Najpierw mi kaktus wyrośnie jak uwierzę, że w Polsce jest jakaś parafia, która spełnia wymagania z Watykanu:
Cytuj:
151. Przy sprawowaniu liturgii do pomocy nadzwyczajnych szafarzy należy się uciekać jedynie w sytuacji prawdziwej konieczności. Pomoc ta bowiem nie jest przewidziana w celu zapewnienia pełniejszego uczestnictwa świeckich, lecz z natury swojej jest dodatkowa i tymczasowa. Gdzie jednak istnieje konieczność odwołania się do posługi szafarzy nadzwyczajnych, należy wytrwale i gorąco się modlić, aby Pan niezwłocznie posłał kapłana do posługi wspólnocie oraz wzbudził obficie powołania do kapłaństwa
INSTRUKCJA REDEMPTIONIS SACRAMENTUM:http://www.kkbids.episkopat.pl/dokumentypovii/rs/8.htmTercjanka napisał(a):
Własnie o tym myślalałam , że są takie miejsca w Polsce, gdzie jedne kapłan opiekuje sie kilkoma kościołami, msze odbywają sie raz w tygodniu....mam taką myśl i poczekam chyba na czas, kiedy Bóg zechce dać mi taki przywilej...

Czekamy czekamy. Spadnie bezrobocie, albo wybiorą Niemca na Papieża to spadną powołania i będziesz mogła.
kefas_piotr napisał(a):
Kapłan po konsekracji podaje szafarzowi hostię, szafarz macza ją w kielichu i spożywa, potem trzyma patenę z hostiami, a kapłan trzyma kielich z krwią Pańską, wierni podchodzą do szafarza i szafarz podaje hostię jedni przyjmują w jednej postaci prosto do ust, a inni biorą do rąk, przechodzą do kapłana maczają ją w kielichu i taką spożywają przy kapłanie, byłem w conajmniej 8 kościołach i właśnie tak się odbywała komunia święta.

To był pewnie Ekumeniczno-Katolicki Kościól, bo w Rzymsko-Katolickim jest takie świętokraztwo zakazane (jeszcze raz REDEMPTIONIS SACRAMENTUM):
Cytuj:
104. Nie zezwala się, aby przyjmujący Komunię sam zanurzał Hostię w kielichu ani brał na rękę Hostię, która została zanurzona we Krwi Chrystusa. Jeśli chodzi o hostię przeznaczoną do Komunii przez zanurzenie, powinna być wykonana z ważnej materii i konsekrowana. W żadnym przypadku nie wolno używać chleba niekonsekrowanego lub sporządzonego z innej materii.
(....)
2. POWAŻNE WYKROCZENIA
173. Chociaż sąd o ciężkości wykroczenia winno się podejmować zgodnie z powszechną nauką Kościoła oraz normami przez niego ustalonymi, to do poważnych wykroczeń zawsze w sposób obiektywny winny być zaliczane te, które narażają na niebezpieczeństwo ważność lub godność Najświętszej Eucharystii, to znaczy te, które są niezgodne z normami zawartymi w numerach 48-52, 56, 76-77, 79, 91-92, 94, 96, 101-102, 104, 106, 109, 111, 115, 117, 126, 131-133, 138, 153 i 168. Ponadto należy brać pod uwagę inne przepisy Kodeksu prawa kanonicznego a zwłaszcza te, o których mówią kan. 1364, 1369, 1373, 1376, 1380, 1384, 1385, 1386 i 1398.