Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pn sie 18, 2025 17:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Następna strona
 Moje świadectwo uzdrowienia 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
Kozioł napisał(a):
No proszę, a jednak to zauważasz. A jednak oba opisy stworzenia świata rozumiesz dosłownie i nie widzisz w nich nawet sprzeczności. Który z tych opisów uważasz za ten prawdziwy, a który za .. własnie własnie, jaki?

Widzę, że w metodyzmie [który tu chyba reprezentujesz] pokutuje pogląd o sprzecznych opisach stworzenia... Smutne to, że się tak u Was traktuje Biblię!

Wiesz, co mnie przekonuje o prawdziwości tygodnia stworzenia (a nie o eonach stworzenia)?
Już to tu pisałem, ale znów przypomnę bo chyba warto...
Można rzec, że przykazanie o szabacie stoi na straży prawdziwości nauki o 6-ciu dniach stworzenia, ponieważ to tam - w dekalogu, napisanym przez samego Boga własnoręcznie - jest podane, że uzasadnieniem dla dnia szabatu jest 6 dni stworzenia i następujący po nich dzień odpocznienia!

I tak, jak nakazał Bóg, aby zachowywać dobę odpoczynku, tak i o dobach stworzenia Bóg mówił...
Nieprawdaż?!

Kozioł napisał(a):
O Dzień Pański. Obchodzisz Dzień Pański jak pierwsi chrześcijanie?

Tak, obchodzę, na wzór pierwszych chrześcijan i na wzór Pana Jezusa (Łk 4,16)

A czemu nie odp. na moje pyt. i prośby?

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 14:33
Zobacz profil WWW
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
A cholera wie. Może Kozioł nie chce ciebie zmiażdżyć, bo swoje wie i jest to wiedza rzetelna i prawdziwa? A może po prostu nie ma czasu na robienie wykładu. Bzdurę pisze się w minutę, prostuje w kilka godzin.


So kwi 02, 2016 14:38
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
@ czytelnikBiblii - widzę,że mocno studiujesz Biblię i chcesz każde słowo napisane tam uznać za święte-natchnione. Pismo Swięte jest natchnione mocą Ducha Swiętego i dzięki tej mocy ludzie, którzy byli natchnieni do tego, by to robić, czyli opisywać dzieje ludzi wierzących, opisywać dzieje z życia Jezusa Chrystusa - to robili. Natchniona była ich myśl, by to robić. Robili to najlepiej jak potrafili, zgodnie ze swoją wiedzą, sumieniem, przemyśleniami, odczuciami. Na pewno pragnęli oddać tą wiedzę i przekazać innym w sposób najbardziej prawdziwy. Nie ich zamiarem było kogoś oszukiwać. Musisz jednak zrozumieć, że to robili ludzie, którzy jak każdy człowiek mieli swoje słabości, swoje ułomności, swoją grzeszność, swoją niewiedzę. Jak do Jezusa zwrócił się samarytanin - ojcze dobry, to Jezus go upomniał - nie nazywaj mnie ojcem dobrym, bo tylko jeden jest Ojciec dobry w niebie. Jezus sam świadczy o sobie, że nikt na ziemi nie jest dobry ani doskonały. Poprzez czytanie Biblii odkrywamy prawdę wiary oraz jej historię, ale nie możemy rozważać każdego napisanego słowa, każdej refleksji, każdej metafory w dosłownym znaczeniu. Niech prawdą właściwą będzie nasza wewnętrzna wiara, nasze odczucia, nasze dążenie do Boga - do Jego świętości.


So kwi 02, 2016 14:56
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
@wybrana - gwoli ścisłości: to nie Samarytanin (a bogaty młodzieniec, dostojnik) zwracał się do Jezusa słowami "ojcze dobry"... Sprawdź sama, mi nie wierz! Wierz Bożemu Słowu!

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 15:00
Zobacz profil WWW
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
@czytelnikBiblii-może się pomyliłam, ale prawda liczy się w słowach Jezusa i w ich mądrości. Dobrze, że je znasz i postaraj się zrozumieć ich znaczenie i przesłanie.


So kwi 02, 2016 15:11
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
@wybrana, cały czas na tym mi zależy, aby rozumieć przesłanie Bożego Słowa i żyć według niego!...
Czego i Tobie i innym z serca życzę! :-D

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 15:14
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
Jeszcze chcę coś podać z Apokalipsy:
Rev 14:6-7 bw
(6) I widziałem innego anioła, lecącego przez środek nieba, który miał ewangelię wieczną, aby ją zwiastować mieszkańcom ziemi i wszystkim narodom, i plemionom, i językom, i ludom, który mówił donośnym głosem:
(7) Bójcie się Boga i oddajcie mu chwałę, gdyż nadeszła godzina sądu jego, i oddajcie pokłon temu, który stworzył niebo i ziemię, i morze, i źródła wód.

Jak widać, elementem wiecznej Bożej ewangelii jest wywyższenie Boga jako Stwórcy! Jeśli ktoś naucza o ewolucji to na pewno nie wywyższa Stwórcy... A jeśli nie naucza wprost o ewolucji, ale podważa zapis biblijny o tygodniu stworzenia, to czy głosi wieczną ewangelię?...

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 16:10
Zobacz profil WWW
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
czytelnikBiblii napisał(a):
Jeszcze chcę coś podać z Apokalipsy:
Rev 14:6-7 bw
(6) I widziałem innego anioła, lecącego przez środek nieba, który miał ewangelię wieczną, aby ją zwiastować mieszkańcom ziemi i wszystkim narodom, i plemionom, i językom, i ludom, który mówił donośnym głosem:
(7) Bójcie się Boga i oddajcie mu chwałę, gdyż nadeszła godzina sądu jego, i oddajcie pokłon temu, który stworzył niebo i ziemię, i morze, i źródła wód.

Jak widać, elementem wiecznej Bożej ewangelii jest wywyższenie Boga jako Stwórcy! Jeśli ktoś naucza o ewolucji to na pewno nie wywyższa Stwórcy... A jeśli nie naucza wprost o ewolucji, ale podważa zapis biblijny o tygodniu stworzenia, to czy głosi wieczną ewangelię?...

Bóg jest panem stworzenie, zatem i ewolucji i optyki stworzenia w ciągu 6 dni.
A człowiekowi dla zbawienia wiedza o sposobie stworzenia świata jest zupełnie niepotrzebna.


So kwi 02, 2016 16:32
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
Pierwszy opis stworzenia:
kolejność (podzieliłem na "dni")
1)ziemia i niebo
światło i ciemność, dzień i noc
2)oddzielenie wód i stworzenie nieba
3)morze, ląd, rośliny
4)gwiazdy, pory dnia, roku, czas, słońce i księżyc
5)stworzenia wodne i ptaki
6)zwierzęta lądowe i człowieka (mężczyznę i kobietę)

Drugi opis stworzenia
stworzenie ziemi i nieba
stworzenie człowieka
stworzenie ogrodu, roslin i umieszczenie tam człowieka
stworzenie zwierząt, ptaków itd
stworzenie kobiety

@czytelnikBiblii
Oba traktujesz dosłownie?
Jeden z nich traktujesz dosłownie (który i dlaczego)?
Żaden z nich nie jest dosłownym opisem stworzenia?


So kwi 02, 2016 16:41
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
Alus napisał(a):
Bóg jest panem stworzenie, zatem i ewolucji i optyki stworzenia w ciągu 6 dni.

Czyli próbujesz pogodzić teorię ewolucji z kreacjonizmem, tak?
Chcesz mieć takiego "Boga od wszystkiego" - komu pasuje ewolucja to OK, komu kreacja to też OK...

Nie da się pogodzić ewolucji z kreacją!! Albo wierzysz w jedno, albo w drugie!! [no chyba, że zapis biblijny nie ma żadnego znaczenia, to i takie godzenie jest "możliwe"].

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 16:42
Zobacz profil WWW
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
Brehehe. No, jak się nie da, to się nie da. Tylko że Bóg podkładający człowiekowi świnię w postaci fałszywych dowodów na ewolucję jest jakoś mało godny zaufania. Załgany jest ten twój Bóg, czytelniku, zgoła jak sam Szatan.


So kwi 02, 2016 16:51
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
czytelnikBiblii napisał(a):
Kozioł napisał(a):
O Dzień Pański. Obchodzisz Dzień Pański jak pierwsi chrześcijanie?

Tak, obchodzę, na wzór pierwszych chrześcijan i na wzór Pana Jezusa (Łk 4,16)

W dziejach apostolskich masz wspomnienie, ze chrześcijanie spotykali się w pierwszy dzień po szabasie na łamaniu chleba (czyli wieczerzy). (Dz 20.7)
W 1 Liście do Koryntian także spotykali się w pierwszy dzień tygodnia na łamaniu chleba. (1Kor16.2)
Także w Apokalipsie jest mowa o Dniu Pańskim, nie o szabasie. (Ap1.10)
W Didache także masz naukę o Wieczerzy w dniu Pana.
Justyn w Apologii pisał wprost, że chrześcijanie zbieraja się w Dzień Słońca, czytaja Ewangelie i Listy Apostołów, a potem spożywają Komunię. A to jest 2 wiek.
Ignacy z Antiochii także pisał, ze chrześcijanie nie obchodzą szabatu ale dzień Pański. Rok 108.
Obchodzisz więc szabat, czy Dzień Pański świętując zmartwychwstanie Jezusa?
czytelnikBiblii napisał(a):
A czemu nie odp. na moje pyt. i prośby?
Przecież odpowiedziałem. Jezus wiedział, ze stworzył Świat. Apostołowie wierzyli, ze Świat stworzył Bóg.


So kwi 02, 2016 16:55
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
@Kozioł, posłużę się "gotowcem" - jest on tym, co mam do powiedzenia w temacie, o który pytasz.

W temacie Rdz 1 i Rdz 2 rozdział, wklejam rozdział z tej książki: http://sklep.znakiczasu.pl/teologia/104 ... e-pdf.html
=================================
Czy istnieją dwa
sprzeczne ze sobą sprawozdania
stworzenia w Rdz 1 i Rdz 2?


"Takie były dzieje nieba i ziemi podczas ich stworzenia. W dniu, kiedy Pan
Bóg uczynił ziemię i niebo, a jeszcze nie było żadnego krzewu polnego
na ziemi ani nie wyrosło żadne ziele polne, bo Pan Bóg nie spuścił
deszczu na ziemię i nie było człowieka, który by uprawiał rolę, a tylko mgła
wydobywała się z ziemi i zwilżała całą powierzchnię gleby”
(Rdz 2,4-6).

Jednym z wyzwań rzucanych autentyczności biblijnego sprawozdania
stworzenia jest twierdzenie, iż pierwsze dwa rozdziały Księgi Rodzaju
zawierają dwa wzajemnie sprzeczne sprawozdania stworzenia, jako że
w każdym z tych dwóch rozdziałów występują inne imiona Boga (Elohim
i Jahwe). Ponadto pojawiają się w nich rozmaite nieścisłości, takie jak ta,
że w Rdz 1 rośliny zostały stworzone trzeciego dnia, podczas gdy w Rdz
2 rośliny pojawiają się dopiero po stworzeniu ludzi. Przy tym twierdzi się,
że żaden z tych rozdziałów nie został napisany przez Mojżesza.

Starożytne zwyczaje literackie. Obecność dwóch wersji opowiadania
w jednym dziele literackim nie była rzadkością w starożytnej literaturze.
W starożytności na Bliskim Wschodzie panowała konwencja literacka
polegająca na opowiadaniu historii genezy ludzkości w podwójnej
formie. Podobnie jak Rdz 1 i Rdz 2, sumeryjskie opowiadanie Enki
i Ninmah opisuje stworzenie ludzkości w dwóch paralelnych narracjach.
Podobna struktura jest także obecna w indyjskim Eposie o Atra-Hasisie.
Historia stworzenia w Rdz 1 kończy się w Rdz 2,4, a nie Rdz 1,31. Podział
na rozdziały i wersety został dokonany znacznie później i nierzadko
dzieli tekst w arbitralny sposób. Dlatego wiele angielskich przekładów
dokonuje rzeczywistego rozdzielenia między Rdz 2,4a i Rdz 2,4b,
umieszczając odstęp albo śródtytuł pomiędzy dwiema częściami tego
samego wersetu!

Roślinność w Rdz 1 i Rdz 2. Rozdział drugi zaczyna się wymienieniem
czterech rzeczy, których jeszcze nie było po tym, jak Bóg zakończył
stworzenie ziemi i niebios — krzewów, ziela polnego, człowieka uprawiającego
rolę oraz deszczu. Czy te wymienione części stworzenia, w tym
zwłaszcza rośliny i człowiek, różnią się czymś od wymienionych w rozdziale
pierwszym? Jeśli tak, to jak i dlaczego zaistniały?

Krzew polny. W Rdz 1,12 czytamy:
„I wydała ziemia zieleń [desze’],
ziele wydające nasienie [ceseb
mazrjac zerac] według rodzajów
jego, i drzewo owocowe [cetz
coseh peri], w którym jest nasienie
według rodzaju jego”.
Natomiast Rdz 2,5 podaje, że przed stworzeniem
człowieka nie było krzewu
polnego (siach hassadeh), a ziele
polne (ceseb hassadeh) „jeszcze
(...) nie wyrosło”.

Większość uczonych zakłada,
że słowa i wyrażenia określające
rośliny czy roślinność, użyte
w Rdz 1,12 i Rdz 2,5 zawierają to
samo znaczenie. Jednak uważna
lektura tekstu świadczy, że
botaniczne terminy w Rdz 1,12
i Rdz 2,5 nie mają identycznego
znaczenia. Słowo siach występuje
tylko czterokrotnie w hebrajskiej
Biblii (zob. Rdz 2,5; 21,15; Hi
30,4.7), podczas gdy pełne wyrażenie
siach hassadeh jest wyjątkowe
i pojawia się tylko w Rdz 2,5.
Kontekst zarówno Rdz 21,15, jak
i Hi 30,4.7 wskazuje wyraźnie, że
siach jest rośliną kserofilną, to
znaczy przystosowaną do życia
w suchych czy pustynnych warunkach.
Jako taka, jest to zapewne
roślina kolczasta czy ciernista. Takie zrozumienie słowa siach znajduje
oparcie w Rdz 3,18, gdzie wyrażenie „ziele polne [ceseb hassadeh]”
jest skojarzone z „cierniami i ostami”. „Ciernie i osty” to najwyraźniej zamierzona
paralela wyrażająca to, co wcześniej zostało nazwane „krzewem
polnym [siach hassadeh]”. Te kolczaste rośliny nie są tego typu roślinami,
jakie rolnik na Bliskim Wschodzie celowo uprawia w swoim ogrodzie.
Przypuszczalnie nie były też uwzględnione wśród gatunków, kiedy Bóg
zasadził ogród Eden, napełniając go różnego rodzaju „drzewami przyjemnymi
do oglądania i dobrymi do jedzenia” (Rdz 2,8-9). Tak więc roślinami,
które jeszcze nie istniały na początku narracji Rdz 2,4b były cierniste
kserofity — zmora rolników. Co autor chce przez to powiedzieć? Aby
lepiej to zrozumieć, najpierw przejdziemy do następnego rodzaju roślin,
których jeszcze nie było — „ziela polnego”.

Ziele polne. Podczas gdy inny botaniczny termin w Rdz 2 — ceseb (roślina)
— jest dość powszechny w hebrajskim tekście, w formie pełnego
wyrażenia ceseb hassadeh (ziele polne) występuje tylko w Rdz 2,5; 3,18.
W Rdz 3,18 „ziele polne” jest wymienione jako pokarm, który Adam będzie
musiał spożywać wskutek swego grzechu, uzyskując je w wyniku
„mozolnej” pracy „w pocie oblicza”. Innymi słowy, „ziele polne” to te rośliny,
które są otrzymywane w wyniku celowej pracy, jaką człowiek został
obciążony w wyniku upadku w grzech. U. Cassuto wskazuje, że „gatunki
te nie istniały albo nie występowały w formie znanej nam aż do przestępstwa
Adama, a dopiero w wyniku jego upadku pojawiły się na świecie
i przyjęły obecną formę”1.
Fakt, iż Rdz 3,19 wyraźnie stwierdza, że rośliny te miały być spożywane
jako „chleb”, wskazywałby, że wyrażenie „ziele polne” odnosi się
do znanych na Bliskim Wschodzie zbóż
używanych do sporządzania chleba —
pszenicy, jęczmienia i innych. Na Bliskim
Wschodzie uprawa tych zbóż chlebowych
wymaga mozolnego „uprawiania
roli” (Rdz 2,5), które Księga Rodzaju wyraźnie
łączy właśnie z tego typu roślinami. Zatem dwa botaniczne terminy
— „krzew polny” i „ziele polne” — obejmują nie całe królestwo roślin,
ale raczej tę jego część, o którą w szczególny sposób musi się troszczyć
rolnik, mianowicie jednoroczne rośliny uprawne oraz groźne chwasty
atakujące ich uprawy.

Nie było człowieka, który by uprawiał rolę. Także w tym przypadku
niektórzy uczeni doszli do wniosku, że werset Rdz 2,5b jest sprzeczny
z Rdz 1, gdyż rozdział pierwszy opisuje stworzenie człowieka
szóstego dnia, zaś Rdz 2,5b wydaje się wskazywać, że Bóg jeszcze nie stworzył
człowieka po tym, jak „zostały ukończone niebo i ziemia”. Jednak wniosek
taki znowu wynika z nadmiernie uproszczonego odczytania tekstu
oraz zignorowania krytycznego modyfikatora w postaci wyrażenia „który
by uprawiał ziemię”.

Należy zauważyć, że człowiek, który został stworzony w Rdz 1,26-
30, nie miał pracować na roli. Miał raczej „panować nad rybami morskimi
i nad ptactwem niebios, i nad bydłem, i nad całą ziemią, i nad wszelkim
płazem pełzającym po ziemi”. Ponadto otrzymał on jako źródło pokarmu
„wszelką roślinę wydającą nasienie na całej ziemi i wszelkie drzewa,
których owoc ma w sobie nasienie”. Nie było mowy o czerpaniu pokarmu
z „uprawy roli”.

Człowiek, który miałby „uprawiać rolę”, pojawił się dopiero po upadku
Adama. Wtedy to, wskutek jego grzechu, Adamowi oznajmiono: „Przeklęta
niech będzie ziemia z powodu ciebie! W mozole żywić się będziesz
z niej [ziemi] po wszystkie dni życia swego!” (Rdz 3,17b). Tak więc, podobnie
jak „ziele polne” z Rdz 2,5, „człowiek, który by uprawiał rolę” nie
pojawia się aż do upadku będącego bezpośrednim skutkiem grzechu.
Zatem Rdz 2,5b nie mówi, że nie istniał człowiek jako taki po tym, jak
Bóg ukończył niebo i ziemię. Mówi raczej, że nie istniał jeszcze grzeszny
człowiek (tzn. taki, który musi pracować w mozole, uprawiając rolę, aby
zdobywać pokarm). Taki człowiek nie istniał aż do upadku, wydarzenia,
które zostaje omówione dopiero w kolejnym rozdziale (zob. Rdz 3). Tak
oto Rdz 2 przygotowuje scenę na to, co ma nastąpić później, w Rdz 3.

Deszcz. Ostatnim elementem, o którym Rdz
2,5b mówi, że nie istniał po tym, jak Bóg ukończył
niebiosa i ziemię, jest deszcz. Zgodnie ze wzorcem,
który został wyraźnie ustalony w przypadku
trzech poprzednich elementów, logiczne jest założenie,
iż deszcz nie pojawił się na świecie przed
wkroczeniem grzechu. Rzeczywiście, tak właśnie
było. Jednak w przeciwieństwie do pierwszych
trzech elementów, które wystąpiły natychmiast
po upadku człowieka, deszcz nie jest w wspomniany
aż do Rdz 7,4.12, czyli rozpoczęcia potopu, choć kontekst wyraźnie
wskazuje, że deszcz także jest skutkiem wkroczenia grzechu na świat.
Choć pojawienie się ciernistych roślin, konieczność uprawy roślin
oraz sama praca przy uprawie roli były bezpośrednim sądem wydanym
na ludzi po ich grzechu, to jednak ludziom pozwolono żyć. Ostateczny
sąd deszczu nastąpił dopiero po tym, jak stan przedpotopowej ludzkości
uległ drastycznemu pogorszeniu do tego stopnia, że Bóg żałował, iż
dał im drugą szansę i postanowił położyć kres ich istnieniu. Deszcz pojawił
się na świecie nie jako źródło wody do uprawy roślin, ale jako czynnik
sądu Bożego.

Podsumowanie. Uważna lektura tekstu sugeruje, że Rdz 2 nie oferuje
sprawozdania stworzenia przeciwstawnego do Rdz 1. Celem Rdz
2,4-9 jest raczej wyjaśnienie pochodzenia czerech elementów, które nie
były częścią pierwotnego stworzenia opisanego w rozdziale pierwszym:
(1) cierni; (2) uprawy roślin, (3) kultywacji i nawadniania oraz (4) deszczu.
Rozdział drugi informuje czytelnika, że każdy z tych elementów został
wprowadzony jako bezpośredni skutek pojawienia się grzechu. Ciernie,
rośliny wymagające uprawy oraz konieczność pracy na roli w celu uzyskania
pokarmu pojawiają się w Rdz 3,17-18 jako przekleństwa czy wyroki
natychmiast po upadku. Choć deszcz nie jest wspomniany aż do potopu,
on także pojawia się jako przekleństwo — wyrok sądu przeciwko ludzkości.
Zatem te pierwsze wersety rozdziału drugiego nie są przeciwstawne
wobec rozdziału pierwszego, ale w rzeczy samej stanowią pomost między
doskonałym stworzeniem z rozdziału pierwszego a wkroczeniem
grzechu na świat w rozdziale 3.

Randall W. Younker

Przypisy
1 U. Cassuto, The Documentary Hypothesis, przekł. I. Abrahams, Jerozolima 1961, s. 102.

=================================

W rozdziale są też pewne treści umieszczone w ramkach, oto one:
------------------------------------
Thomas L. Thompson, który opowiada
się za późnym i wieloosobowym
autorstwem Księgi Rodzaju,
kwestionuje jedno tradycyjne
użycie „podwójnej” historii
stworzenia jako odpowiednie
wsparcie dla swojej teorii. Pisze
on: „Długotrwałe starania,
by skojarzyć paralelne tradycje
i związki tradycji, będące zasadniczym
pierwszym krokiem w historii
tradycji, powinny zostać radykalnie
zakwestionowane. Nie
posiadamy ani odpowiedniej
liczby, ani różnorodności typów
opowiadań w Biblii, przy pomocy
których moglibyśmy rozsądnie
przeanalizować ich wzajemne
powiązania. Ponadto istnienie
dubletów z pewnością nie jest
kryterium, przy pomocy którego
moglibyśmy wykazać rozdzielność
tradycji czy złożonych źródeł
tradycji. Podwójne i potrójne
historie mogą istnieć i istnieją
w ramach jednej tradycji” (The
Origin Tradition of Ancient Israel,
Sheffield 1987, s. 59).
---------------------
Rdz 2 przygotowuje scenę
na to, co ma nastąpić
później, w Rdz 3.
----------------
Deszcz pojawił
się na świecie nie
jako źródło wody
do uprawy roślin,
ale jako czynnik
sądu Bożego.
----------------
"Rozumiem, że człowiek patrząc w dół, na ziemię,
może być ateistą, ale nie pojmuję, jak patrząc
w niebiosa może mówić, że nie ma Boga"
(Abraham Lincoln).
----------------

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 16:55
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
ErgoProxy napisał(a):
Brehehe. No, jak się nie da, to się nie da. Tylko że Bóg podkładający człowiekowi świnię w postaci fałszywych dowodów na ewolucję jest jakoś mało godny zaufania. Załgany jest ten twój Bóg, czytelniku, zgoła jak sam Szatan.

Będziesz ROZLICZONY za to bluźnierstwo!
Nie będę z Tobą dyskutował; nie wysilaj się więc w obrażaniu Boga, w którego wierzę, i mnie.

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 16:57
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 30, 2016 11:15
Posty: 1111
Post Re: Moje świadectwo uzdrowienia
@Kozioł, poruszamy na raz zbyt wiele wątków. Temat szabatu pewnie był tu kiedyś omawiany więc nie ma co tu dyskutować w tym temacie (możemy kiedyś i o tym popisać).

Piszesz: >>Przecież odpowiedziałem. Jezus wiedział, ze stworzył Świat. Apostołowie wierzyli, ze Świat stworzył Bóg.<<
A czy coś na temat sposobu stworzenia świata można wywnioskować od Jezusa i Apostołów?

_________________
LEKCJE BIBLIJNE
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI
NOWE PRZYMIERZE - audiobook
CHOMIK - jego zapasy
A TY ZOSTANIESZ POMAGACZEM?


So kwi 02, 2016 17:02
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 358 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL