Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest Pt sie 15, 2025 15:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Następna strona
 Skąd wiadomo, że Maryja urodziła się bez grzechu? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 29, 2007 16:50
Posty: 883
Post i nic?
SIEMANEK!

Niemal 2 miesiące i nic? Żadnej Waszej reakcji, leniuchy 8) wstręciuchy? 8) ...po 10 stronach postów? :) Pffff, no to złamię swoje słowo i napiszę o tej gramatyce... 8) bo mam teraz trochę więcej wolnego czasu.

1. fraza Χαιρε, κεχαριτωμένη - PERFECTUM*, czyli czas teraźniejszy dokonany. Oznacza stan dokonany, który jest skutkiem/wynikiem czynności przeszłej. Czas ten jest widoczny w ang. PRESENT PERFECT TENSE.

2. fraza εύρες γαρ χάριν παρά τω θεώ - AORISTUS (COMPLEXIVUS)*, czyli czas wyrażający czynności przeszłe dokonane - bez względu na długość i częstotliwość ich trwania. Częściowo podobny do ang. PAST SIMPLE.

Wnioski: Bóg w pewnym momencie w przeszłości (nie wiadomo kiedy) postanowił obdarować Miriam łaską poczęcia i urodzenia Emmanuela. Obdarował/Napełnił ją tą łaską. To napełnienie/obdarowanie było na Miriam w czasie rozmowy z Gabrielem, a następnie w chwili urodzenia ostatecznie się wypełniło. Na Miriam pozostały wówczas "jedynie" "skutki" tej łaski. Wychowywała Boga-Człowieka, czasem chodziła z/za Nim, czasem nie rozumiała i wątpiła, ale w końcu musiała wybrać czy opowiedzieć się za Nim czy przeciw (oto wyjaśnienie** sprawy "a twoją duszę miecz przeniknie").

Może teraz już nasza :przytul: modka jo_tka uzna to za wystarczające wyjaśnienie. Chętnie przeczytam co nam o tym napisze. 8) Spoko. :)


_________________
*Grzegorz Szamocki, GREKA NOWEGO TESTAMENTU, str. 60, wyd. BERNARDINUM 2005.
**John Bowker, BIBLIA - KSIĘGA PO KSIĘDZE, str. 317, wyd. VOCATIO 2002.


PAXIOR

_________________
Indifference of the GOoD is enough for the EviL to succeed


Wt lip 03, 2007 1:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 29, 2007 16:50
Posty: 883
Post Re: i nic?
mcfunthomas napisał(a):
Chętnie przeczytam co nam o tym napisze.


Ech...Coś mi się wydaje, że raczej próżną staje się moja nadzieja.

_________________
Indifference of the GOoD is enough for the EviL to succeed


Pn wrz 24, 2007 2:45
Zobacz profil

Dołączył(a): Śr paź 10, 2007 17:31
Posty: 52
Post 
Czytając wszystkie posty na temat tu poruszany, muszę przyznać, że internet jest doskonałym sposobem poznania poglądów ludzi z różnych wiar, którzy tu sie wypowiadają.

Moje zdanie na temat niepokalanego poczęcia Marii Panny nie jest książkowe ale zdroworozsądkowe:

Skoro Bóg jest miłością, to nie może On chować "w sercu" urazy do potomnych, za grzech popełniony przez rodziców, tym bardziej praaaarodziców. Tym samym rozważania o ciążącym na nas "przekleństwie" jest błędne.
Dlatego wszyscy, którzy sie rodzimy, rodzimy sie czyści i bez grzechu, dokładnie tak samo jak urodziła się Maryja.
Grzech jest skutkiem popełnienia własnych działań nie cudzych. Nie możemy odpowiadać przed Bogiem za cudze przewinienia na które nie mamy wpływu.

Tym samym dogmat o niepokalanym poczęciu NMP jest właściwy co zostało udowodnione. :-D

_________________
Wiara w Boga to nie wiara w ludzkie cuda.


So paź 13, 2007 22:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 27, 2003 22:40
Posty: 1707
Post 
Leszek, Jan napisał(a):
Cytuj:
1. Do matki Miriam musiałby przyjść duch św.
2. Moc Boga musiała by ją "zapłodnić"
3. Bóg musiałby "oddzielić" matkę Miriam od grzesznej natury matki

To nie tak. Maryja Dziewica została spłodzona tak, jak wszyscy ludzie, ale ze względu na Jej szczególne wybranie do Bożego Macierzyństwa, Bóg od chwili Jej poczęcia uchronił Maryję przed grzechem prarodziców, to znaczy dokonał w Niej odkupienia w sposób uprzedni ze względu na przyszłe odkupieńcze zasługi swego Syna. Kombinujesz coś tam po swojemu i ciągle żydujesz, zamiast odwołać się do Ewangelii i poczytać coś o nauczaniu Kościoła katolickiego.

Z tego co wiemy na pewno został spłodzony Leszek Jan.. a może nie.. Czytając te Twoje wywody w tym temacie . Bierze mnie pusty śmiech na to co piszesz.. Czysta herzeja z punktu widzenia Bibli i NT..
Cytuj:
W Kościele prawosławnym uważa się, iż Bogorodzica urodziła się w sposób naturalny i tak jak każdy człowiek odziedziczyła skutki grzechu. Dlatego też zmarła w sposób naturalny, po czym po trzech dniach została wskrzeszona i zabrana przez swego Syna, z ciałem i duszą, do nieba.

Ja bym tez optował za podobnym rozumowaniem. z ta różnicą, zę uważam. ze Maryja jej ciało powstanie z martwych w dniu sądu ostatecznego. Tak jak nas wszystkich..
Bo pytać by można :
Pytać by nożna dlaczego po trzech dniach??
a możepo jednym ,.?? formalnie nie byłoby żadnych przeszkód..
a może po tygodniu..??
a może czeka tak jak każdy zmarły na dzień sądu ostatecznego..??
Ta opcja wydaje misie najbrdziej rozsądna z punktu widzenia wiary chrześcijańskiej..


N paź 14, 2007 6:50
Zobacz profil

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post 
Cytuj:
Czysta herzeja z punktu widzenia Bibli i NT..

Nie powinno się takich rzeczy robić, ale zaryzykuję i spróbuję podeprzeć prawdę o niepokalanym poczęciu tekstem Nowego Testamentu, dokłądnie Ewangelii Łukasza
Bez głębokiego wchodzenia w egzegezę, chodzi mi o dwa słowa
-ze sceny Zwiastowania - "łaski pełna" - z greki "kecharitomene" - oznacza napełniona łaskami - a forma participium perfecti wskazuje na ogromną wyjątkowość tego napełnienia łaskami - od zawsze na zawsze
-ze sceny nawiedzenia Elżbiety - "błogosławiona" - z greki "eulogemene" - to słowo, notabene oznaczające błogosławieństwo, odnoszone jest w całej Biblii tylko i wyłącznie do Boga. Co więcej, w Łk 1, 42 jest napisane "Eulogemene su en gunaiksin, kai eulogemenos ho karpos tes koilias sou" - Maryja jest błogosławiona tak, jak owoc jej łona, czyli Jezus, i to właśnie ze względu na Jezusa


N paź 14, 2007 10:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 27, 2003 22:40
Posty: 1707
Post 
Kamyk napisał(a):
Cytuj:
Czysta herzeja z punktu widzenia Bibli i NT..

Nie powinno się takich rzeczy robić, ale zaryzykuję i spróbuję podeprzeć prawdę o niepokalanym poczęciu tekstem Nowego Testamentu, dokłądnie Ewangelii Łukasza
Bez głębokiego wchodzenia w egzegezę, chodzi mi o dwa słowa
-ze sceny Zwiastowania - "łaski pełna" - z greki "kecharitomene" - oznacza napełniona łaskami - a forma participium perfecti wskazuje na ogromną wyjątkowość tego napełnienia łaskami - od zawsze na zawsze
-ze sceny nawiedzenia Elżbiety - "błogosławiona" - z greki "eulogemene" - to słowo, notabene oznaczające błogosławieństwo, odnoszone jest w całej Biblii tylko i wyłącznie do Boga. Co więcej, w Łk 1, 42 jest napisane "Eulogemene su en gunaiksin, kai eulogemenos ho karpos tes koilias sou" - Maryja jest błogosławiona tak, jak owoc jej łona, czyli Jezus, i to właśnie ze względu na Jezusa

Z całym szacunkiem kamyku..


Pn paź 15, 2007 8:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 27, 2003 22:40
Posty: 1707
Post 
Kamyk napisał(a):
Cytuj:
Czysta herzeja z punktu widzenia Bibli i NT..

Nie powinno się takich rzeczy robić, ale zaryzykuję i spróbuję podeprzeć prawdę o niepokalanym poczęciu tekstem Nowego Testamentu, dokłądnie Ewangelii Łukasza
Bez głębokiego wchodzenia w egzegezę, chodzi mi o dwa słowa
-ze sceny Zwiastowania - "łaski pełna" - z greki "kecharitomene" - oznacza napełniona łaskami - a forma participium perfecti wskazuje na ogromną wyjątkowość tego napełnienia łaskami - od zawsze na zawsze
-ze sceny nawiedzenia Elżbiety - "błogosławiona" - z greki "eulogemene" - to słowo, notabene oznaczające błogosławieństwo, odnoszone jest w całej Biblii tylko i wyłącznie do Boga. Co więcej, w Łk 1, 42 jest napisane "Eulogemene su en gunaiksin, kai eulogemenos ho karpos tes koilias sou" - Maryja jest błogosławiona tak, jak owoc jej łona, czyli Jezus, i to właśnie ze względu na Jezusa

Z całym szacunkiem Kamyku :-D :-D Ja to bym odniósł do samej Maryi a konkretnie do Jezusa.. On został poczęty.. wsposób cudowny bez grzechu etc. Doszukiwanie sie że to Maryja powinna być tak samo traktowana..
Rodząca się Maryja miała skaże tak jak każdy skaże grzechu pierworodnego... Dopiero na krzyżu przez samego Chrystusa zostaje zmazany grzech . pierworodny .. Nigdzie nie wyczytamy w NT aby od tej reguły był wyjątek..
Podstawy to jest kanon chrześcijaństwa .. Chrystus złożył ofiarę na krzyżu i za grzech pierworodny.. i za wszystkie pozostałe grzechy .
Dlatego stawianie tezy że Maryja została bez zmazy poczęta i urodzona bez grzechu pierworodnego.. jest herezją.. Przeczy podstawowej prawdzie chrześcijaństwa..

Ps Kamyk Wykasuj poprzedni post.. (


Pn paź 15, 2007 8:58
Zobacz profil

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post 
Cytuj:
Rodząca się Maryja miała skaże tak jak każdy skaże grzechu pierworodnego... Dopiero na krzyżu przez samego Chrystusa zostaje zmazany grzech . pierworodny .. Nigdzie nie wyczytamy w NT aby od tej reguły był wyjątek..
Podstawy to jest kanon chrześcijaństwa .. Chrystus złożył ofiarę na krzyżu i za grzech pierworodny.. i za wszystkie pozostałe grzechy .

Ale to się nie kłóci z katolicką nauką. To jest zupełnie oczywiste, że Maryja również potrzebowała odkupienia, Kościół katolicki tego nie neguje. I Odkupienie, dokonane przez Chrystusa, objęło także Maryję, to nie ma żadnej dyskusji, Maryja nie była nad-człowiekiem. W zasadzie jedyne co jest różne, to wyjątkowość efektu tego Odkupienia - uwolnienie od grzechu pierworodnego i Wniebowzięcie. Ale to cały czas jest efekt jednej jedynej Ofiary Chrystusa

P.S - teksty NT, które zacytowałem, jednoznacznie wskazują na Maryję


Pn paź 15, 2007 13:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 29, 2007 16:50
Posty: 883
Post 
Kamyk napisał(a):
Bez głębokiego wchodzenia w egzegezę, chodzi mi o dwa słowa
Bez głębszego wejścia w egzegezę można dojść do nieprawdziwych wniosków.


Kamyk napisał(a):
-ze sceny Zwiastowania - "łaski pełna" - z greki "kecharitomene" - oznacza napełniona łaskami - a forma participium perfecti wskazuje na ogromną wyjątkowość tego napełnienia łaskami - od zawsze na zawsze
Czy taką funkcję: "od zawsze na zawsze" ma wg. Ciebie forma participium perfecti? Czy to tylko wniosek ogólniejszy z kontekstu?


Kamyk napisał(a):
-ze sceny nawiedzenia Elżbiety - "błogosławiona" - z greki "eulogemene" - to słowo, notabene oznaczające błogosławieństwo, odnoszone jest w całej Biblii tylko i wyłącznie do Boga.
Pozwoliłem sobie otworzyć słownik grecko-polski NT, wyd. VOCATIO. Hmm, Na podstawie informacji na ss.242,243 wyczytałem, że jest z goła inaczej.

_________________
Indifference of the GOoD is enough for the EviL to succeed


Wt paź 16, 2007 23:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So gru 27, 2003 22:40
Posty: 1707
Post 
Cytuj:
Maryja nie była nad-człowiekiem. W zasadzie jedyne co jest różne, to wyjątkowość efektu tego Odkupienia - uwolnienie od grzechu pierworodnego i Wniebowzięcie. Ale to cały czas jest efekt jednej jedynej Ofiary Chrystusa

Nie wiem na czym by miała polegać ta wyjątkowość..??
Do czasu ofiary Krzyża jedynie Ci ludzie którzy zostali z ciałem zabrani przez Boga zostali oczyszczeni ze skutku grzechu pierworodnego.. Nic NT ani Biblia nie sugerują by coś takiego miało się dokonać względem Maryi..
Tu wychodzi interpretacja kościoła katolickiego dodam błędna interpretacja . Całe stulecia KRK straszył ,że dzieci rodza sie w grzechu pierworodnym..i brak chrztu spowoduje ich potępienie potem łagodzono odsunięcie od oglądania Boga etc. Dzisiaj kościół katolicki wycofuje sie mniej lub bardziej z podobnej interpretacji..
Chrystus złożył ofiarę krzyża i za grzech pierworodny..
Tak że po ofierze krzyzą nikt nie rodzi się z grzechem pierworodnym .. ponosi jedynie jego skutek.. Czyli musi umrzeć fizycznie na ziemi.. To samo dotyczy Maryi.
Do czasu ofiary krzyża na Maryi ciążył tak samo grzech pierworodny..jak na każdym innym człowieku..
Co do Wniebowzięcia dla mnie jest to tylko mit nic więcej nie znajduję żadnych dowodów na to.. że takie zdarzenie miało miejsce..


Śr paź 17, 2007 7:11
Zobacz profil

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post 
Cytuj:
Bez głębszego wejścia w egzegezę można dojść do nieprawdziwych wniosków.

Chodziło mi tylko o krótkie przedstawienie meritum, wniosków

Cytuj:
Czy taką funkcję: "od zawsze na zawsze" ma wg. Ciebie forma participium perfecti? Czy to tylko wniosek ogólniejszy z kontekstu?

Cytuj:
Pozwoliłem sobie otworzyć słownik grecko-polski NT, wyd. VOCATIO. Hmm, Na podstawie informacji na ss.242,243 wyczytałem, że jest z goła inaczej.

Mówię to, czego mnie uczyli uznani bibliści i językoznawcy


Śr paź 17, 2007 13:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 29, 2007 16:50
Posty: 883
Post 
Kamyk napisał(a):
Cytuj:
Bez głębszego wejścia w egzegezę można dojść do nieprawdziwych wniosków.

Chodziło mi tylko o krótkie przedstawienie meritum, wniosków
Aha, rozumiem...chyba. :)


Kamyk napisał(a):
Cytuj:
Czy taką funkcję: "od zawsze na zawsze" ma wg. Ciebie forma participium perfecti? Czy to tylko wniosek ogólniejszy z kontekstu?

Cytuj:
Pozwoliłem sobie otworzyć słownik grecko-polski NT, wyd. VOCATIO. Hmm, Na podstawie informacji na ss.242,243 wyczytałem, że jest z goła inaczej.

Mówię to, czego mnie uczyli uznani bibliści i językoznawcy
Rozumiem. Co do formy participium perfecti na razie się sprzeczać nie będę, bo mam tylko dwie książki na ten temat - trzecia jest w fazie załatwiania. I poza tym dopiero zaczynam "studiować" KOINE. Mam nadzieję że moje poprzednie studia spokojnie wystarczą i pozwolą mi na "domowe" studiowanie. :)

Co do genus passivum feminina: "eulogemene" i ogólnie do wyrazów tej grupy, czyli czasownik główny eulogeo (z niego pochodzi powyższa forma aulogemene), przymiotnik eulogetos, rzeczownik eulog'ia...wszystkie te wyrazy tyczą i Boga i ludzi. Nie wiem, może źle zrozumiałeś tych biblistów. Uznani bibliści i językoznawcy opracowujący WIELKI SLOWNIK GRECKO-POLSKI też nie należą do poślednich wg. mnie. Recenzentem jest tam o. prof. dr hab. H. Langkrammer.

Masz jakieś autorytatywne pisemne źródła ich twierdzeń co do "eulogemene" czy tylko własne notatki?

_________________
Indifference of the GOoD is enough for the EviL to succeed


Cz paź 18, 2007 1:44
Zobacz profil

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post 
Chyba tylko własne notatki. I tak właśnie mnie uczono - że w Piśmie Świętym słowo eulogemenos odnosi się wyłącznie do Boga, z jednym wyjątkiem, którym jest Maryja. Z tego też powodu jeden z gatunków wypowiedzi w Piśmie nazywa się eulogia, czyli błogosławienie Bogu


Cz paź 18, 2007 9:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 29, 2007 16:50
Posty: 883
Post 
Kamyk napisał(a):
Chyba tylko własne notatki.
OK, rozumiem.


Kamyk napisał(a):
I tak właśnie mnie uczono - że w Piśmie Świętym słowo eulogemenos odnosi się wyłącznie do Boga, z jednym wyjątkiem, którym jest Maryja. Z tego też powodu jeden z gatunków wypowiedzi w Piśmie nazywa się eulogia, czyli błogosławienie Bogu
Nie rozumiem jednak tego czemu miałoby się to odnosić tylko do Boga i Marii skoro w oryginale ten wyraz odnoszony jest również w przypadku innych ludzi... Sam możesz to sprawdzić w owym słowniku. Nie mam pojęcia co owi "Twoi" wykładowcy mieli na myśli...

_________________
Indifference of the GOoD is enough for the EviL to succeed


Pt paź 19, 2007 1:19
Zobacz profil

Dołączył(a): Cz mar 03, 2005 23:16
Posty: 326
Post 
Cytuj:
Chodzi mi o jakiś link dokumentujący ten fakt. Będę wdzięczna
.

najpewniejszym dokumentem jest BIBLIA ktora mowi :

Rzym. 3:23
23. Albowiem wszyscy zgrzeszyli i nie dostaje im chwały Bożej.
(BG)

Rzym. 3:10
10. Jako napisano: Nie masz sprawiedliwego ani jednego;
(BG)
Cytuj:
Co do Wniebowzięcia dla mnie jest to tylko mit nic więcej nie znajduję żadnych dowodów na to.. że takie zdarzenie miało miejsce..


racja bo BIBLIA mowi:

Jan. 3:13
13. A nikt nie wstąpił do nieba, tylko Ten, który zstąpił z nieba, Syn Człowieczy.
(BW)


co do okreslenia BLOGOSLAWIONA to odnosi sie ono do kilu osob:

Sędz. 5:24
24. Błogosławiona między niewiastami Jael, żona Hebera Cynejczyka; nad niewiasty w namiocie mieszkające błogosławiona będzie.
(BG)
Rut 3:10
10. A on rzekł: Błogosławionaś ty od Pana, córko moja; większąś pobożność po sobie pokazała teraz niż pierwej, żeś nie poszła za młodzieńcami tak ubogimi jako i bogatymi;
(BG)
czy niewiasty te sa rowniez bez grzechu pierworodnego???

_________________
Efez. 2:8-9
8. Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to dar;
9. Nie z uczynków, aby się kto nie chlubił.


Śr paź 31, 2007 14:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Następna strona

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL