie tak
Nie z geografią kolego włoszczowiaku tylko z rzeczywistością - ja ci zwracam uwagę że pociąg z Radomia /znacznie większego do Włoszczowy/ do Warszawy jedzie ponad dwie godziny a to AŻ 104 km.
Ale na remont torów Gosiewski kasą nie sypnie bo przecież nie w Radomiu go wybrali...
_________________ Polska jest jak twórczość Lucasa: 1980 Gwiezdne Wojny, 1981 Imperium Kontratakuje, 1989 Powrót Jedi, 1993 - 2005 Mroczne Widmo... A teraz mamy Atak Klonów... Strach myśleć o Zemście Sithów...
|
| Cz sty 11, 2007 10:36 |
|
 |
|
pawell
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 8:38 Posty: 294
|
Trawy napisał(a): pawell napisał(a): Oj, i z geografią coś nie tak Nie z geografią kolego włoszczowiaku tylko z rzeczywistością - ja ci zwracam uwagę że pociąg z Radomia /znacznie większego do Włoszczowy/ do Warszawy jedzie ponad dwie godziny a to AŻ 104 km. Ale na remont torów Gosiewski kasą nie sypnie bo przecież nie w Radomiu go wybrali...
No i o to Ci chodzi  ! Rozumiem, że gdyby te 3 mln poszły na remont 1 km torów koło Radomia byłoby OK
A co do geografii- moja uwaga dotyczyła tego że Włoszczowa Płn. nie leży na trasie do Radomia- a tak wynikało z Twojego postu.
|
| Cz sty 11, 2007 11:05 |
|
 |
|
Dabar
Dołączył(a): Pn cze 05, 2006 9:39 Posty: 163
|
 Radom - Warszawa
Są pieniądze na Warszawa - Radom na modernizację do 160 km/h (w latach 2007-2013). Czas przejazdu nie powinien przekroczyc 1 h. Ale czy Koleje Mazowieckie kupią odpowiedni tabor??
_________________ [color=#8000FF][b]Zawsze gdy wygrywałem dyskusję, traciłem jedną duszę[/b][/color]
|
| Wt sty 16, 2007 14:16 |
|
 |
|
mirror
Dołączył(a): Śr gru 13, 2006 12:25 Posty: 225
|
 Re: Radom - Warszawa
Dabar napisał(a): Są pieniądze na Warszawa - Radom na modernizację do 160 km/h (w latach 2007-2013). Czas przejazdu nie powinien przekroczyc 1 h. Ale czy Koleje Mazowieckie kupią odpowiedni tabor??
Niestety, ale jest to kolejny przyklad rozpaczliwej polityki PKP=PLK, ktora ktos trafnie okreslil "Polaczyc Warszawke z okolicami, a holota niech se rowerem dojezdza"  Licze na to, ze to nie przejdzie - Z warszawy mamy juz zmodernizowana czesciowo do 160km/h (na rozjazdach sa ograniczenia) , linie Poznan-Rzepin, ktora jezdzi Berlin-Warszawa Express. Remont na 160 do radomia jest w zasadzie bez sensu - Koleje Mazowieckie nie kupia takiego taboru, a IC nie wytrasuje tam InterCity. (Zreszta i tak cargo nie kupuje wiecej EP09 i brakuje nawet na CMK). Zreszta odcinek jest bardzo krotki.
Tymczasem, az prosi sie o remont odcinek Warszawa-Gdansk, czy zrobienie porzadnego polaczenia Krakowa z CMK (Pociag odbija w kozlowie na zachod, i jedzie lacznica Psary-Starzyny, gdzie na podg. Starzyny wlacza sie na CMK) Tam jest to w miare nowe, za Batowicami tez, ale przed kozlowem niepotrzebnie traci sie czas na jezdzie miejscami 40km/h.
Nie wspominajac juz o waznych liniach, na ktorych stan jest taki, ze az prosza sie o ratunek (obwodnica towarowa Krakow Mydlniki-Krakow Olsza - Prokocim Tow. - Gaj , gdzie po sypiacych sie wiaduktach, i moscie z predkoscia 20km/h kursuja wazace 2000t sklady), magistrala slask-porty (Chorz. Batory - Tczew) na slaskim odcinku tez jest w fatalnym stanie, nie mowiac juz o samym slasku.
Polecam foto, ktore kiedys wykonalem na stacji tow. Krakow Olsza - warto zwrocic uwage na stan torow, wskazniki ograniczena predkosci, i powieszona na stale (ukosne krechy na semaforach) "jazde po niewlasciwym" (jeden tor jest nieczynny, i czesciowo rozebrany).
http://img374.imageshack.us/img374/6688/img1814kn0.jpg
|
| Wt sty 16, 2007 16:25 |
|
 |
|
pawell
Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 8:38 Posty: 294
|
Zgadzam się z mirrorem. PKP od dawna brakuje przede wszystkim pomysłu na funkcjonowanie. Na transporcie (niekoniecznie osobowym) naprawdę można zarobić. Trzeba chcieć i mysleć.
A wracając do tematu. Mam nadzieję, że przekonałem przynajmniej niektórych, że rzeczywistość "przystanku Włoszczowa Płn" jest inna niż wirtualny medialny obraz.
|
| Wt sty 16, 2007 16:34 |
|
 |
|
mirror
Dołączył(a): Śr gru 13, 2006 12:25 Posty: 225
|
pawell napisał(a): Zgadzam się z mirrorem. PKP od dawna brakuje przede wszystkim pomysłu na funkcjonowanie. Na transporcie (niekoniecznie osobowym) naprawdę można zarobić. Trzeba chcieć i mysleć. A wracając do tematu. Mam nadzieję, że przekonałem przynajmniej niektórych, że rzeczywistość "przystanku Włoszczowa Płn" jest inna niż wirtualny medialny obraz.
Nie zmieni to faktu, ze jestem przeciwnikiem przebudowy Stacji Wloszczowa Pn, i dobudowania tam peronu, co uzasadnialem wczesniej 
|
| Wt sty 16, 2007 17:10 |
|
 |
|
Dabar
Dołączył(a): Pn cze 05, 2006 9:39 Posty: 163
|
 Re: Radom - Warszawa
mirror napisał(a): "Polaczyc Warszawke z okolicami, a holota niech se rowerem dojezdza"  Licze na to, ze to nie przejdzie No na razie wszystko na to wskazuje że przejdzie, chyba że będą zmiany w Programie operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko". mirror napisał(a): Remont na 160 do radomia jest w zasadzie bez sensu - Koleje Mazowieckie nie kupia takiego taboru, a IC nie wytrasuje tam InterCity. (Zreszta i tak cargo nie kupuje wiecej EP09 i brakuje nawet na CMK). Zreszta odcinek jest bardzo krotki. Uważam że to b. dobra inicjatywa dla pociągów klasy RegioExpress (obecnie nie mamy takich pociągów w Polsce). Koleje Mazowieckie rozpiszą niebawem przetarg na dostawę składów piętrowych push-pull i lokomotyw na 160 km/h o mocy 6 MW. Właśnie te składy- a nie IC będą- obsługiwać relację Warszawa - Radom - Skarzysko Kam. Według mnie dostawy nastąpią szybciej niż zapowiadany przez IC zakup wielonapięciowych lokomotyw na 200 km/h. Czas przejazdu Skarzysko - Warszawa nie przekroczy 1,5 h, a pociągi oprócz Radomia będą zatrzymywac się w Szydłowcu, Dobieszynie, Warce, Piasecznie. mirror napisał(a): Z warszawy mamy juz zmodernizowana czesciowo do 160km/h (na rozjazdach sa ograniczenia) , linie Poznan-Rzepin, ktora jezdzi Berlin-Warszawa Express. Tak naprawdę na E20 robote schrzaniono i odcinek Warszawa - Poznań potrzebuje prawdziwej modernizacji. W tej chwili efekt modernizacyjny na tym odcinku wynosi 2 min. Ale ten odcinek, też jest uwzględniony w pracach do roku 2013, chciaż założenia studium wykonalności nie napawają optymizmem. mirror napisał(a): Tymczasem, az prosi sie o remont odcinek Warszawa-Gdansk, czy zrobienie porzadnego polaczenia Krakowa z CMK (Pociag odbija w kozlowie na zachod, i jedzie lacznica Psary-Starzyny, gdzie na podg. Starzyny wlacza sie na CMK) Tam jest to w miare nowe, za Batowicami tez, ale przed kozlowem niepotrzebnie traci sie czas na jezdzie miejscami 40km/h.
Warszawa - Gdańsk. Tam robota juz dawno by ruszyła, ale słyszałem ze są b. duże problemy z decyzjami lokalizacyjnymi. Natomiast Starzyny - Kozłów = 120 km/h, a Kozłów - Batowice niebawem 100 km/h po zakończeniu remontu.
_________________ [color=#8000FF][b]Zawsze gdy wygrywałem dyskusję, traciłem jedną duszę[/b][/color]
|
| Pn lut 05, 2007 10:12 |
|
 |
|
Anonim (konto usunięte)
|
Prokuratura już się zajeła sprawą peronu we Włoszczowej. Jednak prokuratura zależna od min Ziobro jak zwykle nic nie znajdzie.
Powstał jednak kolejny cudowny pomysł Przemysława Edgara Gosiewskiego - czołowego ideologa PiSjanizmu. W Obicach pod Kielcami ma powstać międzynarodowy port lotniczy (z ang. Edgairport ). Lotnisko przystosowane będzie do przyjmowania największych obecnie samolotów świata Airbus A300, a także do obsługi znajdującego się na razie w fazie projektu koncepcyjnego, gigantycznego samolotu transkontynentalnego Edgairbus A003, który w nieodległej przyszłości zbudowany zostanie przez polsko-białoruskie konsorcjum DuckLucas. Docelowo port lotniczy Obice obsługiwać będzie kilkadziesiąt milionów pasażerów rocznie i w perspektywie 8 – 10 lat powinien stać się wiodącym portem lotniczym w Europie oraz w całości przejąć wszystkie funkcje realizowane obecnie przez porty lotnicze we Frankfurcie oraz Londynie. Może to doprowadzić do spektakularnych bankructw tych lotnisk.

|
| Cz mar 15, 2007 10:31 |
|
 |
|
ToMu
Dołączył(a): Cz kwi 14, 2005 9:49 Posty: 10063 Lokalizacja: Trójmiasto
|
Jeśli Edgarowi nie dobiorą się do tyłka za ten idiotyzm z peronem w szczerym polu - to będzie głupota.
A jeśli do tego ruszy faktycznie budowa jakiegoś nikomu niepotrzebnego lotniska - to już będzie kompletnie nienormalne.
Mam pomysł - zostanę ministrem i wymyślę sobie lotnisko albo stację kolejową... hm, może na Giewoncie, co 
_________________ Wiara polega na wierzeniu w to, czego jeszcze nie widzisz. Nagrodą wiary jest zobaczenie wreszcie tego, w co wierzysz. (św. Augustyn z Hippony)
Było, więc jest... zawsze w Bożych rękach - blog | www
|
| Cz mar 15, 2007 13:18 |
|
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|