
Re: Pytanie odnośnie grzechu pierworodnego
MARIEL napisał(a):
Ale przecież Johnny rzucił tylko lakoniczne:
"a może dusza też miała stanowić rozwiązanie jakiegoś problemu?"
A Ty od paru postów tupiesz nogą i domagasz się, żeby Ci powiedział,
jakiego problemu rozwiązaniem DLA NIEGO jest dusza
Więc podaje: np. dla Platona takiego...
Ponieważ jego sprytne, jak mu się zdawało, "miała", że "kiedyś miała" - to tylko prymitywny unik.
Nie rozmawiam z Platonem ani z ludźmi, którzy "kiedyś" widzieli w czymś jakieś problemy i je rozwiązywali "duszą".
Rozmawiam z Johnnym, tu i teraz, dziś - o JEGO poglądach.Przejrzyj sobie ten podwątek od początku:
buscador napisał(a):
2. Ewolucyjna jako alternatywna (albo raczej stojąca na przeciwnym biegunie) do religijnej. Problem w tym, że traktuje zagadnienie (genezę człowieka) jedynie z materialistycznego punktu widzenia a przecież człowiek to nie tylko ciało.
akruk napisał(a):
Jakoś nie widzę problemu. Szympans to również nie tylko ciało - więc może brakuje jakiejś Genesis dla szympansów?
Johnny99 napisał(a):
Proponuję ten problem pozostawić do rozwiązania szympansom.
akruk napisał(a):
Nie jestem aż taki niemiły, żeby podsuwać im [szympansom] urojony problem: szukanie wyjaśnienia dla rzekomego istnienia tzw."duszy".
Johnny99 napisał(a):
Akruk, a jak ty rozróżniasz problemy realne od urojonych?
akruk napisał(a):
Pewnie, pewnie. Rzekomy "problem" dotyczy zarówno ludzi jak i szympansów. Jest problemem urojonym, który bierze się z przyjęcia istnienia tzw. "duszy". Hellou! Sam sobie wymyśliłeś, że masz coś takiego, a teraz mówisz, że trzeba wyjaśnić "problem" z jej istnieniem?
Johnny99 napisał(a):
A może dusza też miała stanowić rozwiązanie jakiegoś problemu?
Johnny jak ognia unika napisania, jaki właściwie problem
rozwiązuje wymyślone pojęcie duszy. (A nie: "jaki kiedyś komuś rozwiązywało"). Dlatego? Wzdraga się nawet zacytować główną część hasła z Wikipedii, które sam podsunął jako odpowiedź na pytanie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dusza_%28filozofia%29 napisał(a):
Dusza (hebr. נֶפֶש /nefesz/, łac. anima, gr. ψυχή /psyche/) – w filozofii pierwiastek życia, decydujący o tym, że osoba ludzka, zwierzę i roślina są bytami żywymi.
Nic dziwnego, że się obawia, bo to
wstyd w XXI wieku uważać "duszę" za rozwiązanie takiego "problemu".