Quantcast
Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest So sie 09, 2025 10:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
 Preegzystencja duszy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post 
Tak, ale ani nie jest to forum dla "badaczy", ani też nie jest to forum angielskie - obowiązującym tu językiem jest język polski, i tego typu teksty w obcych językach muszą być przetłumaczone na polski. To uwaga na przyszłość


Pt lut 29, 2008 23:48
Zobacz profil

Dołączył(a): Śr gru 26, 2007 14:21
Posty: 79
Post 
Kamyk napisał(a):
Tak, ale ani nie jest to forum dla "badaczy",


Obawiam się, iż mam jedynie ochotę dyskutować z badaczami (pasjonatami amatorami bądz pracownikami akademickimi), gdyż nie sądzę, że ktoś inny może wnieść coś sensownego do dyskusji w których biorę tutaj udział. W gronie pracowników akademickich język angielski to sprawa powszechna... Prosiłbym o nie robienie z Polski jakiegoś zaścianka Europy, w którym ludzie nie znają najbardziej powszechnego i uniwersalnego języka świata.


So mar 01, 2008 0:05
Zobacz profil

Dołączył(a): N lut 19, 2006 17:18
Posty: 7422
Post 
Ale nie jesteś w katedrze czy zamkniętym forum akademickim. Jesteś na forum otwartym dla każdego, nawet dla kogoś kto kompletnie nie zna angielskiego. Więc następnym razem proszę, abyś teksty tłumaczył na polski


So mar 01, 2008 0:14
Zobacz profil

Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 14:27
Posty: 8
Post 
Cytuj:
Tacy myśliciele jak Filon z Aleksandrii czy nawet Paweł z Tarsu uznawali nieśmiertelną duszę nazywając ją Niebiańskim Adamem


Czy mógłby Pan podać źródło z którego Pan cytuje "Niebiański Adam" i werset biblijny z którego Pan zacytował? Nie wiem co pisał Filon z Aleksandrii gdyż staram sie zgłębiać Pismo Święte a nie nauki myślicieli i filozofów. Właśnie przed takimi naukami przestrzegał apostoł Paweł w 2 liście do Tymoteusza 4 rozdział i 3,4 werset:
"Nastanie bowiem czas, gdy nie zniosą zdrowej nauki, lecz zgodnie z własnymi pragnieniami nagromadzą sobie nauczycieli, by im łechtali uszy; i odwrócą uszy od prawdy, a zwrócą się ku fałszywym opowieściom.
Poza tym wymieszanie się Chrystianizmu z naukami innych narodów doprowadziło do zapowiedzianego odstępstwa.

Chciałbym jednak rozgraniczyć 2 sprawy:

1. Żydzi wierzyli w zmartwychwstanie ciała możemy o tym przeczytać w Jana 11:23,24:
"Jezus powiedział do niej: „Twój brat wstanie”. Marta powiedziała do niego: „Wiem, że wstanie podczas zmartwychwstania w dniu ostatnim”. To co stało się po tym poświadcza o jakie zmartwychwstanie chodzilo. W Biblii śmierć zawsze była przedstawiana jako przeciwieństwo życia, a wiec zmartwychwstanie jest wyrwaniem człowieka z niebytu.

2. Sytuacja apostoła Pawła była odmienna niż Łazarza, gdyż Paweł był już objęty nowym przymierzem co do Królestwa było to coś czego nie było nigdy dotąd otóż uczniowie objęci tym przymierzem mieli dostać nowe duchowe NIEZNISZCZALNE ciała:
1 Koryntian 15:51,52: "Oto wam mówię świętą tajemnicę: Nie wszyscy zapadniemy w sen śmierci, ale wszyscy będziemy przemienieni, w jednym momencie, w mgnieniu oka, podczas ostatniej trąby. Bo trąba zabrzmi i umarli zostaną wskrzeszeni jako nie podlegający skażeniu, a my będziemy przemienieni."

Dlatego mamy do czynienia z mieszaniem się dwóch nadziei to znaczy nadziei na zmartwychwstanie ciała na Ziemi co potwierdził Jezus wskrzeszając różne osoby i nadziei niebiańskiej o której również mówił Jezus do swych uczniów przeddzień swojej śmierci, zawierając z nimi tak zwane NOWE PRZYMIERZE o którym mówią ewangelie.


Śr mar 05, 2008 13:30
Zobacz profil

Dołączył(a): Śr gru 26, 2007 14:21
Posty: 79
Post 
marcinm ---> Jest Pan poważnym badaczem zajmującym się historią chrześcijaństwa? Bo z tego co czytam Pana wypowiedzi nasuwa mi się zgoła inny obraz...

Powiązanie systemu Pawła z Tarsu z systemem Filona aleksandryjskiego zauważyli już badacze bardzo dawno temu. Co do znaczenia tego wszystkiego nie wszyscy badacze są zgodni, lecz pewne jest napewno to, iż Paweł z Tarsu nawiązuje w swoim systemie nie do ortodoksji religii mojżeszowej ale pewnej synkretyzmu łączenia filozofii żydowskiej z filozofią grecką, głównie platonizmem. Encyklopedia żydowska
http://jewishencyclopedia.com/view.jsp? ... f%20Tarsus
opisuje Pawła jako
"His quotations from Scripture, which are all taken, directly or from memory, from the Greek version, betray no familiarity with the original Hebrew text. The Hellenistic literature, such as the Book of Wisdom and other Apocrypha, as well as Philo (see Hausrath, "Neutestamentliche Zeitgeschichte," ii. 18-27; Siegfried, "Philo von Alexandria," 1875, pp. 304-310; Jowett, "Commentary on the Thessalonians and Galatians," i. 363-417), was the sole source for his eschatological and theological system. Notwithstanding the emphatic statement, in Phil. iii. 5, that he was "a Hebrew of the Hebrews"—a rather unusual term, which seems to refer to his nationalistic training and conduct (comp. Acts xxi. 40, xxii. 2), since his Jewish birth is stated in the preceding words "of the stock of Israel"—he was, if any of the Epistles that bear his name are really his, entirely a Hellenist in thought and sentiment. As such he was imbued with the notion that "the whole creation groaneth" for liberation from "the prison-house of the body," from this earthly existence, which, because of its pollution by sin and death, is intrinsically evil (Gal. i. 4; Rom. v. 12, vii. 23-24, viii. 22; I Cor. vii. 31; II Cor. v. 2, 4; comp. Philo, "De Allegoriis Legum," iii. 75; idem, "De Vita Mosis," iii. 17; idem, "De Ebrietate," § 26; and Wisdom ii.24). As a Hellenist, also, he distinguished between an earthly and a heavenly Adam (I Cor. xv. 45-49; comp. Philo, "De Allegoriis Legum," i. 12), and, accordingly, between the lower psychic. life and the higher spiritual life attained only by asceticism (Rom. xii. 1; I Cor. vii. 1-31, ix. 27, xv. 50; comp. Philo, "De Profugis," § 17; and elsewhere). His whole state of mind shows the influence of the theosophic or Gnostic lore of Alexandria, especially the Hermes literature recently brought to light by Reizenstein in his important work "Poimandres," 1904 (see Index, s. v. "Paulus," "Briefe des Paulus," and "Philo"); hence his strange belief in supernatural powers (Reizenstein, l.c. pp. 77, 287), in fatalism, in "speaking in tongues" (I Cor. xii.-xiv.; comp. Reizenstein, l.c. p. 58; Dieterich, "Abraxas," pp. 5 et seq.; Weinel, "Die Wirkungen des Geistes und der Geister," 1899, pp. 72 et seq.; I Cor. xv. 8; II Cor. xii. 1-6; Eph. iii. 3), and in mysteries or sacraments (Rom. xvi. 25; Col. i. 26, ii. 2, iv. 3; Eph. i. 9, iii. 4, vi. 19)—a term borrowed solely from heathen rites."

A tu proszę cytat o który Pan prosił:

35 Lecz powie ktoś: A jak zmartwychwstają umarli? W jakim ukazują się ciele? 36 O, niemądry! Przecież to, co siejesz, nie ożyje, jeżeli wprzód nie obumrze. 37 To, co zasiewasz, nie jest od razu ciałem, którym ma się stać potem, lecz zwykłym ziarnem, na przykład pszenicznym lub jakimś innym. 38 Bóg zaś takie daje mu ciało, jakie zechciał; każdemu z nasion właściwe. 39 Nie wszystkie ciała są takie same: inne są ciała ludzi, inne zwierząt, inne wreszcie ptaków i ryb 40 Są ciała niebieskie i ziemskie, lecz inne jest piękno ciał niebieskich, inne - ziemskich. 41 Inny jest blask słońca, a inny - księżyca i gwiazd. Jedna gwiazda różni się jasnością od drugiej. 42 Podobnie rzecz się ma ze zmartwychwstaniem. Zasiewa się zniszczalne - powstaje zaś niezniszczalne; 43 sieje się niechwalebne - powstaje chwalebne; sieje się słabe - powstaje mocne; 44 zasiewa się ciało zmysłowe15 - powstaje ciało duchowe. Jeżeli jest ciało ziemskie powstanie też ciało niebieskie. 45 Tak też jest napisane: Stał się pierwszy człowiek , Adam, duszą żyjącą, a ostatni Adam duchem ożywiającym16. 46 Nie było jednak wpierw tego, co duchowe, ale to, co ziemskie; duchowe było potem. 47 Pierwszy człowiek z ziemi - ziemski, drugi Człowiek - z nieba. 48 Jaki ów ziemski, tacy i ziemscy; jaki Ten niebieski, tacy i niebiescy. 49 A jak nosiliśmy obraz ziemskiego [człowieka], tak też nosić będziemy obraz [człowieka] niebieskiego.
50 Zapewniam was, bracia, że ciało i krew17 nie mogą posiąść królestwa Bożego, i że to, co zniszczalne, nie może mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne. 51 Oto ogłaszam wam tajemnicę: nie wszyscy pomrzemy, lecz wszyscy będziemy odmienieni18. 52 W jednym momencie, w mgnieniu oka, na dźwięk ostatniej trąby - zabrzmi bowiem trąba - umarli powstaną nienaruszeni, a my będziemy odmienieni19. 53 Trzeba, ażeby to, co zniszczalne, przyodziało się w niezniszczalność, a to, co śmiertelne, przyodziało się w nieśmiertelność.

1 Kor 15, 35


Śr mar 05, 2008 14:11
Zobacz profil

Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 14:27
Posty: 8
Post 
Cytuj:
Tacy myśliciele jak Filon z Aleksandrii czy nawet Paweł z Tarsu uznawali nieśmiertelną duszę nazywając ją Niebiańskim Adamem, ale czuć tu wpływy helleńskie. Filon łączył filozofię grecką z judaizmem.


i tu nie mogę sie zgodzić iż Paweł utożsamia duszę nieśmiertelną z "Niebiańskim Adamem". Kontekst wskazuje iż NIebiańskim Adamem jest nie kto inny jak Jezus Chrystus.
1 Koryntian 15:22 - Bo jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni.
15:45-47 - Tak nawet jest napisane: „Pierwszy człowiek, Adam, stał się duszą żyjącą”. Ostatni Adam stał się duchem życiodajnym. A jednak pierwsze nie jest to duchowe, lecz to fizyczne, a dopiero potem duchowe. Pierwszy człowiek(dusza) jest z ziemi i uczyniony z prochu, drugi człowiek(dusza) jest z nieba..
Podobny do pierwszego człowieka, Adama

Jezus pod wieloma względami przypominał pierwszego człowieka, Adama. Na przykład obaj byli doskonałymi ludźmi i nie mieli człowieczych ojców (Rodzaju 2:7, 15). Słusznie więc Biblia nazywa Jezusa „ostatnim Adamem” — doskonałym człowiekiem, który mógł uiścić „odpowiedni okup”. Życie Jezusa odpowiadało życiu „pierwszego człowieka, Adama”, którego Bóg stworzył jako doskonałą istotę ludzką (1 Koryntian 15:45; 1 Tymoteusza 2:5, 6).

Pierwszego Adama nazwano w Biblii synem Bożym (Łukasza 3:38). Niestety, zaprzepaścił on tę cenną pozycję, gdy rozmyślnie zbuntował się przeciw Bogu. Jezus natomiast zawsze był wierny swemu niebiańskiemu Ojcu i Bóg nie przestał go darzyć uznaniem (Mateusza 3:17; 17:5). Biblia uczy, że każdy, kto wierzy w Jezusa i uznaje go za Wybawcę, będzie mógł żyć wiecznie (Jana 3:16, 36; Dzieje 5:31; Rzymian 5:12, 17-19).

Otóż Jezus oprócz dawania świadectwa prawdzie przyszedł na ziemie po to by odzyskać to co utracił Adam(odkupienie, odpowiednia ofiara)


Śr mar 05, 2008 16:22
Zobacz profil

Dołączył(a): Śr gru 26, 2007 14:21
Posty: 79
Post 
marcinm napisał(a):
Cytuj:
Tacy myśliciele jak Filon z Aleksandrii czy nawet Paweł z Tarsu uznawali nieśmiertelną duszę nazywając ją Niebiańskim Adamem, ale czuć tu wpływy helleńskie. Filon łączył filozofię grecką z judaizmem.


i tu nie mogę sie zgodzić iż Paweł utożsamia duszę nieśmiertelną z "Niebiańskim Adamem". Kontekst wskazuje iż NIebiańskim Adamem jest nie kto inny jak Jezus Chrystus.


Zgadza się. Dla Pawła z Tarsu "Niebiański Adam" i "Jezus Chrystus" to jedno i to samo. Widać to bardzo wyraźnie w tym wersie, który Pan przytacza:

1 Koryntian 15:22 - Bo jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni.
15:45-47 - Tak nawet jest napisane: „Pierwszy człowiek, Adam, stał się duszą żyjącą”. Ostatni Adam stał się duchem życiodajnym. A jednak pierwsze nie jest to duchowe, lecz to fizyczne, a dopiero potem duchowe. Pierwszy człowiek(dusza) jest z ziemi i uczyniony z prochu, drugi człowiek(dusza) jest z nieba..

Dla Pawła z Tarsu Chrystus czy też Niebiański Adam to nic innego tylko druga hipostaza platoników - boski Umysł, Intelekt (greckie nous). Jego teologia, która wywodzi się od teologów takich jak Filon operuje na tych samych pogańskich podstawach filozoficznych. Proszę zapoznać się choćby z książkami do których odnosi się podany przeze mnie wpis z żydowskiej Encyklopedii. Proszę poczytać Filona to zobaczy Pan jak wiele Paweł mu zawdzięcza...


Cz mar 06, 2008 0:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL